BMW F 750 GS iskustva

Harkonnen

Active member
Pozdrav,

U drugoj polovici siječnja kupio sam model iz naslova, od dealera polovnih u Njemačkoj. U trenutku kupovine motor je 8 mjeseci star s blizu 9000 km. Svi paketi opreme. Registrirao krajem ožujka, a motor i ja se trenutno upoznajemo. Do sad sam vozio Hondu NC750x i to DCT verziju. Motocikl s manualnim mjenjačem sam vozio samo u auto školi. Mislio sam da će mi prelazak na manualni mjenjač predstavljati veći stres, ali ustvari nije. Ipak mjenjač (a imam i quickshifter) mi dijelom predstavlja izvor frustracija, pa zato i pokrećem ovu temu, u nadi da će se javiti netko od onih koji voze ovaj model da usporedimo iskustva. Ukratko, manualno mijenjanje brzina je vrlo bučno. Ne govorim samo o slučaju kad s upaljenim motorom stavljam iz neutrala u prvu, već i u svim slučajevima upshiftinga i downshiftinga (od 3. do 6. i natrag iz 6. u 3. ipak nešto malo manje). Jedino što pomaže i to kod upshiftinga je malo pred opterećenje na polugu mjenjača netom prije stiskanja kvačila i oduzimanja gasa, pa ubacivanja u višu brzinu, onda se mijenjanje ne čuje, ali sve to mora biti izvedeno u milisekundi, pa mi još ne uspijeva u više od 50% slučajeva. Za downshifting ne nalazim recept, osim „blippinga“, ali u ovoj fazi, to mi je malo previše za svladati. Po forumima se većinom govori kako je to normalno kod bmw-a, ali ipak, većinom su to tekstovi o velikim GSovima s boxer motorima, a samo na jednom mjestu sam našao gdje se spominje F 850 GS s istim problemom. Nadam se čuti koju utješnu rečenicu od eventualnih supatnika.

Quickshifter je slična priča, 1. do 3. i 3. do 1., bolje ne! 3. do 6. i 6. do 3. nešto bolje, ali ne trpi nikakve pogreške. Pri prebacivanju u višu treba ubrzavati i biti po mogućnosti iznad 4000 okretaja, ni slučajno oduzimati gas. Pri prebacivanju u nižu brzinu treba skroz zatvoriti gas i onda „odlučno“ nagaziti pedalu mjenjača koja zna biti dosta tvrda. Auto blipper se u tom slučaju uredno „uključi“. Čini se da i pri prebacivanju u nižu treba ipak imati neki viši broj okretaja, da bi quickshifter to pristojno obavio.

Eto, nadam se da sam bio koliko-toliko jasan. Bilo bi mi drago da netko odgovori na ovaj post, po mogućnosti s iskustvima iz prve ruke. Vozački za motor sam polagao prije 9 godina, u svojoj 43. Bio sam pomalo u strahu kad sam prvi put sjeo na motor i postoji mogućnost da neke stvari uopće nisam primjećivao, ali ipak mi se čini da se mijenjanje brzina na Yamahi xj6n na kojoj sam učio, nije ni izbliza toliko čulo.
 
Ne vozim taj model, nit uopće preferiram BMW, kako auto, tako ni motor, ali po tvom pitanju...neki su imali sličnih problema i na drugim markama...kad su promijenili malo gušće ulje u mašini, riješili su taj problem...
 
Ne vozim taj model, nit uopće preferiram BMW, kako auto, tako ni motor, ali po tvom pitanju...neki su imali sličnih problema i na drugim markama...kad su promijenili malo gušće ulje u mašini, riješili su taj problem...
...hvala na odgovoru! Čitao sam malo po stranim forumima i neki spominju istu stvar, iako s ograničenim djelovanjem, odnosno, to bi umanjilo problem, ali ne i eliminiralo. Ustvari, ono što mi je u svemu najveći problem je, da li se ovdje radi samo o "zvučnoj senzaciji", odnosno BMW karakteristici ili ovdje u pitanju uništen prijenos...
 
Nisz kinezi dobro poturpijali ivice na zubima zupčanika, sa 20 000 km će mjenjati nečujno.
 
