Brzina vjetra, težina motocikla i glupe uzduž oguljene kolovozne trake...

b69201

New member
Zdravo ljudi. Danas sam sa suprugom skoknuo iz Sarajeva do Mostara i natrag. Vrijeme lijepo ali vjetrovito, možda malo prehladno ali jbg nismo mogli podnijeti da se vrtimo po gradu pa smo, malo po malo stigli do dole. E sad, dok me vjetar povremeno prepadao kupanjem u Neretvi ili Jabaničkom jezeru palo mi je na pamet da bi zgodno bilo iz vremenske prognoze saznati kada je vjetar prejak za vožnju? Jel ima neko pravilo? Kad HAK zatvara prometnice za motocikle? Kod vas je to dosta česta pojava.

Osim toga, šta radite kad vas vjetar počne pomjerati po metar lijevo ili desno...ubrzavate ili usporite? Nekako uopšte nisam siguran šta je pametnije. Drugo, koliko težina motocikla utiče na stabilnost? Moja Honda je teška nekih 195 kg. Koliko su stabilniji teški motocikli?

Jedno upozorenje, ako kojim slučajem budete išli kroz BiH, kad negdje između Konjica i Jablanice ugledate tablu "Tunel Crnaja" znajte da mu ime potpuno odgovara i savjetujem da ozbiljno smanjite brzinu. Prošao sam kroz taj tunel 1000 puta ali me svaki put, uzduž oguljeni kolovoz, koji točkove motocikla usmjerava ko zna gdje i kako  :shocked: , prestravi i natjera na poseban oprez i zabrinutost... Uz to, tunel je veoma mračan i vlažan pa opreza nikada dosta. :) :)

Pozz
 
Usporiti i samo usporiti. Ako  nista drugo, bar imas vse vremena za reakciju.
Ja se stisnem na motoru da sam sto manji.

Oklopljeni motori su osjetljiviji na bocni vjetar, veca im je povrsina.

Ne znam tocno na koliko zatvaraju ceste za motore, za slepere je 100 na sat (brzina vjetra).

Naravno da je bolje da je motor tezi, ali to ti ne igra veliku ulogu, to su premale razlike. Kaion mi eeta po cesti ka grancica na ozbiljnom vjetru. Nabolje je traziti altetnativne pravce, sto blize brdu.
 
James1100 said:
Usporiti i samo usporiti. Ako  nista drugo, bar imas vse vremena za reakciju.
Ja se stisnem na motoru da sam sto manji.

Oklopljeni motori su osjetljiviji na bocni vjetar, veca im je povrsina.

Ne znam tocno na koliko zatvaraju ceste za motore, za slepere je 100 na sat (brzina vjetra).

Naravno da je bolje da je motor tezi, ali to ti ne igra veliku ulogu, to su premale razlike. Kaion mi eeta po cesti ka grancica na ozbiljnom vjetru. Nabolje je traziti altetnativne pravce, sto blize brdu.

Hvala puno  (y) (y) (y)
 
Ja ne mislim da treba baš previše usporiti. Svojevremeno smo na Grobniku vozili po jakom vjetru i metodom eliminacije pokušavali odgonetnuti šta treba napravit. I nismo uspjeli. :mrgreen: Na cesti se obično nađe neka neutralna brzina koja je uvjetno rečeno manje osjetljiva na udare vjetra. Zadnji put me ulovilio na autoputu jer se frendu žurilo pa smo jednu dionicu, tunel Sv. Rok, odvozili po autoputu. Jedino rješenje je bilo što prije izaći na običnu cestu. U svakom slučaju, nema jebenijeg suvozača od bure. :mrgreen:
 
Staza je druga prica. Na cesti te vjetar baca, a mozda netko dodje u susret. Ak te odnese, recimo dva metra u stranu, na kontra traci ces se zadrzati maje vremena ako ides sporo. Kako sam napisao, imas vise vremena za reakciju.

Inace, bura se uvijek spusta s nekog brda, treba ici sto blize tom brdu, ispod vjetra. Na Grobnik se normalno spustamo starom cestom kad na autoputu razvaljuje. Isto je sa Ajdovscinom u Sloveniji.

Jebiga, u BiH vozim rijetko pa se ne sjecam cesta....
 
mate said:
Ja ne mislim da treba baš previše usporiti. Svojevremeno smo na Grobniku vozili po jakom vjetru i metodom eliminacije pokušavali odgonetnuti šta treba napravit. I nismo uspjeli. :mrgreen: Na cesti se obično nađe neka neutralna brzina koja je uvjetno rečeno manje osjetljiva na udare vjetra. Zadnji put me ulovilio na autoputu jer se frendu žurilo pa smo jednu dionicu, tunel Sv. Rok, odvozili po autoputu. Jedino rješenje je bilo što prije izaći na običnu cestu. U svakom slučaju, nema jebenijeg suvozača od bure. :mrgreen:

Sve ovisi o brzini i smjeru vjetra, a ti se sa svojim nagađanjima možeš slikat,
nije isto jel bočni vjetar, vjetar u facu ili u leđa  :jesus:
 
:misli: uglavnom, treba paziti kako i gdje vam puše

                        :mrgreen:
 
HIGHLANDER said:
Sve ovisi o brzini i smjeru vjetra, a ti se sa svojim nagađanjima možeš slikat,
nije isto jel bočni vjetar, vjetar u facu ili u leđa  :jesus:

Filozofiraš samo da nešto napišeš, i onda izleti glupost. :jesus: Osim rečenice o Grobniku, sve ostalo se odnosi na cestu. Pogotovo ono o neslaganju sa smanjenjem brzine. I naravno da se odnosi na bočni vjetar, tak svejedno ako puše u lice ili leđa. Toliko godina a pojma nemaš... :jesus:
 
DADO+ said:
:misli: uglavnom, treba paziti kako i gdje vam puše

                        :mrgreen:

A ja baš mislim kako je vrijeme da i ti malo popušiš. :LOL:
 
DADO+ said:
:misli: uglavnom, treba paziti kako i gdje vam puše

                        :mrgreen:

Nije to bas zajebancija kad te recimo pocne nositi na stranu, a ti na vrhu viadukta. Da vidis kako kamion od 40 tona mijenja traku na cesti iz zajebancije.
Uglavnom, jedna od mojih velikih fobija. Prepoznajem sranje na daljinu, bolje od dalmatinaca  :mrgreen:
 
mate said:
Filozofiraš samo da nešto napišeš, i onda izleti glupost. :jesus: Osim rečenice o Grobniku, sve ostalo se odnosi na cestu. Pogotovo ono o neslaganju sa smanjenjem brzine. I naravno da se odnosi na bočni vjetar, tak svejedno ako puše u lice ili leđa. Toliko godina a pojma nemaš... :jesus:

Je, ti buš me naučil, pitaj dečke iz Zagorja kakav vjetar zna bit
na dionici Zagreb - Krapina, a tu sam prošel ne jednom  :jesus:

Da je svejedno koji vjetar i di puše, avioni se nikad nebi spuštali ni dizali u vjetar  :jesus:
 
mate said:
Evo ga, sad je već i pilot postao... :LOL:

Nisam, ali je tak, slučajno sam 10 mjeseci bil na aerodromu i nekaj
naučil o tome primajući svaki dan u nekoliko navrata meteo podatke
s Pelješca na aerodrom u Mostaru  :jesus:
 
HIGHLANDER said:
Nisam, ali je tak, slučajno sam 10 mjeseci bil na aerodromu i nekaj
naučil o tome primajući svaki dan u nekoliko navrata meteo podatke
s Pelješca na aerodrom u Mostaru  :jesus:

Svaka čast, od poštara si postao i meteorolog. Međunarodni! I pilot, naravno. :mrgreen:
 
mate said:
Svaka čast, od poštara si postao i meteorolog. Međunarodni! I pilot, naravno. :mrgreen:

Bil bum pristojan pa ti nebum odgovoril kak bi trebal, ali ne zato kaj te se bojim ;) :mrgreen:

Nisam postal meteorolog nego sam putem radio veze dobival podatke koje sam
prosljeđival dalje, a i radil s meteorolozima i pilotima pa sam pital ono kaj nisam znal,
a zanimalo me, ak nisi znal na kontrolnom tornju ima još osoblja raznih struka
osim kontrolora letenja  :jesus:

Btw, poštari su DamirK i Odabrani ;)  :mrgreen:
 
Ja sam vozio po buri jedan silom prilika, i bura je puhala s moje desne strane prema meni toliko jako da sam se morao nagnut u desnu stranu da bi vozio ravno :mrgreen: