Dylan
Well-known member
- Dobar dan, Mirane. S velikim zadovoljstvom pratili smo Vaš nastup na Dakaru 2011. na kojem ste postigli rezultat karijere, 11. mjesto. Pred nastup najavili ste borbu za plasman među prvih deset, pa čak i priželjkivali prvu etapnu pobjedu. No, krenuli ste prilično suzdržano.
- Nekoliko je razloga tome. Prije svega, novi motor. Naime, ove sam godine, kao vozač iz elitnog razreda morao voziti motor od 450 ccm. Iako sam sudjelovao u testiranjima KTM 450 RR, motora tvorničkog tima, on se podosta razlikuje od motora koji je bio dostupan nama ostalima, tako da sam utrku počeo s motorom koji nisam dovoljno dobro upoznao. Moj dobar prijatelj, Norvežanin Ullevalseter i ja zajedno smo preuzeli motore u tvornici i imali smo priliku samo nakratko ih isprobati u Slovačkoj, prije nego što smo ih transportirali u Argentinu. Tek na samoj utrci počeo sam upoznavati motor i posve novi način vožnje s njim, i trebalo je neko vrijeme da se „sprijateljimo“. Mi smo tek tada imali priliku baviti se podešavanjima ovjesa i tražiti pravi setup. Drugi je razlog to što je juriti na na početnim etapama koje su se vozile po uskih cestama bilo vrlo opasno jer je kraj same ceste bilo mnogo toga što bi u slučaju pada moglo biti vrlo opasno. I treće, brzinski ispiti bili su relativno kratki, a navigacija relativno jednostavna.
- Kakva je točno razlika između motora koji su vozili Coma, Despres i Faria i Vašeg?
- Najveća je razlika upravo u ovjesu koji je rađen specijalno za njih, personaliziran i do u tančine podešen za svaku etapu posebno.
- Da li ima razlika u samoj mašini?
- U tvornici su nam se kleli da su mašine naših motora i onih tvorničkog tima potpuno jednake, ali Ullevalseter, koji je imao direktan duel sa Comom na ravnoj dionici gdje se postiže maksimalna brzina, pričao mi je kako ga je Coma s lakoćom ostavio iza sebe.
- Novi motor vam je značajno poskupio nastup na Dakaru.
- Da. Sam motor košta 36000 € a rezervne mašine svaka po 8000 €, tako da je samo na motor otišlo preko 50000 €, tu je i startnina od 15000 €, pa troškovi transporta, mehaničara i logističkog tima... uglavnom, nastup na Dakaru 2011. bio je barem 35% skuplji od onog prethodnog.
- Spominjete logistički tim. Tko je u njemu?
- Moj mehaničar je Thorsten Kaiser i s njim surađujem već desetak godina na „part time“ bazi. No, prošle godine doveo sam mu Gabora Saghmeistera i unajmili Thorstena da radi za nas dvojicu. Hino Sugawara Team je naša logistika. Radi se o japanskom timu koji je osnovao 72-godišnji Yoshimasa Sugawara, čovjek sa najviše nastupa na Rally-u Dakar (27). Oni nam prevoze dijelove, gume i opremu, a ujedno se i sami natječu u klasi kamiona, ove godine su osvojili prvo i drugo mjesto u klasi kamiona do 10 tona. S njima je pravo zadovoljstvo poslovati jer sve dogovorimo s jedva nekoliko e-mailova, bez ikakvih komplikacija.
- Da nije bilo nekoliko nezgoda Vaš plasman bio bi vjerovatno i bolji.
- Da. Negdje u trećoj etapi puknuo mi je lanac i popravak mi je uzeo nešto vremena i pokvario mi plasman.
- Onda se desila epizoda sa žicom...
- Da. U devetoj etapi, negdje na polovici brzinskog ispita nešto me počelo udarati u leđa a motor bježati ispod mene. U stražnji kotač mi se zaplela 3 mm debela žica, omotala se oko obadvije strane prethodno mi dobrano razlupavši stražnji kraj motora. Trebalo mi je dobrih desetak minuta da je otpetljam a to mi je utjecalo na plasman jer sam to tog momenta bio među prvih pet u etapi.
- Organizatori su skratili nekoliko etapa, a to također nije odgovaralo Vašem načinu vožnje koji se bazira na velikoj izdržljivosti i dobroj navigaciji.
