Izradite sami sebi auspuh

Status
Not open for further replies.

Mr J

New member
Evo u ovoj temi cu Vam dati postupak dimenzioniranja auspuha za sve 2t masine...

Izrada bi bila iz vise dijelova lima koji bi bili izrezani na mjeru te savijeni tako da im se krajevi dodiruju formirajuci kruznicu, treba ih popikati sa MIG/MAG-om (najbolji nacin zavarivanja takvih limova i najprakticniji) i onda komad po komad popikati i kada se dobije konacna forma onda sve zavariti...

Poslije toga se pricvrsti na cilindar tako da nema nikakvih naprezanja (dakle potrebno ga je drzati) i druga osoba uzme komad lima i vidi od prilike gdje bi bile rupe za nosac, oznaci se, izbuse provrti i zavari...



Dakle na slici imate sve formule i varijable koje su vam potrebne da sami izracunate dimenzije auspuha za svoj serijski, tuning ili portirani cilindar.

Treba se malo poigrati sa pretvaranjem dimenzija...

1inch = 2.54cm

Za sva ostala pitanja mi se slobodno mozete obratiti...


Najbitnija stvar je na kojim okretajima zelite max snagu, kraci difuzor pod vecim kutem daje vecu snagu na visljim okretajima dok duzi difuzor sa manjim kutem daje vise snage na nizim okretajima...

 
na koju foru je brzina zvuka 1700 ft/s odnosno cca 500 m/s?

ajd kad vec kacis, kaci sve reference na koje se objasnjenja iz legende vezu, da ljudi kuze sto je sto

btw malo je veca znanost pravljenje auspuha za cvaje od ovog :wink:

btw skoro sve ove formule su puka geometrija

e da, sto je sa visestupanjskim difuzorima?
 
jolly the roger said:
na koju foru je brzina zvuka 1700 ft/s odnosno cca 500 m/s?

ajd kad vec kacis, kaci sve reference na koje se objasnjenja iz legende vezu, da ljudi kuze sto je sto

btw malo je veca znanost pravljenje auspuha za cvaje od ovog :wink:

btw skoro sve ove formule su puka geometrija

e da, sto je sa visestupanjskim difuzorima?

joj javio se dezurni teoreticar...

Ovo je pojednostavljeno za normalne korisnike, a sada ako zele raditi sami vrhunski auspuh moraju biti vrhunski inzinjeri...

To je rezultat cetverogodisnjeg istrazivanja prof. Jenningsa, tocnije je 1670 ft/s ali on je uvijek koristio 1700 ft/s. To i je njegova ideja dimenzioniranja auspuha a svi znamo da je on apsolutni kralj 2t-a. ako imas neki drugi podatak onda bih te molio da ga izneses...

Iskustveno je dobiveno da bi difuzori trebali imati kut penjanja od 8 stupnjeva te da bi siri kraj trebao biti 6.25 puta veci od uzeg (pod korijenom) - formula za D2.

Taj omjer bi trebao biti konstantan a jedino se moze mijenjati duljina difuzora sa kutem penjanja.

Kutevi koji se pretpostavljaju su 8-9 stupnjeva za trkalice, 7-8 stupnjeva za motocross do 250ccm, 6-7 stupnjeva za motocross iznad 250ccm.

To je sve za jednostupanjske difuzore!!!

Za vise stupanjske difuzore je drugaciji nacin izrade auspuha, prvo ide uvodna cijev koja ima kut penjanja od 2-3° pa onda ovisno koliko je stupnjevit difuzor toliko se povecava kut penjanja. Yamaha i Suzuki su prvi radili visestupanjske difuzore sa 70% difuzora - prednji dio sa kutem od 8° i 30% sa kutem od 12°.

Takvi difuzori su kraci od jednostupnjevanih, sa duzom cijevi ulaza se dobije vise na volumenu i na snazi na okretajima ispod max snage.
Naravno to ima svoje posljedice a to je da se smanjuje max snaga ali se povecava moment pri nizim okretajima...

Jasno, sama grana mora biti lijepo oblikovana, ne smije biti ostrih skretanja, sve mora biti po krivulji kako nebi doslo do poremecaja vala i turbulentnih strujanja.

Dakle, lijepo na masini savijati cijevi...


P.S. Brzina zvuka je 340 m/s ali jedno je slobodna brzina zvuka u vakuumu a drugo je brzina valova koji su katapultirani iz cilindra!
i 1700ft/s nije 500m/s nego 518.1m/s fulao si za cijelih 65.16 km/h :) PICAJZLO!


Da, skoro sam zaboravio, povrsina ispuha bi trebala biti maximalno 70% provrta cilindra, dakle r2x3.14 je povrsina kruga i sada slijedi da je povrsina ispuha : (d/2)2cilindrax3.14x0.7!

Ispod 50% povrsine se ne ide, dakle ako zelite povecati snagu onda ici max na 70% povrsine...

Najucinkovitije je kada je ispuh elipsican! Ima oblik elipse, nesto kao nas planet Zemlja... :)
 
kad bi bar bio vještiji pri matematici i fizici, nikad nisam to volio a sad bi full volio znati sve te formule tako da onda se mogu praviti pametan i praviti svašta sa svojim skujom :mrgreen:
 
Mr J said:
joj javio se dezurni teoreticar...

P.S. Brzina zvuka je 340 m/s ali jedno je slobodna brzina zvuka u vakuumu a drugo je brzina valova koji su katapultirani iz cilindra!
i 1700ft/s nije 500m/s nego 518.1m/s fulao si za cijelih 65.16 km/h :) PICAJZLO!


a jel, a mene su ucili da u vakuumu nema zvuka  :misli:


btw bolje da si dao link za roost-ov programcic od ove formule, bar je tamo sve lijepo objasnjeno i nema racunanja, nego samo ukucas parametre i on ti izbaci sve potrebno :wink:
 
ewo link za cijeli manual tuniranja 2T masine pa tko hoce nek pogleda

http://www.scribd.com/doc/3105/2-stroke-tuners-handbook

ewo par pitanja:

1. koji metal je najbolje koristit za izradu?
2. jel bolja S konfiguracija auspuha ili odma poslije lonca samo stavit prigzu?
3. dal se mora koristit staklena vuna ili se moze jos nekom fintom podesavat glasnoca?
4. kolka mora bit duzina ovih pregrada u loncu? tj. kolki promjer mora imat krug kroz koji prolaze plinovi kad idu kroz te pregrade?
5. kolki bi cca bil trosak?

hvala
 
jolly the roger said:
a jel, a mene su ucili da u vakuumu nema zvuka  :misli:


btw bolje da si dao link za roost-ov programcic od ove formule, bar je tamo sve lijepo objasnjeno i nema racunanja, nego samo ukucas parametre i on ti izbaci sve potrebno :wink:

Meni je bolje ovo nego roostov programcic za izracunavanje dimenzija...

Naravno, uvijek ce biti takvih pametnjakovica poput tebe koji samo kenjaju a vec su koliko ono godina na strojarstvu?!  :LOL: :LOL: :LOL:
 
Ghoul said:
ewo link za cijeli manual tuniranja 2T masine pa tko hoce nek pogleda

http://www.scribd.com/doc/3105/2-stroke-tuners-handbook

ewo par pitanja:

1. koji metal je najbolje koristit za izradu?
2. jel bolja S konfiguracija auspuha ili odma poslije lonca samo stavit prigzu?
3. dal se mora koristit staklena vuna ili se moze jos nekom fintom podesavat glasnoca?
4. kolka mora bit duzina ovih pregrada u loncu? tj. kolki promjer mora imat krug kroz koji prolaze plinovi kad idu kroz te pregrade?
5. kolki bi cca bil trosak?

hvala

1. Obicno se koristi nehrdjajuci lim "rosfraj"
2. proizvoljno...
3. metalna, kamena, azbestna
4. konura kakvu vidis na slici takva je i iznutra, tj smanjena za debljinu lima... - a za ostale parametre treba racunati
5. ovisno od kojeg materijala radis, s kakvim aparatom zavarivas i radis li sam ili placas majstora
 
mv_agusta said:
kad bi bar bio vještiji pri matematici i fizici, nikad nisam to volio a sad bi full volio znati sve te formule tako da onda se mogu praviti pametan i praviti svašta sa svojim skujom :mrgreen:
Ni meni matematika,a ni fizika mi nije jača strana uvijek sam mislio šta će mi to,a sad bi volio da sam više bio zainteresiran.
 
Mr J said:
Meni je bolje ovo nego roostov programcic za izracunavanje dimenzija...

