bimba
Well-known member
Pošto se bavim gumama, evo da ja prije nego se službeno objavi dam malo informacija.
Slike i detalje stavim čim uspijem doći do njih, ali vas uvjeravam da je ovo toćno.
Idemo po redu.
1. POWER RACE ONE ( nisam siguran toćno u naziv, moguće su kombinacije Power One ili Race One, ali 100% znam da je One u nazivu )
- Race gume sa homologacijom za cestovnu upotrebu, zamijena za postojeći POWER RACE
Dvije su važne promijene u odnosu na postojeći Power Race. Potpuno drukčija karkasa kod koje se koristi nova tehnologija koja bi trebala znatno povećati dodirnu površinu gume u zavoju, a samim time i grip. Pretpostavljam da se vraćaju na puno oštriji profil kakav je imao Pilot Race.
Drugo šara, kad je vidite, umrijećete od smijeha , pogotovo Sip . Dalje vam neću kazati po pitanju šare, nego pogađajte dok ja ili netko drugi ne dođe do slike.
Šta se tiće smjesa, i dalje se radi o višekomponentnoj gumi, a oznake su promijenjene tako da će se različite smjese označavati sa A,B,C
2. Slick 16,5
Ovo će za neke biti veoma zanimljivo, iz dva razloga. Prvo, šta je ponuda slickova u 16,5 dosta ograničena, pa ih tako i Michelin neko vrijeme nije imao u ponudi.
Drugo, puno bitnije. Imao sam prilika nekoliko puta razgovarati sa ljudima koji sudjeluju u stvaranju i testiranju guma za moto GP. Dok još multicoumpand tehnologija nije bila komercijalizirana, u MOtoGP-u je to bilo normalno. Međutim, informacija koja me u jednom razgovoru fascinirala, je bila činjenica da lijeva i desna strana gume nisu jednake. Odnosno, dok se nisu pooštrila pravila i ograničio broj komada guma za pojedinu utrku, gume su se radile na naćin da je lijeva strana gume bila prilagođena lijevim zavojima ( broju, dužini, konfiguraciji itd ) a desna desnim. Dakle guma je po svojoj konstrukciji bila asimetrićna. :shock: U to vrijeme mi se malo učinilo pretjeranim, ali ipak je bilo moguće. Prije neki dan sam otkrio da je istina.
Još jedanput, MIchelin je sa ovim novim slickovima prvi uveo novu tehnologiju u komercijalne gume dostupne svima.
Dakle novi slickovi 16,5" koriste sljedeće smjese. Recimo A ( soft ) B ( Medium ) i C ( Hard ). Kad dobijemo slike, znaćemo toćno, ali moja je pretpostavka ovo. Sredina gume B, lijeva strana A, te desna strana C. Ono šta je bitno naglasiti je da neće imati smjer rotacije, odnosno biti će moguća montaža po želji. Dakle, guma će se montirati na osnovu konfiuguracije staze, na naćin da će se C komponenta montirati na onu stranu gdje se guma više troši.
Po meni, kombinacija će biti ABC ili ACB :misli:
3. ANAKEE II
Guma koja mijenja ANAKEE, ali samo u dimenzijama 110/80-19 i 150/70-17 za velike putne enduro motocikle. Naime, radi se o poboljšanoj karkasi kojo je nadodano još jedno platno. Najveća zamjerka Anakee-u kod ugradnje na motore tipa V-Storm i slićno bila je nedostatak stabilnosti. Očiti je da su u Michelinu dobro osluškivali tržište, pa su odlučili to ispraviti.
4. Biti će nekih manjih promjena kod motokros guma, ali za sada nisam siguran toćno kojih.
Ovo su uglavnom sve najbitnije novosti za 2009-tu godinu od Michelina, a čim dođem do slika i detaljnih tehničkih informacija, stavim
Slike i detalje stavim čim uspijem doći do njih, ali vas uvjeravam da je ovo toćno.
Idemo po redu.
1. POWER RACE ONE ( nisam siguran toćno u naziv, moguće su kombinacije Power One ili Race One, ali 100% znam da je One u nazivu )
- Race gume sa homologacijom za cestovnu upotrebu, zamijena za postojeći POWER RACE
Dvije su važne promijene u odnosu na postojeći Power Race. Potpuno drukčija karkasa kod koje se koristi nova tehnologija koja bi trebala znatno povećati dodirnu površinu gume u zavoju, a samim time i grip. Pretpostavljam da se vraćaju na puno oštriji profil kakav je imao Pilot Race.
Drugo šara, kad je vidite, umrijećete od smijeha , pogotovo Sip . Dalje vam neću kazati po pitanju šare, nego pogađajte dok ja ili netko drugi ne dođe do slike.
Šta se tiće smjesa, i dalje se radi o višekomponentnoj gumi, a oznake su promijenjene tako da će se različite smjese označavati sa A,B,C
2. Slick 16,5
Ovo će za neke biti veoma zanimljivo, iz dva razloga. Prvo, šta je ponuda slickova u 16,5 dosta ograničena, pa ih tako i Michelin neko vrijeme nije imao u ponudi.
Drugo, puno bitnije. Imao sam prilika nekoliko puta razgovarati sa ljudima koji sudjeluju u stvaranju i testiranju guma za moto GP. Dok još multicoumpand tehnologija nije bila komercijalizirana, u MOtoGP-u je to bilo normalno. Međutim, informacija koja me u jednom razgovoru fascinirala, je bila činjenica da lijeva i desna strana gume nisu jednake. Odnosno, dok se nisu pooštrila pravila i ograničio broj komada guma za pojedinu utrku, gume su se radile na naćin da je lijeva strana gume bila prilagođena lijevim zavojima ( broju, dužini, konfiguraciji itd ) a desna desnim. Dakle guma je po svojoj konstrukciji bila asimetrićna. :shock: U to vrijeme mi se malo učinilo pretjeranim, ali ipak je bilo moguće. Prije neki dan sam otkrio da je istina.
Još jedanput, MIchelin je sa ovim novim slickovima prvi uveo novu tehnologiju u komercijalne gume dostupne svima.
Dakle novi slickovi 16,5" koriste sljedeće smjese. Recimo A ( soft ) B ( Medium ) i C ( Hard ). Kad dobijemo slike, znaćemo toćno, ali moja je pretpostavka ovo. Sredina gume B, lijeva strana A, te desna strana C. Ono šta je bitno naglasiti je da neće imati smjer rotacije, odnosno biti će moguća montaža po želji. Dakle, guma će se montirati na osnovu konfiuguracije staze, na naćin da će se C komponenta montirati na onu stranu gdje se guma više troši.
Po meni, kombinacija će biti ABC ili ACB :misli:
3. ANAKEE II
Guma koja mijenja ANAKEE, ali samo u dimenzijama 110/80-19 i 150/70-17 za velike putne enduro motocikle. Naime, radi se o poboljšanoj karkasi kojo je nadodano još jedno platno. Najveća zamjerka Anakee-u kod ugradnje na motore tipa V-Storm i slićno bila je nedostatak stabilnosti. Očiti je da su u Michelinu dobro osluškivali tržište, pa su odlučili to ispraviti.
4. Biti će nekih manjih promjena kod motokros guma, ali za sada nisam siguran toćno kojih.
Ovo su uglavnom sve najbitnije novosti za 2009-tu godinu od Michelina, a čim dođem do slika i detaljnih tehničkih informacija, stavim