Akumulator
Potrosnja struje kad je motor ugasen
Da li vadit akumulator preko zime ili neke druge dulje pauze zbog potrosnje struje dok motor miruje?
Maloprije izmjerio potrosnju struje svog Z900 dok je ugasen i izmjerio sam 0,22mA potrosnju (slovima: nula zarez dvadeset dva miliapmera ). Nemam dodatnih aftermarket potrosaca tipa alarm, grijane rucke itd, motor je po tom pitanju serijski.....
Apsolutno
(APSOLUTNO!!!) zanemarivo vezano uz "zimski san" ili neki drugi dulji period kad se motor ne koristi i "potrebu vadjenja akumulatora iz motora" jer bi potpuno ispravan i 100% napunjen 8Ah akumulator kakav je standardan za Z900 do (na primjer) 50% potrosenosti ta struja od 0.22mA ispraznila za malo vise od 2 godine (GODINE!!!) kad bi teoretski akumulator bio bez efekta samopraznjenja (sto naravno nije slucaj, ali cisto za dobit uvid o kolikoj potrosnji je rijec).
Btw, AGM akumulatori kakvi su najcesci za motore (i kakav dolazi tvornicki sa Z900) imaju samopraznjenje cca 1-2% mjesecno ako su u odlicnom stanju (novi). Ako su u losem stanju, ta brojka moze biti visestruko veca (cak i do 10% mjesecno u slucaju jako loseg stanja akumulatora koji je jos uvijek nazivno ispravan iako ga nitko nebi htio korisitit kad bi znao da je u takvom stanju jer je pitanje trenutka kad ce riknut
).
Inace, samopraznjenje akumulatora je vece sto je temperatura veca, tako da je za akumulator u garazi koja nije grijana u zimi povoljnije nego ga vadit iz motora i drzat doma "na toplom". Samo nek je skroz napunjen i bit ce najsretniji ako mora mirovat kad je hladno (pretpostavljam da vam garaze ne idu u ekstremne minus temperature, nula C je savim ugodna za akumulator, svakako bolje nego da je na sobnoj temperaturi ako ga se ne koristi, nece tako hladan imat jacinu struje kao da je na sobnoj temperaturi, ali ce se manje praznit sam od sebe, a ako je iole ispravan, bit ce i takav itekako dovoljno jak za upalit motor ako se zazelite zimske voznje motorom: u EU se starter akumulatori ocjenjuju ne po CCA nego po EN standardu, a dovoljno je rec da se to odnosi na struju koju moze dati na cca -20C - koga zanimaju detalju oko EN neka gugla, lako se nadje kakvi su parametri za EN standard testa akumulatora)
Naravno, olovni akumulatori za najdulji vijek trajanja bi uvijek trebali biti napunjeni 100%, pa prije neke dulje pauze obratit paznju da je akumulator skroz napunjen. Zapravo ga nema potrebe dopunjavat preko zime, AGM akumulatori koji su standard (barem za Z900) u tih par mjeseci ako su u dobrom stanju nece samopraznjenjem doc u fazu kad bi nastala neka steta u njima (sulfatizacija), ali, nema stete ako ih se dopuni preko zime (jedino sto u praksi nema koristi, ali ako vas veseli...)
Vjerujem da je isto/slicno i sa Z900 godista 2017-2019., ne mogu tvrdit, ali ne vidim zasto bi bilo drugacije.
P.,S.
pretpostavka je da je motor ispravan
.
P.S.2
izmjerite sami potrosnju ako zelite precizan podatak jer ovo je samo moje mjerenje na mom motoru, ali kao neki orijentir vjerujem da moze posluzit.
Eto