Harkonnen
Active member
Pozdrav,
U drugoj polovici siječnja kupio sam model iz naslova, od dealera polovnih u Njemačkoj. U trenutku kupovine motor je 8 mjeseci star s blizu 9000 km. Svi paketi opreme. Registrirao krajem ožujka, a motor i ja se trenutno upoznajemo. Do sad sam vozio Hondu NC750x i to DCT verziju. Motocikl s manualnim mjenjačem sam vozio samo u auto školi. Mislio sam da će mi prelazak na manualni mjenjač predstavljati veći stres, ali ustvari nije. Ipak mjenjač (a imam i quickshifter) mi dijelom predstavlja izvor frustracija, pa zato i pokrećem ovu temu, u nadi da će se javiti netko od onih koji voze ovaj model da usporedimo iskustva. Ukratko, manualno mijenjanje brzina je vrlo bučno. Ne govorim samo o slučaju kad s upaljenim motorom stavljam iz neutrala u prvu, već i u svim slučajevima upshiftinga i downshiftinga (od 3. do 6. i natrag iz 6. u 3. ipak nešto malo manje). Jedino što pomaže i to kod upshiftinga je malo pred opterećenje na polugu mjenjača netom prije stiskanja kvačila i oduzimanja gasa, pa ubacivanja u višu brzinu, onda se mijenjanje ne čuje, ali sve to mora biti izvedeno u milisekundi, pa mi još ne uspijeva u više od 50% slučajeva. Za downshifting ne nalazim recept, osim „blippinga“, ali u ovoj fazi, to mi je malo previše za svladati. Po forumima se većinom govori kako je to normalno kod bmw-a, ali ipak, većinom su to tekstovi o velikim GSovima s boxer motorima, a samo na jednom mjestu sam našao gdje se spominje F 850 GS s istim problemom. Nadam se čuti koju utješnu rečenicu od eventualnih supatnika.
Quickshifter je slična priča, 1. do 3. i 3. do 1., bolje ne! 3. do 6. i 6. do 3. nešto bolje, ali ne trpi nikakve pogreške. Pri prebacivanju u višu treba ubrzavati i biti po mogućnosti iznad 4000 okretaja, ni slučajno oduzimati gas. Pri prebacivanju u nižu brzinu treba skroz zatvoriti gas i onda „odlučno“ nagaziti pedalu mjenjača koja zna biti dosta tvrda. Auto blipper se u tom slučaju uredno „uključi“. Čini se da i pri prebacivanju u nižu treba ipak imati neki viši broj okretaja, da bi quickshifter to pristojno obavio.
Eto, nadam se da sam bio koliko-toliko jasan. Bilo bi mi drago da netko odgovori na ovaj post, po mogućnosti s iskustvima iz prve ruke. Vozački za motor sam polagao prije 9 godina, u svojoj 43. Bio sam pomalo u strahu kad sam prvi put sjeo na motor i postoji mogućnost da neke stvari uopće nisam primjećivao, ali ipak mi se čini da se mijenjanje brzina na Yamahi xj6n na kojoj sam učio, nije ni izbliza toliko čulo.
U drugoj polovici siječnja kupio sam model iz naslova, od dealera polovnih u Njemačkoj. U trenutku kupovine motor je 8 mjeseci star s blizu 9000 km. Svi paketi opreme. Registrirao krajem ožujka, a motor i ja se trenutno upoznajemo. Do sad sam vozio Hondu NC750x i to DCT verziju. Motocikl s manualnim mjenjačem sam vozio samo u auto školi. Mislio sam da će mi prelazak na manualni mjenjač predstavljati veći stres, ali ustvari nije. Ipak mjenjač (a imam i quickshifter) mi dijelom predstavlja izvor frustracija, pa zato i pokrećem ovu temu, u nadi da će se javiti netko od onih koji voze ovaj model da usporedimo iskustva. Ukratko, manualno mijenjanje brzina je vrlo bučno. Ne govorim samo o slučaju kad s upaljenim motorom stavljam iz neutrala u prvu, već i u svim slučajevima upshiftinga i downshiftinga (od 3. do 6. i natrag iz 6. u 3. ipak nešto malo manje). Jedino što pomaže i to kod upshiftinga je malo pred opterećenje na polugu mjenjača netom prije stiskanja kvačila i oduzimanja gasa, pa ubacivanja u višu brzinu, onda se mijenjanje ne čuje, ali sve to mora biti izvedeno u milisekundi, pa mi još ne uspijeva u više od 50% slučajeva. Za downshifting ne nalazim recept, osim „blippinga“, ali u ovoj fazi, to mi je malo previše za svladati. Po forumima se većinom govori kako je to normalno kod bmw-a, ali ipak, većinom su to tekstovi o velikim GSovima s boxer motorima, a samo na jednom mjestu sam našao gdje se spominje F 850 GS s istim problemom. Nadam se čuti koju utješnu rečenicu od eventualnih supatnika.
Quickshifter je slična priča, 1. do 3. i 3. do 1., bolje ne! 3. do 6. i 6. do 3. nešto bolje, ali ne trpi nikakve pogreške. Pri prebacivanju u višu treba ubrzavati i biti po mogućnosti iznad 4000 okretaja, ni slučajno oduzimati gas. Pri prebacivanju u nižu brzinu treba skroz zatvoriti gas i onda „odlučno“ nagaziti pedalu mjenjača koja zna biti dosta tvrda. Auto blipper se u tom slučaju uredno „uključi“. Čini se da i pri prebacivanju u nižu treba ipak imati neki viši broj okretaja, da bi quickshifter to pristojno obavio.
Eto, nadam se da sam bio koliko-toliko jasan. Bilo bi mi drago da netko odgovori na ovaj post, po mogućnosti s iskustvima iz prve ruke. Vozački za motor sam polagao prije 9 godina, u svojoj 43. Bio sam pomalo u strahu kad sam prvi put sjeo na motor i postoji mogućnost da neke stvari uopće nisam primjećivao, ali ipak mi se čini da se mijenjanje brzina na Yamahi xj6n na kojoj sam učio, nije ni izbliza toliko čulo.