Istarski đirevi

Prašinarenje po Ćićariji:
 

Attachments

  • 20240413_123219.jpg
    20240413_123219.jpg
    4.3 MB · Views: 0
  • 20240413_141913.jpg
    20240413_141913.jpg
    4.9 MB · Views: 0
  • 20240413_140859.jpg
    20240413_140859.jpg
    3 MB · Views: 0
  • 20240413_150445.jpg
    20240413_150445.jpg
    5.7 MB · Views: 0
  • 20240413_151427.jpg
    20240413_151427.jpg
    4.1 MB · Views: 0
  • 20240413_152100.jpg
    20240413_152100.jpg
    4.8 MB · Views: 0
Račja vas-Veprinac

Mislim da smo se sreli kod dolenje vasi ako ne je bio moj susjed s ktm 790 2023....
 
Last edited:
Učka je top za pogled, igru oblaka i svjetla. Po zimi kad dere bura za gledat alpe... Samo treba pogodit pravi trenutak. Preko 100 puta sam bio gore s motorom...
Mene je (ugodno) iznenadila. Citao sam da pogled moze dobaciti do Alpi kada je dobra vidljivost, posebno Julijskih.
Meni je Ucka npr. zanimljiva zbog te klime i vremenskih uslova jer me podsjeca na Bjelasnicu (pored Sarajeva). Sa Bjelasnice se po dobroj vidljivosti moze vidjeti Jadran. I unutar sat vremena se vrijeme moze promijeniti od ljetnog sunca do snjezne mecave sa vjetrovima u rangu orkanskih bura. Ucka mi je tu jos neobicnija jer je zapravo na moru, pa se ne uklapa u sav taj planinski koncept koji je rezervisan vise za planine duboko u kopnu
 
Last edited:
Kanfanar

Park istarskog vola svečano je otvoren tijekom jubilarne 30. Jakovlje u srpnju 2020. godine na prostoru nekadašnjeg sajmišta, a predstavlja prvu takvu tematski osmišljenu i uređenu cjelinu u Istri, usmjerenu na priču o istarskom volu, koja se posjetiteljima predstavlja kroz niz sadržaja u Parku – od multimedijalnih elemenata i igara za djecu na temu istarskog vola, do informativnih sadržaja, prikaza rasta istarskog goveda od faze teleta do faze vola u prirodnim veličinama, odmorišne zone osmišljene u duhu tradicionalne istarske ruralne arhitekture (trtoja, kope sijena i slame…), obnovljene stare stočne vage itd., a danas predstavlja jednu od omiljenih lokacija za posjet u Kanfanaru za domaće, ali i strane posjetitelje.

Park Istarskog Vola 1.jpg


Park Istarskog Vola 2.jpg
 
Mene je (ugodno) iznenadila. Citao sam da pogled moze dobaciti do Alpi kada je dobra vidljivost, posebno Julijskih.
Meni je Ucka npr. zanimljiva zbog te klime i vremenskih uslova jer me podsjeca na Bjelasnicu (pored Sarajeva). Sa Bjelasnice se po dobroj vidljivosti moze vidjeti Jadran. I unutar sat vremena se vrijeme moze promijeniti od ljetnog sunca do snjezne mecave sa vjetrovima u rangu orkanskih bura. Ucka mi je tu jos neobicnija jer je zapravo na moru, pa se ne uklapa u sav taj planinski koncept koji je rezervisan vise za planine duboko u kopnu
S Peruna se Bjelasnica vidi uvijek a i rajvoSa ako je zrak cist :mrgreen:
 
Ne znam da li je netko bio u Feštinskom kraljevstvu, to je dječja farma za druženje sa životinjama (odlično za roditelje koji dođu sa klincima), kao i obilasci špiljskog kompleksa koji vodi do podzemnog jezera i vapnenačkih formacija u selu Feštini pokraj Žminja. Nije veliko, tako da neće biti problem ni za one koji imaju malo klaustrofobičnih problema sa podzemljem i zatvorenim prostorima, nije ni duboko do dna (desetak - petnaestak metara sve skupa), tako da je preporuka za doći autom, cestica je asfaltirana do tamo ali je previše pokrivena šljunkom, pa je savjet biti vrlo oprezan... tu je i par mojih privat snimljenih slika.

20220823_130805.jpg


20220823_141159.jpg


20220823_140612.jpg


20220823_135108.jpg


20220823_134240.jpg


 
Mario Andretti

Rođen je 28. 2. 1940. u Motovunu. Prisjećajući se njegova ranog djetinjstva, Marijeva majka Rina jednom je izjavila da su on i brat blizanac Geraldo kao djeca uzimali poklopce za lonce i trčali kuhinjom uzvikujući „Vrum, vrum!“ kao da voze automobile premda automobil nikada nisu vidjeli.

