Pugsley Adams
New member
Radi velikog interesa čitatelja donosimo vam detalje iz posljednjeg istraivanja goriva koje Auto klub objavljuje u svojem najnovijem broju
Gotovo tri tisuće kilometara napravili su Autoklubovi reporteri ne bi li se uvjerili kakvo nam gorivo prodaju na benzinskim crpkama od Zagreba, preko Varadina, Osijeka, Vukovara, Slavonskog Broda, Siska, Rijeke, Pule, Zadra, Splita, a uzeti su uzorci i sa slovenskih benzinskih crpki...
Biodizel umjesto dizela
Novinari najnakladnijeg hrvatskog specijaliziranog magazina prikupili su uzorke s čak 39 crpki. Oni su potom analizirani u labaratoriju Dravnog inspektorata Republike Hrvatske. Analiza je pokazala zastraujuće rezultate.
Čak 50.000 novih auta osuđeno je na smrt samo zato to se na domaćim benzinskim crpkama ne moe kupiti adekvatno gorivo. Gorivo koje se prodaje daleko je od normi koje propisuju proizvođači auta, a najugroenija su vozila koja koriste najsuvremenije dizelske, ali i benzinske agregate. No nisu ugroeni samo auti koji koriste benzinsko i dizelsko ubrizgavanje, a proizvedeni su u posljednje dvije godine. Laboratorijska je analiza otkrila niz nepodoptina s kojima nas svakodnevno časte na benzinskim crpkama. Tijekom istraivanja naletjeli smo i na brojne podvale. Na OMV-ovoj crpki u Zagrebu podvaljen je metil-ester ( Biodizel) umjesto Eurodizela, a na tri benzinske postaje utočili smo i platili za Eurosuper95, a dobili stari i nekvalitetni Super95...
OMV četiri puta loiji nego prije četiri godine
U intervjuima s odgovornima u Ini i OMV-u reporteri Auto kluba su doznali od Vladimira Kuzmića, rukovoditelja nabave goriva i logistike u OMV-u kako ova kompanija prodaje loije gorive nego prije četiri godine. Tek podsjetnika radi, tada je kulminirala afera s prljavom hrvatskom naftom. Mnogi su turbodizelski agregati morali na generalku, na otčađivanje, a austrijski i njemački auto klubovi preporučivali su svojim vozačima da ne toče gorivo u Hrvatskoj. Tada je jedino OMV prodavao relativno prihvatljiv Eurodizel. Ovo je spoznaja naprosto frapantna, a Vladimr Kuzmić u intervjuu Auto klubu tvrdi kako OMV prodaje gorivo po normama koje je propisala hrvatska drava. To je točno, ali je isto tako točno da moderni agregati takva goriva ne mogu probaviti, ba kao to je točno da je udio sumpora u OMV-ovoj nafti prije četiri godine bio čak četiri puta nii! Neto je bolja kvaliteta Eurodizela na Ininim crpkama, no ni ono ne odgovara strogim uputama proizvođača modernih agregata. Sve je naoko u redu i po zakonu, no jo vie od proizvođača goriva čudi ponaanje prodavatelja modernih auta koji ni jednom jedinom riječi ne upozoravaju kupce novih auta s direktnim ubrizgavanjem da u svoje aute ne mogu utočiti adekvatno gorivo nigdje u Hrvatskoj, a Autoklubovo je istraivanje pokazalo da to nije moguće ni na slovenskim benzinskim crpkama.
OMV-u se ne isplati proizvoditi kvalitetnije gorivo
Ina je u posljednjih četiri godine bitno poboljala kvalitetu goriva i udio sumpora je prepolovila, no jo uvijek nedovoljno za sofisticirane agregate. Ina teko prati tehnoloki razvoj, no ipak je za pohvaliti da su se njene rafinerije u posljednjih četiri godine upristojile. Izvreno je i obećanje dr. Tomislava Dragičevića, predsjednika uprave Ine, koji je u intervjuu Auto klubu prije četiri godine kazao da će iz godinu u godinu poboljavati kvalitetu goriva. Kako je onda moguće da je OMV, od kompanije koja je prije četiri godine na svojim crpkama prodavala neto kvalitetnije gorivo, doao na nie grane od Ine. Vjerovali ili ne, Autoklubovi su reporteri saznali da su se u ovoj kompaniji odlučili potivati hrvatske norme koje im dozvoljavaju proizvodnju neto loijeg goriva. No hrvatske su norme daleko loije od europskih. Dakako, razlozi za to su ekonomske naravi. Proizvodnja takvog goriva je puno jeftinija. OMV vie ne uvozi najčiću naftu iz Alira, već to čini iz bugarskih i rumunjskih rafinerija. Ove su dvije zemlje članice CEFTA-e, a s njima Hrvatska nema carina.
Zanimljivo je zapravo ponaanje OMV-a koji se vrlo brzo adaptirao hrvatskim prilikama. Umjesto da je zapad doao k nama oni su vrlo brzo poprimili sve nae negativističke atribute. Sablanjuje izjava u kojoj se kae kako OMV ima mogućnosti, ali im se ne isplati proizvoditi kvalitetno gorivo!
Vjerovali ili ne, trgovci autima uopće ne haju to će se kasnije događati s autima koje su prodali naivnim kupcima. Njih nitko ne obavjetava da hrvatsko gorivo ne odgovara standardima o kvaliteti nafte i benzina koje trae proizvođači, a izgleda da ih to ni najmanje ne zanima. Trgovci autima, ali i gorivom, koriste zakonsku regulativu koja im tako to omogućava. Nitko zakon ne kri, a posljedice mogu biti nesagledive. Iz kojih razloga do dana dananjeg nitko nije smogao snage da javno kae kako je hrvatsko gorivo otrovno za turbodizelske i benzinske agregate s direktnim ubrizgavanjem goriva proizvedenih 2003. i 2004. godine nikome normalnom nije jasno.
Krivi drava, naftne kompanije i njihovi radnici
Drava je kriva jer je usvojila norme o kvaliteti goriva iz 1999. godine, to je jedva dobro za motore starije od dvije godine, a uvoznici auta su krivi jer ne upozoravaju kupce na mogućnost začađenja njihovog motora. Svi sporni agregati proizvedeni 2003. ili kasnije nuno trebaju gorivo koje zadovoljava norme EN590 (norma za Eurodizel) i EN228 (Eurosuper95) iz 2003. No norme koje vrijede u Hrvatskoj dozvoljavaju 350 mg/kg sumpora u Eurodizelu, odnosno 150 mg/kg sumpora u Eurosuperu95.
Detaljnu analizu svakog uzorka moete vidjeti na karti Hrvatske koja je objavljena u Auto klubu, a novinari renomiranog dvotjednika objavili su i crnu listu automobila koji ne bi smjeli koristiti hrvatsko gorivo. Ocijenjena je svaka istraena crpka, te im je pridodan indeks kvalitete. Najgore ocjene su u tom istraivanju dobili benzinske postaje AL-AN iz Koprivnice, Zovko iz Zagreba, Slavonska avenija, a neto bolje a jo uvijek katastrofalno su ocijenjene INA- postaje Motel Plitvice JUG, Zagreb te Virovitica. No, i većina drugih benzinskih postaja prodaje gorivo koje ubija motore vaih automobila.
Gotovo tri tisuće kilometara napravili su Autoklubovi reporteri ne bi li se uvjerili kakvo nam gorivo prodaju na benzinskim crpkama od Zagreba, preko Varadina, Osijeka, Vukovara, Slavonskog Broda, Siska, Rijeke, Pule, Zadra, Splita, a uzeti su uzorci i sa slovenskih benzinskih crpki...
Biodizel umjesto dizela
Novinari najnakladnijeg hrvatskog specijaliziranog magazina prikupili su uzorke s čak 39 crpki. Oni su potom analizirani u labaratoriju Dravnog inspektorata Republike Hrvatske. Analiza je pokazala zastraujuće rezultate.
Čak 50.000 novih auta osuđeno je na smrt samo zato to se na domaćim benzinskim crpkama ne moe kupiti adekvatno gorivo. Gorivo koje se prodaje daleko je od normi koje propisuju proizvođači auta, a najugroenija su vozila koja koriste najsuvremenije dizelske, ali i benzinske agregate. No nisu ugroeni samo auti koji koriste benzinsko i dizelsko ubrizgavanje, a proizvedeni su u posljednje dvije godine. Laboratorijska je analiza otkrila niz nepodoptina s kojima nas svakodnevno časte na benzinskim crpkama. Tijekom istraivanja naletjeli smo i na brojne podvale. Na OMV-ovoj crpki u Zagrebu podvaljen je metil-ester ( Biodizel) umjesto Eurodizela, a na tri benzinske postaje utočili smo i platili za Eurosuper95, a dobili stari i nekvalitetni Super95...
OMV četiri puta loiji nego prije četiri godine
U intervjuima s odgovornima u Ini i OMV-u reporteri Auto kluba su doznali od Vladimira Kuzmića, rukovoditelja nabave goriva i logistike u OMV-u kako ova kompanija prodaje loije gorive nego prije četiri godine. Tek podsjetnika radi, tada je kulminirala afera s prljavom hrvatskom naftom. Mnogi su turbodizelski agregati morali na generalku, na otčađivanje, a austrijski i njemački auto klubovi preporučivali su svojim vozačima da ne toče gorivo u Hrvatskoj. Tada je jedino OMV prodavao relativno prihvatljiv Eurodizel. Ovo je spoznaja naprosto frapantna, a Vladimr Kuzmić u intervjuu Auto klubu tvrdi kako OMV prodaje gorivo po normama koje je propisala hrvatska drava. To je točno, ali je isto tako točno da moderni agregati takva goriva ne mogu probaviti, ba kao to je točno da je udio sumpora u OMV-ovoj nafti prije četiri godine bio čak četiri puta nii! Neto je bolja kvaliteta Eurodizela na Ininim crpkama, no ni ono ne odgovara strogim uputama proizvođača modernih agregata. Sve je naoko u redu i po zakonu, no jo vie od proizvođača goriva čudi ponaanje prodavatelja modernih auta koji ni jednom jedinom riječi ne upozoravaju kupce novih auta s direktnim ubrizgavanjem da u svoje aute ne mogu utočiti adekvatno gorivo nigdje u Hrvatskoj, a Autoklubovo je istraivanje pokazalo da to nije moguće ni na slovenskim benzinskim crpkama.
OMV-u se ne isplati proizvoditi kvalitetnije gorivo
Ina je u posljednjih četiri godine bitno poboljala kvalitetu goriva i udio sumpora je prepolovila, no jo uvijek nedovoljno za sofisticirane agregate. Ina teko prati tehnoloki razvoj, no ipak je za pohvaliti da su se njene rafinerije u posljednjih četiri godine upristojile. Izvreno je i obećanje dr. Tomislava Dragičevića, predsjednika uprave Ine, koji je u intervjuu Auto klubu prije četiri godine kazao da će iz godinu u godinu poboljavati kvalitetu goriva. Kako je onda moguće da je OMV, od kompanije koja je prije četiri godine na svojim crpkama prodavala neto kvalitetnije gorivo, doao na nie grane od Ine. Vjerovali ili ne, Autoklubovi su reporteri saznali da su se u ovoj kompaniji odlučili potivati hrvatske norme koje im dozvoljavaju proizvodnju neto loijeg goriva. No hrvatske su norme daleko loije od europskih. Dakako, razlozi za to su ekonomske naravi. Proizvodnja takvog goriva je puno jeftinija. OMV vie ne uvozi najčiću naftu iz Alira, već to čini iz bugarskih i rumunjskih rafinerija. Ove su dvije zemlje članice CEFTA-e, a s njima Hrvatska nema carina.
Zanimljivo je zapravo ponaanje OMV-a koji se vrlo brzo adaptirao hrvatskim prilikama. Umjesto da je zapad doao k nama oni su vrlo brzo poprimili sve nae negativističke atribute. Sablanjuje izjava u kojoj se kae kako OMV ima mogućnosti, ali im se ne isplati proizvoditi kvalitetno gorivo!
Vjerovali ili ne, trgovci autima uopće ne haju to će se kasnije događati s autima koje su prodali naivnim kupcima. Njih nitko ne obavjetava da hrvatsko gorivo ne odgovara standardima o kvaliteti nafte i benzina koje trae proizvođači, a izgleda da ih to ni najmanje ne zanima. Trgovci autima, ali i gorivom, koriste zakonsku regulativu koja im tako to omogućava. Nitko zakon ne kri, a posljedice mogu biti nesagledive. Iz kojih razloga do dana dananjeg nitko nije smogao snage da javno kae kako je hrvatsko gorivo otrovno za turbodizelske i benzinske agregate s direktnim ubrizgavanjem goriva proizvedenih 2003. i 2004. godine nikome normalnom nije jasno.
Krivi drava, naftne kompanije i njihovi radnici
Drava je kriva jer je usvojila norme o kvaliteti goriva iz 1999. godine, to je jedva dobro za motore starije od dvije godine, a uvoznici auta su krivi jer ne upozoravaju kupce na mogućnost začađenja njihovog motora. Svi sporni agregati proizvedeni 2003. ili kasnije nuno trebaju gorivo koje zadovoljava norme EN590 (norma za Eurodizel) i EN228 (Eurosuper95) iz 2003. No norme koje vrijede u Hrvatskoj dozvoljavaju 350 mg/kg sumpora u Eurodizelu, odnosno 150 mg/kg sumpora u Eurosuperu95.
Detaljnu analizu svakog uzorka moete vidjeti na karti Hrvatske koja je objavljena u Auto klubu, a novinari renomiranog dvotjednika objavili su i crnu listu automobila koji ne bi smjeli koristiti hrvatsko gorivo. Ocijenjena je svaka istraena crpka, te im je pridodan indeks kvalitete. Najgore ocjene su u tom istraivanju dobili benzinske postaje AL-AN iz Koprivnice, Zovko iz Zagreba, Slavonska avenija, a neto bolje a jo uvijek katastrofalno su ocijenjene INA- postaje Motel Plitvice JUG, Zagreb te Virovitica. No, i većina drugih benzinskih postaja prodaje gorivo koje ubija motore vaih automobila.