zrak u sistemu ulja?

balkanac

New member
postovanje,
ako bi mi mogao netko zeru pomoc oko jednog problema.
vozim se neki dan izlazim iz zavoja i naravno pun gas do nekih 10000rpm prebacim brzinu i pogledam u urice kad mi lampica ulja svijetli. stanem odmah sa strane ceste, ugasim motor pogledat razinu ulja i do max je cak i malo iznad uglavnom ulja ima. pogledam da li gdje curi ulje, ali nigdje ne curi. ponovo upalim motor i sve super kao da se nista nije dogodilo.
da li moze bit da je doslo do pada tlaka u sistemu, da je pumpa povukla zrak i odmah je pao tlak i upalila se lampica? ako je zasto ima zraka?
(razlog tome je što pri večim okretajima pumpa povuče puno ulja a isto to ulje se nestigne brzo vratiti u karter pa u sistemu nastaju prvo mjehuriči a zatim zračni čepovi koji nakon što pumpa opet dobije ulje usporavaju plasman ulja kroz kanale a nerijetko se zbog tih "zračnih čepova" događaju i hidroudari u sistemu pa ti npr.poizbija gumice ili uljne cijevi iz blokova (ovo je čest slučaj na v-max motorima ali i drugima) !zvonko situm ) da li je to jedini razlog?
i sto sada? da li je to normalno i valjda do sljedeceg servisa za cca 2000km se nece lampica vise palit i da li mogu se i dalje normalno vozit? odnosno glavno pitanje koliko je to opasno za motor?
ulje je ipon katana ful sintetika, motor nikad nije padao, klasika nikad ga ne vozim dok se motor ne zagrije(ulje) na radnu temperaturu...drugim rijecima pazim na njega koliko mogu i znam.

unaprijed vam zahvaljujem na odgovorima! (y)
 
ipone....hm...koja je gradacija ulja..?? Mozda je u jednom momentu "zastekao" by-pass ventil uljne pumpe ?? Ja bih kontrolirao pritisak ulja...kada je motor na radnoj temperaturi. Manometar....jedna redukcija sa cijevi...zasarafi se na mjesto indikatora ulja....i prati se situacija....Kad je vruc motor..trebao bi imati oko 4-4.5 bara...pod gasom...na minimumu ima manje....uglavnom...cini mi se da su to neke srednje vrijednosti.... :misli:
 
ipone Full Power Katana 10W50
sto se tice tlaka on je barem mi se cini ok. jer kad sam ugasio motor pogledao razinu i opet upalio lampica se odmah ugasila. kazem ti sada je sve ok kao da se nista nikad nije dogodilo, tako da mislim da je i pritisak ok jer bi mi se opet upalila lampica.  :misli:
 
Moguće da ti došal kakav mali komadić gareži  ili komadić nečega što je začepilo indikator ulja,i u tom momentu se upalila lampica.
Ako je kasnije bilo u redu i sada je uredu,ja se nebi baš previše zabrinjaval.
 
balkanac said:
postovanje,
ako bi mi mogao netko zeru pomoc oko jednog problema.
vozim se neki dan izlazim iz zavoja i naravno pun gas do nekih 10000rpm prebacim brzinu i pogledam u urice kad mi lampica ulja svijetli. stanem odmah sa strane ceste, ugasim motor pogledat razinu ulja i do max je cak i malo iznad uglavnom ulja ima. pogledam da li gdje curi ulje, ali nigdje ne curi. ponovo upalim motor i sve super kao da se nista nije dogodilo.
da li moze bit da je doslo do pada tlaka u sistemu, da je pumpa povukla zrak i odmah je pao tlak i upalila se lampica? ako je zasto ima zraka?
(razlog tome je što pri večim okretajima pumpa povuče puno ulja a isto to ulje se nestigne brzo vratiti u karter pa u sistemu nastaju prvo mjehuriči a zatim zračni čepovi koji nakon što pumpa opet dobije ulje usporavaju plasman ulja kroz kanale a nerijetko se zbog tih "zračnih čepova" događaju i hidroudari u sistemu pa ti npr.poizbija gumice ili uljne cijevi iz blokova (ovo je čest slučaj na v-max motorima ali i drugima) !zvonko situm ) da li je to jedini razlog?
i sto sada? da li je to normalno i valjda do sljedeceg servisa za cca 2000km se nece lampica vise palit i da li mogu se i dalje normalno vozit? odnosno glavno pitanje koliko je to opasno za motor?
ulje je ipon katana ful sintetika, motor nikad nije padao, klasika nikad ga ne vozim dok se motor ne zagrije(ulje) na radnu temperaturu...drugim rijecima pazim na njega koliko mogu i znam.

unaprijed vam zahvaljujem na odgovorima! (y)

Mislim da ti je problem u crvenom , a objašnjenje u plavom  .
 
ista stvar se desila frendu na gsxr 1000 2001g kad je nalio isto to ulje katanu motor mu nije htio povuci ulje iz karter,zastekao je uberdruck ventil ,i ostane zraka u sistemu podmazivanja,princip za odzracivanje je jednostavan.javi mi se na pp pa cu ti objasnit.
 
hvala na odgovorima. (y)

RC46 said:
ista stvar se desila frendu na gsxr 1000 2001g kad je nalio isto to ulje katanu motor mu nije htio povuci ulje iz karter,zastekao je uberdruck ventil ,i ostane zraka u sistemu podmazivanja,princip za odzracivanje je jednostavan.javi mi se na pp pa cu ti objasnit.

ne bi ja nista dirao jer je motor jos pod garancijom. ubrzo idem na brod, a kad se vratim cu ic promjenit ulje pa ce nadam se serviser odzracit sistem.
uglavnom thx jos jednom! (y)
 
balkanac said:
hvala na odgovorima. (y)

ne bi ja nista dirao jer je motor jos pod garancijom. ubrzo idem na brod, a kad se vratim cu ic promjenit ulje pa ce nadam se serviser odzracit sistem.
uglavnom thx jos jednom! (y)
kad ces mjenjat ulje uzmi motul ili silkolene ,i obavezno promjeni filter i vise nece bti problema