Husaberg fe 550-mali napon iz statora

MatijaSM

New member
Naime,ne rade mi svjetla.Kad sam kupio motor zaruljice su tinjale,dodavanjem gasa zasvjetlile bi nesto jace ,no nikad to nije bilo kako treba.Skinuo sam stator dole i shvatio da su svi namotaji skureni.Da probam ustedit nesto love,sa starim sam rastavio stator.Nabavili smo lak zicu iste debljine,namotali sve namotaje kako su i bili(kad smo odmotavali smo mjerili namotaje,smjer i gdje tocno idu).Izmjerili smo otpor na svakom i ako se dobro sjecam 0.4ohm-a je na svakom namotaju.No sad vise zarulje niti ne tinjaju,napon na zicama(zuta i bijela koje idu na regler) je u prosjeku 0.5 i 3v sto je i dalje daleko od onoga kako treba biti.Na pamet mi je doslo da mozda nije magnet negdje ostecen pa da on sad radi probleme makar mi to ne drzi vodu.Trazim neki savjet,neko ko je imao slican ili isti problem ili nekoga ko mi sto posto moze potvrdit da sam mutav i da sam odmah trebao narucit drugi stator i ne mozgat previse  :grin: Hvala unaprijed  (y)
 
Možda je regulator u kratkom spoju pa su ti zato i pregorili namotaji; regulator obično ima ispravljački dio koji se sastoji od dioda i regulatorski koji preko shunta višak struje pretvara u toplinu (za razliku od reguliranih alternatora koji su rjeđi na motorima, koji reguliraju struju pobude i na taj način reguliraju "proizvodnju" alternatora).
Svakako provjeri regulator napona...
 
... još da dodam, ako se namotaji odspoje od regulatora (loši konektori), može se inducirati preveliki napon pa izolacija probije što opet rezultira skurenim namotajima, no to je češće na motorima koji imaju posebne namotaje za iskru, tu bude pod normalno stotinjak volti, u prekidu i više pa zato probija. Ako se odspoji accu, onda (skoro) sva struja ode u toplinu u regulatoru pa isti lakše rikne jer mu je vruče.

Zato provjeri i spojeve od namotaja do regulatora i dalje prema accu.