Glupost ugl s lerom i vrtnji kola u leru

bobanovic

Member
Ugl danas odem upalit motor nakon 2 tjedna...i stavim ga na centralno...malo pucketa iz auspuha kao da se nakupila voda...al to me nije zabrinjavalo
Nego kad sam ga upalio u leru na nekih 5-6 000 okretaja zadnji tocak se pocinje vrtit kao da je u brzini..
sad dal je to nenoralno ili je to samo od vibracija :misli:...jer ne vrti se on sporo, vrti se malo brze kao da je u brzini..
 
Jednostavan nacin,kad se pocne vrtit a nije ti u brzini stisni zadnju kocnicu da se zaustavi i onda pusti kocnicu i  probaj ga s rukom drzat,ako osjecas silu onda nesto nije u redu a ako ne onda je samo od vibracija.E da sam pazi da ti ruku ne ulovi kotac ili lanac  (y)
 
Vrti se jer ulje u motoru cirkulira i usoijeva prenjeti nešto sile na djelove motora koje onda tu silu prenesu do pogona koji onda malo zavrti kotač....na jačim motorima se to dešava i na lergasu.

Kao što ti je čovjek rekao, stisni kuplung, i probaj zaustaviti kotač, ako je otpor prejak da ga malom snagom zaustaviš, nešto nevalja. Pazi na ruke/noge!!
 
ništa nenormalno, pogotovo što ga nisi palio neko vrijeme pa je ulje dosta gusto, nakon nekog vremena kada se ulje malo zagrije i razrijedi sila koju prenosi na lamele će biti manja, ali neki motori uvijek malo snage prenose na kotač
 
Evo sad kad se posteno zagrijo jedno 10 tak minuta. Prosao krug sa njim. Ponovo stavio na centralno. Vrti ga al ga vrti drasticno sporije nego prvi put, sad jedva da ga vrti.. pa ce bit to sa uljem vjerojatno.. Jer nema nekog jakog otpora moze se bez problema zaustavit s rukom.
Stavio sam ga i na bocno. Dao mu gasa i ne mice ga(mislim na zemlji je zadnji tocak,al me zanimalo dal ima dovoljno snage ga pomaknut da ne pobjegne prilikom zagrijavanja.)
 
ma neće dovoljna je težina motora da ga zaustavi    (y)
 
A sad da ne otvaram bzvz novu temu...motor je letio u toyotu jaris i od nje u zid...popravljen je odmah,a medu stvarima sta se mijenjalo su bile vile, gornji trokut, felga i kocnica prednja(onaj sklop sto stisce disk s paknama neznam strucan naziv toga) i sad pitanje kada vozim zna se dogodit da prednji disk skripi :misli: al neusporava motor, vozim tako jos od uskrsa i sad me vec pocinje zivcirat. No ne skripi stalno pocne skripit samo nakon sto preletim neke rupe ili sahte. dali moze bit motor je pao na desnu stranu,felga je dobila udarac 1-2 mm na jednom mijestu nije vrijedno mijenjanja al sam svjedno promijenio,a vilica lijeva koja drzi kocnicu je pukla na nosacu kocnice.. Dali je kako je to puklo i kad sam pao moguce da je kocnica nekako zaderala disk i sad on skripi povremeno ili netko ima neku drugu ideju?
Uostalom ispod je i slika
 
bobanovic said:
A sad da ne otvaram bzvz novu temu...motor je letio u toyotu jaris i od nje u zid...popravljen je odmah,a medu stvarima sta se mijenjalo su bile vile, gornji trokut, felga i kocnica prednja(onaj sklop sto stisce disk s paknama neznam strucan naziv toga) i sad pitanje kada vozim zna se dogodit da prednji disk skripi :misli: al neusporava motor, vozim tako jos od uskrsa i sad me vec pocinje zivcirat. No ne skripi stalno pocne skripit samo nakon sto preletim neke rupe ili sahte. dali moze bit motor je pao na desnu stranu,felga je dobila udarac 1-2 mm na jednom mijestu nije vrijedno mijenjanja al sam svjedno promijenio,a vilica lijeva koja drzi kocnicu je pukla na nosacu kocnice.. Dali je kako je to puklo i kad sam pao moguce da je kocnica nekako zaderala disk i sad on skripi povremeno ili netko ima neku drugu ideju?
Uostalom ispod je i slika

ako ne pregrijava disk - onda mi zvuči samo kao pločice koje imaju malo veći postotak željeza u smjesi
 
bobanovic said:
Evo sad kad se posteno zagrijo jedno 10 tak minuta. Prosao krug sa njim. Ponovo stavio na centralno. Vrti ga al ga vrti drasticno sporije nego prvi put, sad jedva da ga vrti.. pa ce bit to sa uljem vjerojatno.. Jer nema nekog jakog otpora moze se bez problema zaustavit s rukom.
Stavio sam ga i na bocno. Dao mu gasa i ne mice ga(mislim na zemlji je zadnji tocak,al me zanimalo dal ima dovoljno snage ga pomaknut da ne pobjegne prilikom zagrijavanja.)
pa povuci ručnu  :LOL:
 
