DVIJE TISUĆE PETSTO PEDESET ŠEST KILOMETARA I ŠESTO METARA

Dylan

Well-known member
Četvrtak je. Jutro toplo i obasjano suncem. Motor friško tankiran, servisiran, registriran, opran, natovaren, ukratko: spreman za putovanje. Putovanje koje će me odvesti u Njemačku, u Gornju Bavarsku, u park prirode Altmühltal, na 11. Međunarodni susret Cagiva Elefant, motora koje voze moji prijatelji Werner iz Kölna i Uwe iz Münchena, i na kojem ću, kao gost, sudjelovati po treći put, poslije Afritza am Zee u Austriji 2007. i Canobbia na Lago Maggiore u Italiji prošle godine. Susret počinje u petak, 17.06. i traje do nedjelje, 19.06., a održava se na motokros stazi u blizini sela Gräfensteinberg.





Kako Werner posjeduje dva Elefanta (drugim se do sada služio Uwe), a Uwe je u međuvremenu kupio svoj Elefant 750, Werner je predložio da u Münchenu uzmem njegov drugi motor i da, kako se izrazio „na susret Elefanta dođem jašući na Elefantu“. To je odredilo moj plan putovanja, jer sam i na polasku i na povratku morao uključiti München. 
Pa kad već ne idem izravnom linijom, zašto ne bih krenuo koji dan ranije, pa posjetio Dolomite koje sam samo okrznuo prošle godine, na povratku kući. I tako, u plan putovanja crtam liniju koja preko Mangarta vodi u Arabbu, u srce Dolomita, pa onda u Bolzano i gore prema Njemačkoj. Odlično! Sad još samo da provjerim dugoročnu prognozu... Šit! Dan za danom neprekidna kiše u Alpama! Ali, nema veze, Alpe mogu odraditi i na povratku kući!

Stiže Wernerov mail: „Uweov motor ima problem s vilicom, neće ga stići popraviti, pa me zamolio da li može ponovo koristiti moj motor. Kako sam ga već obećao tebi, na tebi je da odlučiš!“  Meni je više-manje svejedno pa javljam Werneru da nema problema, neka Uwe uzme drugi motor.

Sad kad više ne moram planirati putovanje preko Münchena, a Dolomiti su magloviti i mokri, ponovo gledam kartu i smišljam novu rutu. Osamstotinjak kilometara do mjesta susreta, a nastojati ću ne koristiti niti metra autocesta, prestavlja poveliki zalogaj za jednodnevnu vožnju, a opet, malo premali za dva dana. Osim toga, prognoza za istok je mnogo bolja nego za zapad, pa počinjem gledati moguće odredište negdje sjevernije. Vidi, tu se nešto zeleni na rubu Češke, neki nacionalni park prirode... to bi moglo biti zanimljivo! Narodni park Šumava nalazi se na jugozapadu Češke, a veže se na isto tako šumovita područja u Austriji i Njemačkoj, s kojima čini tromeđu. I neko veliko jezero je tu, malo sjevernije su Češke Budejovice i Plzen, znači, neće nedostajati ni odlične hmeljne kapljice...

Jezero je velika akumulacija Lipno, kraj je izrazito atraktivan, s bogatstvom turističke ponude i infrastrukture, pa donosim odluku da otputujem tamo i prespavam jednu noć. A onda ću još na sjever, prema Plzenu, pa tek onda skrenuti na zapad, u Njemačku.








Vratimo se na početak, u toplo i sunčano jutro, kad sjedam na motor, palim navigaciju, brojač kilometara postavljam na nulu i krećem. Već poslije nekoliko kilometara obuzima me onaj osjećaj radosnog uzbuđenja koje donosi putovanje u nepoznat kraj.
U Ormožu ulazim u Sloveniju i gotovo praznom pokrajinskom vijugavom cestom vozim prema Radencima te u Bad Radkersburgu ulazim u Austriju. Neću ići prema Grazu nego istočnije, brzom „Bundesštrase“ prema Gleisdorfu u dolini Raabe, pa prema Bruck an den Mur, a onda ulazim u najistočniji ogranak Kalk Alpen (Vapnenjačke Alpe) prema Eisenerzu. U kojemu se upravo danas, u nedjelju, dok ovo pišem, vozi jedna od najpoznatijih hard enduro utrka na svijetu, Erzberg Rodeo! A zanimljivo je da se također danas, ali na drugoj strani svijeta, u Americi, vozi Pikes Peak Hill Climb, druga super atraktivna brdska utrka.

Užitak je voziti brzim cestama kroz Austriju koja je uzorno zbigecana, kultivirana, ma skoro kao retuširana fotografija. Kuće slatko pofarbane, svaka travka uredno podšišana, kravice zadovoljno preživaju... ali, nigdje nikoga na ulicama, a parkirališta različitih proizvodnih pogona krcata su automobilima, slično kao parkirališta trgovačkih centara kod nas... oni rade, a mi kupujemo...



Kanjon riječice Raab






Približavam se Vapnenjačkim alpama


Pogled na poznati površinski kop Erzberg


Šteta što sam uranio desetak dana...

Stajem iznad Eisenerza, na parkiralištu s pogledom na rudnik, poprište utrke. Pored mene Nijemac, naravno na GSA 1200, popričamo malo i uzajamno se usklikamo. Cijelo vrijeme pogledom pratim crn oblak koji se nadvio nad obližnjom planinom, i naravno, čim sam se spustio u Eisenerz počelo je pljuštati. Ispod nadstrešnice autobusne postaje navlačim kišno odijelo i nastavljam put. Put me vodi vijugavim kanjonom rijeke Erzbach, no cesta je mokra pa desetak kilometara dugačku lijepu motociklističku dionicu vozim polako i oprezno.  Kiša staje, sunce ponovo sije pa zastajem skinuti kišnjak. Ulazim u novu dolinu, ovaj put pratim rijeku Ens i približavam se gradu Steyru u kojemu gotovo nisam povjerovao svojim očima kad sam na jednom travnjaku ugledao kamile.



Dvogrbe deve u srcu Austrije...


... atrakcija su za staro i mlado...

Uskoro ulazim u vrevu Linza u kojem se totalno gubim. Moj GPS koji me sve do sada besprijekorno navodio, uporno me pokušava odvesti na auto cestu, što ja još upornije nastojim izbjeći. U tom sukobu čovjeka i tehnologije, stroj iscrtava sve nove i nove rute a ja ih uporno izbjegavam slijediti. Napokon odustajem, pa pomoć tražim na benzinskoj pumpi. Prodavač mi daje upute, čak mi skenira kartu Linza, ali upute su toliko komplicirane da vidim da to tako neće ići. I taman kad sam odlučio popustiti i popeti se na auto cestu, na pumpi staje mladić s Triumph Daytonom. „Dobar dan, imam takav i takav problem, možeš li mi pomoći?“ I dečko se uhvatio objašnjavati mi skretanja, a kad je vidio moj izbezumljeni pogled odmahnuo je rokom. „Voliš li zavojitu cestu?“ Potvrdio sam. „Idemo. Prati me!“

Izreka kaže da su stranci ustvari prijatelji koje još nismo susreli! Andreas me izvodi na obronke iznad grada i tu Daytona počinje peglati zavoje. Pretovareni Twister je s mukom prati, ali ipak, prati je! Ta brza, sportska vožnja traje dvadesetak kilometara, sve do poslijednjeg mjesta pred (danas nepostojećom) austrijsko-češkom granicom. Stajemo u Bad Leonfeldenu, parkiramo motore i pješke odlazimo na trg gdje Andyja častim odličnim sladoledom. Sjedili smo barem sat vremena i razgovarali, i naravno, ispostavilo se da je Andy prije našeg susreta namjeravao u skroz drugom smjeru. Zahvalio sam mu na pomoći i ispričao sam se zbog toga što sam mu poremetio planove. Nažalost, nemam sliku ni njega ni njegovog motora jer nisam bio svijestan da ću se toliko udaljiti od motora, pa nisam uzeo tank torbu u kojoj se nalazio ne samo foto aparat nego i putovnica... Andy, znam da ovo nečeš pročitati, ali još jednom hvala!


Brana akumulacije Lipno


Hidrocentrala Lipno


Ulazim u Češku. I da nema tabli osjetio bih promjenu pod kotačima. Nema više onog besprijekornog asfalta koji me pratio kroz cijelu Austriju, u kojem svijetlucaju čestice kvarca i koji drži gumu do iznemoglosti.
Druga su promjena oskudno obučene djevojke koje stoje na benzinskoj, hrpa noćnih klubova uz cestu, a ni uz njih ne nedostaje vise ili manje atraktivnih nuditeljica čari... i drveni kiosci u kojima se prodaje bofl roba, a hit su nekakve fluorescentno kričave kugle veličine lopti koje su očito vrlo popularne i tražene u Češkoj.

