Kolje ulje? 15-40 ili 20-50 ?

hotazmaj

Member
U dilemi sam  :misli:. U service manualu pise da se sipa 20-50, a ja sam sve do sad sipao 15-40. U pitanju je Honda foresight 250, a istu makinu koristile su prve serije piaggio x9-tke. Koristio sam search ali nista konkretno nisam nasao.
Thanks
 
ja stavljam 5-40 i radi super mislim da će biti dobro i za tvoj, u biti sve koje znam da voze skutere svi stavljaju 5-40 tako da bi trebalo biti ok
 
Piaggiov agregat zbog kliznih ležajeva i manjih kanala za podmazivanje za bolje podmazivanje kod hladnog paljenja zahtjeva 5W40.
Jednostavnija Hondina mašina može koristiti 10W40 ili 15W50, a s obzirom da se približava ljeto i visoke temperature malo bolje ali skuplje je 15W50.
 
SRAD said:
Piaggiov agregat zbog kliznih ležajeva i manjih kanala za podmazivanje za bolje podmazivanje kod hladnog paljenja zahtjeva 5W40.
Jednostavnija Hondina mašina može koristiti 10W40 ili 15W50, a s obzirom da se približava ljeto i visoke temperature malo bolje ali skuplje je 15W50.
pa nemaju svi piaggio 4 t agregati klizne lezajeve...a svi koriste 5 w - 40.... :misli:
 
Izbor viskoziteta ulja ovisi o temperaturi i klimi. Npr. ako je vani zima, bura, -5 stupnjeva (ima nas koji se vozimo cijelu godinu) onda ti treba ulje 5W-40 jer takvo ulje obiluje polimerima koji su u stanju podmazivati masinu optimalno, od hladnog starta do radne temperature. Trkaci motori i ljetni uvjeti vole onu drugu krajnost, 15W pa i 20W-50. Uglavnom, neka zlatna sredina je polu-sintetika 10W-40 a ne mozes pogrijesiti sa ful-sintetikom 5W-40. Mobil ima za motocikle cak i 5W-50. Uglavnom, ne treba stediti pare na ulju tako da stavis ulje od 100 kn po litri (znaci, sintetika 5W-40) i nema problema. Moras paziti da se pridrzavas i preporuke proizvodjaca skutera o standardu kvalitete (npr. API SG ili API SJ).
Ako mislis da je tvoja Honda = Piaggio onda nadji Selenia/Agip ulje zadovoljavajuce gradacije.
Ako mislis da je tvoja Honda = bliska Kymcu stavi Silkolene Scoot sintetiku
Ako nemas pojma ili ti je Honda = Honda :) stavi Repsol ulje ;)
 
bmw m 5 said:
pa nemaju svi piaggio 4 t agregati klizne lezajeve...a svi koriste 5 w - 40.... :misli:

Mislio sam na Leader seriju koja se ugrađuje na spomenuti X9. Inaće kod njih ako se dugoročno koristi gusto ulje (primjer 20W50) pogotovo zimi, dolazi do većeg trošenja bregaste osovine i klackalica prilikom paljenja na hladno. Razlog je pregusto ulje te prvih nekoliko sekundi navedeni dijelovi nemaju potpuno podmazivanje.
 
SRAD said:
Mislio sam na Leader seriju koja se ugrađuje na spomenuti X9. Inaće kod njih ako se dugoročno koristi gusto ulje (primjer 20W50) pogotovo zimi, dolazi do većeg trošenja bregaste osovine i klackalica prilikom paljenja na hladno. Razlog je pregusto ulje te prvih nekoliko sekundi navedeni dijelovi nemaju potpuno podmazivanje.
kuzim te...mislim da se na njegovoj hondi nalazi takoder agregat sa kliznim lezajevima...te bi ga 5w-40 zadovoljilo.Definitivno 20w-50....a i 15 w je pregusto..Barem kod nas nije neka tropska klima.... :mrgreen:
 
Hvala svima na odgovorima.  (y)
Mislim da necu pogrijesiti sa nekom kvalitenijom 10w40 polu sintetikom, obzirom da ulje mijenjam svakih 4000-4500km. Ne mislim da je to puno  :misli:
 
hotazmaj said:
U dilemi sam  :misli:. U service manualu pise da se sipa 20-50, a ja sam sve do sad sipao 15-40. U pitanju je Honda foresight 250, a istu makinu koristile su prve serije piaggio x9-tke. Koristio sam search ali nista konkretno nisam nasao.
Thanks
10-40 je orig hondino, a ti moš stavit i 5-40. ja sam u foresighta stavljao 10-40 i nikad nikakija problema.  (y) prešo sam s njim 29 i pol tisuća , od nule, prije nego sam ga riješio.

nekak mi je čudno da ti u manualu piše 20-50. za koje je tržište bio taj motor? za jug italije ili španjolska,,portugal?

- ulje se na njemu mijenja svakih 6000km.

ti u njega možeš nalit i ina delta 10-40. to je skroz solidno ulje, al ga samo češće kontoliraj.

ps: poslije mene, ti imaš najbolji stroj na forumu  (y)
 
TomCat_Ri said:
Za skuter je puno ako ima manje od 500 ccm. Stavi sintetiku, ne stedi!

Nema potrebe lijevati full sintetiku, pogotovo zato što se radi o klasičnoj i robusnoj mašini.
 
wingman said:
10-40 je orig hondino, a ti moš stavit i 5-40. ja sam u foresighta stavljao 10-40 i nikad nikakija problema.  (y) prešo sam s njim 29 i pol tisuća , od nule, prije nego sam ga riješio.

nekak mi je čudno da ti u manualu piše 20-50. za koje je tržište bio taj motor? za jug italije ili španjolska,,portugal?

- ulje se na njemu mijenja svakih 6000km.

ti u njega možeš nalit i ina delta 10-40. to je skroz solidno ulje, al ga samo češće kontoliraj.

ps: poslije mene, ti imaš najbolji stroj na forumu  (y)

Nemam pojma za koje je trziste  :misli: Znam da je uvezen iz Italije prosle godine sa 30t km, a ja sam mu dodao jos 6t km. Sve u svemu zadovoljan sam skuterom u potpunosti pa bi mi bilo zao unistiti ga nekim xy uljem zato i pitam.
 
Meni piše za Apriliu Atlanitc od sestrične da ide nutra 5w-40. Al litra tog ulja je 120 kuna al fala bogu ide samo litra.

Da stavim 10-40 kažete nije grijeh, sad će ionako ljeto a ja sam na moru ?
 
Icek said:
Meni piše za Apriliu Atlanitc od sestrične da ide nutra 5w-40. Al litra tog ulja je 120 kuna al fala bogu ide samo litra.

Da stavim 10-40 kažete nije grijeh, sad će ionako ljeto a ja sam na moru ?

Meni za Xciting pise 5W-50 al to je ulje nemoguce naci u prodaji, jedino sam vidio da ga proizvodi Mobil. U pravilu, sam sebi biras viskozitet ovisno o klimi te cestovnoj ili trkacoj upotrebi. Kod nas je 10W-40 sasvim prikladna sredina za cestovnu upotrebu a tko se vozi zimi jos je bolje uliti 5W-40.
 
ma ljudi čime se vi zamarate, ja vozim hornet-a iz 2006 god. redoviti posjećujem Grobnik, svaki drugi izlet na stazu mjenjam ulje, a to je IPONE 10-40 polusintetika motor radi od 8000 RPM do 13500 RPM, neznam u čemu je problem..........
 
IPONE ti ima Synth 5w-40 i to ti je dobro ulje.

IMaš i ova talijanska al to ne znam tipo Agip i neki Formula 4t što mi piše u manualu za skutač