propust u radu vulkanizera

prikivaju ih udarnim zavijacem, niti jedan od njih ne uzima vijak u ruku i navrce rukama.
odokativno, pribiju ih sa 400 nm.
treba cijev od metar poslije kad mjenjam na zimske gume.
 
Triba li van dogovorit s mojin vulkanizerom? Čovik zavrne lakše udarnim i kilo ključem prolazi svaku vidu poslin. Vidu u odvidavanju san ima samo jednom. I to nakon mehaničara, zaboravio čovik dotegnit. Događa se.
 
Jako rijetko mijenjam gume na autu jer radim jako malo km, a i imam 2 seta kotaca: ljetne i zimske. A kad nakon 6-7 godina dodje vrijeme zamjene (ne zbog potrosenosti nego gume izgube elasticitet iako jos ima barem pola profila na njima), obicno mi vulkanizeri to stegnu zracnim pistoljem tako da to rucno nema sanse odserafit ako bi imao gumi defekt negdje na cesti pa nebi ni mogao sa prirucnim alatom zamijenit kotac. Zato nakon povratka od vulkanizera sve odserafim zracnim pistoljem i stegnem na nejakih 85Nm kako je navedeno u service manualu za moj auto. Pretpostavljam da to prosjecni vulkanizer (Vulkal zadnji koji mi je mijenjao gume) stegne na 200-300 Nm :mrgreen:

A sjecam se i horror prica jos sa NEWS grupa prije 15+ godina kad je vise ljudi imalo savijene diskove na Ford Focusima (ak se ne varam Focusi su bili u pitanju, al Ford svakako) nakon sto su serafi kotaca bili pretegnuti kod vulkanizera.
 
Znači žena koja odvede auto u vulkanizera posli mora sama provjeravat jesu li vide dobro stegnute?🤔
Tuđim zgodnim ženama odradim provjeru gratis ... 😎
 
Prije 4-5 godina sam polomio originalni Mercedes kljuc za kotace pokusavajuci odsarafiti kotace sa zenine B klase koje je neki nadobudni vulkanizer stegao pistoljem na milion Nm valjda. Od tada iskljucivo odnesem kotace vulkanizeru kada treba mijenjati gume na njima. Zamjenu kotaca radim sam. Imam i pistolj i dizalicu i kilo kljuc, pa mi je to razonoda subotom ujutro 2x godisnje.
 
  • Like
Reactions: Nino777 and Igor28
Vozi me kolega neki dan i nekaj mu počne lupkat u prednjem desnom kotaču, pitam ga što je radio na autu, bio kod vulkanizera zamijenit kotače....
Ista stvar, zimske su mu na čeličnim felgama, i kad je skinuo ratkapu, tri šarafa ispala iz ratkape......
Ne možeš baš ništa po tom pitanju osim uzet ključ i stegnut jer je tvoja glava u pitanju, da se i desi da ti otpane kotač i dogodi se prometna nesreća, nemožeš nikako dokazati da ti nisu stegli kotače jer to je profesionalna radionica i oni sve rade po propisima i pravilima.....
 
Ima tu i druga strana medalje....sam mijenjam kotace na 5 auti koje imamo doma, 2 puta godisnje.
Na svima stezem s istim moment kljucem, i na 120NM. Na jednom autu se bas svaki put odsrafaju unutar 100km. Ni na jednom drugom autu nema nikakvih problema i nema potrebe ni provjeravati. Ja sam to pripisal tome da ih je netko prije mene zategnul ko sivonja, navoj se malo istegnul, i sad vise 120NM nije dosta da bi uhvatili kak treba. Probano i na 200NM, odsrafali se opet u par dana...sad stavim i ja pistolj na maks i onda je ok.
Dal ima smisla kupiti samo nove sarafe, ili bi trebalo mijenjati i glavcinu, pojma nemam...ali znam da ako ih stegnem po manualu, sigurno budem imal problem.
 
Šarafi bi trebali biti slabiji od glavčina, riskiraš 4 nova šarafa i u svaki kotač po jedan novi. I onda upratiš jel isto ili ok.
 
navoj da se istegnuo, teško, reko bi nemuguće. Vjerojatno je taj neki sjebao felgu, konusni dio, pogotovo ak je ćelična. A vidi i šrafe taj konusni dio jel oštečen, makar bi oni trebali bit tvrđi puno od felge koje su na novijim autima dosta mekane naspram nekad. Taj kousni dio mora fino nasjedat jedno u drugo i ni slučajno konus podmazivat nikakvim mastima i inače ak je oštečeno nema svrhu konusnog spoja.:)
 
IMG_20231206_155517.jpg
 
Vozi me kolega neki dan i nekaj mu počne lupkat u prednjem desnom kotaču, pitam ga što je radio na autu, bio kod vulkanizera zamijenit kotače....
Ista stvar, zimske su mu na čeličnim felgama, i kad je skinuo ratkapu, tri šarafa ispala iz ratkape......
Ne možeš baš ništa po tom pitanju osim uzet ključ i stegnut jer je tvoja glava u pitanju, da se i desi da ti otpane kotač i dogodi se prometna nesreća, nemožeš nikako dokazati da ti nisu stegli kotače jer to je profesionalna radionica i oni sve rade po propisima i pravilima.....

misliš? otpadne ti kotač s auta, glavčina na mjestu, šerafi svi u komadu, ništa nije puknuto? još ako nisi gurnia vulkanizeru 10 € u djep nego platia 15 i uzea račun... a tek kad platiš sudskog vještaka... :mrgreen:

i ja sam ima suprotan problem kod stavljanja zimskih, na proliće montira nove felge i gume u Incha, krenia stavit sam zimske na parkingu ispred kuće, nema šanse "običnim" ključem skinit, nisam skaka po njemu da ne sjebem nove felge za 15 €, ubacia u gepek, obiša 3 vulkanizera svi me odjebali, doša u Šakića, kaže i on da je pun, reko daj ne zaj... me samo mi popusti šerafe da se vratim doma i sam ih promijenim, kaže kralj pa evo ti tu dizalica i pištolj ako ćeš sam 😂😂
 
  • Haha
Reactions: Luke