- Da. Nažalost, prvi dio relija je više enduro nego reli, i više pogoduje onima koji jure. Tek kad se pređu Ande i spustimo se u pustinju Atacama počinje onaj pravi reli, nalik na nekadašnji afrički. Tada do izražaja dolazi izdržljivost i dobro snalaženje u prostoru. Znao sam da će sada početi selekcija i da će otpadati oni slablje pripremljeni, a da ću se ja sve više približavati vrhu. Nažalost, nekoliko etapa je organizator kratio, a to nije išlo meni na ruku.No, motor je funkcionirao odlično, ja sam se osjećao dobro i napredovao iz etape u etapu.
- Pravila vam dozvoljavaju zamjenu tri mašine. Da li ste Vi mjenjali mašinu?
- Da. Mašinu smo promjenili u subotu, kad je bio dan odmora, iako za to nije postojao realni razlog nego čisto iz predostrožnosti. S tom mašinom sam i završio utrku bez ikakvih problema. Jedini problem u drugom djelu utrke u jednoj etapi sam imao s prednjim amortizerima zbog kojih mi je motor bio jako nemiran. Sve u svemu, motor je funkcionirao odlično, ja sam se osjećao dobro i to mi je pomoglo da u direktnoj borbi preteknem Jonaha Streeta, direktnog konkurenta za plasman.
- Sad kad je Dakar 2011. gotov priča se o povratku relija na afričko tlo.
- Mislim da se to neće dogoditi. Razgovarao sam o tome s direktorom relija Etienneom Lavigneom i on mi je rekao da postoji nekoliko razloga zašto se reli neće vratiti u Afriku. Prvi je sigurnosni, a kad bi se on čak i rješio, postoji drugi, a to je novac. Danas je situacija takva da afričke zemlje kroz koje je Dakar prolazio očekuju od organizatora veliki novac. U Južnoj Americi je situacija obrnuta: domaćini vide u Rally Dakar izvanredno sredstvo promocije svojih zemalja i gradova kroz koje utrka prolazi, bore se da budu domačini i spremni su za to dati veliki novac. No u trasi Dakara moglo bi doći do promjena. Mar Del Plata, elitno argentinsko ljetovalište ponudilo se da bude domaćin startu relija slijedeće godine, a u utrku se želi uključiti i Peru pa bi trasa trebala voditi do Lime. I Brazil je ponudio da utrka starta iz njega, no u to sumnjam jer u to doba godine tamo su česte poplave.
- A što je sa Srednjeeuropskim Dakarom koji se vozio kroz Mađarsku i Ukrajinu?
- Ta utrka je bila na brzinu organizirana da bi se popunila rupa kad je otkazan originalni Dakar, no to je bila više enduro utrka nego pravi reli. Meni nije odgovarala previše jer na njoj nisu mogle doći do izražaja moje najveće kvalitete.
- Da li ćete nastupiti na reliju Abu Dabi i sjeverno-afričkim utrkama u Tunisu i Maroku?
- Nastupio bih rado ako mi to financije dozvole. Naime, za netom završeni Dakar još nisam zaokružio financijsku konstrukciju i to me čeka prvo. Inače, obožavam voziti u pustinji, po dinama, tu se najbolje osjećam.
- Svoj prošlogodišnji motor, KTM 690 R ste prodali?
- Da, prodao sam oba (imao sam dva) negdje u Njemačku, a sad imam ponudu baš iz Abu Dabija da prodam i ovaj 450. On sada ide u tvornicu na servis, pa ću onda odlučiti što ću dalje, jer iz tvornice imam ponudu za novi motor.
- Mirane, da li ćemo vas vidjeti u Hrvatskoj?
- Da, rado ću se odazvati na poziv. Vjerojatno ću nastupiti na utrci u Labinu koja mi je odličan trening, a tamo rado idem, pa i na Danima KTM-a u Novom Marofu ako me budu pozvali.
- Kući ste se vratili s velikim hematomom na butini koji je bio posljedica jednog pada. Što kažu liječnici?
- Baš sam danas dogovorio s liječnikom jedan manji operativni zahvat jer punktiranje nije dalo rezultata. Došlo je do pucanja ovojnice jednog mišića i velikog izljeva krvi pa će to trebati otvoriti i očistiti. Mali rez, nekoliko šavova i to je to.
- Moramo Vam čestitati još na nećemu. Postali ste otac. Kako će se to odraziti na Vašu karijeru natjecatelja?
- Da. Mali Martin sad je star četiri i pol mjeseci. Svi mi govore da ću sada morati usporiti, a ja im odgovoram da ću biti brz ali oprezan jer sada imam još nekoga tko me čeka kod kuće. Kad sam se vratio moja Pika prvo mi je pokazala snimke našeg Martina kako se smije i guguće, i moram vam reći da me to toliko raznježilo da sam morao brisati pokoju suzu...