Naravno, uvijek ce biti takvih pametnjakovica poput tebe koji samo kenjaju a vec su koliko ono godina na strojarstvu?!  :LOL: :LOL: :LOL:

ovaj pametnjakovic je dao termu iz prve, sve mehe iz prve, noč iz prve, hidru iz drugog pokusaja sa blicevima a ne prek kolokvija, i nije pao ni jednu godinu. al eto, odslusao sam sva predavanja, pa sam si uzeo 2 godine pauze jel mi se nije dalo ic radit odmah s 23 :wink:

btw klas of tu tauzend :wink:

ajd reci asistentu ferdeljiju s terme da je pametnjakovic jer je studirao 6 i pol godina :wink: :wink: a isto klas of tu tauzend :wink:

kad vec moram polagat racune nadobudnima. ovo sto si ti okacio je nesto sto se da izracunat uz malo poznavanje geometrije :wink: i nekakvih empirijskih koeficijenata koji nisu objasnjeni
btw roostov programcic ti bar daje podatke za visestupanjski difuzor :wink:

 
jolly the roger said:
ovaj pametnjakovic je dao termu iz prve, sve mehe iz prve, noč iz prve, hidru iz drugog pokusaja sa blicevima a ne prek kolokvija, i nije pao ni jednu godinu. al eto, odslusao sam sva predavanja, pa sam si uzeo 2 godine pauze jel mi se nije dalo ic radit odmah s 23 :wink:

btw klas of tu tauzend :wink:

ajd reci asistentu ferdeljiju s terme da je pametnjakovic jer je studirao 6 i pol godina :wink: :wink: a isto klas of tu tauzend :wink:

kad vec moram polagat racune nadobudnima. ovo sto si ti okacio je nesto sto se da izracunat uz malo poznavanje geometrije :wink: i nekakvih empirijskih koeficijenata koji nisu objasnjeni
btw roostov programcic ti bar daje podatke za visestupanjski difuzor :wink:

Nije ti se dalo ici raditi sa 23?!

Daj molim te jolly...

Kakve to ima veze sto si dao termu, elemente, mehanike iz prve?! To apsolutno nista ne znaci, eventualno da si uporan i da si zagrijao stolicu i naucio...


Uglavnom, za mene jedan jennings zna vise od slovenca i neznam ja koga i koristeci njegovu teoriju sam preradio nekoliko masina na kojima se osjeti daleko vise snage nego sto su pruzale kao serijske...

Covjek je kralj 2t-a i ja koristim njegove formule i konstante za prerade.
 
jolly the roger said:
bitniji ti je kompresor. jerbo uporaba kartera kao kompresora je jako lose rijesenje, diktirano samo cijenom

vidio si cijenu peugoeta sa kompresorom, pa to nije normalno...
 
Mr J said:
Nije ti se dalo ici raditi sa 23?!

Daj molim te jolly...

Kakve to ima veze sto si dao termu, elemente, mehanike iz prve?! To apsolutno nista ne znaci, eventualno da si uporan i da si zagrijao stolicu i naucio...


Uglavnom, za mene jedan jennings zna vise od slovenca i neznam ja koga i koristeci njegovu teoriju sam preradio nekoliko masina na kojima se osjeti daleko vise snage nego sto su pruzale kao serijske...

Covjek je kralj 2t-a i ja koristim njegove formule i konstante za prerade.

cudno da takav bog kao jennings nema nikakvih referenci na netu :misli:

btw jel imas dyno za svaku tvoju "preradu" :misli:

a da mi se nije dalo ic radit s 23 - nije. jbt pa ovo su najbolje godine zivota, necu ih provest za stolom u nekom uredu ili ploveci na nekom brodu il sta ti ja znam

Mr J said:
vidio si cijenu peugoeta sa kompresorom, pa to nije normalno...

jedno je prednabijanje a drugo kompresor za rad cvaje. al ti to vec znas jelda :LOL:
 
jolly the roger said:
cudno da takav bog kao jennings nema nikakvih referenci na netu :misli:

btw jel imas dyno za svaku tvoju "preradu" :misli:

a da mi se nije dalo ic radit s 23 - nije. jbt pa ovo su najbolje godine zivota, necu ih provest za stolom u nekom uredu ili ploveci na nekom brodu il sta ti ja znam

jedno je prednabijanje a drugo kompresor za rad cvaje. al ti to vec znas jelda :LOL:
...jebat očito nisi naučio...ni stančić u zagrebu si nisi kupio....pa ušta si te dvije godine najboljeg života utupio??? :LOL:
 
zvonko situm said:
...jebat očito nisi naučio...ni stančić u zagrebu si nisi kupio....pa ušta si te dvije godine najboljeg života utupio??? :LOL:

U internet!  :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Status
Not open for further replies.