Bahata banda i zebre na cesti

IgorS

Member
Jučer sam se po kiši vraćao sa posla. U jutro je bilo toplo pa sam se i lagano obukao. Zbog toga sam stvarno vozio polako jer sam i bio mokar. Vozeči kroz grad nailazim na desnu krivinu, neposredno nakon koje je friško ofarbana zebra. Pažljivo, ali ne dovoljno pažljivo, skrećem i odjednom, zbog mokre zebre, oba točka počinju kliziti. Uspijem ispraviti motor, ali sam na lijevoj strani ceste i prema meni ide kombi. Uspijem se vratiti na svoju traku. Izgleda da me bog spasio. Iza mene vozi policijska Škoda, ali nisu reagirali što sam prešao preko puune linije. Izgleda da su shvatili situaciju.  (y)

Sada se ja pitam. Ne jednom sam se vozio po kišiš po evropskim cestama i nikada mi se nije desila takva situacija. Sa čime oni farbaju crte i zebre za razliku od naše bahate bande?
 
ne znam ali i sam sam imao par puta jako neugodno iskustvo sa tim crtama i od onda uvijek pazljivo preko njih, pogotovo kad je mokro 
 
Pojma nemam sa čime farbaju, al i meni gadno klizi motor po zebri a i po bijeloj crti koja razdvaja cestu! Čak i kada nije mokro motor klizi. Možda uz tu boju ispuste i par kapi ulja iz onih vozila čudnog izgleda.  :LOL:
A glavno da se cestari hvale kako održavaju ceste!  :palacdolje:
 
pituraju (farbaju) s hempelovom bojom za brodove, jer se ta pokazala dugotrajna.  :mortal: Kasnije samo dodaju onaj prah da se vidi nocu bolje.
 
IgorS said:
Šta je onda razlog klizavosti: boja ili prah?



boja sigurno, primjerice na autoputu nije ista vrsta piture (farbe) kao po gradu. uglavnov ovo sranje stavljaju po gradu i lokalnim cestama jer se tu boja najvise i trosi radi gustoce prometa.
 
po gradu su crte i zebre već toliko puta prefarbavani da su čak i deblji od asfalta.... odnosno izbočeni su van ( još malo pa ko ležeći polijajci  :mrgreen: ) i zbog toga su preglatki i klizavi
 
jebote kad bi ''prilagodili brzinu uvjetima na cesti'' u cijeloj HR se ne bi mogo vozit više od 25..

osim po autoputu, tam moš 80 bez problema..


boli njih racku za nas mušice i bumbare
 
Ma ja sam se prilagodio uvjetima kiše i mokrog asvalta (u trenutku prelaska zebre nisam vozio više od 35 jer mi je stvarno bilo hladno), ali nikako nisam očekivao "poledicu" usred ljeta , odnosno naglo promjenu hrapavosti podloge, koja još nije bila označena niti jednim znakom.

Baš me zanima u slučaju štete kako bi sud reagirao?
 
cdawg said:
boli njih racku za nas mušice i bumbare
A šta bi nas bajkere, cvijeće nacije, trebalo staviti pod zaštitu koju imaju velebitska degenija, daždevnjak i runolist?
 
strasilo said:
po gradu su crte i zebre već toliko puta prefarbavani da su čak i deblji od asfalta.... odnosno izbočeni su van ( još malo pa ko ležeći polijajci  :mrgreen: ) i zbog toga su preglatki i klizavi

E cek cek...al stvarno, ovo sto je kao izboceno to bi trebala bit dobra stvar...

Ove zebre i oznake na kolniku koji su malo izboceni nisu izboceni zbog toga sto je puno puta farbano vec se radi o posebnoj vrsti polimera koji je razvijena u njemackoj i vjerovali ili ne jedna od bitnih stavki pri razvoju je bila sigurnost motociklista. Naravno EU je uocila problematiku klasicnog farbanja kolnika i iznimnu opasnost zbog loseg prianjanja pneumatika na tim djelovima. Naime taj polimer koji se poceo koristiti je iznimno postojan i vidljiv ali u isto vrijeme porozan (supljikav, propusta tekucinu) i hrapav. Mi smo na jednom kolegiju imli priliku vidjeti demonstraciju odnosno razlike izmedu uobicajene metode i ove nove i stvar stvarno funkcionira. Bitno je jos naglasiti da se ova nova metoda koristi upravo i sa onom posebnom vrstom asfalta, takoder poroznom, jako supljikavom koji je u stanju odvesti velike kolicine tekucine bez zadrzavanja na povrsini i namijenjen je koristenju u gradovima jer automatski odnosi ulja i masti ispod povrsine pa ceste postaju sigurnije...

Sad jedino je pitanje jel nasi stvarno koriste to il su nasli svoju low-cost i pogibeljnu varijantu....
 
Hrvoje said:
A šta bi nas bajkere, cvijeće nacije, trebalo staviti pod zaštitu koju imaju velebitska degenija, daždevnjak i runolist?

Da iz dva razloga:

1. ugoržena smo vrsta  :mrgreen:
2. zaštita državnog proračuna smanjenjem troškova liječenja zbog prometnih nesreča (isti razlog za obvezno nošenje kacige)

Ajmo se vratiti na zebre u Hrvatskoj
 
Farba se "signolitom", običnom bojom za iscrtavanje parkinga s dodatkom odsjajnog pigmenta bez ikakvih protukliznih svojstava koje nadomještaju posipavanjem nekog kvazi granulata koji bi to trebao nadomjestiti a to funcionira dva tjedna. Sve u svemu tehnologija iz šezdesetih, a o Njemačkim bojama je u nas apsurdno govoriti...
 
Ja znam šefa nabave ispostava Hrvatskih cesta u Splitu i ne jenom sam ga pitao za te boje (Hempel za brodove), a odgovor mu je: Ta je najjeftinija. Nažalost i on i sin voze skutere, ali izgleda da su ih kupili od provizije za kupnju Hempela.
 
U potpunosti razumijem tvoj problem, gotovo nisam nasao gumu koja drzi po bijeloj crti. Kad padne kisa nakon dugo vremena, situacija postane nevjerojatna.
Prosle godine covjek iz Njemacke kod nas samo malo zahvati liniju i zum ode XX (vozac dobro ali na motoru puko dekl) jadan nije mogao doci ksebi. (rijesili mu motor, njega stavili na vlak, kasnije posalo osiguranje, dalo covjeku 50eura zato sto je motor bio kod njega)

Zbog toga izbjegavam linije sa strahom :? imam osjecaj da po kisi samo malo zahvatim liniju, desio bi se problem.
 
Ja san mislija da se zebre i one trake po cesti rade korektorom, kojem je isteka rok trajanja. Učinilo mi se par puta da vidim djelatnike kako onim malim pinelićima (kistićima), bojaju zebre.
Nisam baš siguran, ali mi se čini da se koristi baš ona vrsta korektora koja miriše na jabuku.
Ali, nije problem u tom korektoru, nego u razrjeđivaču kojim se korektor rijedi. E, kupljen je najjeftiniji i sad on stvara problem, a pogotovo šta su ovi naši "bojadisari" škrti, pa ga stave previše.
Definitivno sam za promjenu kotektora i/ili razrjeđivača, ako ništa, bar nek miriše na...trišnje. Cilo stablo trišanja.
 
A jedan poznati splistki gaser je u svom neznanju izjavio da mu nevalja Bridgestone BT002 na novom CBR-u 600 jer ne drži na zebri  :LOL: :LOL: :LOL:

Mopžda da proba sa čavlericama  :mrgreen:
 
ja sam naucio da su za.ebane te crte na najgori nacin... :palacdolje:  8)

prije nekih 8 god tek kad sam poceo vozit motor sam se spucao (ne jako al' dosta za naucit), i od onda ih izbjegavam maksimalno, al' kako se klizu i po suhom to je za nevjerovat...  :shock:
 
Igore da li je to kod male crkve ili negdje drugdje , napiši gdje je klizalište da ne bi i ja zaplesao!! (y)