Ispušni ventil kod 2-T

Evo probam ja nekako. Jest da bi to puno bolje znao objasniti uz cevape al' dobro  :mrgreen:
Mislim da ono sto tebe zanima je ili rezonantna komora ili regulator brida.
Ako malo promotrimo 2-T motore vidjeti ce mo super stvari. Radni takt je svaki okretaj, znaci snaga mora biti i duplo veca u odnosu na 4-T. Realno veca je za 30 %. E sad zasto je tome tako.
Pogledajmo samu konstrukciju i rad. 2-T motor radi na principu otvorene smjene plinova. Znaci svjeza goriva dolazi, ispusni plinovi odlaze. Kod toga neminovno dolazi do gubitka goriva u ispuh. Zbog toga se prave onakvi cudni ispusi koji reflektiraju ispusne plinove nazad.
Tako i ovdje kako bi se sto vise poboljsala iskoristivost 2-T motora radi se na ogranicavanju izlazenja ispusnih plinova. U jednom trenutku je pozeljni malo prigusiti, a u drugom potpuno otvoriti.
Ima tu jos svasta za napisati, ali pogledaj slike mozda ti bude malo jasnije.
 
Sip said:
Evo probam ja nekako. Jest da bi to puno bolje znao objasniti uz cevape al' dobro  :mrgreen:
Mislim da ono sto tebe zanima je ili rezonantna komora ili regulator brida.
Ako malo promotrimo 2-T motore vidjeti ce mo super stvari. Radni takt je svaki okretaj, znaci snaga mora biti i duplo veca u odnosu na 4-T. Realno veca je za 30 %. E sad zasto je tome tako.
Pogledajmo samu konstrukciju i rad. 2-T motor radi na principu otvorene smjene plinova. Znaci svjeza goriva dolazi, ispusni plinovi odlaze. Kod toga neminovno dolazi do gubitka goriva u ispuh. Zbog toga se prave onakvi cudni ispusi koji reflektiraju ispusne plinove nazad.
Tako i ovdje kako bi se sto vise poboljsala iskoristivost 2-T motora radi se na ogranicavanju izlazenja ispusnih plinova. U jednom trenutku je pozeljni malo prigusiti, a u drugom potpuno otvoriti.
Ima tu jos svasta za napisati, ali pogledaj slike mozda ti bude malo jasnije.

Super objašnjenje :naklon:

Prijedlog adminu i modima: staviti na stranicu ako već nema nešto slično
 
Slazem se. To je princip rada 2-t motora. Ali uloga ispusnog ventila je,da osigura fluidnost motora pri niskim okretajima(ispod 7000 okr.),jer kao sto znamo danasnje 125-ce su poprilicno nabrijane(otvorene verzije imaju oko 35 ks).A posto 2-t motor crpi snagu iz cilindra,i polozaju i velicini,kao i broju usisnih,prelivnih i ispusnih kanala,ta utrka za  za vise konja dovela je i do sve vecih promjera tih kanala.Posebno se to odnosi na ispuh,jer,dok je usisni kanal reguliran lamelnim vetnilom,te donekle taj ventil sprecava gubitke i povecava iskoristivost motora,bilo je isto tako nesto potrebno uciniti i na ispuhu.Naime,taj je ventil montiran u jednu pretkomoru,na strani ispuha.Ta je pretkomora u vidu jednog uzljebljenja povezana direktno sa ispusnim kanalom.Ventil je smjesten okomito,u taj kanal,te svojim tijelom zatvara dio tog kanala,smanjujuci mu promjer,a time mu i mjenja kut ispuha.Ventil je obicno spojem sajlom za jedan solenoidni motor(aprilija),ili cesce sa jednim step-motorom(honda,cagiva),kojima upravlja jedna mala centralna jedinica,koja je pak povezana sa glavnim paljenjem motora,te prati njegove okretaje.Znaci, kada se takav motor vozi na malim okretajima,ventil miruje(u zatvorenom je polozaju,i smanjio je poprecni presijek ispusnog kanala) i mi donekle mozemo na taj nacin lakse voziti(posebice u gradskim uvjetima).Motor je nekako fluidniji i "zivlji".Nije ga potrebno bas jako maltretirati kvacilom(pogotovo aprilija rs,koja ima jako dugacku prvu brzinu).Kada  se u voznji priblizavamo porastu okretaja,centralna jedinica to prati,te u datom trenutku,kada dolazi do pocetka one tipicne eksplozije snage na 2-t motoru,daje signal step motoru,ili solenoidu(radi na principu elektro magneta),koji zatim naglo otvara taj ventil,koji se podize u full otvoren polozaj i motor dobiva full snagu i iskoristivost i na visokim okretajima.Ukratko,uloga ventila je da na manjim okretajima smanji gubitke 2 -t motora koji su nazalost bili neminovnim,a sve u cilju,da bi se izt vecih okretaja izvuklo sto vised snage,jer bez tog ventila takav bi motor bilo jako tesko koristiti u normalnim gradskim uvjetima voznje.
 
a kolko sam ja skužil na aprili-i taj ispušni ventil služi i za rad motora na leru , jer je meni popucala sajla od ispušnog  ventila i pala je u cilindar i poslije dok sam složio tako da je ispušni ventil stalno otvoren ja nisam uopće skužil razliku na manjim okretajima jedino mi ima veliki ler
 
Kada motor od 50 ccm bude razvijao 18 ks,tada mozda i  ugrade ventil,a do tada......Nema potrebe. Motor od 125 ccm(ondosno njegov cilindar) izbusen je prelivnim,usisnim i ispusnim kanalima i boosterima do same granice  znanstvene fantastike.Da bi se mali gubitci snage,na okretajima ispod 7ooo prikrili,montiran je taj ventil.Motor od 50 ccm,i uz to jos i 2-t jos je uvjek prilicno kultiviran,jer vjerojatno kada bi se krenulo u potragu za vise KS,tesko da bi takav motor pravilno funkcionirao ispod 10.ooo okr ! Sjecam se honde od 50 ccm,ali 4-t,vozene u gp prvenstvu 60-tih godina.Dva cilindra,i 20.000 okr....