Kvaliteta goriva

Pugsley Adams

New member
Radi velikog interesa čitatelja donosimo vam detalje iz posljednjeg istraživanja goriva koje Auto klub objavljuje u svojem najnovijem broju

Gotovo tri tisuće kilometara napravili su Autoklubovi reporteri ne bi li se uvjerili kakvo nam gorivo prodaju na benzinskim crpkama od Zagreba, preko Varaždina, Osijeka, Vukovara, Slavonskog Broda, Siska, Rijeke, Pule, Zadra, Splita, a uzeti su uzorci i sa slovenskih benzinskih crpki...

Biodizel umjesto dizela

Novinari najnakladnijeg hrvatskog specijaliziranog magazina prikupili su uzorke s čak 39 crpki. Oni su potom analizirani u labaratoriju Državnog inspektorata Republike Hrvatske. Analiza je pokazala zastrašujuće rezultate.

Čak 50.000 novih auta osuđeno je na smrt samo zato što se na domaćim benzinskim crpkama ne može kupiti adekvatno gorivo. Gorivo koje se prodaje daleko je od normi koje propisuju proizvođači auta, a najugroženija su vozila koja koriste najsuvremenije dizelske, ali i benzinske agregate. No nisu ugroženi samo auti koji koriste benzinsko i dizelsko ubrizgavanje, a proizvedeni su u posljednje dvije godine. Laboratorijska je analiza otkrila niz nepodopština s kojima nas svakodnevno časte na benzinskim crpkama. Tijekom istraživanja naletjeli smo i na brojne podvale. Na OMV-ovoj crpki u Zagrebu podvaljen je metil-ester ( Biodizel) umjesto Eurodizela, a na tri benzinske postaje utočili smo i platili za Eurosuper95, a dobili stari i nekvalitetni Super95...


OMV četiri puta lošiji nego prije četiri godine

U intervjuima s odgovornima u Ini i OMV-u reporteri Auto kluba su doznali od Vladimira Kuzmića, rukovoditelja nabave goriva i logistike u OMV-u kako ova kompanija prodaje lošije gorive nego prije četiri godine. Tek podsjetnika radi, tada je kulminirala afera s prljavom hrvatskom naftom. Mnogi su turbodizelski agregati morali na generalku, na otčađivanje, a austrijski i njemački auto klubovi preporučivali su svojim vozačima da ne toče gorivo u Hrvatskoj. Tada je jedino OMV prodavao relativno prihvatljiv Eurodizel. Ovo je spoznaja naprosto frapantna, a Vladimr Kuzmić u intervjuu Auto klubu tvrdi kako OMV prodaje gorivo po normama koje je propisala hrvatska država. To je točno, ali je isto tako točno da moderni agregati takva goriva ne mogu probaviti, baš kao što je točno da je udio sumpora u OMV-ovoj nafti prije četiri godine bio čak četiri puta niži! Nešto je bolja kvaliteta Eurodizela na Ininim crpkama, no ni ono ne odgovara strogim uputama proizvođača modernih agregata. Sve je naoko u redu i po zakonu, no još više od proizvođača goriva čudi ponašanje prodavatelja modernih auta koji ni jednom jedinom riječi ne upozoravaju kupce novih auta s direktnim ubrizgavanjem da u svoje aute ne mogu utočiti adekvatno gorivo nigdje u Hrvatskoj, a Autoklubovo je istraživanje pokazalo da to nije moguće ni na slovenskim benzinskim crpkama.

OMV-u se ne isplati proizvoditi kvalitetnije gorivo

Ina je u posljednjih četiri godine bitno poboljšala kvalitetu goriva i udio sumpora je prepolovila, no još uvijek nedovoljno za sofisticirane agregate. Ina teško prati tehnološki razvoj, no ipak je za pohvaliti da su se njene rafinerije u posljednjih četiri godine upristojile. Izvršeno je i obećanje dr. Tomislava Dragičevića, predsjednika uprave Ine, koji je u intervjuu Auto klubu prije četiri godine kazao da će iz godinu u godinu poboljšavati kvalitetu goriva. Kako je onda moguće da je OMV, od kompanije koja je prije četiri godine na svojim crpkama prodavala nešto kvalitetnije gorivo, došao na niže grane od Ine. Vjerovali ili ne, Autoklubovi su reporteri saznali da su se u ovoj kompaniji odlučili poštivati hrvatske norme koje im dozvoljavaju proizvodnju nešto lošijeg goriva. No hrvatske su norme daleko lošije od europskih. Dakako, razlozi za to su ekonomske naravi. Proizvodnja takvog goriva je puno jeftinija. OMV više ne uvozi najčišću naftu iz Alžira, već to čini iz bugarskih i rumunjskih rafinerija. Ove su dvije zemlje članice CEFTA-e, a s njima Hrvatska nema carina.

Zanimljivo je zapravo ponašanje OMV-a koji se vrlo brzo adaptirao hrvatskim prilikama. Umjesto da je zapad došao k nama oni su vrlo brzo poprimili sve naše negativističke atribute. Sablažnjuje izjava u kojoj se kaže kako OMV ima mogućnosti, ali im se ne isplati proizvoditi kvalitetno gorivo!