- Mirane, hvala Vam na razgovoru i želim Vam mnogo uspjeha na slijedećim utrkama i naravno dobro zdravlje.
Dylan za motori.hr
- Nekoliko je razloga tome. Prije svega, novi motor. Naime, ove sam godine, kao vozač iz elitnog razreda morao voziti motor od 450 ccm. Iako sam sudjelovao u testiranjima KTM 450 RR, motora tvorničkog tima, on se podosta razlikuje od motora koji je bio dostupan nama ostalima, tako da sam utrku počeo s motorom koji nisam dovoljno dobro upoznao. Moj dobar prijatelj, Norvežanin Ullevalseter i ja zajedno smo preuzeli motore u tvornici i imali smo priliku samo nakratko ih isprobati u Slovačkoj, prije nego što smo ih transportirali u Argentinu. Tek na samoj utrci počeo sam upoznavati motor i posve novi način vožnje s njim, i trebalo je neko vrijeme da se „sprijateljimo“. Mi smo tek tada imali priliku baviti se podešavanjima ovjesa i tražiti pravi setup. Drugi je razlog to što je juriti na na početnim etapama koje su se vozile po uskih cestama bilo vrlo opasno jer je kraj same ceste bilo mnogo toga što bi u slučaju pada moglo biti vrlo opasno. I treće, brzinski ispiti bili su relativno kratki, a navigacija relativno jednostavna.
- Kakva je točno razlika između motora koji su vozili Coma, Despres i Faria i Vašeg?
- Najveća je razlika upravo u ovjesu koji je rađen specijalno za njih, personaliziran i do u tančine podešen za svaku etapu posebno.
- Da li ima razlika u samoj mašini?
- U tvornici su nam se kleli da su mašine naših motora i onih tvorničkog tima potpuno jednake, ali Ullevalseter, koji je imao direktan duel sa Comom na ravnoj dionici gdje se postiže maksimalna brzina, pričao mi je kako ga je Coma s lakoćom ostavio iza sebe.
- Novi motor vam je značajno poskupio nastup na Dakaru.
- Da. Sam motor košta 36000 € a rezervne mašine svaka po 8000 €, tako da je samo na motor otišlo preko 50000 €, tu je i startnina od 15000 €, pa troškovi transporta, mehaničara i logističkog tima... uglavnom, nastup na Dakaru 2011. bio je barem 35% skuplji od onog prethodnog.
- Spominjete logistički tim. Tko je u njemu?
- Moj mehaničar je Thorsten Kaiser i s njim surađujem već desetak godina na „part time“ bazi. No, prošle godine doveo sam mu Gabora Saghmeistera i unajmili Thorstena da radi za nas dvojicu. Hino Sugawara Team je naša logistika. Radi se o japanskom timu koji je osnovao 72-godišnji Yoshimasa Sugawara, čovjek sa najviše nastupa na Rally-u Dakar (27). Oni nam prevoze dijelove, gume i opremu, a ujedno se i sami natječu u klasi kamiona, ove godine su osvojili prvo i drugo mjesto u klasi kamiona do 10 tona. S njima je pravo zadovoljstvo poslovati jer sve dogovorimo s jedva nekoliko e-mailova, bez ikakvih komplikacija.
- Da nije bilo nekoliko nezgoda Vaš plasman bio bi vjerovatno i bolji.
- Da. Negdje u trećoj etapi puknuo mi je lanac i popravak mi je uzeo nešto vremena i pokvario mi plasman.
- Onda se desila epizoda sa žicom...
- Da. U devetoj etapi, negdje na polovici brzinskog ispita nešto me počelo udarati u leđa a motor bježati ispod mene. U stražnji kotač mi se zaplela 3 mm debela žica, omotala se oko obadvije strane prethodno mi dobrano razlupavši stražnji kraj motora. Trebalo mi je dobrih desetak minuta da je otpetljam a to mi je utjecalo na plasman jer sam to tog momenta bio među prvih pet u etapi.
- Organizatori su skratili nekoliko etapa, a to također nije odgovaralo Vašem načinu vožnje koji se bazira na velikoj izdržljivosti i dobroj navigaciji.
- Da. Nažalost, prvi dio relija je više enduro nego reli, i više pogoduje onima koji jure. Tek kad se pređu Ande i spustimo se u pustinju Atacama počinje onaj pravi reli, nalik na nekadašnji afrički. Tada do izražaja dolazi izdržljivost i dobro snalaženje u prostoru. Znao sam da će sada početi selekcija i da će otpadati oni slablje pripremljeni, a da ću se ja sve više približavati vrhu. Nažalost, nekoliko etapa je organizator kratio, a to nije išlo meni na ruku.No, motor je funkcionirao odlično, ja sam se osjećao dobro i napredovao iz etape u etapu.
