Nema ti fps veze sa brzinom - fps znaci "frames per second", kadrova po sekundi. Što je broj viši, manje se osjeti treperenje. Nekakav standardni filmski format je 24 fps, za europski PAL TV susav 25 fps odnosno 50i (interlaced), američki NTSC 29,97 fps odnosno 60i (interlaced).
Ako SNIMAŠ sa 60 fps, onda ti bolje ispadne pretvaranje u "slow motion", dakle ako te zanima da određene dijelove prikažeš kao "usporeni film", koristi 720/60 fps a ne 720/30 fps.
A ako ti je važnije da više sati snimka stane na 1 karticu, onda 720/30 fps.
https://en.wikipedia.org/wiki/Frame_rate
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_broadcast_video_formats
"100p / 119.88p / 120p are progressive-scan formats standardized for UHDTV by the ITU-R BT.2020 recommendation. Various cameras including GoPro, Sony and JVC can shoot video at 720p and 1080p at 120 FPS. There is an array of modern monitors that have refresh rates capable of 120 Hz which allows users to view content at 120 FPS. PlayStation VR (codenamed Project Morpheus) which is a virtual reality headset released in October 2016, is capable of displaying content at 120 FPS."
Ako ti TV ima "refresh rate" samo 100 Hz, kao što ima moj, onda npr. ove snimke ne bi ni mogao reproducirati na njemu (ili samo u sniženoj kvaliteti); za to je potreban neki od modernijih - i skupljih - sa 300 Hz
Nekoliko stvari da ne zbunjuje ljude...
Prvo "realna brzina"
Brzina snimanja i brzina "output fajla" mora biti ista, onda je realna brzina ista. Znaci kojom god brzinom da snimas u kameri prilikom exporta moras podesiti tu istu brzinu,.
Jedna bitna stvar jer da ako snimas preko 60fps a vecina televizora je imam uglavnom mogucnost prikazivanja 60 fps onda NECE (ponavljam NECE) slika biti usporena nego televizorska elektornika "izbacuje visak frejmova" i uglavnom ljudsko oko to ne primjecuje jer realno ljudsko oko ne vidi vise od 24 fps (zato i je to bio standard televizorski.
PAL i NTSC su bili povezani sa frekvencijom energetske mreze (50Hz Europa/ 60Hz Amerika) radi stvaranje polu slika takt je uziman iz mreze. A pojmovi Interlaced i Progressive su metode stvaranje slike u doba elektronike.
Dakle vise FPS je uvijek bolje i obavezno mislite o uredjaju na kojem ce te gledati a to cu malo kasnije pojasniti i dati nekoliko primjera i sugestija.
Drugo FPS.... direktno koliko slicica se napravi u sekundi, sto samo po sebi nije toliko bitno koliko je bitno koliko svaka snimanje/expozicija svake slicice traje. Dakle 60FPS.. je 60 slicia u sekundi.. so znaci 1/60 expozicija. Tu dolazi u igru sta snimate i direktno utjece na motion blur odnosno zamucenost.
Kod snimanja pejzaza, ljudi koji setaju ili poziraju to je sasvim dovoljno, no kod action kadrova preporuka je 100/120, da se smanje smanji blure (i podsjecam na prvu stavku, to na televizoru koji je 60FPS/Hz se nece vidjeti kao usporena slika jer ze on idalje reproducirati istom brzinom samo elektronica ce odbaciti neupotrebljene frejmove/slicice). Tu dolazi jedan drugi problem tehnicke karakteristike samih kamera, vecina jeftinijih kamera nemogu u 4k snimati preko 30fps radi procesorske moci, moguxnosti brzog zapisa i slicno.
I sada dolazimo na ono trece a to je koji je ciljani uredja za gledanje i sadrzaj.
HD televizor - 1080
4k - 100/120FPS (ako kamera moze) - mogucnost reframe i export u 1080 format
1080 - 200/240 FPS( ako kamera moze - nema mogucnosti reframa ali slika je kristalno cista za action kadrove/sportove - export u 1080 formatu
1080 - 100/120FPS optimalno ( i vecina kamera podrzava) za action sportove - export u 1080 formatu
1080 - 50/60 FPS minimum za action, optimalno za ljude i sporije dogadjaje - export u 1080 formatu
1080 - 25/30 FPS optimalno za pejzaze i priprodu - export u 1080 formatu
Napomena (u zatvorenom koristiti ako kamera nema opciju "auto flicker detection" onda multiplikator frekvencije mreze da bi se uklonila trepererajuca svjetla
4k televizor
8k/6K - 100/120FPS (ako kamera moze) - mogucnost reframe i export u 4K format
4K- 200/240 FPS( ako kamera moze - nema mogucnosti reframa ali slika je kristalno cista za action kadrove/sportove - export u 4K formatu
4K - 100/120FPS optimalno ( i vecina kamera podrzava) za action sportove - export u 4K formatu
4K - 50/60 FPS minimum za action, optimalno za ljude i sporije dogadjaje - export u 4K formatu
4K - 25/30 FPS optimalno za pejzaze i priprodu - export u 4K formatu
Rezime
Prvo definirajte sta snimate drugo gdje ce te gledati.
Ukoliko vam prostor omogucava sto brze i u sto vecoj rezoluciji jer lakse je odbaciti nepotrebne frejmove i nepotrebne pixele nego ih stvoriti i generirati. Isto tako puno je lakse ako radi efekta vam treba motion blure ga dodati nego ga maknuti.