brusenje cilindra aprilia tuareg 125 / rotax 127

Vagabundo

New member
Konacno nasli kvar na mojem tuaregu.iglicasti lezaj se doslovce razletio,stradala klipnjaca,klip najvjerojatnije cilindar.
MOdel je ovaj sa slike :
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/aprilia/aprilia_tuareg_125%20wind%2088.htm
djelovi za sad i nisu neki problem,klipnjaca komplet 700 kn,upresavanje i centr radilice 150 kn,klip 550-700 kn (ak znade neko povoljnije slobodno se obratite  (y) )

e sad ak bude potrebe brusenje cilindra ; jel se moze dobit klip tzv. 1,2 ili 3 specijala ili je potrebno stavljat novu kosuljicu i originalni klip.
Sudeci po papirima klip je 54 mm

Molim mudre glave ak neko ima ideje,zna nesto vise ili je vec radio takve stvari da se javi,tj sto bi mozda trebalo napraviti jer mi steta samo tako bacit motor.

Zahvaljujem svima na odgovrima,ak ih bude :)

 
a ti si...!! Dugo ti je trebalo da to otvoris.. :mrgreen: Mozes brusiti taj cilindar...jer koliko se ja sjecam ti cilindri nisu presvuceni nikalsilom tako da zavisno o ostecenju mozes potraziti specijale. Moja preporuka....uzmi klip asso werke...nemoj uzimati vertex ili meteor....
 
nije da mi je dugo trebalo nego kolega imao posla uvrh glave pa se sve stalno pomicalo,eh sad,zvao par ljudi pitanje je dim klipa dal ima jos zta kupit neka specijala ili moram nakon brusenja stavljat kosuljicu na orig mjeru to je sad pitanje ,navodno nema drugo osim 53,8 / 53,9 / 54.00 ali ne vece od toga a ako se ne varam nakon brusenja mi treba specijala 1,2 ili 3 ovisno ako sam dobro razumio,eh sad neka neko objasni ak se to vec radilo da nesto ne zajeb...
 
Vagabundo said:
nije da mi je dugo trebalo nego kolega imao posla uvrh glave pa se sve stalno pomicalo,eh sad,zvao par ljudi pitanje je dim klipa dal ima jos zta kupit neka specijala ili moram nakon brusenja stavljat kosuljicu na orig mjeru to je sad pitanje ,navodno nema drugo osim 53,8 / 53,9 / 54.00 ali ne vece od toga a ako se ne varam nakon brusenja mi treba specijala 1,2 ili 3 ovisno ako sam dobro razumio,eh sad neka neko objasni ak se to vec radilo da nesto ne zajeb...
ovo sto ti spominjes...to su klipovi za nikalsil cilindre...gdje se radi nemogucnosti brusenja stavljaju malo veci klipovi. Tebi treba neki dobar majstor(koji se bavi iskljucivo poslom brusenja cilindara) izmjeriti koliko je duboko ostecenje...i koju bi mjeru uspio izvuci brusenjem. Nakon dobivene mjere...kreces u nabavku takvog klipa...te kada nabavis novi klip...isti se jos jednom izmjeri...te se prema njegovim dimenzijama tocno prosiri i cilindar(plus tolerancija radi topl. diletacije).Postoje tabele....neznam napamet koliko je to sad...ali covjek koji se bavi time morao bi to znati.
 
da to su 'crni' cilindri, kosuljice su od gize mislim da moze i klip 56 (ako se brusi)
 
Ja na svom Tuaregu imam klip 54,25. Mozes nabaviti i klipove veceg promjera. To je masina rotax 127 trebalo bi pisati na daklama masine, i njihovi cilindri se bez problema buse (ne treba raditi novu kosuljicu).
Pozdrav.
 
obračam se vama u nadi da mi ima pomoći :LOL: Imam cagivu elefant 125 i dao sam cilindar na reparaciju,cilindar se vratio i ko nov je...Sada me zanima jedna stvar.ovako,na cilindru mi je ugravirana jedna oznaka : rC .Ja neznam što to znaći,i neznam kakav klip sada da kupim..ustvari neznam ni što su radili na cilindru..Ima li tko kakav savjet ?? Hvala unapred !
 
problem je u tome što nemam kontakt s tom osobom koja je nosila cilindar na popravak,tako da ništa neznam.Kako ide to po specijalama?
 
alekruzi said:
obračam se vama u nadi da mi ima pomoći :LOL: Imam cagivu elefant 125 i dao sam cilindar na reparaciju,cilindar se vratio i ko nov je...Sada me zanima jedna stvar.ovako,na cilindru mi je ugravirana jedna oznaka : rC .Ja neznam što to znaći,i neznam kakav klip sada da kupim..ustvari neznam ni što su radili na cilindru..Ima li tko kakav savjet ?? Hvala unapred !

Premjeri cilindar pa ces sve znati
 
alekruzi said:
problem je u tome što nemam kontakt s tom osobom koja je nosila cilindar na popravak,tako da ništa neznam.Kako ide to po specijalama?
cudno mi je to da je netko pri brusenju dodatno oznacio cilinda slovnom oznakom....Inace...slovo "C" oznacava toleranciju prema kojoj se tvornicki uparuju cilindri sa klipovima..i time se mogucnost blokiranja dovodi na najmanju mogucu razinu....Pri oznacavanju koriste se slovne oznake...od Slova "A"....pa do slova "D"...sto se cilindara tice....dok klipovi idu od oznake "A".....pa i do oznake "F"....tako da se moze kombinirati zavisno o potrosenosti cilindra...U tvom slucaju...ova oznaka koju si ti vidio tvornicka je...i nema nikakve veze sa brusenim cilindrom...jer u tom slucaju ta tolerancija vise ne vrijedi....Moguce je da je cilindar sad ociscen...pa se i oznaka vidi...jer nitko ne udara oznake ove vrste kad se cilindar daje na brusenje....Najbolje da ti netko kompetentan izmjeri komparatorom provrt...i to u stotinku mm....i na osnovu toga pronaci ces klip koji ti najvise odgovara...mada mi je to sve cudno jer se te oznake rabe kod cilindara presvucenih nikalsilom... :? Sta je cilindar nanovo nikalsiran...ili je ubacena piksa... :misli:
 
mislim da je cilindar ponovo nikalsiran zato što je bio crn prije reparacije a sad je cijeli srebrni,mislim da su ga zalili pa bušili nanovo.Tako nešto je govorio gospodin koji ga je nosio na popravak. Taj gospodin vozi trke i ima dva sina koji također voze pa mislim da je dao da se cilindar kvalitetno uradi pošto se jako kuži u te stvari.Evo stavit cu i sliku cilindra . Hvala na odgovoru !  :D
 
negdje sam pročitao da nakon nikasiliranja treba slati cilindar na brušenje..dali je to istina? još mi nitko nije odgovorio šta bi trebalo znaćiti ta rC oznaka na cilindru...
 
alekruzi said:
negdje sam pročitao da nakon nikasiliranja treba slati cilindar na brušenje..dali je to istina? još mi nitko nije odgovorio šta bi trebalo znaćiti ta rC oznaka na cilindru...
...bitno ti je ono slovo "C"...to znaci da obavezno moras kupiti i klip koji ima na celu utisnutu identicnu oznaku......moze biti i "B"...ali nikako "D"..."E"..."F"....Cudno malo...jer obicno se na nikalsiranje salje i novi klip...pa se cilindar nakon nikalsiranja dovede na toleranciju tog novog klipa... :wink:
yatasaki said:
gle nanovo nikasiliran :shock: bmw ....kad će moji :LOL:
oooo....vjeruj mi da ga i ja cekam kao da su moji cilindri u pitanju....ovi u italiji se vuku na sporost radi recesije...smanjili osoblje na minimum...tako da se uzasno dugo ceka.....Zadnja informacija.... :(
 
..ajde sve dođe na svoje ali nikad navrijeme..

nego alekruzi jeli postoji koje drugo staro slovo na cilindru (najvjerovatnije A ili B) mislim da je cilindar obrađen na svoju staru toleranciju ali isto obavezno treba izmjerit
 
........ako nije novi klip poslan na brusenje zajedno sa cilindrom....onda su oni...vidjevsi oznaku "C"....taj cilindar doveli u tu mjeru....Znaci...moras kupiti klip sa oznakom "C" na celu klipa.....(samo nemoj kupovati vertex klip....sa jednim prstenom....radje asso werke sa dva prstena....puno je trajnije....)... (y)
 
alekruzi said:
mislim da je cilindar ponovo nikalsiran zato što je bio crn prije reparacije a sad je cijeli srebrni,mislim da su ga zalili pa bušili nanovo.Tako nešto je govorio gospodin koji ga je nosio na popravak. Taj gospodin vozi trke i ima dva sina koji također voze pa mislim da je dao da se cilindar kvalitetno uradi pošto se jako kuži u te stvari.Evo stavit cu i sliku cilindra . Hvala na odgovoru !  :D

Znas mozda gdje je bio cilindar na nikasiliranju i koliko te koštalo? Može i na PP.

LP
 
napokon sam dobio informaciju o oznaci rC na cilindru .. (y) r ne znači ništa,bitna oznaka je C .To je oznaka za veličine klipova. Znaći B - ᴓ55,96 C - ᴓ55,97 D ᴓ55,98 E ᴓ55,99..........
Pa šta ta mala razlika u dimenziji radi razliku u radu motora?? 

:::::::::::::::::HVALA DEČKIMA IZ CAGIVE::::::::::::::::

ako nekome treba katalog dijelova cagive elefant / aletta rossa ili owners manual neka me kontaktira :D