Vozačka A/A2 i epilepsija

Pa spadaju skuterici 49ccm i radni strojevi.
Ne, oni spadaju pod AM kategoriju. Doduse, ne znam da li postoji netko sa B kategorijom u HR ko nema i AM, ali eto, cisto da info bude prezican. Mozda stvarno netko takav i postoji zbog lijecnickog uvjerenja koje mu nije dopustilo vozit ista motorno na 2 kotaca, ali je dopustilo vozit B kategoriju
 
meni samo nije jasno na osnovu čega je dobio B a ne A kategoriju,
koja procijena/logika/dijagnoza je ovde u pitanju !?

Obrazloženo više puta, čitaj temu otpočetka.

A ti si kao realan. Pa napisao sam ti. Poznajem lika koji godisnje udari 10 auta jer mu padne secer. Par puta je i zaspao na cesti. Tko je tu opasniji. Jebes struku, drze se napisanog, pise i na zidu picka pa je probaj.

Znači u redu je još jedan takav na cesti, samo zato jer već ima majmuna koji su opasnost?
 
NIje filozofija reći ti da odjebeš lijenost i čitaj temu, a ne uletiš kao s Marsa i onda bi da ti se servira... ne ide.
 
Dakle ovako iz prve ruke. Tast ima koronarnu bolest koja se manifestira tako da ima aritmije i tešku tahikardiju, otkucaji srca prelezili preko 180 što je stanje opasno po život. Ugradili mu pacemaker defibrilator. Nekoliko godina nikako mu pogoditi terapiju i naštimati defibrilator. Svaka malo smo zvali hitnu i vozio sam ga u bolnicu. Kad ga strese defibrilator on bi obamro. Znači električni impuls direktno na srce koji resetira autonomni centar na srcu koji daje impulse i tako vrati otkucaje u normalu. Prestao je voziti auto i mi smo ga vozili kamo je trebalo. Bio je jadan. Ja sam mu složio Tomos automatik s paktregerom i onda se preporodio, bio je samostalan. Lagana vožnja, znao ga je u nekoliko navrata udariti defibrilator u vožnji i tad bi jednostavno pustio gas i automatik bi stao na biciklističkoj stazi. Nazvao je i došao sam po njega i automatik. Unatrag par godina pogodili su mu terapiju i primijenili uređaj te se više ne događa defibrilacija. Sad je ponovno u autu, ide redovito na kontrole i na liječnički za vozačku i produžuje mu se važenje vozačke. To je odgovorno ponašanje njega, kardiologa i medicine rada i obitelji. Epilepsija ima raznih vrsta i uzroka i valjda liječnici koji liječe autora teme liječe znaju što rade.
 
  • Like
Reactions: BigMac and Village
ćitajući neka iskustva meni se čini da ovde zakon nije precizno pisan i da to sve ovisi od dr,do dr.
znači ovde se otvara prostor za mito i korupciju,
pošto nama to nije strano ja bi pokuša najprije sa 50e :D
 
Ne, oni spadaju pod AM kategoriju. Doduse, ne znam da li postoji netko sa B kategorijom u HR ko nema i AM, ali eto, cisto da info bude prezican. Mozda stvarno netko takav i postoji zbog lijecnickog uvjerenja koje mu nije dopustilo vozit ista motorno na 2 kotaca, ali je dopustilo vozit B kategoriju
Postoji, moj frend o kojem sam pisao prije par stranica. Ima samo B, zbog epilepsije.
 
  • Like
Reactions: 3alfa3
Pa naravno, ne određuje zakon osobne dijagnoze...
nego ko kad već skačeš baš na svaku ?
pa zar zakon okvirno nebi triba biti precizan barem u toj mjeri da isključuje/uključuje neke dijagnoze a ne da ovisi toliko o nečijoj slobodnoj procijeni.....
znači teoreteski se može desiti da dva lika sa potpuno istom dijagnozom imaju različite kategorije jer im je eto tako neko odredio.....
doslovno svašta !
 
A ti si kao realan. Pa napisao sam ti. Poznajem lika koji godisnje udari 10 auta jer mu padne secer. Par puta je i zaspao na cesti. Tko je tu opasniji. Jebes struku, drze se napisanog, pise i na zidu picka pa je probaj.
Osobno imam dijabetes 25 godina, A kategoriju posjedujem 15 godina, B malo manje.

Nikad se nisam doveo u situaciju da ugrozim nekoga zbog pada razine šećera u krvi.
 
ćitajući neka iskustva meni se čini da ovde zakon nije precizno pisan i da to sve ovisi od dr,do dr.
znači ovde se otvara prostor za mito i korupciju,
pošto nama to nije strano ja bi pokuša najprije sa 50e :D
Je si pročitao pravilnik u linku koji sam dao? Epilepsija u njemu ima poseban članak.Pravilnik je podzakonski akt, nije Zakon. Ako si čitao pažljivije, onda piše da strukovne Komore propisuju i razrađuju metodologiju prema kojoj rade stručnjaci . Da bi to mogao raditi, trebaš imati licencu od Komore koja nije osnovna licenca za rad nego posebna licenca baš za to područje. Znači, struke određuju što i kako , a ne zakon ili podzakonski akt. Ovo za mito nije vrijedno komentara.
 
  • Like
Reactions: Village
nego ko kad već skačeš baš na svaku ?

Alergičan sam na gluposti, a tu gluposti i glupana na kamione... da glupani mogu letjeti, ovaj forum bio bi aerodrom.

pa zar zakon okvirno nebi triba biti precizan barem u toj mjeri da isključuje/uključuje neke dijagnoze a ne da ovisi toliko o nečijoj slobodnoj procijeni.....

Ajde ti nama, Einsteinu, objasni kako to zakon može određivati dijagnoze pojedinim pacijentima... zakon može imati listu bolesti koje spadaju "negdje", skupa sa ovlastima koje će pacijent imati i koje se uz tu bolest mogu odrediti, no problem je što nitko osim "nečije slobodne procjene" ne može to odrediti (jer zakon uvijek daje samo okvire unutar kojih se mora kretati i nalaziti krajnji rezultat). Tako da to nije baš "nečija" slobodna procjena, jer taj "netko" nije bilo tko, nego osoba ovlaštena od države u skladu sa tim istim zakonima da određuje što, tko i kako... i njegova procjena nije baš slobodna, već isto ovisi o masu protokola, stručnih elemenata i odredbi što se smije, a što ne...

znači teoreteski se može desiti da dva lika sa potpuno istom dijagnozom imaju različite kategorije jer im je eto tako neko odredio.....
doslovno svašta !

Da, teoretski, kada naiđeš u praksi, reci nam...
 

"Vozači i kandidati za vozače koji nisu imali napade osim napada bez gubitka svijesti uz sposobnost reagiranja (ne narušavaju ni svijest niti funkciju) mogu biti ocijenjeni sposobnima za vožnju nakon isteka godine dana bez napada uz uvjet da lijekovi (ako ih vozač ili kandidat za vozača uzima kao terapiju) u terapijskim dozama nisu kontraindicirani za sigurno upravljanje vozilom."

 
nema tu neke vele logike, već je negdje napisano...
probaj drugo mišljenje, ako bude isto, probaj "turnit" 100 eura...
ako neiđe, a baš želiš vozit motor, uzmi neku od ovih trokolica što se po EU voze sa B katergorijom.. nije baš "motor" al ide...
jebiga ni ja nemogu bit spiker ili neki prezenter, moderator, jer kad se poklope neke stvari počnem "mucat"... ima drugog veselja...
 
U autu se ništa neće dogoditi samo ako se eventualni epileptični napad dogodi dok ide po ravnom, relativno sporo, da nema nikoga na cesti, da slučajno baš nije crveno na semaforu, da baš tada nije dijete zakoračilo na pješački itd.
Ako se dogodi recimo bilo gdje na autoputu, dok ide recimo 130, u tih nekoliko sekundi dok traje napad, pa dok još dođe k sebi (jer sumnjam da kad napad prestane nastaviš kao da se ništa nije dogodilo) po meni je potencijalno veća opasnost, nego da se nakon 1-2 sekunde strovališ s motora.

Po meni ili možeš biti aktivni vozač u prometu, ili ne možeš. Naravno stroži kristeriji za profi vozače, ali prometalo je manje bitno.

Još uvijek držim fige da dobije vozačku za A.
 
  • Like
Reactions: t0malito
sorry ali nemaš pojma o čemu pričaš
Ako meni govoriš, izrazio sam svoje mišljenje na dio teme o tome da nije problem da vozi auto, ali je problem ako vozi motor.
Ako ti znaš nešto više o tome, educiraj me, a i ostale sudionike rasprave.

lp
 
jednostavno, epil. napad traje puno više nego par sekundi, i sve je osim bezopasan. vidim da nikad nisi bio svjedok ili da si pomogao, ja više puta kod različitih ljudi, i svaki put me prilično koštalo živaca (više stresa nego pružanje pomoći unesrećenima kod prometnih udesa). nitko od njih ne bi imao šanse da je bio za bilo kakvim volanom. svako relativiziranje epil. napada u prometu je opasno, neznanje ne može bit nikakvo "mišljenje".

lp
 
Last edited: