OK - evo moj kontra-argument:
Dvije cinjenice o celicnim/aluminijskim sasijama (okvirima)
Celik se vise uvija, aluminij puno manje.
Govorimo o motorima nizeg cjenovnog razreda (mini/midi naked klasa) gdje se u nacelu koriste jeftinije komponente ovjesa (amortizeri, opruge, vece neovjesene mase itd.) Samim tim je tesko postici idealan setup ovjesa za odredjeni motor i vozaca.
Zakljucak - zeljezna sasija u kombinaciji sa masinom kao aktivnim dijelom ovjesa vise prasta lose postiman (ili uopce los) ovjes jer na sebe preuzima dio absorbcije udara i gibanja, dok kruca aluminijska sasija to ne tolerira na isti nacin. Rezultat je nervoznija i generalno manje ugodna voznja.
Sve ovo se odnosi na normalnu uoptrebu motora na "nasim" cestama.
Po meni aluminij u ovoj klasi motora jedino doprinosi smanjenju tezine.
Apsolutno se slažem sa svime.Samo smanjenje težine.Doda bi još i to da se željezna rama može vrlo lako i jeftino popravit,dricat,zavarit i piturat dok je kod aluminija to malo teže i skuplje,ako je uopče i izvedivo.Alu rama isto kao i alu viljuške su puno podložnije pucanju,baš zbog svoje krutosti.Varija sam i popravlja jedne i druge pa znam.
To sve skupa možda ne zanima svakoga ,ali "Tko ima masla i muda maže".