Njemac prodaje motor a nije vlasnik-hitno!!??

boobdy

Member
Situacina sljedeća:
Tip u njemačkoj kupi motor sebi, uskoro se razboli i umre, nije niti registrirao motor niti ga je prepisivao na sebe, niti je motor vožen zadnju godinu i pol dana.
Ja sada kupujem motor od njegova sina koji nije vlasnik u prometnoj dozvoli kao niti njegov pokojni otac, gore sam naveo. Naravno posjeduje i veliku i malu knjigu i kaže je to njima u njemačkoj dovoljan dokaz o vlasništvu. Ja naravno moram prilikom unosa motora i konačne registracije pokazati ugovor a ne mogu ga dobiti jer je prvi vlasnik tko zna gdje i naravno i da znam to ga više ne zamima. Čovik se čudi našim zakonima i nije mu jasno zašto on nemože napraviti ugovor obzirom su svi potrebni papiri kod njega i on je vlasnik. Ima par sličnih situacija gdje nakod odrađene homologacije i plaćanja svih davanja na carinu ljudi nisu mogli staviti motor na cestu upravo iz ovog apsurdnog razloga. Ima li netko sličan problem ili su nastupile nekakve izmjene u tom pogledu početkom godine.
 
Di je problem prepis u njemackoj 200€..
Nek ga on po svabskom zakonu prepise na sebe ti napravi kupoprodajni s njim platis mu 200€ vise i imas motor..
 
U tome i je problem. Čovik ne poznaje taj prepis i plaćanja poreza. To se ne radi. On je vlasnik. Išla je kupovina sa pribžvatne osobe na privatnu. Imaš veliku knjihu i registriraš motor, kakvih 200 eura. Đžaba bacat novce, i ovde me čeka prepis. Na više od 1200 kubika je tko zna koliki. Opet su nešto mijenjali( poskuplili) Ne odgovara ta opcija.
 
Sve je cisto ko dan, ne znam cem se cudite i ti i sin.
Otac je vlasnik i ima ugovor. Nije nikad upisan u policiji. Nebitno. Nema razlike niti da je. Covjek je umro. Sin je dobio valjda nekakav dokument o naslijedivanju. Kako bi ti sa time u HR ista? Kako uopce znas tko je sve naslijednik? U HR bi bio ja vjerujem nacin da se upises u MUPu da imas redom, kupoprodajni od pokojnog oca sa bivsim vlasnikom, obavezno rjesenje o naslijedivanju gdje se vidi tko je pravni slijednik/nasljednik. I onda ugovor sa nasljednikom/cima. E sad, situaciju komplicira sto je to u DE. Konkretno provjeri sve na carini za slucaj izvana.

Po meni bi i sa tim svim papirima u HR to trebalo proci. Znaci imas dokument/prometnu od njemca vlasnika zadnjeg sluzbenog u papirima. Imas kupoprodajni sa tim vlasnikom i pokojnim ocem, imas obavezno rjesenje o naslikedivanju gdje je ukljucen navedeni motocikl sa brojem sasije, eventualno registracijom i imas kupoprodajni ugovor sa nasljednikom.

