Novosti iz Michelina za 2009g.

bimba

Well-known member
Pošto se bavim gumama, evo da ja prije nego se službeno objavi dam malo informacija.  :mrgreen:

Slike i detalje stavim čim uspijem doći do njih, ali vas uvjeravam da je ovo toćno.

Idemo po redu.

1. POWER RACE ONE ( nisam siguran toćno u naziv, moguće su kombinacije Power One ili Race One, ali 100% znam da je One u nazivu )

- Race gume sa homologacijom za cestovnu upotrebu, zamijena za postojeći POWER RACE

Dvije su važne promijene u odnosu na postojeći Power Race. Potpuno drukčija karkasa kod koje se koristi nova tehnologija koja bi trebala znatno povećati dodirnu površinu gume u zavoju, a samim time i grip. Pretpostavljam da se vraćaju na puno oštriji profil kakav je imao Pilot Race.

Drugo šara,  kad je vidite, umrijećete od smijeha , pogotovo Sip  :mrgreen:. Dalje vam neću kazati po pitanju šare, nego pogađajte dok ja ili netko drugi ne dođe do slike.  (y)

Šta se tiće smjesa, i dalje se radi o višekomponentnoj gumi, a oznake su promijenjene tako da će se različite smjese označavati sa A,B,C


2. Slick 16,5

Ovo će za neke biti veoma zanimljivo, iz dva razloga. Prvo, šta je ponuda slickova u 16,5 dosta ograničena, pa ih tako i Michelin neko vrijeme nije imao u ponudi.

Drugo, puno bitnije. Imao sam prilika nekoliko puta razgovarati sa ljudima koji sudjeluju u stvaranju i testiranju guma za moto GP. Dok još multicoumpand tehnologija nije bila komercijalizirana, u MOtoGP-u je to bilo normalno. Međutim, informacija koja me u jednom razgovoru fascinirala, je bila činjenica da lijeva i desna strana gume nisu jednake. Odnosno, dok se nisu pooštrila pravila i ograničio broj komada guma za pojedinu utrku, gume su se radile na naćin da je lijeva strana gume bila prilagođena lijevim zavojima ( broju, dužini, konfiguraciji itd ) a desna desnim. Dakle guma je po svojoj konstrukciji bila asimetrićna. :shock: U to vrijeme mi se malo učinilo pretjeranim, ali ipak je bilo moguće. Prije neki dan sam otkrio da je istina.

Još jedanput, MIchelin je sa ovim novim slickovima prvi uveo novu tehnologiju u komercijalne gume dostupne svima.  (y)

Dakle novi slickovi 16,5" koriste sljedeće smjese. Recimo A ( soft ) B ( Medium ) i C ( Hard ).  Kad dobijemo slike, znaćemo toćno, ali moja je pretpostavka ovo.  Sredina gume B, lijeva strana A, te desna strana C. Ono šta je bitno naglasiti je da neće imati smjer rotacije, odnosno biti će moguća montaža po želji. Dakle, guma će se montirati na osnovu konfiuguracije staze, na naćin da će se C komponenta montirati na onu stranu gdje se guma više troši.  (y) (y)

Po meni, kombinacija će biti ABC ili ACB :misli:


3.  ANAKEE II

Guma koja mijenja ANAKEE, ali samo u dimenzijama 110/80-19 i 150/70-17 za velike putne enduro motocikle. Naime, radi se o poboljšanoj karkasi kojo je nadodano još jedno platno. Najveća zamjerka Anakee-u kod ugradnje na motore tipa V-Storm i slićno bila je nedostatak stabilnosti. Očiti je da su u Michelinu dobro osluškivali tržište, pa su odlučili to ispraviti. (y)

4. Biti će nekih manjih promjena kod motokros guma, ali za sada nisam siguran toćno kojih.


Ovo su uglavnom sve najbitnije novosti za 2009-tu godinu od Michelina, a čim dođem do slika i detaljnih tehničkih informacija, stavim
 
bimba said:
...
1. POWER RACE ONE ( nisam siguran toćno u naziv, moguće su kombinacije Power One ili Race One, ali 100% znam da je One u nazivu )
...
Drugo šara,  kad je vidite, umrijećete od smijeha , pogotovo Sip  :mrgreen:. Dalje vam neću kazati po pitanju šare, nego pogađajte dok ja ili netko drugi ne dođe do slike.  (y)
...
Da nije nešta ovakvo.  :mrgreen:
 
Medo sjedi 5 :mrgreen:

Tako je , izgledaće skoro isto kao Shinko 003, samo koliko mi je sad u sjećanju, kod Michelina će šara biti nešto rijeđa.

Recimo kod Shinka je pljusak, a kod Michelina će biti kišica :mrgreen:
 
Biti će zanimljivo testirati je na Grobniku s tim smjesama (y)
 
sto se tice ovih smjesa lijevo i desno razlicitih, to se u motoGP-u koristi od 93. godine. I konacno da to stize na komercijalno nabavljive gume (pa makar i 16,5) jer mislim da bas takvo nesto treba za Grobnik :)
 
Evo malo konkretnijih informacija.

Zamijena za Power Race, definitivno će se zvati Power One. Gume su razvijane tri godine, napravljeno je sve skupa 130 000 km, na 30 različitih staza po svijetu. 130 test pilota, isprobalo je 350 različitih kombinacija na sveukupno 116 obavljenih testiranja. U svrhu testiranja potrošeno je 3000 komada guma, u svim uvjetima, na temperaturama od 3 do 54 stupnja. Gume su testirane na normalnim, superbike i GP motorima.

Dostupne varijante prednje gume su A i B, dok su za zadnju gumu dostupne specifikacije A,B i C. U većini dimenzija dostupna je guma bez dodatne oznake. Moja pretpostavka je da se radi o cestovnoj varijanti kao što je serija Racing Street kod Bridgestona BT-002/3.


Slick od 16,5, također nosi oznaku Power One, i dostupan je u specifikacijama A,B i Rain za prednju gumu, te A,B,C i Rain za zadnju gumu. Uzmemo li u obzir da se radi o asimetrićnoj gumi sa tri različite smjese, bez znake rotacije, mogućnosti kombiniranja su ogromne. (y)
Dimenzije su 12/60 R420 za prednju, te 19/69 R420 za zadnju gumu.


Od motocross guma novost u ponudi su modeli XC-S12/M12. Ne mijenjaju niti jedan model koji je trenutno u ponudi, nego popunjavaju prazninu između AC10, jeftinog modela namijenjenog početnicima, te serije Starcross MS/MH3, profesionalne gume koja se koristi na svjetskim prvenstvima.
 
Power One, homologirana za cestu.
 
Power One , dimenzije
 
Presjek Power One u 120/70-17, B specifikacija.
 
XC S12
 
XC M12
 
Na ovom linku ima veoma zanimljiv konfigurator za odabir prave specifikacije Michelina Power One, prema uvjetima upotrebe.

Vrhunski napravljeno i veoma zanimljivo (y)

http://www.michelinpowerone.com/sitepower/site/indexen.html

Medo me pretekao (y)
 
Cijenici Michelina za 2009g još nisu formirani, biti će u toku veljaće. Po mojoj procijeni negdje od 2000,00 kn pa do 2800,00 kn, ovisno o dimenzijama i smjesama za set. (y)