Village
Well-known member
Gortanov brijeg - spomenik boškarinu
Autori Gualtiero Mocenni i Simone Moccenni Beck. Oni su ovaj monumentalni spomenik isklesali u bloku istarskog kamena koji im je darovao "Kaman" Pazin.
- Ovo je naša interpretacija boškarina, naše viđenje boškarina, pojasnio je Gualtiero Mocenni, dodajući kako svako vrijeme, svako razdoblje u umjetnosti ima svoje način izražavanja, tako ova skulptura pripada sadašnjosti. Mocennijima nije bila namjera prikazati boškarina već ono što on predstavlja, odnosno što je predstavljao u svakodnevnom životu kroz povijest, ali i predaji i pjesmama. Nastojali su istaći vrline i duh te plemenite životinje bez koje se povijest Istre ne može zamisliti. Povjesničarka umjetnosti Gorka Ostojić Cvajner napomenula je kako je, poput neke skladbe za glasovir ova skulptura izrađena četveroručno kao djelo oca i sina, koji nisu željeli preslikati lik boškarina, što nebi odgovaralo njihovom likovnom govoru koji podrazumijeva apstrakciju, konstruktivizam i druge stilove. Simone je izradio gornji dio skulpture, a Gualtiero njeno podnožje, a zatim su zajedno popunjavali klastre na skulpturi. Spomenik je orijentiran u smjeru sjever-jug. Rep je usmjeren prema Učki, bočne strane ispisane su poetskom vizijom istarskih bregovima s tragovima ljudskog bića i bića i njegova postojanja na ovim prostorima, prednja je strana usmjerena prema jugu, prema horizontu, prostoru nepregleda, mora i ocean.
-Kada se želi povući neka inačica između Istrijana i boškarina, onda je to u dignitetu, tihosti, skrušenosti, smjernosti i pitomosti. Ovaj je skulptura sažetak svega toga. Autori su napravili skulpturu koja je svečana i himnična, koja odgovara suštinskim dobrotama ali i ljepotama Istre, a ovim djelom te ideje prenose nama, zaključila je Ostojić Cvajner.
Autori Gualtiero Mocenni i Simone Moccenni Beck. Oni su ovaj monumentalni spomenik isklesali u bloku istarskog kamena koji im je darovao "Kaman" Pazin.
- Ovo je naša interpretacija boškarina, naše viđenje boškarina, pojasnio je Gualtiero Mocenni, dodajući kako svako vrijeme, svako razdoblje u umjetnosti ima svoje način izražavanja, tako ova skulptura pripada sadašnjosti. Mocennijima nije bila namjera prikazati boškarina već ono što on predstavlja, odnosno što je predstavljao u svakodnevnom životu kroz povijest, ali i predaji i pjesmama. Nastojali su istaći vrline i duh te plemenite životinje bez koje se povijest Istre ne može zamisliti. Povjesničarka umjetnosti Gorka Ostojić Cvajner napomenula je kako je, poput neke skladbe za glasovir ova skulptura izrađena četveroručno kao djelo oca i sina, koji nisu željeli preslikati lik boškarina, što nebi odgovaralo njihovom likovnom govoru koji podrazumijeva apstrakciju, konstruktivizam i druge stilove. Simone je izradio gornji dio skulpture, a Gualtiero njeno podnožje, a zatim su zajedno popunjavali klastre na skulpturi. Spomenik je orijentiran u smjeru sjever-jug. Rep je usmjeren prema Učki, bočne strane ispisane su poetskom vizijom istarskih bregovima s tragovima ljudskog bića i bića i njegova postojanja na ovim prostorima, prednja je strana usmjerena prema jugu, prema horizontu, prostoru nepregleda, mora i ocean.
-Kada se želi povući neka inačica između Istrijana i boškarina, onda je to u dignitetu, tihosti, skrušenosti, smjernosti i pitomosti. Ovaj je skulptura sažetak svega toga. Autori su napravili skulpturu koja je svečana i himnična, koja odgovara suštinskim dobrotama ali i ljepotama Istre, a ovim djelom te ideje prenose nama, zaključila je Ostojić Cvajner.