lanac- provjera zategnutosti

mirko9

Member
aj  nek neko  pojasni  kako  se zapravo  vidi jel lanac pravilno  zategnut  -naime lancanici imaju  zube sve ok  (lanac inace ima 13000 km  ) ..u  manualu  pise da mora imati  hod  3cm ..ja sam mjerio i ima vise --kad je u  leru  -a kad je u  brzini i  pokrenem kotac  zategnut je a onaj  spaner je jos na pocetku  zelenog tj.tam di  jos pise NEW  .....molim pojasnjenje
 
Ja si to nešto malo izmjerim s trokutom  :LOL:, pa onda odem do servisa i pitam ih neka malo pogledaju taj lanac i gotovo...

Inače mi se ne da s ničim tehničkim zamarati, nije to moj posao. Dosta mu je da ga sam podmazujem. Za zatezanje neka se brine "ovlašteni servis" 8)
 
Koristi malo portal i tražilicu ima svega:


http://www.motori.hr/cgi-bin/cl.rr?id=549
 
[ma znam da ima -ovako  mi  bilo  brze  pa reko  da pitam izravno  -mozda tko  bude imao  vremena pa nek  razjassni il  da link ko  ti -hvala
 
ma ovo  je ok  clanak al ipak  nepotpun ..ma ono  oko mjerenja  lanca mi  nije jasno  .stavim metar negdje na sredini  izmedju  lancanika i  mjerim ..i  vidim tu na slici  lik je nategnuo  ispod vilice lanac prema gore i  nejde mu do  viice -moj  ide do  vilice i  jos bi  iso --po  mojem mjerenju  ima lufta tam na sredini  4.5cm -a naravno  blize lancanicima je zategnutiji  a tam pise mjeriti  na vise mjesta -ne kuzim ---aj jel  ima tko  mi  to  moze a da ujedno  ima par minuta za razjasniti
 
Mjeriš naravno na jednom mjestu, negdje na sredini lanca. Luft je obično 2-3 cm. (može biti i više, a to ovisi o motoru), odnosno onoliko koliko ti piše na naljepnici koja je obično negdje vidljiva kada mjeriš zategnutost. Mjeriš tako da je motor ugašen. Kada je pravilno zategnut na tih, po manualu 3 cm onda španer na zadnjoj osovini sa zelenom i crvenom oznakom pokazuje da li je lanac pretjerano istegnut tijekom korištenja.
 
mirko9 said:
ma ovo  je ok  clanak al ipak  nepotpun ..ma ono  oko mjerenja  lanca mi  nije jasno  .stavim metar negdje na sredini  izmedju  lancanika i  mjerim ..i  vidim tu na slici  lik je nategnuo  ispod vilice lanac prema gore i  nejde mu do  viice -moj  ide do  vilice i  jos bi  iso --po  mojem mjerenju  ima lufta tam na sredini  4.5cm -a naravno  blize lancanicima je zategnutiji  a tam pise mjeriti  na vise mjesta -ne kuzim ---aj jel  ima tko  mi  to  moze a da ujedno  ima par minuta za razjasniti

Mjesas mjerenje istegnutosti lanca i naspanatosti lanca medu lancanicima ili mi se cini...... Istina jedno je vezano za drugo ali...

Ovo sto pise mjeriti na vise mjesta obicno se odnosi na mjerenje istegnutosti samog lanca... Znaci uzme se dio lanca, odredeni broj karika i mjeri se udaljenost medu njima.. I tako na par razlicitih mjesta. Ako je na razlicitim mjestima razlicita vrijednost i to dosta odstupa, odnosno odstupa od propisanog treba mjenjati lanac..

A sad ovo sto tebe zanima je mjerenje naspanatosti lanca medu lancanicima, znaci mjeris tako da netko sjedne na motor i jako nategnes lanac prema dolje sa donje strane, negdje na sredini.. Bitno je da gornji dio ne ostane labav, znaci iznad vilice neka bude nategnut, tako da ispod vilice imas pravu mjeru. Ispod vilice ukupan hod je obicno nekih 30mm, pogledati u manual...
 
meni piše na vilici (i nacrtano je) da se mjeri na sredini i da je motor na bočnom nogaru i pri tom hod lanca mora biti 2-2.5 cm
 
tu se pojavljuju 4 verzije, mjeriti mjeriti kad je motor na nogarima (centralnim), mjeriti kad je motor ma bocnom nogaru, mjeriti kad je motor na kotacima (znaci ovjes stisnut tezinom motora i mjeriti kad je netko na motoru (znaci ovjes stisnut tezinom motora i tezinom vozaca)

Lastane, koja je tocna  :misli:
 
sid said:
tu se pojavljuju 4 verzije, mjeriti mjeriti kad je motor na nogarima (centralnim), mjeriti kad je motor ma bocnom nogaru, mjeriti kad je motor na kotacima (znaci ovjes stisnut tezinom motora i mjeriti kad je netko na motoru (znaci ovjes stisnut tezinom motora i tezinom vozaca)

Lastane, koja je tocna  :misli:

Kad sam na servisu (KMS) uvjek me traze da sjednem na motor pa onda sve poriktaju, a dok si sam dotezem onda mi je na bocnom nogaru, sto je oke jer je ovjes i dalje opterecen tezinom motora. Ako je motor na centralnom nogaru i stenderu onda zadnji kotac slobodno visi...
 
e .....jezi ga sad .....ljudi  ..tu ima toliko  teorija  ...jel  ima tko  relevantan tko je ziher  da mi  kaze tocno  kak to  ide
 
kod najvece udaljenost zupcanika (kad vilica bude vertikalno poravnana sa motorom) lanac treba biti bar 20 mm los ...
 
a da bi  vilica bila vertikalno poravnana s motorom na motoru  treba netko  sjedit jel ovako  bez  opterecenja ..nije poravnana £????
 
Cijela mudrost oko podešavanja napetosti lanca je u tome, da kad zadnji ovjes u vožnji "dobije udar" prema gore, lanac mora imati toliku rezervu dužnine, da on ne trpi taj udar.

U protivnom lanac podnosi opterečenje zadnjeg ovjesa, brže se isteže i troši. Lanac najbrže stradava kada je prenapet, jer on u stvari tad sprječava hod zadnje vilice prema gore.
 
Tommee said:
...Ako je motor na centralnom nogaru i stenderu onda zadnji kotac slobodno visi...
Ak je na zadnjem štenderu onda ne visi kao na centralnom nogaru. Onda mu je isto kao da ga netko drži uspravno dok je na kotačima.

A inače ja dok mjerim na svome motoru kolko ima "lufta" ispadne mi isto sjedio netko na motoru ili ne. Kod motora sa mekšim ovjesom pretpostavljam da nije tako.
 
mirko9 said:
eto  jos jednog misljenja ...

Kad bi pogonski lančanik bio u istoj osi kao i zglob zadnje vilice, položaj vilica, ovjes i opterečenje zanjeg kotača nebi imali nikakvi utjecaj na potrebnu dužinu lanca.

Ali pogonski zupčanik nalazi se ispred početka zadnje vilice, pa lanac ima najviše slobodnog hoda kad je vilica u pravcu s osima lančanika i zgloba vilice. Kako poluge vilice idu više prema gore, potrebna je i sve veća dužina lanca..
 
e jezi ga ...nemam stender zadnji  ...samo  centralne nogare
 
al u principu  i  meni  je skoro  isto  kao  sto  i  medo  kaze ..bio  sjedio  ili  ne ...mozda s teretom ima malo  manji  hod al  nebitno
 
Lanac koji je prešao 13.000 km vjerojatno je već istegnut, i to neravnomjerno. To znači da imaš situaciju, da na jednom dijelu je lanac najkrači i ima najmanje slobodnog hoda, a na drugom dijelu imaš previše hoda.

Da bi to ustanovio, trebaš polako vrtjeti zadnji kotač, dok ne dođeš do točke kad je lanac najviše našpanan.