Nova Honda Africa Twin

Nisam pitao u Auto Kreso.
Pitao sam na par drugih mjesta i nigdje nisu imali litiumske.
Javi ako doznas cijenu.
Sumljam da ce biti ispod 1100 kn.
Sorry al litum nebi nikad stavia, jer ima xy nedostataka. Alfa je napisa pro/con. 3-4 x veca cijena i jos mi se zapali u garazi. U svakom slucaju za 99% motora i potreba preskupa i ne donosi nista. Na afriku stavit?? Sta si dobija? Nista! A moze ti u najmanju ruku riknit vrlo brzo( zimi). Al procitajete sta je alfa napisa i pogledaj te koji yt ako vam alfa nije dosta. Meni je “normalisen” aku top i dovoljan
 
Pa vjerujem da je DTC zakon probao na 1000 i 1100 al meni jos uvjek ovaj moj menjac zakon 😊
 
Sorry al litum nebi nikad stavia, jer ima xy nedostataka. Alfa je napisa pro/con. 3-4 x veca cijena i jos mi se zapali u garazi. U svakom slucaju za 99% motora i potreba preskupa i ne donosi nista. Na afriku stavit?? Sta si dobija? Nista! A moze ti u najmanju ruku riknit vrlo brzo( zimi). Al procitajete sta je alfa napisa i pogledaj te koji yt ako vam alfa nije dosta. Meni je “normalisen” aku top i dovoljan

Koji su konkretno nedostaci LiPo baterija osim te mogućnosti samozapaljenja ?
 
Obično mali kapacitet u odnosu na klasične akumulatore, 3-5 Ah je malo ako imaš nekakve potrošače koji rade dok je motor ugašen tipa alarma. Na to sa normalnim akumulatorom 10-12 Ah ili jačim ne obraćaš toliko pažnju, ali kad je kapacitet baterije nekoliko puta manji zna doći na naplatu. A vaditi iz motora čim ga ne misliš koristiti duže od 2-3 tjedna nije svima zgodno. Ušteda u težini mi je ok za one koji voze Grobnik na štopericu i tu se osjeti svaka kila, ali takvih nema puno s tim istim motorima i na cesti. Da ću u normalnoj vožnji osjetiti kilu-dvije manje ili više, ne vjerujem, veći je onda problem ak natankaš do čepa, veća je razlika u težini. Yuassa mi dosad nije nijedna izdržala manje od 10 godina, rekord je bio nekih 15 godina,
 
  • Like
Reactions: Dene
Koji su konkretno nedostaci LiPo baterija osim te mogućnosti samozapaljenja ?
Imas pro/con. Sta je alfa napisa. Pa pogledaj.
Plus na kravi to smanjenje tezine ne znaci nista. A nevezano za ovu bateriju. Poznajem bar 2 covika sta im romobil jednom umalo drugom zapalio stan. Plus mi je frendu izgorila nedavno tesla. Nije povezano jedno s drugim a opet i je. U svakom slucaju kupim za svoj motor normalni aku. Bar 3 x za ovog jednom. Tezina mi nije bitna
 
  • Like
Reactions: Dene and skorpio27
Evo ja sam je kupio na osnovi niza pozitivnih iskustva. Platio sam je 110 eura a Yuasa je tu kod nas 1000kn.
Javim iskustvo...pa valjda se nece zapalit...🤗
 
  • Like
Reactions: skorpio27
Neće se zapaliti, to je obično splet nesretnih okolnosti i netko nadrapa jer naleti na minu. Zapali se mobitel, aku bušilica, električni auto, romobil, bicikl, ali kad pogledaš statistiku to je u odnosu na prodanu količinu jako mali broj u promilima, uvijek je moguća tvornička greška ali je trenutno fama da se sve što je bazirano na litij tehnologiji lako zapaljuje što baš i nije istina. Veći je problem da kad se zapali čekaš da izgori jer nemaš s čime ugasiti, baterija hrani samu sebe i dok ne izgori možeš eventualno izvaditi mob i snimati :mrgreen:
 
Jucer zadnja voznja za ovu god. Ako ovako nastavi s vremenom izgleda da cu iducu napravit dosta km 😊
93628085-0115-452D-99F8-D58E011338BD.jpeg
B69711B1-925B-491F-A754-46F92CFB6024.jpeg
6890CA9E-5527-4D6E-9E28-449A27E7B5A3.jpeg
 
