*Brzi* said:
Ebate ..... ti kao da si doktorirao u "Tigru" ili "Savi" !
Koliko znam u auto gume ide i čađa, jel to samo zbog boje ili ima i neku drugu ulogu?
Uh, nisam jos, ali nadam se jednom (nema se novaca za doktorat, sve potrosim na motor)
Upravu si za čađu, ne moze covjek sve bas napisati :shock:
U proizvodnji guma zbilja imamo svasta, jedan nacin je opisan iz prirodnog kaučukovca, a drugi je iz nafte sintetski. Posto 1,3 butadiena u nafti nema. Jedna od metoda kako se dobije je i dehidrogeniranje butana.
Ovaj sintetski se vulkanizira kao prirodni da bi se dobile kvalitetne gume. Svaka guma ima tajnu kako joj je napravljen gazeci sloj, a u osnov se sastoji od elastomera.
Osnovni sastojak elastomernih materijala, gume, jesu prirodni ili sintetski kaučuci. Od sintetskih kaučuka najvažniji su stiren, butadienski kaučuk, etilen/propilen/dien terpolimer, etilen/propilen kopolimer i izobutan/izopren – butil. Po svojim svojstvima važni su fluorirani kaučuci, ali se malo uporabljuju.
Proizvodjaci cuvaju podatke o punilima gazeceg sloja, ali mozemo reci da čađa(ugljik) kao jedno od punila sluzi kako bi se povecala otpornost gume na trošenje. Silika omogucuje elasticnost i dobru odvodnju vode uz manji otpor kotrljanja. Imamo i aromatska ulja te druge dodatke koji sprecavaju starenje i djelovanje uv-zraka.
Dunlopovi su stručnjaci preporucuju; idealan je omjer smjese silike i čađe 88 % prema 12 %.
Ima toga puno pa ako nekog bas jako zanima :misli: