strasilo said:
ajmo krenulo je....
dajte još koju ...
1987 – 1988 prvi modeli Ducati 851 strada imaju rešetkasti okvir od čeličnih cijevi, Marvic kotače, Brembo kočnice i ovjes Marzocchi. Prva serija bila je kritizirana zbog voznosti, tako da je prednji kotač promijenjen sa 16 inča na 17 inča i poboljšanim prednjim ovjesom.
Sve to derivirano je iz motora 750F1, ali sa prepravljenim hlađenjem sa zračnog na vodeno, kompletnim četveroventilskim desmo razvodom i potpuno elektronski upravljanim paljenjem i ubrizgavanjem(F1 imao je karburatore)
I sama rama je potpuno nanovo izrađena da bi mogla primiti četveroventilske glave i podnijeti veće torzione sile.
Blok motora je i dalje bio nosivi dio rame, pa se je zadnje vilica vezala direktno na blok, a ne na ramu.
Izvorni blok sa F1 vidi se i po tipu aktuacije kvačila(stari tip sa F1)
Prva serija Ducati desmoquattro je 851 iz 1988, s četiri desmo upravljana ventila u glavi, hlađenje tekućinom i Weber MARELLI elektronskim ubrizgavanjem goriva. Mali broj tri-colorea 851 je proizvedeno tijekom 1988, a 54 određen za USA. 851 Superbike kit je homologacijski model za World Superbike utrke i oko 20 je došao do USA. Cjevasti čelični okvir je izveden iz F1 s aluminijskom zadnjom vilicom. Kotači na 851 Superbike su 17-inčni izrađeni od magnezija. Ovi modeli dolaze sa električnim uređajima i signalizacijom. Kočnice su Brembo sa gusenim plivajućim diskovima.
851 strada 1989
851SP2
Proizveden za 1989 talijansku sport production seriju koja suprostavlja 750cc četverocilindraše protiv dvocilindraša do 1000cc, 851 prva linija SP(sport production) bila je gotovo ista kao strada. Njihovi motori su bili još uvijek 851cc, s 851 poboljšanim Superbike kitom, ali ozbiljniji homologacijski model pojavio se je 1990: 851 SP2. iako je još uvijek pod nazivom 851, 851 SP2 imao je 888cc i ugrađeno ubrizgavanje sa dvije brizgaljke po cilindru u sp su zadržane pankl kovane klipnjače H presjeka i 300-wattni alternator. Prijenos je bio kraći od ranijih 851 Superbikea, kao i druge bregaste osovine. Ventiil su 33 i 29mm, a ispuh 45mm Termignoni. Poboljšanja uključuju Öhlins upside-down prednje vilice, Öhlins amortizer, i potpuno plivajući guseni Brembo prednji diskovi isto je i poboljšana zadnja vilica. Öhlins vilica bila je kvalitetna, ali su simerinzi znali propuštati. Ugrađen je i aluminijski stražnji subframe. Kako je bio ograničen i skuplji model SP2 je bio neusporedivo upravljiviji i jači od serijskih modela iz 1990.
851 SP3
851 SP3 (888cc) pojavio se je 1991, imao je ugrađene glasnije i više postavljene Termignoni ispušne cijevi. Veća kompresija i novi air-box doprinijeli su neznatnom povećanju snage. Te godine ugrađen je i pojačan blok motora, a obnovljeno je i kvačilo. Brembo točkovi su obojani crno, a cilindrići kočnice i spojke imaju odvojeno montirane spremnike ulja. Kao i SP2, svaki SP3 je imao numeriranu pločicu.
888 SP4
Zadnji modeli su 888 SP4, SP4S i SP5 koji su izrađivani do 1995., ali samo u ograničenim serijama od 500 komada jer je već počela izrada modela 916 strada, ali još nije homologiran za WSBK, pa su 888-ice još vozile.
SP5 995
Za motore su se izrađivali racing kitovi koji su se sastojali od povećanja kubikaže na 926, 955 i 995cc, kovanih klipnjača većih ventila i modulirane elektronike.
Osim toga na originalnim modelima Showa komponente zamjenjivane su Öhlinsom.
Cijelo to vrijeme rađen je i 888 strada (koji je i na Straškovoj slici) koji je poboljšan u odnosu na izvorni 851 USD vilicama Showa, motorom od 888 cc i pojačanim Brembo prednjim četveroklipnim kliještima sa klipićima različitog promjera, rama i kotači obojeni su u srebrnu boju a nije se mijenjao do pojave modela 916.
888 strada
SP4S ima spremnik goriva od ugljičnih vlakana, za razliku od čelika,hlađenje bez ventilatora, i lagani Corse hladnjak (ako se ne pregrije pa nije problem), što sve znači da je malo lakši i malo brži od SP5 . On također ima Öhlins ovjes umjesto Showa. Uz samo 100 proizvedenih SP4S i ukupno 500 SP4, za razliku od ukupno proizvedenih 500 SP5
Bez obzira na sve to, SP4S je vrijedan barem 50% više nego SP5, zbog malog broja proizvedenih i skupljih dijelova kojima je opremljen (Öhlins prednje i stražnje ogibljenje, ručno rađenim karbonskim spremnikom i Corse hladnjakom)
Iz motora 888-ice deriviran je 916 oko kojeg je napravljen potpuno novi motocikl, a rama i ogibljenje 888-ice su 1993. su ugradnjom zračnog dvoventilca iz modela 900 SS iskorištene za daljnju proizvodnju modela Monster 900(a kasnije i 600 pa 750 itd.)
Tako da je iz linije 851-888 proizašlo dvije dijametralno suprotne koncepcije motora, serija 916-998 i serija Monster koje još i danas žive, jer je i serija 1098-1198 opet nastavak 916-998.
Zanimljivo je i to da su uvijek SP, SPS ili R linije prethodnih modela bili testni poligon za slijedeće.
888(926) prešao u 916
916 SPS(996cc) – prešao u 996
996R(998 testastretta)- prešao u 998
998R(999 testastretta)-prešao u 999
Ako netko ima ispravki neka ih slobodno napiše, jer podatci su dosta šturi i zbunjujući pošto je u malo godina napravljeno jako puno modifikacija koje se skoro ne vide i ne prepoznaju, a znaju ih samo pravi 851-888 freakovi.
Po meni to je bio period traženja identiteta, i eksperimentiranje u WSBK da bi se dobili što bolji rezultati uz što manje ulaganja, a zatim je krenulo novo doba pojavom 916 kada se je naplaćivalo iskustvo stečeno sa 851-888.