Pozdrav,

U drugoj polovici siječnja kupio sam model iz naslova, od dealera polovnih u Njemačkoj. U trenutku kupovine motor je 8 mjeseci star s blizu 9000 km. Svi paketi opreme. Registrirao krajem ožujka, a motor i ja se trenutno upoznajemo. Do sad sam vozio Hondu NC750x i to DCT verziju. Motocikl s manualnim mjenjačem sam vozio samo u auto školi. Mislio sam da će mi prelazak na manualni mjenjač predstavljati veći stres, ali ustvari nije. Ipak mjenjač (a imam i quickshifter) mi dijelom predstavlja izvor frustracija, pa zato i pokrećem ovu temu, u nadi da će se javiti netko od onih koji voze ovaj model da usporedimo iskustva. Ukratko, manualno mijenjanje brzina je vrlo bučno. Ne govorim samo o slučaju kad s upaljenim motorom stavljam iz neutrala u prvu, već i u svim slučajevima upshiftinga i downshiftinga (od 3. do 6. i natrag iz 6. u 3. ipak nešto malo manje). Jedino što pomaže i to kod upshiftinga je malo pred opterećenje na polugu mjenjača netom prije stiskanja kvačila i oduzimanja gasa, pa ubacivanja u višu brzinu, onda se mijenjanje ne čuje, ali sve to mora biti izvedeno u milisekundi, pa mi još ne uspijeva u više od 50% slučajeva. Za downshifting ne nalazim recept, osim „blippinga“, ali u ovoj fazi, to mi je malo previše za svladati. Po forumima se većinom govori kako je to normalno kod bmw-a, ali ipak, većinom su to tekstovi o velikim GSovima s boxer motorima, a samo na jednom mjestu sam našao gdje se spominje F 850 GS s istim problemom. Nadam se čuti koju utješnu rečenicu od eventualnih supatnika.

Quickshifter je slična priča, 1. do 3. i 3. do 1., bolje ne! 3. do 6. i 6. do 3. nešto bolje, ali ne trpi nikakve pogreške. Pri prebacivanju u višu treba ubrzavati i biti po mogućnosti iznad 4000 okretaja, ni slučajno oduzimati gas. Pri prebacivanju u nižu brzinu treba skroz zatvoriti gas i onda „odlučno“ nagaziti pedalu mjenjača koja zna biti dosta tvrda. Auto blipper se u tom slučaju uredno „uključi“. Čini se da i pri prebacivanju u nižu treba ipak imati neki viši broj okretaja, da bi quickshifter to pristojno obavio.

Eto, nadam se da sam bio koliko-toliko jasan. Bilo bi mi drago da netko odgovori na ovaj post, po mogućnosti s iskustvima iz prve ruke. Vozački za motor sam polagao prije 9 godina, u svojoj 43. Bio sam pomalo u strahu kad sam prvi put sjeo na motor i postoji mogućnost da neke stvari uopće nisam primjećivao, ali ipak mi se čini da se mijenjanje brzina na Yamahi xj6n na kojoj sam učio, nije ni izbliza toliko čulo.
Znas da za prebacivanje u nizu brzinu moras pustiti gas?
 
Imaš tu par sitnica, nešto slicno je jednom riješeno, jer mu je u posudici ulja kvačila kroz prozoric se vidjela da pliva kapljica zraka, po izracivanju, saltao je dobro...pa gusce ulje u motoru...pa da li je naštelano kvačilo dobro... jesi probao sa medju-gasom šaltati...paaa...brzina kretanja pri prebacivanju, pogotovo iz veće u manju...ja sam jednom iz Osijeka dosao bez sajle kvacila/ pukla/...bez problema...isto se moze šaltati...i ne škripa...
 
unatoč tome što se to spominje na forumima, s obzirom na manjak iskustva čini mi se da bi prije daljnjeg mozganja bilo pametno odvesti motor kod mehaničara ili nekog iskusnijeg, zamoliti da naprave kratki đir i da ti iz prve ruke reće ima li neki problem ili je sve ok i možda je ipak samo do tvoje tehnike...
ja sam na svom prvom motoru imao problema sa šaltanjem, otišao kod prijatelja mehaničara da napravi đir i shvatio da je ipak problem bio samo u meni, mijenjanju brzina u krivo vrijeme i nedovoljno jakom/odlučnom guranju mjenjača prema gore...
 
unatoč tome što se to spominje na forumima, s obzirom na manjak iskustva čini mi se da bi prije daljnjeg mozganja bilo pametno odvesti motor kod mehaničara ili nekog iskusnijeg, zamoliti da naprave kratki đir i da ti iz prve ruke reće ima li neki problem ili je sve ok i možda je ipak samo do tvoje tehnike...
ja sam na svom prvom motoru imao problema sa šaltanjem, otišao kod prijatelja mehaničara da napravi đir i shvatio da je ipak problem bio samo u meni, mijenjanju brzina u krivo vrijeme i nedovoljno jakom/odlučnom guranju mjenjača prema gore...
...tako će na kraju najvjerojatnije i završiti. Pozdrav!
 
  • Like
Reactions: t0malito