Vjerovali ili ne, trgovci autima uopće ne haju što će se kasnije događati s autima koje su prodali naivnim kupcima. Njih nitko ne obavještava da hrvatsko gorivo ne odgovara standardima o kvaliteti nafte i benzina koje traže proizvođači, a izgleda da ih to ni najmanje ne zanima. Trgovci autima, ali i gorivom, koriste zakonsku regulativu koja im tako što omogućava. Nitko zakon ne krši, a posljedice mogu biti nesagledive. Iz kojih razloga do dana današnjeg nitko nije smogao snage da javno kaže kako je hrvatsko gorivo otrovno za turbodizelske i benzinske agregate s direktnim ubrizgavanjem goriva proizvedenih 2003. i 2004. godine nikome normalnom nije jasno.

Krivi država, naftne kompanije i njihovi radnici

Država je kriva jer je usvojila norme o kvaliteti goriva iz 1999. godine, što je jedva dobro za motore starije od dvije godine, a uvoznici auta su krivi jer ne upozoravaju kupce na mogućnost začađenja njihovog motora. Svi sporni agregati proizvedeni 2003. ili kasnije nužno trebaju gorivo koje zadovoljava norme EN590 (norma za Eurodizel) i EN228 (Eurosuper95) iz 2003. No norme koje vrijede u Hrvatskoj dozvoljavaju 350 mg/kg sumpora u Eurodizelu, odnosno 150 mg/kg sumpora u Eurosuperu95.

Detaljnu analizu svakog uzorka možete vidjeti na karti Hrvatske koja je objavljena u Auto klubu, a novinari renomiranog dvotjednika objavili su i crnu listu automobila koji ne bi smjeli koristiti hrvatsko gorivo. Ocijenjena je svaka istražena crpka, te im je pridodan indeks kvalitete. Najgore ocjene su u tom istraživanju dobili benzinske postaje AL-AN iz Koprivnice, Zovko iz Zagreba, Slavonska avenija, a nešto bolje a još uvijek katastrofalno su ocijenjene INA- postaje Motel Plitvice JUG, Zagreb te Virovitica. No, i većina drugih benzinskih postaja prodaje gorivo koje ubija motore vaših automobila.
 
Drugo nije bilo ni za očekivati...ovo je ipak Hrvatska.
I na kraju priče zarađuju svi, osim naravno nas koji smo zadnji u lancu.
 
Zanimljivo je da Alan Benz medju vozacima u Koprivnici slovi kao pumpa koja toci najkvalitetnije gorivo.
Objektivnosti rezultata tog istrazivanja pridonijelo bi da su uzeti uzorci sa svih postaja, grad Koprivnica ih ima pet, te jos nekoliko u okolici a vjerujem da kvaliteta goriva ovisi i o posiljci, dobavljacu, transporteru, djelatnicima postaja...
Ja osobno u sva svoja vozila tocim EuroSuperPlus 98 koji nije obuhvacen istrazivanjem, a bas bi me zanimalo da se odredi kvaliteta i tog goriva.
Mislim da bi nalazi bili jos pogubniji da su obuhvacene sve pumpe, jer vjerujem da je kvaliteta goriva kod privatnih pumpi po provinciji i daleko niza. U mom mjestu, na magistralnoj cesti Koprivnica_ Varazdin nalazi se benzinska na kojoj nisam tocio tri godine ni kapi benzina otkada su mi jedan za drugim odlazili ajnspric injektori, i otkada su se zimi automobili gasili zbog vode u gorivu.
Nazalost, novo gorivo Evropske kvalitete koje je najavila INA nece se prodavati na pumpama u Koprivnici, zbog , prema rijecima voditelja dvije ININE pumpe zbog nedostatka rezervoara, vec u Bjelovaru i Krizevcima.
 
Pitam se, pitam? Ma zar smo mi budale, izgleda ocito da jesmo. Takvo sto je nedopustivo. Pogotovo zato sto je monopol. Umisto da nam daju najkvalitetnije gorivo i cuvaju trziste od konkurencije nabijaju nam cjene i pricaju o nekom svjetskom trzistu. Tocno kad nam poskupi gorivo pravdaju se cjenama na trzistu, a kad je kvaliteta u pitanju onda mi imamo svoj neki standard??????
Situacija je takva kakva je pa posto smo glupi i dopustamo da nas je.u lipo cemo slegnut ramenima i jos cemo skinit gace da nam nije toliko bolno.
 
svi koji toče na Al-An benzu sad će se zapitati jesu li stvarno blještavilo nove benzinske, vlasnikov novi mercedes i dobre konobarice dovoljan razlog za uništavanje vlastitog automobila!
Koprivnicom također kruži pričica da je na Ininoj benzinskoj u kolodvorskoj ulici u vrijeme dok nije radila 0-24 sata prilikom primopredaja smjena uočeno da jedan tank pušta što kao nisu prije mogli skužiti jer nije bilo noćnog netočenja benzina između smjena!
bravo! žalosno je samo što u cijelom "hranidbenom lancu" dilera skupih vozila koja siromašni hrvati mahom plaćaju kreditima i bogatih prodavača benzina nitko ne snosi posljedice osim "raje"!
 