bobanovic said:
A sad da ne otvaram bzvz novu temu...motor je letio u toyotu jaris i od nje u zid...popravljen je odmah,a medu stvarima sta se mijenjalo su bile vile, gornji trokut, felga i kocnica prednja(onaj sklop sto stisce disk s paknama neznam strucan naziv toga) i sad pitanje kada vozim zna se dogodit da prednji disk skripi :misli: al neusporava motor, vozim tako jos od uskrsa i sad me vec pocinje zivcirat. No ne skripi stalno pocne skripit samo nakon sto preletim neke rupe ili sahte. dali moze bit motor je pao na desnu stranu,felga je dobila udarac 1-2 mm na jednom mijestu nije vrijedno mijenjanja al sam svjedno promijenio,a vilica lijeva koja drzi kocnicu je pukla na nosacu kocnice.. Dali je kako je to puklo i kad sam pao moguce da je kocnica nekako zaderala disk i sad on skripi povremeno ili netko ima neku drugu ideju?
Uostalom ispod je i slika
dobro pregledaj disk da nije iskrivljen i da nema koju pukotinu, ako je sve ok uzmi šmirgl 180 i prešmirglaj kočione površine diska, normalno prešmirglaj malo i pločice (na ravnoj površini) te sve odmasti eter sprejem za kočnice  (y)
....usput provjeri koliko kočiona čeljust ima lufta (pošto je ona plivajuća, a disk fiksni)  :shock:
 
Vidit cu sutra poslje skole...iako od oka gledano disk nije ogreban nigdje...stavit cu ga na ravnu podlogu pa vidit bolje..

pusiona said:
Vozi,i ne misli previše... :misli: Ako misliš da to nije razumno-nemoj...  :mrgreen:
 

a ovo mi se cini kao idealno rijesenje za sve sitne bolesti  :mrgreen:
 
bobanovic said:
a vilica lijeva koja drzi kocnicu je pukla na nosacu kocnice..

Ako je vilica pukla na mjestu gdje je nosač kočionih klješta, onda je jako vjerojatno da je i disk dobio udarac, i savio se. Na oko to ne mora biti nešto jako vidljivio, ali disk vjerojatno više nije ravan... Digni prednji kotač i zavrti ga. Nebi se trebalo čuti nikakvo struganje. A što je s ležajevima u kotaču, njih si također zamjenio?
 
BikerHR said:
Ako je vilica pukla na mjestu gdje je nosač kočionih klješta, onda je jako vjerojatno da je i disk dobio udarac, i savio se. Na oko to ne mora biti nešto jako vidljivio, ali disk vjerojatno više nije ravan... Digni prednji kotač i zavrti ga. Nebi se trebalo čuti nikakvo struganje. A što je s ležajevima u kotaču, njih si također zamjenio?

lezajevi su isto mijenjati.

Gledao sam disk danas, skinuo ga i stavio na ravnu povrsinu on je ravan, i glađi od papira..Kao da nije ni taknut..
prednji tocak sam digo u zrak i zavrtio i nema struganja.vrti se normalno sasvim.
I kada sam vozio danas nekih 10 min nije cvilio. Dok nisam usporio na nekih 20 km/h..Onda pocne cvilit al pritiskom na prednju kocnicu prestane i motor normalno koci a cim je pustim on pocne, dok ne ubrzam. I takoder to je izrazeno samo kad je motor nagnut na lijevu stranu..Kad vozim uspravno nekada.al kada je nagnut prema desno nikad jos nije zaskripio.

A razmak izmedu pakni i diska je manji od debljine papira.No to je normalno tako?

Da nije mozda samo čovjek u servisu kada je stavljao novi kočioni sustav malo promasio prilikom stavljanja pa da je doslo do lufta od par milimetara. Jer kako sam narucio novu kocnicu tj klijesta dosle su i nove pakne u njima stavljenje, pa sam stare (koristene nekih 3000km) ostavio sa strane za rezervu kad se ove potrose.


 
Dali se to cviljenje javlja konstantno ili u ritmu

Npr. Cvil_________cvil________cvil_________????


:mrgreen:
 
Da vidiš dali je kriv disk nisi ga trebao skidati sa felge jer ovaj način je jednostavniji i brži a i sigurniji.Jednom sve namontirano na motocikl stisni par puta ručicu kočnice da ti se pločice približe disku.Onda rukom okreči felgu polagano i gledaj dali ti se disk na nekim mjestima udaljava od pločica ,dovoljna je i samo jedna desetina milimetra zakrivljenosti da bi se to vidjelo.To škripanje bi trebalo biti zbog toga jer se ne javlja u cijelom krugu .(ipak je dobio udarac).
 
Da javlja se u ritmu...
bit ce da je dobio udarac na tom jednom mjestu koji ja nemogu vidit..

no ako mogu odredit mjesto di je dobio udarac, nemoram ga ni skidat samo ga ismirglat na tom mjestu...i tako se rijesit tog cviljenja.
 
Tako češ riješit jedan problem a stvorit češ drugi.Naime ,ako i uspiješ obrusit papirom,a to ti ne preporučam,dobit češ disk tanji za nekoliko stotinki  ili desetinku od milimetra a to češ odmah osjetiti kad zakočiš,podrhtavat če ti U kočenju.Kad se manifestira u večoj mjeri onda podrhtava i sama ručica kočnice.                 
Kad otkriješ da je stvarno kriv odnesi ga nekom dobrom tokaru da ga centrira na prihvat di se zavidava na kolo sa vidama i nek ga poravna sa obe strane  ali bez skidanja sa stroja.Bolje je ako ima stroj koji brusi obe dvije površine istovremeno i ne zaboravi da to bude u što manjoj mjeri jer diskovi imaju svoju minimalnu dozvoljenu debljinu koja je i upisana negdje na disku.
 
Kupi ti novi disk pa si siguran sve ostalo je riskantno

Ipak su to kocnice najbitnija stavka!!!
 
Nije li pametnije kupit novi disk koji dode punih 302,52 kn  :misli: :misli: :misli: