Kartografija za enduro voznju

isvedic

Member
Naime kako se vozim po bespucima hrvatskih suma i planina nije uvijek lako naci pravi put, kako je vecina dostupnih karata usmjerena prema komercijalnoj upotrebi tako su vecinom dobro pokrivene ceste ali slabo sumski i poljski putevi te staze.

Nakon isprobavanja vise komercijalnih sustava, naletio sam na projekt OpenStreetMap koji je tada 2013 kad sam gledao nije izgledao nesto ali je imao potencijala zbog svoje opcije dodavanja cesta i puteva na kartu i stavljanja na mob/gps.

OpenStreetMap je nastala nadahnućem projektima poput wikipedije a karate mogu svi uređivati (na prikazu postoji kartica 'Uredi'), te se održava cjelovita povijest svih promjena podataka. Registrirani korisnici mogu doprinjeti svojim GPS snimkama, te uređivanjem kartografskih podataka pomoću alata na web stranici ili pomoću samostalnih GIS alata.

Iako mozda OpenStreetMap nije najpotpunija karta, posto je popunjena sa putevima korisnika i to najvise u zadnjih par godina sa velikom sigurnoscu mozes biti siguran da je put tamo i da se koristio u zadnjih par godina. Naime dio komercijalno dostupnih karata su kupili od nase drzave stare podatke koji nisu bili azurni i tako konstantno imaju greske koje se ne popravljaju.

Tako sam i ja krenuo mapirati, naravno najblize mi je bilo Sljeme i osim o ucenju kako voziti offroad ucio sam i kako navigirati po terenu, srecom pa sam imao vec neko predznanje o tehnologiji Globalnih navigacijskih satelitski sustava (GNSS isto i na engleskom, GPS je naziv za samo jedan od njih). Tada je Sljeme bilo dosta slabo oznaceno sa putevima sto mi je dalo dodatni poticaj da probam pridonijeti projektu i nauciti kako koristiti razne GIS alate.

Nekog moze cuditi zasto to radim ali meni je to nadopuna onoga sto volim raditi a to je istrazivati i otkrivati nove stvari. Nasao sam tako dobre sumske puteve, vidikovce, lokacije za kampiranje, mjesta uz rijeke za koje sam poprilicno siguran da bi bio jedina osoba tamo cijeli dan. Uz to da je ovo najbolji nacin za rally trening jer nije isto da li vozis po putu koji si vec vozio ili ides prvi put.

Ovo dijelim ne da bi se pohvalio da imam najbolje trekove za voziti nego da netko mozda vidi kako ovo nije komplicirano pa mozda upotrijebi za neku svoju svrhu.
 
Primjer prvi:
prilagoditi izgled karte enduro vozacima

Svaku kartu sacinjavaju dva dijela, sta prikazuje i kako prikazuje. Oboje je jako bitno i ako se krivo napravi jedan dio drugi ispada onda podjednako lose. Postoji cijela znanost i umjetnost izrade karata a naziva se kartografija. Veći dio kartografije, posebno kod geodetskog prikupljanja podataka, obuhvaćen je geografskim informacijskim sustavom (GIS) i to je skup svih podataka koje mozemo prikazati.

Za enduro voznju su mi bitne po vaznosti:
makadamske i lokalne ceste,
staze,
reljef,
Potoci/Rijeke
Vodene povrsine
benzinske,
rampe
ducani,
servisi/vulkanizeri,
prenocista,
naselja,
planinarski domovi,
Izvori,
plinovodi/dalekovodi
Vjetrenjace
Svi objekti za orijentaciju
Rusevine

Ove podatke sam izvukao i odredio koje boje i stila ce biti, vise o tome kako nekom drugom postu

Screenshoot sa Garmin Montane:

Prva slika je Adria topo
index.php

Druga slika Openstreetmap standardni izgled
index.php

Treca slika moja OSM modificirana karta gdje sam prometnice obojao po vaznosti (zupanijske, opcinske, lokalne), makadami su tanke crne linije
index.php

Cetvrta slika, na tu mapu sam dodao reljef (samo osjencano bez izohipsi) i oznacio rampe
index.php

Ovo je izgled koji meni najvise pase, mogu pogledati i brzo saznati koji putevi mi pasu po usponima, da li imaju rampe i to sve iz malog uvecanja

Bas me zanima sta bi po vama bilo bitno za izgled enduro karte i kako mislite da bi trebalo izgledati?
 

Attachments

  • 216.jpg
    216.jpg
    83.1 KB · Views: 1,237
  • 239.jpg
    239.jpg
    64.1 KB · Views: 1,240
  • 267.jpg
    267.jpg
    70.5 KB · Views: 1,222
  • 333.jpg
    333.jpg
    77.3 KB · Views: 1,247
ja ih na zalost jos ne koristim, jer i nemam mogucnost..no, nadam se da cu se nauciti i poceti koristiti, pripremati si 'doma' rute pogotovo jer moj drug ne vozi po ljeti pa moram sam......inace, njega koristim kao mapu ;)
Hvala ti  :0648: :0648:
 
Ja sam svojevremeno koristio mob i geo tracker apk ... Dozvoljava dodavati točke sa napomenom ...
Dobro funkcionira ... Sejvano se može prenositi u druge apk ili uređaje ...
 
Svaka cast na ulozenom trudu.  (y) To moze koristiti onima koji koriste navigaciju.
 
Odlična tema.Meni je ideja bila nabaviti karte od gorske pa pokušati ubaciti puteve u orux maps aplikaciju. Pokazalo se da karte koje sam skinuo (ortofoto) nemaju čak ni sve planinarske puteve koje pak ove njihove imaju ucrtane.

Poslano sa mog VTR-L09 koristeći Tapatalk

 
Meni s OK ove topografske TK25 sa Geoportala, imam ih u Orux Maps, malo su negdje zastarjele (probijeni novi šumski putevi ili oni koji su skroz zarasli) ali u bit vrlo dobri za znati što je za očekivati ispred
 
Zato uvijek ima opcija ne ponijeti mobitel/navigaciju  :mrgreen:
 
dado_vtc said:
Meni s OK ove topografske TK25 sa Geoportala, imam ih u Orux Maps, malo su negdje zastarjele (probijeni novi šumski putevi ili oni koji su skroz zarasli) ali u bit vrlo dobri za znati što je za očekivati ispred
Meni se dogodilo da nije bilo ucrtanih dobro poznatih planinarskih  puteva koji postoje već godinama dok su ove od gss-a imale apsolutno svaki puteljak. Govorim o području Paklenice tako da predpostavljam da onda na manje poznatim područjima još i gore...

Poslano sa mog VTR-L09 koristeći Tapatalk

 
Jako lijepo od tebe sto si contributor OSM-a  (y)

Ja koristim taj mod navigacije jedino ako sam nekaj gadno zajebal kod crtanja treka i propale su mi sve metode oporavka (trazenje rasljama, ocenasi i zdravomarije)  :mrgreen:
Crtanje po satelitskim kartama je jednostavno za Dalmaciju, posto nemamo bas mnogo sume  :mrgreen:
 
osmand na mobitelu, mobitel na volanu i to je to :D

snimanje/prikaz gpx-a direkt u osmand kad iz nekog razloga trebam/želim, i od jeseni korištenje ove stranice https://umap.openstreetmap.fr/hr/map/endurohr_260903#13/45.7544/15.6157 za prikaz ("privatna" mapa) tih gpx-ova i planiranje crtanje budućih ruta/POI , ponekad provjera izvedivosti rute na topo/satelit kartama arkoda

osmand je odličan što se tiče brzine i jednostavnosti, jedino malo zakomplicira sa point-to-point navigacijom, zna nekad umjesto kraći put između dvije točke odabrat neki duži, vraćanje i šta već, pa treba postavljati dosta guste točke, ili slijedit gpx od prije..
 
Greske na kartama

Na primjer uzmimo zadnje podrucje gdje sam vozio na Psunju, na karti Adriatopo (Isto je sa AdriaRoute) ima najvise gresaka od ne postojece ceste prema PD Omanovac zbog kojeg bi vas  vjerovatno ruting poslao tamo jer je krace te ne postojeceg naselja Lipovac (nema stanovnika od domovinskog rata) i ceste koja prolazi kroz to naselje, do cesta koje bi trebale biti a nisu ucrtane.

AdriaTopo
index.php


CityNavigator
index.php


Zbog toga izbjegavam za enduro voznju AdriaTopo i AdriaRoute te ne preporucam nikom jer svakih par kilometara karta ima znacajne greske iako ju Garmin svakih par godina osvjezava i izbacuje na trziste uz masnu naknadu. Ipak za voznju po hrvatskim asfaltiranim cestama koristim City Navigator Europe gdje mi se pokazalo vecinom tocno i ima OK routing te najmanje gresaka od svih gramin karata ali i najmanje podataka.

OSM karta istog podrucja
index.php


Kada pogledamo OSM kartu vidimo puno vise detalja, veci broj puteva i staza i tocniju klasifikaciju te se meni lakse snaci i vise mi koristi ova karta za enduro voznju.

Openstreetmap kartu ne bi preporucio za routing na duze relacije ako bas ne morate jer na krizanjima zna imati gresaka pa krivo navigira i krivo procjenjuje vrijeme trajanja voznje.

Imate kakve primjere gresaka na kartama?
 

Attachments

  • adriatopo2.png
    adriatopo2.png
    1.5 MB · Views: 851
  • europe.png
    europe.png
    326 KB · Views: 855
  • osm.png
    osm.png
    677.3 KB · Views: 864
JNA specijalke su mi sasvim dovoljne, da mogu i lokalce uputiti gdje i šta ima  :wink:

F6Je8mh.jpg


yMCxRPH.jpg
 
Ninja said:
JNA specijalke su mi sasvim dovoljne, da mogu i lokalce uputiti gdje i šta ima  :wink:

Samo što na tim JNA specijalkama nema puno cesta koje su naknadno napravljene po šumama i gorama.
Recimo na području Papuka, Psunja i taj kraj, pola toga nedostaje. Ali generalno su dosta dobre.