Ima tekst na http://www.htnet.hr/lifestyle/auto/page/2004/05/21/0525006.html

I obavezno pogledajte anketu!!

Još zanimljivosti http://www.htnet.hr/lifestyle/auto/page/2004/05/08/0162006.html
 
Katastrofa.. zalosna stvar je da neki od nas i placaju za smece koje nam prodavaju pod nazivima eurosuper95/98..
 
A da se tanka u sloveniji, je tam kaj bolje gorivo?
Ako ima netko nekog Mercedesa ili slično kaj ima tank skoro 100 litara, nafiljati ga na prvoj benzinskoj preko grane, i doma sa time u karnistre. Pa neka se ovi naši šupci je** sa svojim standardima i sl. pričama, neka si ga piju matere im.
 
Kaj je najbolje proizvodjaci znaju da proizvode lose gorivo koje unistava motore novije generacije, ali ih boli k---c jer se pridrzavaju zakona RH o kvaliteti goriva. Isto tako i drzavu i prodavace boli kurcubic, svima ide u djep, prije ili kasnije. Svima osim nama malim, obicnim ljudima.
 
Boli njih ona stvar, zakon ne krše i možemo se lijepo je***, a ovi pizduni iz INE samo pričaju kako ih puno košta osuvremenjavanje pogona, a da bez toga ne mogu proizvodit kvalitetnije gorivo. A poskupljenja su svaki tjedan. Neki dan slušam na TV-u kako je pala cijena nafte na svjetskom tržištu, ali eto kao slučajno ovi likovi nisu niti razmotrili da snize cijenu. A kad poskupi za jedan cent, odmah ovi dižu za 1 ili 2 %.
 
nije moj običaj al moj dobar frend veli NABIJEM IH NA ROĐU :twisted: :twisted: :evil: :evil: :evil:
 
HONDA-biker said:
A da se tanka u sloveniji, je tam kaj bolje gorivo?
Ako ima netko nekog Mercedesa ili slično kaj ima tank skoro 100 litara, nafiljati ga na prvoj benzinskoj preko grane, i doma sa time u karnistre. Pa neka se ovi naši šupci je** sa svojim standardima i sl. pričama, neka si ga piju matere im.
Mi koji smo blizu granice tako i radimo, a sad je cak jos i jeftinija. A da je bolja to je sigurno, pogotovo nafta.
Ma sve Inine pumpe treba dat na natjecaj i privatizirat ih pa kad bi od sake zivila jedna familija onda im ne bi palo na pamet da eksperimentiraju s natakanjem vode i druge monade as in ljudi vise ne bi dolazili, a i osoblje bi bilo pristojnije.
 
Hammer said:
Katastrofa za nas!
A kako motori podnose to losije gorivo? Isto kao automobili pretpostavljam?

Nekima samo stalno izgaraju svjećice, a nekima se povećava nivo ulja jer neizgoreno gorivo procuri u karter. I to dok je motor nezagrijan, zimi pogotovo. Razrijeđeno ulje = slabije podmazivanje...
 
'Gorivo proizvedeno u našim rafinerijama ne zadovoljava europske standarde', priznao je ministar gospodarstva. 'To je štetno za nove aute, tisuće će morati na odčađivanje', veli Kajin.


Ministar gospodarstva Branko Vukelić potvrdio je u saborskom aktualnom prijepodnevu da gorivo proizvedeno u rafinerijama u Hrvatskoj ne zadovoljava europske standarde.

Dodao je kako je Vladin interes da se te rafinerije moderniziraju i tako dosegnu europski standardi.

Vukelić je to naveo nakon što je ideesovac Damir Kajin upozorio da Ina, ali i drugi, isporučuju gorivo štetno za nove automobile, zbog čega bi uskoro tisuće takvih automobila moglo na odčađivanje.

'Ako sadašnje gorivo ne odgovara sadašnjim hrvatskim propisima, Državni inspektorat treba spriječiti njegovu prodaju', odgovorio je Vukelić upitan što država može u tom slučaju učiniti.

Esdepeovki Mariji Lugarić, koja ga je optužila da učestalim poskupljenjem benzina Vlada ne izvršava predizborna obećanja, premijer Ivo Sanader vratio je lopticu, rekavši da je rast cijena benzina, uz porast cijena na svjetskom tržištu, posljedica odluke bivše Vlade o slobodnom formiranju cijena benzina.

'Nakon izbora 2000. cijena benzina bila je oko četiri kune, a nakon navedene odluke stalno je rasla i prati cijene na svjetskom tržištu', rekao je Sanader.
 
pa kad su već tako pametni zakaj ne vrate zakonsku regulativu na stanje 2000. godine i cijenu na 4 kune, sad bar oni imaju uzde u rukama i ne moraju glumiti bespomoćnu oporbu! :mrgreen:
ali u pitanju je lovaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :idea: