VR46
Member
Pošto me već par forumaša zamolilo da im prenesem postupak atestiranja stričeve Boldor-ke u Cafe Racera, evo malo mog iskustva jer pratim projekt od početka.
Prvo i osnovno trebate imat papire i dokaz da ste vi vlasnik motocikla (kupoprodajni ugovor). Što se preinaka tiče, tri su najosnovnije stavke za prolaz a to su osvjetljenje, upravljivost i kočnice. Znači, prednje/stražnje svijetlo i žmigavci MORAJU biti atestirani tj. moraju imat ugraviranu E oznaku, isto vrijedi i za retrovizore. Stric je imao problema jer kad smo im poslali slike, skužili su da žmigavci i retrovizori (E-Bay) nemaju E oznaku pa smo morali tražit druge.. tablica mora bit osvjetljena, znaći sve mora bit po ps-u..
Preporučio bih da pokušate ukomponirat rasvjetu i ostale dijelove s drugih motora, jer većina stvari s E-Baya nije atestirana.. ili tražite “E-marked“ proizvode.
Glavnu ramu ne dirajte osim ako baš nije potrebno, s pomoćnom ramom (od sica prema repu) možete što hoćete. Nađite kvalitetnog varioca (ne treba atest) i nemate brige (u elaboratu navedite tip varenja i materijale koje ste koristili).
Prednju/stražnju vilicu i amortizere možete ugradit s drugog/jačeg motora ali tako da ne radite puno promjena na rami.. kažu ovi gore da se nagledaju svega i svačeg..
Ciklistika i kočnice su jako bitni, prvo zbog svoje sigurnosti ali i zbog ispitivanja kojeg obavljaju na obližnjem poligonu gdje ispituju brzinu, ubrzanje, usporenje, ispravnost brzinomjera i upravljivost. Prerada mora biti izvršena tako da se ne dovede u sigurnosno lošije stanje od serijski proizvedenog motocikla.
Auspuh može biti ručno rađen na motociklima do 82.god. ali ne smije previše bučit jer mjeru decibele. Od 82.god. pa nadalje morate imat tvornički ili auspuh renomiranog proizvođača. Kad smo bili gore mijenjali su ovo pravilo, inače su svi morali imat homologiran aupuh bez obzira na godinu proizvodnje motocikla. Spominjali su da će ovo vrijedit za motocikle do 97.god. jer do tad nisu postojali aftermarket auspusi ali za sad ništa od tog.
Tablica se može postavit bočno ali po posebnim zahtjevima (određeni kut, razmaci..), pitajte CVH jer me taj dio nije zanimao previše.
E sad, trebat će vam malo živaca i strpljenja za atest, ali ništa strašno. Prvo trebate stupit u kontakt s CVH i tražit mail ili broj od djelatnika koji se bavi atestom za motocikle. Kada se čujete, tražit će vam elaborat kojeg ćete poslat na mail. Elaborat možete napisat u wordu a kasnije ga eksportirat i poslat u PDF formatu. Tu ćete navest sve preinake što ste napravili.
Prvo ćete napisat popis demontiranih dijelova, zatim popis novougrađenih dijelova sa svim podacima (od kojeg su motora, part number i po mogućnosti slika ispod), podatke o vozilu (skeniraš prometnu) i izjavu o izvršenoj preinaci vozila u kojoj ćete detaljnije opisat kako ste ugradili vilice, felge, kočiona kliješta i ostale dijelove, te dimenzije felgi, guma, diskova, tip kliješta, mjesta za sjedenje itd.
NEMOJTE žalit na tekstu i slikama a posebno ne na onima dok su radovi u tijeku.
Sad sve ovisi koliko imate sreće, mi nismo imali koga pitat i sve se radilo napamet dok ih nismo kontaktirali. Često su odgađali dok se nisu izmjenili dijelove bez E normi, i dok nismo sastavili elaborat kako treba. Plus CVH nema svoj poligon pa moraju čekat dok im vojska ne odobri svoj.
Dovezli smo motor iz Splita i vratili se za tjedan dana kada je sve bilo gotovo (ako imate sreće sve se može obaviti u jedan dan).
Trošak je cca 1.400kn ako je korišten poligon. Ako su promjene samo kozmetičkog karaktera (bez izmjene vilica, felgi, kočnica itd.) poligon se ne koristi i trošak je 400kn. Atest vam vrijedi za cijelu EU jer je rađen po njihovim normama, znači da bez problema možete prodat motocikl u npr. Njemačku.
Nakon provedenog ispitivanja izdaje se Potvrda o ispitivanju vozila koju šalju na tehnički pregled i dalje ide sve kao kod serijskog motocikla. Sve promjene se upisuju u prometnu knjižicu i napokon ste legalni.
I to vam je to, stvarno nije ništa komplicirano a većina vas vozi prerade u strahu od policije..tctc
Prvo i osnovno trebate imat papire i dokaz da ste vi vlasnik motocikla (kupoprodajni ugovor). Što se preinaka tiče, tri su najosnovnije stavke za prolaz a to su osvjetljenje, upravljivost i kočnice. Znači, prednje/stražnje svijetlo i žmigavci MORAJU biti atestirani tj. moraju imat ugraviranu E oznaku, isto vrijedi i za retrovizore. Stric je imao problema jer kad smo im poslali slike, skužili su da žmigavci i retrovizori (E-Bay) nemaju E oznaku pa smo morali tražit druge.. tablica mora bit osvjetljena, znaći sve mora bit po ps-u..
Preporučio bih da pokušate ukomponirat rasvjetu i ostale dijelove s drugih motora, jer većina stvari s E-Baya nije atestirana.. ili tražite “E-marked“ proizvode.
Glavnu ramu ne dirajte osim ako baš nije potrebno, s pomoćnom ramom (od sica prema repu) možete što hoćete. Nađite kvalitetnog varioca (ne treba atest) i nemate brige (u elaboratu navedite tip varenja i materijale koje ste koristili).
Prednju/stražnju vilicu i amortizere možete ugradit s drugog/jačeg motora ali tako da ne radite puno promjena na rami.. kažu ovi gore da se nagledaju svega i svačeg..
Ciklistika i kočnice su jako bitni, prvo zbog svoje sigurnosti ali i zbog ispitivanja kojeg obavljaju na obližnjem poligonu gdje ispituju brzinu, ubrzanje, usporenje, ispravnost brzinomjera i upravljivost. Prerada mora biti izvršena tako da se ne dovede u sigurnosno lošije stanje od serijski proizvedenog motocikla.
Auspuh može biti ručno rađen na motociklima do 82.god. ali ne smije previše bučit jer mjeru decibele. Od 82.god. pa nadalje morate imat tvornički ili auspuh renomiranog proizvođača. Kad smo bili gore mijenjali su ovo pravilo, inače su svi morali imat homologiran aupuh bez obzira na godinu proizvodnje motocikla. Spominjali su da će ovo vrijedit za motocikle do 97.god. jer do tad nisu postojali aftermarket auspusi ali za sad ništa od tog.
Tablica se može postavit bočno ali po posebnim zahtjevima (određeni kut, razmaci..), pitajte CVH jer me taj dio nije zanimao previše.
E sad, trebat će vam malo živaca i strpljenja za atest, ali ništa strašno. Prvo trebate stupit u kontakt s CVH i tražit mail ili broj od djelatnika koji se bavi atestom za motocikle. Kada se čujete, tražit će vam elaborat kojeg ćete poslat na mail. Elaborat možete napisat u wordu a kasnije ga eksportirat i poslat u PDF formatu. Tu ćete navest sve preinake što ste napravili.
Prvo ćete napisat popis demontiranih dijelova, zatim popis novougrađenih dijelova sa svim podacima (od kojeg su motora, part number i po mogućnosti slika ispod), podatke o vozilu (skeniraš prometnu) i izjavu o izvršenoj preinaci vozila u kojoj ćete detaljnije opisat kako ste ugradili vilice, felge, kočiona kliješta i ostale dijelove, te dimenzije felgi, guma, diskova, tip kliješta, mjesta za sjedenje itd.
NEMOJTE žalit na tekstu i slikama a posebno ne na onima dok su radovi u tijeku.
Sad sve ovisi koliko imate sreće, mi nismo imali koga pitat i sve se radilo napamet dok ih nismo kontaktirali. Često su odgađali dok se nisu izmjenili dijelove bez E normi, i dok nismo sastavili elaborat kako treba. Plus CVH nema svoj poligon pa moraju čekat dok im vojska ne odobri svoj.
Dovezli smo motor iz Splita i vratili se za tjedan dana kada je sve bilo gotovo (ako imate sreće sve se može obaviti u jedan dan).
Trošak je cca 1.400kn ako je korišten poligon. Ako su promjene samo kozmetičkog karaktera (bez izmjene vilica, felgi, kočnica itd.) poligon se ne koristi i trošak je 400kn. Atest vam vrijedi za cijelu EU jer je rađen po njihovim normama, znači da bez problema možete prodat motocikl u npr. Njemačku.
Nakon provedenog ispitivanja izdaje se Potvrda o ispitivanju vozila koju šalju na tehnički pregled i dalje ide sve kao kod serijskog motocikla. Sve promjene se upisuju u prometnu knjižicu i napokon ste legalni.
I to vam je to, stvarno nije ništa komplicirano a većina vas vozi prerade u strahu od policije..tctc