Koje su posljedice loše održavanog lanca

bozoou

New member
Pozdrav,

zanima me koje su posljedice loše održavanog lanca?
Jasno mi je da se lanac i lančanici ubrzano troše...ali povlači li to za sobom još kakve moguće probleme?

Ja sam svoj (prvi) lanac podmazivao redovito, ali skužio sam nedavno da to očito nisam dobro radio. Negdje sam pročitao/vidio da je najbitnije pošpricati lanac odozgo da sprej uđe u zazore karika i tako sam radio. Ne obazirući se na vanjsku stranu lanca.
Ispada da sam takvim podmazivanjem dovoljno dohvaćao i vanjsku stranu lanca (koja gleda od kotača), dok onu stranu koja gleda prema kotaču i nisam baš. I kako ta strana prema kotaču nije baš ni vidljiva, nisam ništa do sada ni primjećivao. Kada nedavno opazim da je baš dosta zahrđala... po cijeloj dužini lanca se pojavila hrđa.

I sad si mislim ima li to uopće veze? Ok..jasno mi je nekako da nebi trebalo imati veze ako je hrđa ostala samo iz vana...ali tko će ga znati..

...pa si postavljam sljedeća pitanja:

-ako je lanac generalno loše održavan, kakve to sve posljedice može imati?
-po čemu točno znamo da je lanac dotrajao i zrel za zamjenu?

Unaprijed hvala.
 
posljedice su moguća materijalna i tjelesna oštećenja ako ne i gore od toga  :mrgreen:

lanac se sa vremenom deformira i to je znak da se treba mijenjati, bio on održavan ili ne  (y)
 
Nikakve.

Jednako mi traje podmazan i nepodmazan.

Samo podmazanog mi je draze vidjeti i bolje se salta.
 
Koliko ja znam podmazuje se samo gornja strana lanca da sprej uđe u spojeve između karika...bočne strane nije potrebno podmazivati. Čak sam čuo i teoriju da lanac uopće ne treba podmazivati jer navodno on ima svoju tvorničku mast na spojevima i gumice koje nedaju da ta mast ne izađe van  :misli:
 
Posljedice neodržavanog lanca su koliko vidim više para u đepu :mrgreen:

Svog podmazujem svakih par tisuća taman toliko da je mastan i odbija vodu/spriječava hrđanje
 
Ako želite uništit lanac redovito ga podmazujte sprejevima koji na sebe kupe šporkicu, a još redovitije ga ispirite da bude lip i da uništite ringove i mazivo koje je tvornički stavljeno.

Kod mene nema nikakvog pranja, samo podmazivanje Hipenol 90.
 
Inače, o podmazivanju lanca i vjerskim uvjerenjima se ne raspravlja :mrgreen:
 
Modesty40 said:
posljedice su moguća materijalna i tjelesna oštećenja ako ne i gore od toga  :mrgreen:

Pod ovim misliš na pucanje lanca? Nekako imam osjećaj da je taj moment daleko od stvarnosti. Vjerujem da je lanac dovoljno prediomenziran da počme roštati i svašta nešto zbog svog lošeg stanja prije nego pukne.
Jel ima uopće itko ovdje iskustvo pucanja lanca?


Modesty40 said:
lanac se sa vremenom deformira i to je znak da se treba mijenjati, bio on održavan ili ne  (y)

Kako ta deformacija izgleda? Ono da ne izgleda utegnuto....dobije grbe na spojevima?
 
bricksrheavy said:
Inače, o podmazivanju lanca i vjerskim uvjerenjima se ne raspravlja :mrgreen:

Čini se da za lanac treba onda napraviti bench test, gdje bi ga se upogonilo na nekakvoj mašineriji i testirala izdržljivost pod određenim uvjetima na određeni broj km.

Jer i meni se često čini da tu postoje mnoga vjerska uvjerenja, a malo konkretnih opipljivih i mjerljivih dokaza.
 
bozoou said:
Pod ovim misliš na pucanje lanca? Nekako imam osjećaj da je taj moment daleko od stvarnosti. Vjerujem da je lanac dovoljno

Kako ta deformacija izgleda? Ono da ne izgleda utegnuto....dobije grbe na spojevima?
Rastegnutost između karika.
Imaš u manualu toleranciju.
 
bozoou said:
Čini se da za lanac treba onda napraviti bench test, gdje bi ga se upogonilo na nekakvoj mašineriji i testirala izdržljivost pod određenim uvjetima na određeni broj km.

P.S. baš mi pada na pamet kako bi taj uređaj trebao izgledati.  :)
Ok, jasno je da treba nekakav "umjetni" lančani prijenos koji će biti pogonjen od nekakve mašine.
Jasno je da treba i nekakav teret na tom prijenosu, da se simuliraju realna opterećenja na lancu.

I nije toliko problem napraviti mašinu, ali pitanje je tko će platiti pogon prijenosa za "umjetnih" 20 000km radi simulacije. Jer ako se simulira opterećenje, onda očito treba goriva/struje da se to pokreće. A preći 20 000km pod opterećenjem svakako košta. Još ako se taj utrošak energije ponavlja za različite režime rada/korištenja lanca ... trošak se znači multiplicira.


Ali ono što je fora, što mi je upravo palo na pamet.
Taj simulator koji simulira opterećenje....zapravo treba biti generator struje koji povratno hrani elektromotor koji pogoni prijenos. Kako i generator i elektromotor imaju veliku razinu iskoristivosti, utrošak energije bi odlazio većinom na trenja koja se stvaraju u prijenosu.

Tako da bi utrošak energije bio puno manji u toj varijanti kada bi se vrtio generator...a uz to utrošak energije po testu bi također pokazao i ekonomičnost lanca u određenom režimu rada. Tipa ako bi loše održavani lanac trajao jednako koliko i dobro održavani...vidilo bi se koliko loše održavani više pojede energije. :)  Interesting.
 
Aprilia pegaso lanac nikad pogledan ni podmazan.
Pukao na 29tk
Nije moj.  :mrgreen:

Svoje mijenjao malo izvan tolerancije.
Nisam gledao km nego rastegnutost.
Sve OK.
 
bozoou said:
P.S. baš mi pada na pamet kako bi taj uređaj trebao izgledati.  :)
Ok, jasno je da treba nekakav "umjetni" lančani prijenos koji će biti pogonjen od nekakve mašine.
Jasno je da treba i nekakav teret na tom prijenosu, da se simuliraju realna opterećenja na lancu.

I nije toliko problem napraviti mašinu, ali pitanje je tko će platiti pogon prijenosa za "umjetnih" 20 000km radi simulacije. Jer ako se simulira opterećenje, onda očito treba goriva/struje da se to pokreće. A preći 20 000km pod opterećenjem svakako košta. Još ako se taj utrošak energije ponavlja za različite režime rada/korištenja lanca ... trošak se znači multiplicira.


Ali ono što je fora, što mi je upravo palo na pamet.
Taj simulator koji simulira opterećenje....zapravo treba biti generator struje koji povratno hrani elektromotor koji pogoni prijenos. Kako i generator i elektromotor imaju veliku razinu iskoristivosti, utrošak energije bi odlazio većinom na trenja koja se stvaraju u prijenosu.

Tako da bi utrošak energije bio puno manji u toj varijanti kada bi se vrtio generator...a uz to utrošak energije po testu bi također pokazao i ekonomičnost lanca u određenom režimu rada. Tipa ako bi loše održavani lanac trajao jednako koliko i dobro održavani...vidilo bi se koliko loše održavani više pojede energije. :)  Interesting.

Triba bacat šporkicu na lanac i polivat ga vodon inače test ne vridi.
 
elektricar86 said:
Kolega bozoou,tebe stvarno zanima odrzavanje lanca,ili onako jebes buhe po forumu?  :mrgreen:

skuters vas uhvatija u gir  :LOL:
 
Zog said:
Triba bacat šporkicu na lanac i polivat ga vodon inače test ne vridi.
Ma taman posla,sporkica i voda kostaju,tko ce to financirati.
Na kraj krajeva,treba uracunati ako se prlja vec zaprljani lanac,ili cisti,i onda ubaciti u kalkulaciju,dali se vise isplati(i koliko energije oduzima),prljanje zaprljanog lanca,ili ciscenje cistog.  :mrgreen:
 
Pošto se gornja i donja strana lanca nejednako troše, svako par tisuća km ga triba raskovat i naopako zakovat.

Naravno, i skinit lančanike, te okrenit i njih.

I opet naravno, skinit ležajeve iz kola i njih okrenit.

I žaruljice u žmigavcima, jer se i one nejednako troše.

:starac:

Sent from my toilet seat using HTC FartPhone

 
Ja lanac okrenem, onako ko čarapu bez raskivanja.