Aprilia europa 125 93' zupčanici mijenjaća

To je masina rotax 123, ima dvije varijante mjenjaca, za cestovne motore (AF1, RS), i za enduro motore (Pegaso, RX, Tuareg rally i wind).
Tebi treba mjenjac za cestovnu verziju (mozes ubaciti i enduro verziju ako stavljas polini kit i imas vise snage), ako je godina 1993, onda su to "N" blokovi i treba mjenjac za njih. Najisplativije je uzeti cijeli mjenjac, a ne kupovati zupcanike zasebno.
Kod njega imas za kupiti djelove za tvoj motor: https://www.njuskalo.hr/moto-agregati/tomos-automatic-a-35-a-5-a-55-dijelovi-masine-rabljene-oglas-8668272
Sada vidim da je to AF1, to sigurno nije 1993 godina. Daj poslikaj lijevu stranu masine, da ne kupis krivi mjenjac.
 
Na ovo mislis?
 

Attachments

  • IMG-20180523-WA0007.jpg
    IMG-20180523-WA0007.jpg
    201.6 KB · Views: 153
Realno neznam koje godina je al znam da u prometnoj pise da je od 1993 u prometu..jbga :misli:
 
To je unutrasnjost, tj mjenjac, radilica, balansna osovina, itd u desnom bloku masine. Poslikaj lijevo deklo sto pokriva kvacilo i u kome se nalazi uljna pumpa. u biti interesira me oblik poklopca uljne pumpe, po njemu se zna da li ide stariji mjenjac ili noviji, razlika je samo u rasporedu zupcanika brzina (moze se presloziti mjenjac po potrebi, ako nabavis za jedan model, a treba ti za drugi).
Sta se desilo? Na toj masini ne odlazi mjenjac, kupa se u litri ulja, a zupcanici, lezajevi i viljuske su napravljene od vrhunskog materijala.
Gdje zivis? Da li imas majstora koji zna sloziti tu masinu kako treba?
Ovo na slici je rotax 122, ali on se poceo proizvoditi tek 1995 godine. Jedino da netko nije ubacio tu masinu u AF1. Poslikaj magnet i namotaje (stator), tada ce se sigurno znati da li je R123 ili R122.
Da li je slika koju si stavio gore u postu od tvoje masine ili sa neta?
 
Da to sam sliko rasklopitu a trenutno nisam doma u hr da poslikam..iskreno neznam lik od koga sam je uzeo ju je odveo na "generalku"..a i to mi je prvi motor tak da sam trenutno duduk za to  :LOL:
 
Sada mi je sve puno jasnije, netko je ubacio masinu rotax 122, one imaju problema sa mjenjacem, tj kvalitetom materijala od kojeg je napravljen. U tu masinu ide 0,6 litara ulja, tako da se mjenjac pregrijava, a ispod zupcanika su iglicasti lezajevi u poliamidnom kavezu, taj kavez se uslijed povisene temperature rastopi, lezaj se raspadne i dolazi do havarije mjenjaca. To se pogotovo dogadja ako fali ulja u mjenjacu, a i viljucke mjenjaca se lako trose.
 
Upravo to i vilice su dobile..maistor je išo navarivati zub što je se izjeo..
 

Attachments

  • IMG-20180523-WA0002.jpg
    IMG-20180523-WA0002.jpg
    113.8 KB · Views: 113
To, ali slikano sa druge strane. To je masina rotax 122.
Nazovi Davora (link sa njuskala koji sam stavio gore) i pitaj ga da li ima mjenjac. Tih mjenjaca da ima 100, sve bi ih prodao.
Daj i sliku magneta i namotaja.
 
Treba skinuti taj zupcanik i vidjeti u kakvom je stanju iglicasti lezaj ispod njega. Netko se veoma potrudio da tu masinu ubaci u taj motor, cijela instalacija je razlicita, cak im paljenje nije na istom principu (R123- AC, R122- DC).
 
Vrbaa said:
Ako sam te dobro shvatio rotxi 125 mijenjaci su krc?
Samo na rotax 122 masinama, rotax 123 i rotax 127 nemaju taj problem.
 
Do prije par godina sam samo njih radio. Sve sto sam imao dijelova sam prodao Davoru, ja vise nemam nista od dijelova. Mogu pomoci savjetom o konkretnim problemima i kod nabavke dijelova.
 
Samo mjenjac. Stariji (proizvedeni do 2007 godine) su imali Nippondenso CDI, a odvojeno elektroniku RAVE ventila (ventil snage na ispuhu), dok noviji imaju Piaggio elektroniku (CDI i elektronika RAVE ventila su skupa u jednoj kutijici). Stariji se lako daju odblokirati, dok je kod novijih to gotovo nemoguce.
Da nebi bilo da su R123 i R127 savrsene masine, oni su imali manu da im se magnet volio raspasti i bobina izgoriti kada bi izostala iskra na svjecici.
Mana na R122 i R123 je da imaju nikasilirani cilindar, kada se nikasil osteti, onda je popravak skup. R127 je imao tvornicki piksu, i busila se na specijale za sire klipove (jeftin popravak).