Fakat ne razumijem to predstavljanje lanca kao dramatican problem i gubitak vremena na odrzavanje… Svakih hiljadu ga malo nasprejas, svakih par hiljada prebrises krpicom nasprejanom sa WD40 ili petrolejem i to je to. Za podmazivanje treba 30 sekundi, za ciscenje 5 minuta.
Pa 3 puta vise vremena potrosim na pranje motora…
A sto se dotezanja tice, to se obicno preklopi sa zamjenom guma, a i kardanlije tada moraju skidati tockove…
Pisem ovo kao neko ko je imao BMW-a sa kardanom - jeste manje posla, posebno korisno kada si na putu, ali nije bas toliko ogromna olaksica u odnosu na lanac… Posebno ako uzmemo u obzir i to da su danasnji lanci puno trajniji i manje zahtjevni za odrzavanje nego prije. A evo sada imamo i te lance “bez odrzavanja”…
A u slucaju problema lanac i lancanike relativno jeftino zamijenis novim, dok sa kardanom to nije slucaj.
Zapravo veci rizik od crkavanja kardana vidim u diferencijalu i sklopovima koji idu uz njega - lezajevi, kuciste itd. Puno veca zajebancija za srediti, a nije da se nije desavalo da upravo nesto od toga crkne…
A ovo sto BMW kaze da se sada kardan mijenja na 80.000 km je vise preventiva nego sto je potreba. Ali hejteri ce to vazda predstaviti kao “BMW priznao da im je kardan smece”
I za ulje u viljuskama BMW kaze da ga treba mijenjati svakih 30.000, iako realno nema potrebe osim ako se motor ne ubija po terenu ili stazi. Jesu li im onda i viljuske smece ?
Stari motor sam prodao sa 60.000 km na satu - kardan bio kao nov. Jednom na 30.000 ga pregledao, bilo malo povrsinske korozije na kroneru na strani diferencijala - ocistio cetkicom, podmazao i vozi dalje. Nikakvih problema.
I da - to traje dosta duze od ciscenja i podmazivanja lanca
Tako da su, po meni, lanac i kardan danas “u par deka”; sve se zapravo svodi na finese i narav vozaca, odnosno je li mu mrsko ponekad podmazati i ocistiti ili je neki guzonja sto hoce kljuc u bravu i da vozi. A tada se pitam je li motor uopste za takve ljude… Mozda je Tesla bolji izbor..