Obično mali kapacitet u odnosu na klasične akumulatore, 3-5 Ah je malo ako imaš nekakve potrošače koji rade dok je motor ugašen tipa alarma. Na to sa normalnim akumulatorom 10-12 Ah ili jačim ne obraćaš toliko pažnju, ali kad je kapacitet baterije nekoliko puta manji zna doći na naplatu. A vaditi iz motora čim ga ne misliš koristiti duže od 2-3 tjedna nije svima zgodno. Ušteda u težini mi je ok za one koji voze Grobnik na štopericu i tu se osjeti svaka kila, ali takvih nema puno s tim istim motorima i na cesti. Da ću u normalnoj vožnji osjetiti kilu-dvije manje ili više, ne vjerujem, veći je onda problem ak natankaš do čepa, veća je razlika u težini. Yuassa mi dosad nije nijedna izdržala manje od 10 godina, rekord je bio nekih 15 godina,

Čisto za info, klasični aku se može prazniti do 50% svog nazivnog kapaciteta, znači ako je aku 10 Ah, možeš isprazniti 5Ah iz akumulatora a da mu ne radiš štetu.... S druge strane litij aku možeš prazniti do 100% nazivnog kapaciteta a da mu ne radiš štetu tako da ti to dođe na isto što se tiče kapaciteta....
 
  • Like
Reactions: seki22 and Švabo
Onda je moj akumulator u autu trebalo baciti prije 6 godina a još uvijek radi bez problema. Više puta ispražnjen na nulu tijekom godina da nije bilo struje ni za upaliti lampice na instrument tabli. Sad mu je 7 godina, koliko sam mu smanjio trajnost? Koliko bi inače trebao trajati? Više sam praktičar a manje teoretičar, zadnji aku sam mijenjao na autu ionako preventivno nakon 10 godina, na motoru isto tako, ali ne kupujem Ciak ili IQ Tokić 😁.
 
Punjenjem oživiš bateriju, ona dobije CCA (cold crank ampers) ali ne i kapacitet (Ah). Ostavi svitla da rade 10 min pa onda probaj upaliti...

Godinama sam u nautici, baterija na CCA testu bude odlična, a ne može frižider raditi 2 3 sata na njoj. Da se razumimo takvih baterija koje u sebi nemaju kapaciteta, koje su kao i ta tvoja podilim ode po lokalnoj lučici i ona ljudima služi još godinama za start motora na brodicama.

Sve više proizvođača ne daju garanciju na baterije ako ne postoji battery monitor sustav... Naravno govorim o baterijama na plovilima gdje se uglavnom nalazi više baterija vezanih što serijski što paralelno pa uglavnom šteta bude po par tisuća eura...

Prva stvar koju te nauče na školovanjima je:
"Batteries dont die, they are murdered"

Mogli bi o baterijama sad na dugo i na široko, samo san ti rija reći da je ekvivalent 10Ah obične baterije Li baterija od 5Ah...
 
Prihvaćam tvoje argumente, slučajno na poslu radim s litijskim baterijama i na skoro dnevnoj bazi radim mjerenja raznih baterija i mogu samo reći da je dobra olovna baterija još uvijek ok i za auto i za motor. Yuassa 10 Ah nakon 10 godina je još uvijek imala kapacitet na stolu od 8.5 Ah ali joj je CCA pao na 120 A i unatoč kapacitetu nije više veselo zavrtila anlaser kao nova. Svjetla na autu prije koji mjesec ostala na autu upaljena cijelu smjenu na poslu (pozicija, 8,5 sati) i auto kresnuo kao da ništa nije bilo, 7 mu godina tek i više puta ubijen na nulu, neki Fiamm AGM od 50 Ah. Zato i velim da nije sve tako crno-bijelo, iskustva su različita i svako pravilo ima izuzetaka.
 
Prihvaćam tvoje argumente, slučajno na poslu radim s litijskim baterijama i na skoro dnevnoj bazi radim mjerenja raznih baterija i mogu samo reći da je dobra olovna baterija još uvijek ok i za auto i za motor.
S tim se definitivno slažem!
 
Prihvaćam tvoje argumente, slučajno na poslu radim s litijskim baterijama i na skoro dnevnoj bazi radim mjerenja raznih baterija i mogu samo reći da je dobra olovna baterija još uvijek ok i za auto i za motor.

Slažem se, samo dobra olovna baterija ne košta tri puta manje od litijske kako je netko spomenuo, nego tek nešto malo manje.