Poslije nekih desetak kilometara prelazim branu na jezeru Lipno i uskoro ulazim u Lipno nad Vltavou, turističko središte tog kraja. Odlazim do hotela koji sam odabrao i sa zaprepaštenjem ustanovljujem da su vrata zaključana, da recepcija radi do 17 sati, a poslije se naziva telefonom pa će se recepcioner pojaviti... ili neće, kako se ispostavilo, jer na poziv nitko nije odgovarao! Odlazim do drugog resorta koji ima bungalove do samog jezera... i tu je recepcija zatvorena. Odlazim dalje, do sportskog centra, tu recepcija radi, ali nemaju odgovarajući smještaj. No ljubazna djevojka na recepciji upućuje me do pansiona koji drži njena poznanica, gdje mjesta sigurno ima i cijena je umjerena, jedini nedostatak je što se moram vratiti nekoliko kilometara nazad, u Loučovice. To mi ne igra nikakvu ulogu pa odlazim u pansion „Pod Lipou“ koji vodi mlada dama imenom Petra. B&B je oko 18 eura, mogu dobiti i večeru po bagatelnoj cijeni, Gambrinus je manje od eura, Budwaiser par centi više. Smještam se i ispijam prvu čašu odličnog piva, a onda ipak odlazim u Lipno na večeru u preporučenu pizzeriju. Petra me upozorava da u Češkoj vlada suhi režim vožnje, no kako smo mi Hrvati uspješno apsolvirali naših 0,0°%  odlučujem riskirati tih nekoliko kilometara. U Lipnu dobru pizzu zalijem s još jednim Budwaiserom, a društvo mi u pizzeriji rade isključivo Austrijanci koji se sudeći po broju krigli na stolovima ni najmanje ne obaziru na vozačku prohibiciju.

Navečer se vraćam se „Pod Lipu“, na još jednu čašu prije spavanja. Ne osjećam naročit umor ali ipak relativno rano odlazim u sobu.





 
Nisam baš najbolje spavao na premekanom jastuku, ali ustajem rano, doručkujem, pakiram stvari, podmazujem lanac i krećem. Gledam teške oblake i svijestan sam da će današnje putovanje početi uz kišu. Poslije dva kilometra stajem na benzinskoj i usput navlačim kišnjak. Nastavljam uz jezero prema sjeveru a nebo je sve mračnije. Nalazim se u šumovitoj pokrajini koja je klimom slična našem Gorskom Kotaru, koja ne bi ni bila toliko zelena da nema mnogo vlage, a izgleda da će se dobar dio te vlage danas izliti iz ovih crnih, masnih oblaka. Moj kišnjak iz Lidla ne propušta ni kapi pa polako napredujem.

Stajem na križanju u mjestu Volary, gdje se odvaja cesta prema zapadu, koja vodi Passau u Njemačkoj. Nebo je tamo nešto svijetlije, pa razmišljam ima li smisla dalje nastaviti prema sjeveru. Uto me sustižu dva motocikla i zaustavljaju se pored mene. Pozdravljamo se a prvi me vozač pita da li mi je potrebna pomoč. Oni su Švicarci koji se vraćaju sa Krimskog poluotoka, sa putovanja od 7500 kilometara. Idu prema Münchenu odakle će kući, u Švicarsku. Donosim odluku da krenem s njima i ulazimo u Njemačku. Uskoro se penjemo na brzu državnu cestu i dobrim tempom prašimo na zapad. Kiša polagano sustaje i brzo stižemo u Passau. Kod Deggendorfa se naši putevi razilaze, pozdravljamo se i rastajemo. Skidam kišnjak i širokom dolinom Dunava nastavljam prema Regensburgu, Neumarktu in der Oberpfalz i napokon Gunzenhausenu.








Iz šumovite i brdovite Bavarske šume (nastavka češke Šumave) koja je uglavnom poljoprivredni kraj spustio sam se u ravnice porječja Dunava. Ceste su tu uglavnom ravne, vozim prilično brzo kroz osrednji promet, osim kroz gradiće gdje se držim ograničenja. Na cijelom dosadašnjem putovanju vidio sam samo jedan policijski automobil, atraktivnu Škodu Yeti koju su vozili češki policajci.