Poslano sa mog SM-G930F koristeći Tapatalk
 
Nisi shvatio ili ja nisam dobro objasnio. Naravno da bi sve bilo jednostavnije da imaju ugovor. Otac je umro odmah ubrto kako sam ja to shvatio. Niti otac nije radio ugovor nego mu je prvi vlasnik motora prodao motor i dao mu obje knjige od motora, jer ugovor se tamo ne radi. Ima mogućnost pravljenja ugovora, no inače ih ne rade jer niti tehnički niti policija niti nitko to ne traži na uvid. Provjereno. Čovik je dovio i veliku i malu knjigu od motora sa servisnim konjigama i svim što ide...jer je dovoljno navodno u posjedu imati veliku knjigu kako bi dogazao vlasništvo a ne ugovor. Nako zdravstvenih problema i smrti jedno vrime sin nije niti vodio računa o motoru i odlučio ga se rješiti jer mu ne treba. On ima motor svoj motor drugačije koncepcije ovaj što su kupili za oca mu je na smetnji. On ga u njemačkoj može prodati bez ikakva ugovora jer njima ne treba prilikom prodaje ili kupovine, niti igdje piše da ga je platio otac ili sin i za koga je bio namjenjen.E tu sam naletio ja. Nisam ni trebao spominjati oca u ovoj priči, nego sam eto htio  navesti cijeli slučaj. Konkretno pitanje je kako uvesti motor od osobe koja u njemačkoj ima motor u posjedu a nije vlasnik u prometnoj dozvoli iako ima glavnu prometnu dozvolu kao dokaz vlasništva.Trebao sam skratiti priču, zakoni u nas očito ne prate zakone eu iako bi ih valjda trebalo uskladiti. Možda se nešto mijenjalo početkom godine. Situaciju ne mogu provjeriti prije ponedjeljka dok ne dođem na tehnički i ne pitam. A tko prije djevojci njegova je
 
Nisi mogao skratiti pricu jer je krucijalna stvar i u DE i kod nas sto je otac umro.
Dakle ti da je sve cisto ne znam dal bi mogao napraviti ugovor sa osobom u posjedu koja nema ugovor a na papirima koje dobijas su podaci bivseg vlasnika. Dakle nema sanse da to ide.

Ne znam cem se njemac cudi obzirom da zna da je otac pokojni, sto i da prodaje njemcu mjenja na stvari po meni.
Zanima me bas po njegovom koji papir bi onda on opce dao tom nekom novom kupcu i kako bi to opce islo gore? Samo sa tom nekom knjigom od bivseg vlasnika u papirima? Ne znam bas.

Ima tu ljudi koji su gore dulje i mozda znaju to ili imaju koga pitati, pa ce se javiti.
Ili da na forum.hr pitas. Tam spominju da je cijela rulja i zajednica u nekim temam koja je otisla gore. A ima i tih fejs grupa...
A ova tvoja situacija je vise generalne prirode vezano za motorna vozila, ne nuzno motore tak da bi proslo na ovim gore mjestima.

Poslano sa mog SM-G930F koristeći Tapatalk

 
Možda si u pravu. Ovo sa prodajom i kupovinom bez ugovora njemci navodno rade temeljem zakona. Da bi bio siguran prije nego sam postavio temu zvao sam rođaka tamo, a taj je ispravan 110% i nebi mi ni spomenuo oaj motor da ima bilo kakve šale kamoli muljaže. On me uvjerava, a tako je i sam radio, što kod kupovine motora što auta u mekoliko navrata, da nkad nije radio ugovor s nikim. Samo velika knjiga mora biti kod njega i takvo vozilo može preći u deset vlasnika bez da se rade ugovori i ne plaćanu prijepise vlasništva svaki put kao u nas. Kaže da je bitna samo knjiga ili brif, kako se već piše. Evo momak je tamo cili život i uvjerave me. E sad volio da netko ovo opovrgne ili potvrdi
 
boobdy said:
Nisi shvatio ili ja nisam dobro objasnio. Naravno da bi sve bilo jednostavnije da imaju ugovor. Otac je umro odmah ubrto kako sam ja to shvatio. Niti otac nije radio ugovor nego mu je prvi vlasnik motora prodao motor i dao mu obje knjige od motora, jer ugovor se tamo ne radi. Ima mogućnost pravljenja ugovora, no inače ih ne rade jer niti tehnički niti policija niti nitko to ne traži na uvid. Provjereno. Čovik je dovio i veliku i malu knjigu od motora sa servisnim konjigama i svim što ide...jer je dovoljno navodno u posjedu imati veliku knjigu kako bi dogazao vlasništvo a ne ugovor. Nako zdravstvenih problema i smrti jedno vrime sin nije niti vodio računa o motoru i odlučio ga se rješiti jer mu ne treba. On ima motor svoj motor drugačije koncepcije ovaj što su kupili za oca mu je na smetnji. On ga u njemačkoj može prodati bez ikakva ugovora jer njima ne treba prilikom prodaje ili kupovine, niti igdje piše da ga je platio otac ili sin i za koga je bio namjenjen.E tu sam naletio ja. Nisam ni trebao spominjati oca u ovoj priči, nego sam eto htio  navesti cijeli slučaj. Konkretno pitanje je kako uvesti motor od osobe koja u njemačkoj ima motor u posjedu a nije vlasnik u prometnoj dozvoli iako ima glavnu prometnu dozvolu kao dokaz vlasništva.Trebao sam skratiti priču, zakoni u nas očito ne prate zakone eu iako bi ih valjda trebalo uskladiti. Možda se nešto mijenjalo početkom godine. Situaciju ne mogu provjeriti prije ponedjeljka dok ne dođem na tehnički i ne pitam. A tko prije djevojci njegova je

