karike na 4t skuterima

X-Spirit

Member
imam jedno zanimljivo pitanje vezano uz polozaj karika, znaci ovako prvo da napravim malu usporedbu, prije sam imao 2t skuter, kod njega u kanalima klipa gdje idu karike imaju osiguraci, tako da se karike po tom namontiraju i nemaju kuda, sljedece sto mene pati je taj sustav kod 4t klipa, on ima rupe na klipu po kojim se karike slazu, ali koja je svrha svega toga slaganja, kad se s vremenom karike same okrenu u druge polozaje???
 
istaina na 2t klipa u utoru za kireki ima jedan "zarez" i kod njega se spajaju rubovi karika a kod 4t toga nema,zasto mislis da se karike okrenu u drugi polozaj?ne vrti se klip :mrgreen: nego ide gore/dole :mrgreen:
 
zato sto sam se uvjerio sam u to, slagao sam motor nedavno i dobro znam kako su karike bile slozene, i jucer sam opet morao silom prilike rastavit masinu, karike totalno drugacije stoje, to je meni frend rekao da ce se karike okrenuti pa sam se ja njemu cudio ali ipak je bio u pravu....
 
kod 2- t motora karike imaju jednu poziciju....koja je uvjetovana rasporedom kanala u cilindru.Spoj karika 2-t motora je definiran tako da on prolazi taman izmedu dva kanala(gdje je cilindar pun)...jer da se karike okrenu...spoj bi prosao preko ruba kanala...i prsten bi pukao. Kod 4-t motora tog problema nema...jer se radi o punoj stublini....dakle cilindru bez ikakvih otvora....
 
jel to onda znaci da se karike na 4t okrecu same od sebe ili ne?
 
ovo mi je u potpunosti jasno za 2t, a kod 4t mi o polozaju karika ovisi potrosnja ulja, malossi ionak zna potrosit ulja, a znam vrlo dobro kako je gutao ulje kad sam karike krivo slozio...
 
hmmmm sad i mene to brine :misli: koliko ti ulja potrosi od kad imas kit?
 
gle kad su karike bile krivo slozene trosio je negdje 3-4dcl na jedno 500-600km, a sad mi je potrosio mozda negdje 1dcl na 800km...
 
ova potrosnja od 1dcl na 800km je prihvatljiva jer i serijska masina potrosi nesto ulja,mislim 1dcl na 1000km..
 
bmw m 5 said:
kod 2- t motora karike imaju jednu poziciju....koja je uvjetovana rasporedom kanala u cilindru.Spoj karika 2-t motora je definiran tako da on prolazi taman izmedu dva kanala(gdje je cilindar pun)...jer da se karike okrenu...spoj bi prosao preko ruba kanala...i prsten bi pukao. Kod 4-t motora tog problema nema...jer se radi o punoj stublini....dakle cilindru bez ikakvih otvora....
Hvala na informaciji  (y)
 
Pa koji je onda pravi polozaj karika na 4T? cuo sam da je najbolje razmaknit svako 120 stupnjeva one presjeke...
 
zela-vxr said:
Pa koji je onda pravi polozaj karika na 4T? cuo sam da je najbolje razmaknit svako 120 stupnjeva one presjeke...

Da to je pravilan položaj.
 
nisam ih bas tako razmaknuo jel to mozda razlog zas mi ne ide VXR taman sve slozio na novo(radilica,karike faz,moro vratit stari dihtung glave...nece preko 100 nez sto je
 
zela-vxr said:
nisam ih bas tako razmaknuo jel to mozda razlog zas mi ne ide VXR taman sve slozio na novo(radilica,karike faz,moro vratit stari dihtung glave...nece preko 100 nez sto je

Raspored prestena nebi trebao utjecat na snagu skutera, svakako očisti karburator te provjeri membranu, ako nije do toga izmjeri kompresiju i zračnost ventila.  Dok je mašina bila rastavljena trebalo je provjeriti ventile i siceve na glavi.
 
membranu sam gledo nije pukla...2 ispusna ventila sam uslajfao s onom pastom za uslajfavanje..legla fino ne pustaju benzin kad su zatvoreni...nez kako karb da provjerim jedino s necijim da probam...ne zelim supat po njemu kod nas to nik ne zna nastimat kako treba....a zracnost ventila sto pod tim podrazumjevas?
 
zela-vxr said:
nisam ih bas tako razmaknuo jel to mozda razlog zas mi ne ide VXR taman sve slozio na novo(radilica,karike faz,moro vratit stari dihtung glave...nece preko 100 nez sto je
nebitno je kako si ih razmaknuo...na kraju krajeva...Dihtung glave nema takoder veze sa time. Dali ti je zazor ventila dobar ??  Membrana moze na oko biti citava...ali moze biti porozna a da ti to nevidis....A kako ubrzava do stotke...Muci li se..??? ILi vuce zivahno ??
 
malaguti said:
jel to onda znaci da se karike na 4t okrecu same od sebe ili ne?
okrecu se, naravno, obicno je kod 4T ovalitet (istrosenost) manji nego kod 2T u jednu ruku upravo radi toga, s druge strane kod 2T postoji druga stvar a to je da ima kanale preko kojih klize prsten..sto je kanal veci to je specificni pritisak prstena veci na tom mjestu  jer se oslanja na manju povrsinu
imas i klipova sto se pomicu oko svoje osi zajedno s prstenima, ima raznih varijanti, medjutim kod modernih motora to nije izvedivo jer su ventili pod kutem i nerijetko su klipovi ukopani da bi ventili mogli biti zajedno otvoreni u fazi preklapanja..
bilo je situacija da je trebalo radit remont motora jer trosi ulje..kad ono procjepi paralelni..
ili kada se potrosi samo uljni...
 
motor lose vuce do stotke kao da prije s pola gasa...vxr bez multivara serijala cista vuce duplo bolje...zazori su ok ispusni 0.15 usis 0.10
 
imo sam vec puknutu membranu skoro pa isti sintom sve fino radi sve ok...al ne vuce al sam na staroj vidio da je pukla rupa 3mm i stavio novu sve u redu...istina da mi je motor bio u kantam 9mjeseci moguce da je benzin izgrizao...al opet...zovnit cu prijatelja sad da probam s njegovom membranom...