Cijelo područje ravnice su beskrajna obrađena polja i tvornice oko gradova. Nije onako izglancano kao u Austriji, ni kuće nisu onako atraktivne, ali nema neobrađenog zemljišta i vidi se da se tu radi i proizvodi na veliko. Poljoprivreda je tu očito već odavno visoko industrijalizirani biznis. Na dosta mjesta viđam velike površine prekrivene sunčanim kolektorima uz koje se nalaze energane. Kako se približavam Gunzenhausenu opet ulazim u šumovito brežuljkasto područje gdje konstantno pušu jaki vjetrovi, pa viđam sve više velikih vjetroelektrana.



Prelazim Dunav












GPS me dovodi ravno do mjesta susreta, i prva osoba koju srećem na samom ulazu je Werner. Pozdravljamo se, odlazimo u Gunzenhausen, a potom u Brand gdje je Werner iznajmio pansion za sve nas. Tuširam se, presvlačim u „civilku“ i vraćam se na mjesto susreta.

Sam susret nije tipičan moto susret, nema bučne muzike, moto igara, klanja motora, olinjalih striptizeta... samo skupina druželjubivih zagriženih entuzijasta koji su spremni beskrajno čućati oko Elefanata, zagledati i komentirati detalje, dorade i prerade. I Werner se ove godine ponovio, u njegov „glavni“ Elefant 900 i.e. ugrađena je Bimotina mašina koja je dobrano življa od standardne i sa kojom je iznimno zadovoljan, jedino se čuje nekakvo zveckanje iz kuplunga pa ga to muči.

Pozdravljam poznanike iz prošlih godina, upoznajem nove, razgledam i slikam motore. Osim Elefanata u svim kombinacijama boja i kubikaža tu je  i nekoliko Moto Guzzija, Ducatija, BMW-ova. Uglavnom Talijani i Nijemci. Da ne budem jedini Japanac na mjestu događaja pobrinula se jedna mlada Švabica sa Hornetom.

Pored jednog šatora dva su Elefanta slovenskih tablica. „Zdravo fantje! Kako se maste?“ Dejan i David su otac i sin iz Kranja s kojima sam ubrzo pronašao zajednički jezik i uz dobro a za zapadne prilike jeftino pivo u bocama (2€) proveli smo mnoge sate zajedno. David, koji je član našeg foruma osim Elefanta vozi i Ducatia 748 i česti je gost Grobnika, a njegov otac je iz iste branše kao i ja pa je i to bila dodatna poveznica.
Oni hrabriji isprobali su svoje sposobnosti i znanje na teškoj motokros stazi i nijedan od desetak hrabrih mladića (i jedne dame) nije prošao bez nekoliko padova. Srećom, bez poslijedica, ali bilo je očito da su Elefanti preteški motori za tako zahtijevne uvjete. 
Večer i dobar dio noći brzo je prošao uz priču te zanimljivu prezentaciju putovanja kroz Aziju, Australiju i Južnu Ameriku jednog od njemačkih Mahuta, Klausa.





Dejan i David


Moj prijatelj Werner iz Kölna i stari poznanik Paul iz okolice Londona






Djelić motokros staze



Spavao sam kao zaklan, a ujutro, poslije iznimno kvalitetnog doručka opet smo otišli u kamp na motokros stazi. Dobar dio noći padala je kiša, puhao je jak vjetar i bilo je oblačno, uglavnom takvo vrijeme se zadržalo za cijelog mog boravka u Njemačkoj, s promjenama na gore, kad bi se nebo otvorilo i izlijalo po nama.



Zvonik crkve Svetog Martina U Gräfensteinbergu


Zanimljiv kip Svetog Martina, prvog sveca koji nije bio mučenik, kako reže svoj plašt da njime zagrne prosijaka


Pogled s mjesnog groblja na Altmühltal


U 11 sati nas tridesetak krenulo je na skupnu vožnju dolinom rijeke Altmühl, tek što smo krenuli počela je kiša. Kako vođa grupe nije stajao, nismo imali priliku stati i navući kišnjake, morao sam se pouzdati u nepromočivost svoje gorotex opreme. Poslije stotinu osamdeset mokrih kilometara jedini komad opreme koji mi je promočio bila je poprilično skupa nizozemska jakna MQP, za razliku od jeftinih hlača i čizama iz Lidla koje nisu propustile ni kap! Naravno, kiša je stala onog trena kad smo se vratili u kamp.