- Pravila vam dozvoljavaju zamjenu tri mašine. Da li ste Vi mjenjali mašinu?
- Da. Mašinu smo promjenili u subotu, kad je bio dan odmora, iako za to nije postojao realni razlog nego čisto iz predostrožnosti. S tom mašinom sam i završio utrku bez ikakvih problema. Jedini problem u drugom djelu utrke u jednoj etapi sam imao s prednjim amortizerima zbog kojih mi je motor bio jako nemiran. Sve u svemu, motor je funkcionirao odlično, ja sam se osjećao dobro i to mi je pomoglo da u direktnoj borbi preteknem Jonaha Streeta, direktnog konkurenta za plasman.
- Sad kad je Dakar 2011. gotov priča se o povratku relija na afričko tlo.
- Mislim da se to neće dogoditi. Razgovarao sam o tome s direktorom relija Etienneom Lavigneom i on mi je rekao da postoji nekoliko razloga zašto se reli neće vratiti u Afriku. Prvi je sigurnosni, a kad bi se on čak i rješio, postoji drugi, a to je novac. Danas je situacija takva da afričke zemlje kroz koje je Dakar prolazio očekuju od organizatora veliki novac. U Južnoj Americi je situacija obrnuta: domaćini vide u Rally Dakar izvanredno sredstvo promocije svojih zemalja i gradova kroz koje utrka prolazi, bore se da budu domačini i spremni su za to dati veliki novac. No u trasi Dakara moglo bi doći do promjena. Mar Del Plata, elitno argentinsko ljetovalište ponudilo se da bude domaćin startu relija slijedeće godine, a u utrku se želi uključiti i Peru pa bi trasa trebala voditi do Lime. I Brazil je ponudio da utrka starta iz njega, no u to sumnjam jer u to doba godine tamo su česte poplave.
- A što je sa Srednjeeuropskim Dakarom koji se vozio kroz Mađarsku i Ukrajinu?
- Ta utrka je bila na brzinu organizirana da bi se popunila rupa kad je otkazan originalni Dakar, no to je bila više enduro utrka nego pravi reli. Meni nije odgovarala previše jer na njoj nisu mogle doći do izražaja moje najveće kvalitete.
- Da li ćete nastupiti na reliju Abu Dabi i sjeverno-afričkim utrkama u Tunisu i Maroku?
- Nastupio bih rado ako mi to financije dozvole. Naime, za netom završeni Dakar još nisam zaokružio financijsku konstrukciju i to me čeka prvo. Inače, obožavam voziti u pustinji, po dinama, tu se najbolje osjećam.
- Svoj prošlogodišnji motor, KTM 690 R ste prodali?
- Da, prodao sam oba (imao sam dva) negdje u Njemačku, a sad imam ponudu baš iz Abu Dabija da prodam i ovaj 450. On sada ide u tvornicu na servis, pa ću onda odlučiti što ću dalje, jer iz tvornice imam ponudu za novi motor.
- Mirane, da li ćemo vas vidjeti u Hrvatskoj?
- Da, rado ću se odazvati na poziv. Vjerojatno ću nastupiti na utrci u Labinu koja mi je odličan trening, a tamo rado idem, pa i na Danima KTM-a u Novom Marofu ako me budu pozvali.
- Kući ste se vratili s velikim hematomom na butini koji je bio posljedica jednog pada. Što kažu liječnici?
- Baš sam danas dogovorio s liječnikom jedan manji operativni zahvat jer punktiranje nije dalo rezultata. Došlo je do pucanja ovojnice jednog mišića i velikog izljeva krvi pa će to trebati otvoriti i očistiti. Mali rez, nekoliko šavova i to je to.
- Moramo Vam čestitati još na nećemu. Postali ste otac. Kako će se to odraziti na Vašu karijeru natjecatelja?
- Da. Mali Martin sad je star četiri i pol mjeseci. Svi mi govore da ću sada morati usporiti, a ja im odgovoram da ću biti brz ali oprezan jer sada imam još nekoga tko me čeka kod kuće. Kad sam se vratio moja Pika prvo mi je pokazala snimke našeg Martina kako se smije i guguće, i moram vam reći da me to toliko raznježilo da sam morao brisati pokoju suzu...
- Mirane, hvala Vam na razgovoru i želim Vam mnogo uspjeha na slijedećim utrkama i naravno dobro zdravlje.
Dylan za motori.hr