Iz Motovuna se obitelj nakon 2. svjetskog rata seli u Italiju gdje je 50-tih godina prošloga stoljeća procvjetala Marijeva strast za automobilizmom. Obitelj se 1955. seli u Ameriku gdje s bratom uskoro sklapa vlastiti automobil i počinju se zajednički utrkivati. Nakon jedne od utrka brat Geraldo pretrpio je ozbiljne ozljede i privremeno prekinuo karijeru, dok se Mario nastavio natjecati i nizati uspjeh za uspjehom.

109 pobjeda u karijeri

U Americi je Andretti ostvario svoj san pobijedivši u najvažnijim automobilističkim takmičenjima: Formula 1, IndyCar, Svjetsko prvenstvo sportskih automobila te NASCAR. Do danas je ostao jedini vozač koji je osvojio Indianapolis 500 (1969.), Daytonu 500 (1967.) i prvenstvo Formule 1 (1978.) Bio je i ostao sinonim za brzinu, a sam je izjavio da je to najbolja riječ da se njegov život opiše.

Motovun čuva spomen na ovog iznimnog automobilističkog asa pa možete posjetiti njegovu rodnu kuću sa spomen-pločom, dok se u kulturno-edukativnom centru Kaštel nalaze njegovo odijelo, kaciga i rekviziti.

Prije nekoliko dana je bilo 20 godina od postavljanja spomen-ploče.

Andretti 2.jpg

Andretti 1.jpg
 
Last edited:
Ljubićeva pećina

Ljubićeva pećina nalazi se 1,3 kilometara sjeverno od centra Marčane.

U literaturi se Ljubićeva pećina prvi put spominje 1226. godine u popisu pećina Bertarellija i Boegana pod brojem 1483. Više su je puta posjećivali arheolozi i speleolozi, a naročito valja spomenuti posjet u proljeće 1991. godine kad je s površine pećine prikupljena određena količina keramike, kostiju i kremena.

Na temelju toga je zaključeno da su u pećini obitavali ljudi već u eneolitiku te da je život ondje trajao i tijekom brončanoga doba. Nakon toga, pećinu su u više navrata posjećivali speleolozi koji su u jami prikupili nove nalaze. Zahvaljujući zainteresiranosti i financijskoj potpori Kneževine Monako, odnosno Musée d' Anthropologie préhistoriquede Monaco, u suradnji s Hrvatskim restauratorskim zavodom, prva su sustavna istraživanja provedena tijekom ljeta 2008. godine te je upravo ovim međunarodnim projektom arheoloških istraživanja u trajanju od četiri godine omogućeno sustavno istraživanje toga pećinskoga lokaliteta u Istri.

Ukupno su istražene četiri sonde, dvije unutar jame 6, te po jedna u najvećoj dvorani i prostoriji 2. Najviše arheoloških podataka pružila je sonda B u prostoriji 2 čija je istražena površina na kraju iznosila 10 kvadratnih metara. Iskopavanje je vršeno sitnim arheološkim alatom, a nad čitavim sedimentom provedeno je tzv. vodeno sijanje i flotacija iz toga razloga što je sediment u pećini izuzetno vlažan i mokar te nije bilo moguće zamijetiti sve nalaze na licu mjesta.

Tim metodama dobiveni su vrijedni podaci povezani s prehranom i načinom života, a nad nalazima je provedena stručna i znanstvena analiza.

Sam ulazak i boravak u spilji zahtijeva ozbiljnost i pažnju, dana 25. lipnja 2020. godine u njoj je poginuo jedan arheolog iz Raklja.

Ljubićeva Pećina 2.jpg

Ljubićeva Pećina 1.jpg
 
Bijah ovdje, i prekrasno je... inače mjesto Stjepana Hausera.

Rakalj crkvica Svete Agneze ili pučki Agnjije iz 1495.

Legenda kaže da su jedne tamne burne noći Benečani pristali svojim brodovima u luku “pod Starin Rakljon”. Benečani bijahu podanici mletačke pokrajine Istre za vrijeme austrijsko-mletačke političke podjele poluotoka. Ušuljali su se u grad, s crkve skinuli zvona, spustili ih niz dragu i ukrcali na brodove. Međutim, sveta “Agnija” im nije dala da zvona ponesu, nego su brodovi sa zvonima i svim mornarima potonuli na najdubljem mjestu u moru, baš podno same crkve.

I kad zakuha jugo i muklo udara u pećine, još uvijek se može čuti zvuk zvona iz mora. Stare žene kažu da se i u burnim noćima i dan danas čuje zvonjava iz dubine.

Rakalj.jpg
 
  • Like
Reactions: mali_zmaj