Kišom okupani gradski trg u Eichstädttu, gradu poznatom po vjerskim školama i hodočasnicima


Gradska vječnica, Eichstädtt


Pansion u Brandu u kojem smo boravili



A u kampu, Wernerov Elefant leži na boku, skinutog dekla, a skupina eksperata na čelu sa globtroterom Klausom čeprka po unutrašnjosti tražeći izvor nepriličnih zveckanja koje je Werner čuo. Takvom trustu mozgova nije trebalo puno da pronađu uzrok i otklone ga, pa se osmjeh vratio na Wernerovo lice. Stigao je i Daniel, Bukureštanac od kojega je Werner kupio i treći svoj Elefant koji će koristiti na planiranom putovanju kroz Rumunjsku. Daniel je vozač kamiona koji ima transportnu firmu, pa je na ovaj susret stigao kombijem razvozeći robu po Austriji i Njemačkoj. Navečer se pojavio i Uwe koji se popodne s porodicom vratio iz Italije, presvukao se i dojahao na susret.











Werner i Daniel stoje nad motorom












Kiša je padala i prestajala, no nama to nije smetalo ispod šatora i uz mobilnu pečenjarnicu u kojoj su se vrtila dva prasca. Domačini su pečenke rezali direktno s ražnja, kako se to kod nas radi sa volovima, pa su prisutni psi imali zanimljivu i ukusnu zabavu grabeći otpale komade.
I opet su se priče otegle dugo u noć. I taman kad mi je bilo dosta svega i kad mi je postalo hladno, pojavili su se Marcin i njegov prijatelj, Poljaci koji će biti slijedeći domačini susreta. Naravno, ne praznih ruku nego s bocom Jägermeistera, na što smo mi uzvratili s rundama hmeljovine i tako nekoliko puta... Tu je bio i Njemac Thorge iz Hamburga koji je u Elefanta ugradio 1000 kubičnu mašinu njegovog nasljednika, Cagive Navigator, kvalitetnog fundura koji je imao tu nesreću da se jednostavno pojavio prerano na tržištu, a Cagiva kao ipak mala tvornica nije našla načina da ga nametne, pa je taj u biti dobar motor ostao bez adekvatnog odgovora tržišta. E, onda mi je bilo stvarno dosta i drhtureći odvezao sam se tih dva kilometra do pansiona. I opet zaspao istu minutu.








 
Nekoliko slika lijepih i zanimljivih motora viđenih na susretu:


Ovaj prikoličar izabran je za najlijepši motor susreta


Stari GS


Poslijednji model Elefanta vrlo lijepe grafike












Elefant sa mašinom Ducatia 999


Ovu ljepoticu ne treba predstavljati...Ducati Multistrada


Benelli TreK


Moto Guzzi kojim je na susret sa jednog od onih pješčanih otoka na Sjevernom moru stigao konferansje susreta, Marcus MusicBear


Moto Guzzi LeMans 850, obratite pažnju na diskove!


Cagiva Navigator 1000


Kawafant

 

Uwe i Werner



Nedjelja je dan rastanka. Doručak, pakiranje, odlazak u kamp i pozdravljanje. Vidimo se dogodine! Zadnje što mi je Werner doviknuo bilo je:“Znaš, upravo sam kupio još jednog Elefanta! Ustvari, samo ramu!“ Odgovorio sam mu nešto kao:“Ti nećeš stati dok ne budeš imao više Elefanata nego tvornica Cagiva!“ Taj Elefantitis je zbilja opaka bolest!

Odlazim u Gunzenhausen, u McDonalds da iskorisrim njihov WiFi da konačno vidim pouzdanu prognozu i odredim rutu. Da li će mi vrijeme dozvoliti da se spustim južno i posjetim Dolomite? Neće! Prognoza je loša i višednevni posjet Dolomitima opet je nerazuman. U nekim mojim razmišljanjima postavio sam kao mogućnost da odem do Poljske i posjetim Czestochowu i Krakow, te se preko Tatra i Slovačke spustim kući, međutim, kako će se slijedeće godine susret održati u Opolju u Poljskoj, blizu Čestohove, nema potrebe da sada odem tamo.

Ok, prognoza za istok je trenutno najsolidnija, krenuti ću opet prema Češkoj, prespavati „Pod Lipom“ i onda odlučiti kamo dalje. Iste sekunde kad sam izašao iz hamburgernice spustio se pljusak. Navukao sam kišnjak koji nisam skidao cijeli taj dan. Snažan vjetar i kiša pratili su me cijelo vrijeme, vjetar konstantno, kiša na mahove. Ta kiša mi je stvarala probleme što se tiče navigacije jer moj PDA nije vodonepropusan, pa sam ga zamatao u prozirne najlonvrečice ispod kojih je bio nečitljiv ili skidao po jakom pljusku i stavljao u tank torbu u kojoj je bio apsolutno nečitljiv. Srećom, njemačke ceste su vrlo dobro označene i lako se držati glavnog pravca, a tu je navigacija samo kontrola.












