Blokade na mopedima od 50 ccm, za i protiv

Sledgehammer

Guest
joke said:
Nije nemoguče, ali nije ni jednostavno, što automatski stavlja pod upitnik njegovu praktičnost i sigurnost na cesti, kako osobnu, tako i drugih sudionika u prometu.
Vidim po tvojim odgovorima da nisi nikad u gradu kao što je Split naišao na dugačku kolonu predvođenu Baotianom.


p.s. uzevši u obzir da sam za skutere ipak ja nekakav autoritet, molim da dalje ne raspravljamo o nebitnim stvarima, nego se držimo topica (y)

Ma nije bitno nečije mišljenje... ako je određena maksimalna brzina od 50, onda je to 50! I bok! Nema više! Neka se toga drži i tome prilagodi!

Ako mu je premalo, neka položi A kategoriju i vozi se na jačem stroju, a ne da glumi bređeg majmuna koji skuterčić diže na 70 ccm, skida blokade i bude "jeben i pošten"... i na kraju, umjesto 50, ide 120... ljudi, koji su se htjeli voziti 120, polagali su kategorije, plaćali sve što treba, itd...

Onaj koji to ignorira - niti je bajker, niti je kolega bajker! Jer radi budale od svih nas koji smo u svoja prava uložili i nešto obaveza...
 
Dakle, ja osobno smatram da  blokada kao takva nebi smjela biti odrednica nečije sposobnosti da upravlja vozilom od 50 ccm.
Svjedoci smo da redom mopedi koji imaju naprednija tehnička rješenja ostvaruju veče brzine bez blokade, ali isto tako smo svjesni da realne brzine rijetko prelaze 100 km/h, pa tako i imamo prirodni odabir koji skuteru s jačim kočnicama daje i nešto veču brzinu koja se može obuzdati.
Druga odrednica je i vožnja sa suvozačem, koja je sada moguča, ali prije je bila kap koja je preljevala blokirane skutere automatski u veču klasu(veču tablicu)
Isto tako imamo primjer u Italiji (koji je doduše ukinut nedavno) da vozači preko 18 godina starosti smiju 50 ccm vozila voziti bez kacige, ili sa biciklističkom kacigom. Kod njih je opet nedavno tek uvedena mogučnost da se upče smije sjest suvozač na skuter od 50 ccm.
Neke zemlje što je najextremniji oblik nebrige uopče nemaju tehnički pregled za 50 ccm. vozila

Sve ovo kazuje nam da se zakonodavac dosta jednostrano postavlja prema ovom problemu, te da se zakoni formiraju ovisno o trenutku i političkoj situaciji, tj kako kome prne. kako kod nas, tako i vani
Tijekom svih ovih promjena neki su bili u posjedu jednog te istog prometala od 50 ccm (npr. Tomos automatic) i bili su na vjetrometini zakona, koji se mjenjao više puta, te ja osobno ne podržavam nikoga osim termodinamiku samih agregata od 50 ccm. koji se po meni definitivno trebaju vrtiti bez blokade, koja je samo još jedan korak ka konfekciji i skračivanju vijeka vozila, što je proizvođačima, prodavačima i serviserima vjerujte jako drago.

I zato, DAJMO IM DA SE VRTE  (y)
 
za joku (y)  :naklon:


u prakticnoj voznji ima vise problema ako vozim 50 km/h nego 60-80km/h, ajoj koliko cu tek letat kada stvim kit 70 ... joooooj :biker:  :roll:

 
Ako je zakon takav onda je takav i gotovo! Apsolutno ne podržavam poziv na kršenje istog! Cijena osiguranja je prilagođena tom vozilu a tko se hoće voziti brže nek kupi jači skuter, položi kategoriju, plati osiguranje i samo gassssssssssssssss.

Uostalom i za 50ccm postoji velika tablica, ovisno o odabiru vozila. Ako netko kupuje skuter od 50 ccm neka se pomiri s time što kupuje - ili neka kupi nešto drugo.

U ovom slučaju vidim samo zalaganje za ukidanje jedne kategorije vozila i ne vidim uopće smisao ove teme.
 
Treba li onda izglasat da se svim vozilima, i automobilima i motorima u HR, stavi blokada na 140 km/h, jer ionako nigdi u zemlji priko te brzine nije dozvoljeno voziti... Time bi se drastično smanjio broj nezgoda... :mrgreen:

Dakle, iz ove šale gori možete skužit da san ja protiv blokada, osim onih u glavi vozača, a u odnosu na ograničenja brzine na cesti, ili drugih zakonskih ograničenja za određene kategorije, poput onih šta se odnose na mlade vozače (opet ta tema :LOL: ) pa bi tako nešto donio i za skutere, a ko se nađe u prekršaju, nek plati i pati... (y)
 
Sledgehammer said:
Ma nije bitno nečije mišljenje... ako je određena maksimalna brzina od 50, onda je to 50! I bok! Nema više! Neka se toga drži i tome prilagodi!

Ako mu je premalo, neka položi A kategoriju i vozi se na jačem stroju, a ne da glumi bređeg majmuna koji skuterčić diže na 70 ccm, skida blokade i bude "jeben i pošten"... i na kraju, umjesto 50, ide 120... ljudi, koji su se htjeli voziti 120, polagali su kategorije, plaćali sve što treba, itd...

Onaj koji to ignorira - niti je bajker, niti je kolega bajker! Jer radi budale od svih nas koji smo u svoja prava uložili i nešto obaveza...

gluposti,  klinac se vozi na skuteru 49 po zelenom valu i napravi gužvu, po meni trebali su bar dopustiti do 70 km. Slažem se da 120 je jednostavno glupost i preopasno za skuter, a kaj se kategorija tiče - to tak i tak nema veze s učenjem vožnje. Taj cijeli sistem bi trebalo promijeniti i ukinuti autoškole jer u autoškolama ih tak i tak niš ne nauče. Većinu saobračajki skrive klinci 18-23 proljeća. Nek bude recimo polaganje vozačkog ko u Americi. Kad naučiš voziti pozoveš šerifa kojeg provozaš i onda on odluči da li si spreman
 
Ja sam po duši legalist i obično držim stranu zakonu. Ovaj put ne, jer su u pravu svi koji tvrde da je veća opasnost voziti vozilo koje je zakonom prisiljeno da bude inferiorno u gradskom prometu. Kod današnjih "mopeda" postoje tehnološke i sigurnosne postavke da prometuju brzinama koje i za tridesetak kilometara nadmašuju propisanu. Da vozim takav moped, prvi bih montirao elektronsku blokadu koju bih aktivirao samo po potrebi (prisili).

Ove priče- tko se želi voziti brže neka kupi jači motor i položi kategoriju ne drže mi vodu, jer zakonska regulativa je danas takva, sutra će je neka druga vlada promjeniti, a uglavnom je projektirana sa svrhom da puni proračun a ne da brine o sigurnosti prometovanja.

U EU kojoj stremimo, sa B kategorijom slobodno upravljate motociklom od 125 ccm sa 15 KS, a ta je odredba donešena sa jednim jedinim ciljem: da što veći broj vozača automobila privuku da koriste motocikle umjesto automobila u gradskom prometu i na taj način smanje prometno- parkirališni kolaps.
 
Ne kužim, čemu ovoliko trkeljanje. Pa taj zakon postoji od kad je svijeta i vjeka. Tomosi prije 30 godina su se morali registrirati na velike tablice a imali su 50ccm (razne 14-ice, 15-ice, BT i slični strojevi). Samo se sad digla prašina, jer svaki prištavi klinac na malom prdavcu juri skoro 100km/h, kao čuo da se može. Tako su u mom malom selu 2 klinca ostala bez glave na skuterima i upravo zbog toga uvedena kontrola brzine na tehničkom pregledu, jer dok skutera nije bilo puno i dok ljudi nisu toliko ginuli na njima moglo se gledati ljudima kroz prste.
 
niksa said:
Tamo ti skuteri ne idu ni 35 na sat sta je definitivno premalo. To je opasno za same njih a i ostale sudionike

AFAIK, blokada je na brzinu, a ne na snagu skutera, tako da oni i na uzbrdicama idu uredno 50km/h.
 
svakak said:
AFAIK, blokada je na brzinu, a ne na snagu skutera, tako da oni i na uzbrdicama idu uredno 50km/h.

Mislim da, nažalost, blokade na skuterima ne funkcioniraju tako... Već ograničavaju okretaje ili ispuh tj. snagu, a time i brzinu... :misli:
 
Defintivno je blokada na 50km/h premala
Ja sam morao voziti skuter s kraja na kraj grada koji nije isao preko 60 i živ sam se usro te vozio samo po sporednim cestama jer na brzim cestama nemaš šanse promijenit traku.Em si spor em je vozačka kultura takva da se vozači automobila natječu koji će bliže projurit pored skuteraša.

Ali isto tako mislim da zakon treba poštivati makar bio besmislen, te se drugim načinima zalagati da se on promijeni.Ako je zakon takav da s B kategorijom vzoiš 50ccm samo do 50 km/h to je tako i gotovo.

Osobno da kupujem skuter minimalno 125ccm, s 50ccm se ne usudim na cestu izaći

 
niksa said:
da li skuteri s blokadom (koji idu max 49 km/h) smetaju na gradskim i prigradskim prometnicama na kojima je ogranicenje 80???

To je opasno za same njih a i ostale sudionike

Gledaj, nebitno je da li oni smetaju ili ne. Ako smetaju, neka ih se zaobilazi, ustvari - smetanje je subjektivan osjećaj! Oni su takvi kakvi jesu, zakonom je propisano da oni tako sudjeluju u prometu kakvi već jesu, i tome se treba prilagoditi. Tu je veći problem što oni, koji njima upravljaju, ne znaju elementarne stvari o propisima, ne koriste opremi u najvećem broju slučajeva, a nemaju niti obzira ili prometne kulture. To smatram velikim problemom, kojega bi trebalo rješavati, od sustava auto-škola pa nadalje...  i takvo ponašanje je opasnost koja im najviše prijeti.
 
Postoji još jedna sigurnosna strana medalje, a ta je da mnogi od tih skuterčića nisu konstrukcijski i svim ostalim napravljeni da podnose opterećenja koja su kod samo 20 km/h veće brzine od dozvoljene gotovo dvostruko veća nego na 50 km/h, koliko im je dozvoljeno...

Nitko, ali nitko me neće uvjeriti da je onaj Baotian od 4 soma kuna siguran kada na njega sjedne masa od 90 kila i pojuri, npr., 90 km/h...  :palacdolje: :palacdolje: :palacdolje:
 
Ove stvari koje naglašavate (ponovno) ja sam sve opisao u svom postu. Skuteri koji razvijaju veče brzine od 50 mahom imaju i veče kotače i diskove na oba kotača i obratno.Glede poštovanja zakona ponovno se vračam na ono što sam napisao a to je da mi živimo i vozimo, a tijekom životnog vijeka našeg prometala zakon se promijenio 2 ili 3 puta što ne odobravam i ne podržavam.
Glede blokada, njih imamo 3 vrste; blokada okretaja na bobini ili centralnoj jedinici(jako rijetko se upotrebljavaju), blokada ispušnog lonca(snaga) i blokada variomata(max. brzina). Skinuti blokadu snage a ostaviti ovu od brzine je nedopustivo jer se skuter onda vozi u jako visokim okretajima i drastično mu se smanjuje vijek
 
niksa said:
ajmo sa ISKRENO.

da li skuteri s blokadom (koji idu max 49 km/h) smetaju na gradskim i prigradskim prometnicama na kojima je ogranicenje 80??? npr prilaznim cestama gradu ili cestama s velikim uzbrdicama - znam da u zagrebu i nema nesto uzbrdica, ali split, a pogotovo rijeka je cijela u 10 i vise postotnim uzbrdicama. Tamo ti skuteri ne idu ni 35 na sat sta je definitivno premalo. To je opasno za same njih a i ostale sudionike

BINGO....čisti pogodak, slažem se stobom a mogu dodati i slijedeće:

1. kad vozim motor reguliram si brzinu u gradu kako hoću naravno poštujuće određena pravila, prilagodim se svim uvjetim i naravno pazim na sebe
   kolko mogu ali MOGU IZBJEĆI određene situacije isključivo zbog dovoljne snage, pobjeć itd...
2. kad vozim auto razmišljam na način da štitim motoristu il skuteraša pogotovo jer znam u kakvoj je poziciji, i naravno da spori skuteri smetaju jer ih
   moraš pažljivo zaobilaziti pogotovo ako vozi početnik kojih je i najviše, da ne pričamo kod uzbrdica ili određenih ograničenja gdje skuteri gube brzinu i
   snagu, dakle sreća kad sam to ja il netko od nas ali ima i vozača auta koji ne kuže mogući problem i posljedicu, koji je uvijek negativan za onog skuteraša
   koji gmiže uz rub.
3. kad vozim skuter (po gradu il okolici) sve je o.k. kad možeš držat brzinu auta ,ali nazovi problem nastaje kod uzbrdica ili kako je navedeno
   otvorenijih prometnica jer se moraš sklanjat u stranu, na rub gdje je automatski nesigurnost veća jer se sužava manevarski prostor , često se nabijaju
   vozači na sam rep skutera i sl. tako da se u tim situacijama osjeća određena  nesigurnost i moj savjet je da se treba držat uvijek bliže sredini, a auto će
   pretjecat u relativno čistim situacijama, kad si na rubu praktički izazivaš pretjecanje u bilo kakvoj situaciji tako da je opasnost povećana.

Generalno smatram da su blokade totalna glupost jer ograničavaju predviđenu nazovi snagu već slabih motorića,a o uvođenju blokade za 4T da ni ne pričam. Sporost i dovođenje u gore navedene situacije su isto opasne kao i pretjerane brzine...a da li skidanjem blokada možemo pričat o pretjeranim brzinama, naravno da ne..
Osnovno pravilo trebalo bi biti da se pokuša izjednačavati brzina vozila (auta i motora) tj. svih učesnika u prometu u određenim situacijama a ne da se stvara nervoza i stvara u opasnost. Rijeka je prepuna uzbrdica gdje je nedovoljna snaga skutera pogotovo sa blokadom jednostavno opasnost.

Nitko nije napravio ozbiljnu analizu koliko je ljudi stradalo od brze a koliko od spore vožnje na skuterima.
Oni koji voze i jedno i drugo i treće znaju o čemu pričam.





 
opet podsječam na pravilo koje je vladalo tijekom papinog posjeta splitu (uz zavarene šahte i sve pretince uz cestu), a kojim je najsporija vožnja ograničena na minimalnih 35 km/h i kažnjavalo se tko je kršio.

Dao bog da nam papa svaki dan bude u Splitu
 
joke said:
Glede poštovanja zakona ponovno se vračam na ono što sam napisao a to je da mi živimo i vozimo, a tijekom životnog vijeka našeg prometala zakon se promijenio 2 ili 3 puta što ne odobravam i ne podržavam.

Ja mislim da mi govorimo o skuterima koji su naknadnim preinakama - u što spada i skidanje blokade - dovedeni u stanje da se voze brže, ne o onima koji su iz tvornice izašli namijenjeni brzinama od 80-90 km/h... a nisam vidio da je netko od tih dečki, koji skidaju blokade, a pogotovo oni koji i stavljaju kitove sa većim cilindrima, pojačavao i kočnice ili stavljao i veće kotače ( :LOL: :LOL: :LOL: )...

To je najčešće sindrom kao i onih dečki koji "tuniraju" aute... u starog Golfa natuku mašinu duplo veće snage i težine (koju su kupili od nekog razbijenog GTI-ja na otpadu za 200 eura), bez novog ovjesa, ojačanja, kočnica itd itd... pa kada sa isti, debelo prevelikom brzinom koju mogu podnijeti dijelovi tog auta, rastepu u komade i svi unutra poginu, onda je kriv... tko? A baš to se desilo prošle godine kada su dečki na autocesti od Zagreba prema moru izletili (doslovno) iz tunela sa 200 na sat, a Golf se prepolovio u zraku, pa je u konačnici dvoje mrtvih bilo u prvom dijelu auta, dok je drugo dvoje mrtvih bilo u stražnjem dijelu auta... problem je što je udaljenost između ta dva dijela bila oko 50 metara... a imali su tako "dobro složen" auto, i to za 3x manje love nego što to oni lopovi u Wolfsburgu rade... ma usudili bi se reći i jači, ljepši, sigurniji...

Govorim o principima, koje mladi, u želji da budu deset stepenica iznad one razine koja ih tada pripada, ne poštuju, iste niti ne uzimaju u obzir, i smatraju da je njihova (opravdana) želja ujedno i opravdava neodgovorno ponašanje, i to ne samo neodgovorno prema samima sebi, nego i prema svima ostalima u prometu oko njih i sa njima...

Hvala Bogu da Hrvatska ništa u cijeloj toj priči o svjetskom prometu, kojega smo dio, ne određuje ništa. Grozim se ideje da bi svi oni tupamarosi i neuki filozofi, zasićeni svoje bedastoće i neznanja, koji sjede u Saboru i donose zakone koji se njiih same istodobno ništa ne tiče, išta određivali... puno je bolje što mi moramo samo prihvatiti odredbe i zakone i pravila koje donose drugi, stručniji, pametniji i bogatiji od nas, a mi ih moramo samo verificirati i usvojiti.

Tako su usvojene i te norme o snagama motocikala, mladim vozačima, kubikažama i svemu ostalome, mada su i ta usvajanja prošla torturu njihovih kljaštrenja i djelomičnih ukidanja, pa na kraju dobivamo nedorečene zakone koje nitko ne zna točno i decidirano objasniti i primijeniti...

Odredbe o kubikažama i snagama nisu naš izum, i ako ih koristi cijela Europa, moramo i morati ćemo i mi...


 
Iskreno, nisam pročitao cijeli tvoj post, ali ono što ja tvrdim o skidanju blokada, odnosi se samo na skidanje blokada. U tunning nebi detaljno ulazio, ali činjenica je da "normalni" kupci, sredovječni ljudi i žene žele skinuti blokadu da bi se lakše vozili u dvoji i savladavali uzbrdice.
Ja se o tome očitujem, tunning je ipak druga, i puno složenija prića koju ni ja u cijelosti ne odobravam
 
baxy said:
BINGO....čisti pogodak, slažem se stobom a mogu dodati i slijedeće:

Baxy, problem je u tome što Ti stvari ocjenjuješ prema sebi, i svojim sposobnostima.

Problem je u tome što u prometu sudjeluju i mnogi koji ne znaju, ne paze, nisu toliko iskusni ili toliko sposobni u procjenama, a da bi se vozili takvim tempom i na takav način da to bude sigurno. Ti to možeš, ali mnogi ne mogu. Kao i u autu - mnogi imaju "pravo" upravljati njime, no psihofizičke razlike među ljudima i vozačima su prevelike da bi se uzimao prosjek (ako bi se uopće i mogao utvrditi...), pa se norme koje reguliraju prema skoro najmanje sposobnima (jer imaju "pravo" voziti...), jer je onih još gorih od njih puno manje od broja koliko bi ih bilo da se uzima prosjek iz sredine uzorka. A kako je riječ o preopasnim stvarima kao što su vozila i velike sile koje ista generiraju svojim kretanjem, tako se dozvole i norme baratanja takvim stvarima moraju svasti na najmanji mogući rizik... i ja znam ljude koji na Zagreb-Karlovac voze nove osobne aute 90 km/h po sunčanom i suhom kolniku bez ikakve gužve na cesti, iako bi ih Ti ili ja poganjali i 200 km/h, ili i koliko idu...

Sve što navodiš je u redu, ali je to jednostrano gledanje, bez obzira i razmišljanja o svima onima koji grizu po volanu, kojima je 80 km/h u autu "divljanje po cesti" i "glumljenje Schumachera", koji imaju oči na šajbi naprijed, koji su nagnuti naprijed u sjedalu dok voze, koji slabije vide, čuju, kreću se ili su u komi sa refleksima... a svi mi poznajemo takve tipove. A kako je njih ubiti u prometu isto kažnjivo, njih treba i zaštiti, kao i nas od njih... stoga su mnoge prometne norme i odredbe i Tebi i meni neprihvatljive, pretjerano stroge ili nešto treće, ali bogata praksa i sa lošima i sa dobrima dala je upravo takve rezultate.

Kada tome dodamo i vremenske prilike, profil ceste, oštećenja, podlogu, itd itd... situacija je još teža za nas koji bi se malo "razmahali" na cesti...