blueprint

markookram

Well-known member
dakle koliko vidim o tome se nije još pisalo ovdje
a mene zanima sve o blueprint tuningu motora ... možda za pocetak zašto se to uopče radi i sl.
 
blueprint ili po naski kopija se radi kod tunninga cvajtakta tako da uzmes obicni papir, malo zamastis kosuljicu cilindra,sasvim malo, ubacis papir u cilindar i potezes prstom po rubovima kanala tako da ti ostane preslik s time da ti se papir ne pomakne.
tako dobijes stanje kanala u razvucenom plastu.
blueprint ima i znacenje ako imas cvajtakta s dva ili vise cilindara koji tvornicki nisu ujednaceni (po mjerama kanala), 'kopiras ' ,tj. dovodis mjere svih kanala u jednake mjere..
 
yatasaki said:
blueprint ili po naski kopija se radi kod tunninga cvajtakta tako da uzmes obicni papir, malo zamastis kosuljicu cilindra,sasvim malo, ubacis papir u cilindar i potezes prstom po rubovima kanala tako da ti ostane preslik s time da ti se papir ne pomakne.
tako dobijes stanje kanala u razvucenom plastu.
blueprint ima i znacenje ako imas cvajtakta s dva ili vise cilindara koji tvornicki nisu ujednaceni (po mjerama kanala), 'kopiras ' ,tj. dovodis mjere svih kanala u jednake mjere..
ili kopiraš tunirani cilindar na standardni :mrgreen:
 
kolko ja znam blueprinting je dovođenje svih djelova motora(i 2t i 4t), čim je više moguće, na tvorničku mjeru, pošto je zbog masovne produkcije polje tolerancije  ''široko''.

http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_tuning
 
ajde jolly pusti glas , znam da znaš  :moli: :mrgreen:

tigufisis said:
kolko ja znam blueprinting je dovođenje svih djelova motora(i 2t i 4t), čim je više moguće, na tvorničku mjeru, pošto je zbog masovne produkcije polje tolerancije  ''široko''.
pa ako je tolerancija veca napravljena , kako ces sad onda nju smanjti  :misli:
to ispada kao da u velikoj rupi radiš manju rupu
 
tigufisis said:
kolko ja znam blueprinting je dovođenje svih djelova motora(i 2t i 4t), čim je više moguće, na tvorničku mjeru, pošto je zbog masovne produkcije polje tolerancije  ''široko''.

http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_tuning

Mozda je bilo 70-ih tako, danas nije sigurno, repetitivnost i tocnost CNC opreme ipak cini svoje...
 
Tommee said:
Mozda je bilo 70-ih tako, danas nije sigurno, repetitivnost i tocnost CNC opreme ipak cini svoje...
onda još neke marke nisu došle na cnc   :LOL:

ali opet na vecu neku toleranciju rade ... jer kad radiš seriju par tisuca komada ... nisam siguran da ti je prvi i zadnji u stotu ...
 
markookram said:
onda još neke marke nisu došle na cnc   :LOL:

ali opet na vecu neku toleranciju rade ... jer kad radiš seriju par tisuca komada ... nisam siguran da ti je prvi i zadnji u stotu ...
ja bi rekao da je, jer se u CNC stroj prati i trošenje alata, pa tako se kontinuirano korigiraju parametri da prvi i zadnji komad iz serije što manje odstupaju (a uglavnom ne odstupaju)
 
markookram said:
ajde jolly pusti glas , znam da znaš  :moli: :mrgreen:
pa ako je tolerancija veca napravljena , kako ces sad onda nju smanjti  :misli:
to ispada kao da u velikoj rupi radiš manju rupu

zamijenit ces dio, zato je to skup sport  (y)
 
Tommee said:
Mozda je bilo 70-ih tako, danas nije sigurno, repetitivnost i tocnost CNC opreme ipak cini svoje...

istina, ali ''blueprinting'' nije od danas nego iz vremena kada to nije bilo tako. i opet odstupanja postoje, i opet ih je moguce smanjiti i opet ima ljudi s dosta para, volje živaca... il čega već koji će ''blueprintat'' motor
 
sjecam se kad su prijatelju slagali ficu za kruzne pa su opruge ventila mjerili na dinamometru nebili dobili od mase opruga izabrane najjace i sve u istom rangu (newtona)
i to je vrsta blueprinta