Motor mi je počeo teže paliti. Kavića  koji uvijek primi na prvi zub sad sam morao duže verglati i kao da sam morao kretati s malo više gasa. No, kad bih krenuo i ušao u obrtaje sve je bilo ok, vukao je normalno. Sviječice su promjenjene sad na servisu, provjerio sam kablove, kontakt je dobar. Ok, neću ništa čeprkati po motoru, držati ću se stare maksime:“Ne popravljaj sve dok se kreće!“  Svako zaustavljanje bilo je popraćeno strahom da li ću uspjeti ponovo upaliti motor, ali svaki put bih uspio i produžio dalje. Rezervoar se polako ispraznio, bio sam blizu Češke i odlučio tamo tankirati jer je benzin jeftiniji. Na pumpi ista priča: atraktivuše na radnom mjestu, fluorescentne kugle, oblaci i kiša. Welcome to Šumava! Ovaj put u Češku sam ušao sjevernije i kroz kišu i oblake. Negdje u blizini izvire Vltava, najduža češka rijeka. Ustvari, nastaje spajanjem tri izvorišna kraka, Tople, Hladne i Travnate Vltave. Sad pratim njen tok koji je muzički tako fantastično dočarao Bedrih Smetana u simfonijskoj pjesmi Vltava iz ciklusa Ma Vlast (Moja domovina), inače meni omiljenog klasičnog djela.                        (    http://www.youtube.com/watch?v=kdtLuyWuPDs )



Vraćam se jezeru Lipno


Lipno nad Vltavou, glavna ulica


Petra


Čertova stena, Đavolja stijena u blizini Loučovica


Još jedno slučajno poznanstvo, 59 godišnji treker iz Njemačke koji će danas propješačiti rutu od pedesetak kilometara brdskim stazama i to tempom od 7 do 8 km/h. Čovjek inače trči maratone...


Stajem u Lipnu nad Vltavom i u drugoj pizzeriji jedem odličnu pizzu. Baš mi je prijala, zaljevana Budweiserom poslije cijelog dana na motoru uz jedan plastični hotdog sa benzinske za ručak. Izlazim iz pizzerije kad opet kiša. Dobro, za tih par kilometara neću opet navlačiti kišnjak. Poslije jednosatne pauze motor pali potpuno normalno! Analiziram što se događalo i dolazim do zaklučka da je za otežano paljenje bio kriv njemački benzin E10 za koji sam naknadno ustanovio da sadrži deset posto etanola. Vrlo je vjerojatno da takva mješavina nije baš dobro odgovarala mojim Keihinima!
Uskoro se smještam u pansionu „Pod Lipom“, a Petra mi pronalazi odgovarajući jastuk. Tuširam se i silazim dolje, među stalne goste koji me pozdravljaju kao starog znanca. Istina je, stranci su uistinu samo prijatelji koje još nismo upoznali.

Na Petrinom laptopu provjeravam prognozu za sutra za razna, meni zanimljiva odredišta. Ispada da će najmanje padalina biti u smjeru jugozapada pa donosim odluku da se spustim prema Tarvisu u  Italiji i preko Mangarta uđem u Sloveniju. Prije večere odlazim do Vltave i u toj mirnoj riječici tražim onu silinu kojom se probija kroz kanjon svega nekoliko kilometara niže gdje kajakaši na divljim vodama imaju jednu od najtežih staza na svijetu. Stojim na mostiću i ramišljam o onim  prelijepim praškim mostovima preko ove iste rijeke.



Šumava


Cistercitski samostan u Vyšši Brodu


Jutro je hladno pa se dobro oblačim. U vlažnoj Šumavi temperatura se spustila na ispod deset stupnjeva! Pozdravljam se s Petrom koja izvanredno govori engleski i koja je bila vrlo zanimljiva sugovornica i izvanredan domaćin!



Dunav kod Linza

















Okvirna ruta za dans je Linz- Schladming- Spittal an der Drau- Cave del Predil- Bovec. U Bovcu ću nazvati svoju rodbinu na Krasu, pa ako su doma, spustiti ću se do njih i tamo prespavati.
Ovaj put nisam se izgubio kroz Linz, zahvaljujući detaljnim i preciznim uputama mladog gospodina na benzinskoj na ulazu u grad. Prema njegovim uputama programirao sam GPS i zaobišao centar grada. Opet sam ušao u Vapnenjačke Alpe, ovaj put zapadnije i kroz hladan i oblačan dan spuštao se prema Spittalu. Ispred njega osjetio sam prvi dašak topline kad sam zastao na jednom parkiralištu. Uskoro je tu stao i ZZR njemačkih tablica, Matthias iz Düsseldorfa na putu je prema Novom Mestu, ide u posjetu bivšoj supruzi svog najboljeg prijatelja (!). Bio je kod nje i prošle godine, prvo što je napravio kad je stigao- otišao je pod tuš, poskliznuo se, pao i slomio ručni zglob. Odmah je avionom otišao u Njemačku na operaciju, a motor je otpeljao ADAC. Sad se vraća da dovrši započeto. Matthias, najpametnije ti je da se ovaj put istuširaš poslije...!


Drava prije Spittala


Matthias
Zajedno smo vozili prema Villachu, cestom kojom sam, samo u kontra smjeru, vozio prošle godine. Kod Paterniona smo si mahnuli (neposredno prije su nam blicali da nas upozore na radarsku zasjedu) i ja sam skrenuo prema Italiji. Od Cave del Predil počela je nanovo uživancija vožnje planinskim cestama. Vrijeme je bilo prekrasno, nakon cijelog dana hladnoće, oblaka i pokoje kapi kiše sad je sunce grijalo planinske vrhove. A među njima je i moj cilj: Mangart. Sa 2055 m najviša asfaltirana cesta u bivšoj državi. Meni je to prvi uspon na Mangart pa sam kroz šumski pojas vozio sporo i pažljivo jer cesta je uska a zavoji zatvoreni i nepregledni i nikad ne znaš što te čeka ili dolazi s druge strane. No, kad sam se popeo iznad pojasa šume cesta je postala otvorenija pa je i vožnja postala tečnija. Na vrhu je bila parkirana Breva njemačkih tablica, bračni par iz Stuttgarta upravo je objedovao. Pozdravili smo se, uslikali se međusobno, pa sam se popeo do vrha sa kojeg se pruža pogled na talijansku stranu. Na vrhu je dobrano puhalo i iako je pogled na sve strane bio spektakularan, planine u daljini bile su uz izmaglici, a moje fotografsko umijeće nije bilo dovoljno da napravim onako jasne fotografije kojima sam se nadao. Rođak mi je pričao da je jednom s vrha Mangarta, kad je bio burni dan a pogled izvanredno čist vidio u daljini rub Blatnog jezera u Mađarskoj!


















Spustio sam se u Bovec i sad sam se nalazio na već poznatom teritoriju. Nazvao sam rođaka u Komnu, ispostavilo se da će navečer biti kod kuće i pozvao sam se na spavanje kod njega. Još me čekalo osamdesetak kilometara vožnje do Komna na Krasu, rodnog mjesta mojeg oca. Napustio sam dolinu Soče i dolinom Koritnice krenuo prema Novoj Gorici lijepom zavojitom i atraktivnom cestom u društvu jednog Fazera, U Novoj Gorici smo se uz pozdrav rastali i ja sam krenuo prema Krasu, po prvi put sa sjeverne strane. Kod utvrde Rihemberg dočekale su me serpentine oštrije nego na Mangartu, no uskoro sam parkirao motor kod rođakove kuće. Tuš, večera i čaša domaćeg Terana i priča do duboko u noć. Dušan je muž moje pokojne sestrične i iako mi stvarno nije krvni rođak uvijek sam ga doživljavao takvim i odlično smo se slagali. Ujutro odlazim pozdraviti strinu, odlazim na groblje na kojem je pokopano dosta moje rodbine i preko zaleđa Trsta krećem prema Izoli, gdje su na mjesnom groblju pokopani moj stric i strina. Iz Izole krećem prema Portorožu i na onom komadičku oko kojeg se sporimo sa susjedima ulazim u Hrvatsku. Vruće je, dan je sunčan, osjeća se miris mora, idealno za vožnju. Presjecam Istru na putu prema Rijeci, redom prolazim pored Buja, Grožnjana, Oprtlja, Buzeta, Lupoglava, izbjegavam auto cestu i starom se cestom penjem na Učku. Opet put koji mi je prvina i uživam na zavojima i serpentinama. Na skretanju za Vojak odlučujem otići gore i uskoro sam na krovu Učke. Stojim na kuli na 1400 metara i gledam i slikam uokolo. Vruč je dan pa je sve u daljini u izmaglici.
































Spuštam se i pored Rijeke odlazim na Grobnik, pozdravljam Keca koji i danas drži nastavu i provodim neko vrijeme posmatrajući vozače na stazi. Onda krećem na staru riječku treskavicu i cijelim putem do Bosiljeva razmišljam kako bi ta izuzetno atraktivna dionica bila sređena da je u nekoj drugoj zemlji. Ovakva kakva je danas, mislim da ću razmisliti da li ću ponovo na nju jer je kvaliteta asfalta kriminalna. Tek od Bosiljeva prema Karlovcu ta cesta liči na nešto.


U Karlovcu se penjem na auto cestu i to su mi jedini kilometri koje prolazim na auto cesti. Zaobilazim Zagreb i preko Križevaca stižem kući.

Šest dana i 2556,6 kilometara, ponekad teških i napornih, uglavnom lijepih, ali svi do jednog su bili zanimljivi. Ovo putovanje ispunilo je moja očekivanja iako nisam u potpunosti ispunio svoj cilj i posjetio Dolomite. Ali vrijeme ovaj put jednostavno nije bilo moj saveznik. No, biti će još prilika!

Pored tih lijepih kilometara i pejzaža, ono što je ipak najvrijednije na cijelom ovom putovanju su potpuni stranci koje sam sretao i upoznavao, a rastajali bi se kao prijatelji. Stoga još jednom pozdravljam, Andyja, Petru, Dejana i Davida, Uwea i Daniela, Matthiasa i sve ostale koji su barem nakratko ušli u moj život i u njemu ostavili traga.

Naravno, tu posebno mjesto zauzima moj stari prijatelj Werner. Ovaj put zajedno smo proveli vrlo malo vremena jer je Werner imao dosta obaveza kao član organizacijskog tima, ali i ovaj susret je ponovo obogatio i produbio naš odnos. Toliko ga dugo i duboko poznajem da ga već gotovo doživljavam kao člana obitelji a ne samo prijatelja. Kroz ove godine podrškom i savjetima pomogao mi je u nekoliko teških trenutaka, a to se ne zaboravlja i zato on, bez obzira na udaljenost i sve druge okolnosti zauzima posebno mjesto među mojim prijateljima!




















 
Vidim, frizirali smo pilu s trakicama na felgama. :jesus: Nisam u stanju razlikovat ove tvoje treffene, svaki put se drugi dan popodne Wernerova kanta pokvari pa slažete, drugi put odglumi da je tebi nekaj krepalo, nemre stalno on biti u centru pažnje.  :mrgreen:
 
Šteta kiše u Alpama :( Super djir ipak ispao!  (y) Ja još uvijek na putu!  :0648:
 
vjerujem ti sve za ovih 600 metara... ali ovo ostalo si izmislio ...  :jesus: :jesus: :LOL:


nice tura.... bravo starkeljo ...  (y) :jesus:
 
Svaka ćast doktore.  (y)    Šteta za kišu u Austriji.


Morali bi se mi 50+ generacija, negdi najti i ispripovedati si dozivljaje u živo.  :misli:
 
me likes!  (y)  (y)
 
Drago mi je da vam se sviđa...



























...mislim Petra! :mrgreen:


Gospodična je ekonomistica, ali ona i njen dečko (koji je načelnik Loučovica) prošle su godine pokrenuli ovaj posao, i sad od jutra do sutra rinta u pansionu.
Engleski je usavršila za vrijeme šestomjesečnog boravka na Novom Zelandu. Nekoliko puta je boravila u Hrvatskoj i sviđa joj se kako se naša zemljamjenja na bolje svaki put kad je nanovo posjeti. To je tema za raspravu (a i raspravljali smo o tome), ali očito je da stranci vide nešto što mi u našoj svakodnevnici ne opažamo.
 
lijepi putopis i odlične slike  (y)


......ja sam bio početkom mjeseca do Dresdena, isto spavao u Češkoj u Lipnu....predivna priroda  (y)
..i još našli biker frendli pansion za 20 ojrića s doručkom (preobilnim), a čovjek nam  ispraznio terasu restorana za parking 15ak motora..kao kiša će, pa da se ne smoče :mrgreen: ...poslije uz jezero do Plzena....predivno  (y)