Ja san kardan otvoria cin san ga uzeja, iz straha mora san provjerit. Bija je unutra kao nov bez hrde i vlage srica. Podmazan komplet i na svim gumama. Ona org bila mast za spojeve nebi da je od zlata....
Plan preventivno povirit 1.g.
Ja sam na starom motoru (R1200R) otvorio na 45.000. Bilo jos masti, ali se sasusila. Malo povrsinske korozije na kronerima ali nije nista speklo. Ocistio kronere, dobro podmazao (stavio SKF mast za visoke temperature) i sklopio nazad. Nisam imao onu bijelu mast sto stavljaju na gumene harmonike, tako da nisam tu nista ni stavljao.
Motor inace vozen 90% po suhom. Ostalih 20% sto bi me kisa uhvatila negdje na putu
Inace, sta je problem, vremenom ode mast sa kronera (zupci preko kojih se kardan nabije na osovine mjenjaca i diferencijala) i korodiraju. Kada to dovoljno korodira onda lijepo spekne ko zavareno, pa kardan ne moze da klize po tim kronerima i prati hod ovjesa. Vremenom od tog naprezanja pukne, obicno na krstu kardana na strani zadnjeg diferencijala, jer tu najvise hoda (naprijed je fiksiran oprugom na osovini, slicno kao homokineticki zglob na automobilima)
Prije su i ti krstovi korodirali i znali da zapeknu (inace njih ne treba podmazivati jer su hermeticki zatvoreni, a ako je korozija prodrla skroz u njih, obicno im nema spasa) ali mislim da je nekad od 2015 BMW poceo da farba komplet kardane zastitnim slojem boje (prije je bio goli metal), tako da su sada slabe tacke uglavnom na tim kronerima.
Naravno, ako se pojavi korozija na krstovima i to obavezno ocistiti.
Treba povremeno provjeriti i stanje gumenih harmonika i da nema napuknuca kroz kojih bi voda mogla da prodre
Generalno mislim da ljudi ono tih kardana dizu previse buke. Prije ce ti lezaj zadnjeg diferencijala krepati nego kardan, ali, eto…