pronađi tog vlasnika prije čovijeka koji je umro i sa njim direkt napravi papirologiju...
 
I to je bila opcija, no kako mi je javljeno to ne rade tek tako zgodno kao u nas. Ritko tko to hoće napravit. Izgleda da je jedina opcija da ovaj momak prepiše motor na sebe i onda uredno samnom pravi ugovor. On nema tu nikakvih tropkova, tamo se ne plaća prijepis, samo zamjena dokumenata. Da je kod njih stvar još jednostavnija. Nakon isteka osiguranja i tehničkog, odnosno registracije, njemci nisu dužni vratiti tablice i poništavati prometnu dozvolu u roku od 20 dana kao u nas, već se to događa automatizmom.Tako da je ovdje situacija da je taj motor još uvijek na prvom vlasniku. Prilikom ponovne registracije ide normalna procedura i nitko ih ništa ne pita.
 
I ja sam se čudio kada mi je frend nijemac pričao kako oni ne rade nikakve prijepise i ugovore kod kupoprodaje. Ako imaš obje knjžice od vozila (velika+mala) otiđeš na tehnički njihov i napraviš prometnu na sebe...
No to možeš i kod nas sada zar ne....uzmeš knjižicu i napravi sam kupoprodajni ugovor i sam potpišeš i nikome ništa... :mrgreen:

No kod uvoza treba ti ugovor , tako da ti ne gine ugovor s upisanim vlasnikom, ili da trenutni prodavatelj napravi prije toga ugovor s upisanim prodavateljem i onda on napravi tebi..to su ti jedine dvije opcije po meni..
(y)
 
Ako se taj covjek i sin uopce ne vode kao vlasnici onda ti treba ugovor tebe i vlasnika iz prometne, koji se niti tamo ne ovjerava, zaključi dalje...
Ali ja bi preskocio taj motor ako nije neka turbo luda prilika u pola cijene.
 
Ako ti je toliko zapelo za taj motor nek on prijavi motor te sljedeci tjedan odjavi i papiri su na njemu.priznaj mu tih 20,30 e ako ne zelis propustit taj motor.Ubij ga na cijeni za 50 pa mu priznaj 30 :LOL: :LOL:
 
mario #8 said:
Nisi mogao skratiti pricu jer je krucijalna stvar i u DE i kod nas sto je otac umro.
Dakle ti da je sve cisto ne znam dal bi mogao napraviti ugovor sa osobom u posjedu koja nema ugovor a na papirima koje dobijas su podaci bivseg vlasnika. Dakle nema sanse da to ide.

Ne znam cem se njemac cudi obzirom da zna da je otac pokojni, sto i da prodaje njemcu mjenja na stvari po meni.
Zanima me bas po njegovom koji papir bi onda on opce dao tom nekom novom kupcu i kako bi to opce islo gore? Samo sa tom nekom knjigom od bivseg vlasnika u papirima? Ne znam bas.

Ima tu ljudi koji su gore dulje i mozda znaju to ili imaju koga pitati, pa ce se javiti.
Ili da na forum.hr pitas. Tam spominju da je cijela rulja i zajednica u nekim temam koja je otisla gore. A ima i tih fejs grupa...
A ova tvoja situacija je vise generalne prirode vezano za motorna vozila, ne nuzno motore tak da bi proslo na ovim gore mjestima.

Poslano sa mog SM-G930F koristeći Tapatalk
Onaj tko ima veliki papir motor je njegov nema nista drugo.
 
Je u Njemačkoj...ali u Hrvatskoj ti treba i ugovor s osobom koja je uvedena u knjižici...
 
boobdy said:
Možda si u pravu. Ovo sa prodajom i kupovinom bez ugovora njemci navodno rade temeljem zakona. Da bi bio siguran prije nego sam postavio temu zvao sam rođaka tamo, a taj je ispravan 110% i nebi mi ni spomenuo oaj motor da ima bilo kakve šale kamoli muljaže. On me uvjerava, a tako je i sam radio, što kod kupovine motora što auta u mekoliko navrata, da nkad nije radio ugovor s nikim. Samo velika knjiga mora biti kod njega i takvo vozilo može preći u deset vlasnika bez da se rade ugovori i ne plaćanu prijepise vlasništva svaki put kao u nas. Kaže da je bitna samo knjiga ili brif, kako se već piše. Evo momak je tamo cili život i uvjerave me. E sad volio da netko ovo opovrgne ili potvrdi
Nek rođak prijavi odjavi i to je to s njim napravis kupoprodajni kad ti vec treba sve cisto ko suza.
 
pronadji ovog koji je umro, iskopaj ga i gurni mu kemijsku u ruku, pozovi 2 frenda za svjedoke, sa ugovorom u TŪV i na regu



Srki
 
Opcija ima nekoliko i sve je rješivo i u okviru zakona.Nažalost, u evropskoj smo uniji a imamo neusklađene zakone, brdo nepotrebne papirologije. 70 milijuna njemaca svaki dan proda i kupi na tisuće vozila i sve funkcoonira. Zašto u nas birpkracija stvara probleme to je druga priča. Nema logike ako njima ne treba ugovor za promjenu vlasniptava zašto bi netko ovdje sumnjao da je osoba koja mi daje i veliku i malu knjigu od vozila i pri tom sa mnom napravi ugovor netko tko je možda kršitelj zakona ili sl. Pa to ljude natraje da sami pipu kojekakve ugovore dok nekome ne pukne po glavi. Vlasnik je onaj tko je u posjedu obiju knjiga i ima pravo prodati kome hoće jer je to neosporan dokaz vlasništva. Naravno, sa tim gospodinom se radi ugovor, on ga potpisuje i amen, neovisno tko je vlasnik u brifu. U koliko naknadno bude bolo kakvih problema, postoje indžstutucije gonjenja i sud pa neka traže tko je šta krivo napravio. Nema niti logike da se sada traži prvi vlasnik koji se nalazi tko zna gdje i zašto bi on nakon godinu dana radio ugov sa bilo kim. Trenutni vlasnik prodaje odjavljeno vozilo i čovik nema vremena hodati i prijavljivati vozilo na sebe jer mu to u slučaju da motor prodaje njemcu niti ne treba. Mora uzeti slobodan dan ili šta već, radi svaki dan do 19 na večer, da sredi nepotrebnu papirologiju. Sačekat će par dana duže i prodat će ga njemci bez problema. Nije mu ni žurba niti ga zanima. Prodavatelj će naravno napraviti ugovor,  ako hoćeš ako ne traži dalje. Kolega kaže traži drugi motor, pa nije to pašteta u konzuma ili lidla pa ako ti se ne sviđa kupi je u studenca. Ali evo našli smo izlaz iz problema, ili će ga on prenijeti na sebe ovih dana nije ni to bauk ili će netko od naših sa radnom dozvolom, samo da imam crno na bilo da se ne mislim, makar koštalo nešto. Sto eura gori doli nebitno. Mislim da je tema poučna i korisna, za sve koji namjeravaju kupit da znaju koje su procedure. Barem dok se ne promjeni nešto. Stvark se mijenjaju ali sporo.