KAMENI DJ said:znači nadoliti ulje i,ili zamjeniti indikator
eto mislim da je ovo odgovor i da je to tobobo RR said:Cek,cek sam malo,kako ono moze prepoznat kad je rjedje a kad gusce ako ono mjeri kolicinu ulja u karteru i reagira na njezin manjak.
frky said:Meni se nakon 5000 km s istim uljem (nivo u sredini prozorčića) palia lampica, čim bi stavio novo ulje to bi prestalo, kako i zašto to neznam.
A mozda ti je u tih 5 tisuca km potrosila malo ulja pa je pao nivo i indikator je palio lampicu i ona je blinkala a dok si nalio novo ulje nalio si ga do maksimuma pa mozda cak i vise i zato se nije palila.frky said:Meni se nakon 5000 km s istim uljem (nivo u sredini prozorčića) palia lampica, čim bi stavio novo ulje to bi prestalo, kako i zašto to neznam.
bobo RR said:Uljna pumpa tera ulje pod odgovarajucim pritiskom i protokom ulja,sto je gusce ulje to uljna pumpa slabije tera ulje i slabiji je pritisak ulja,jer se protok smanjuje s povecanjem gustoce tj javlja se veci otpor fluida,sto je rijedje ulje to uljna pumpa brzije tera ulje i veci je protok ulja i veci pritisak ulja.E sad iz toga bi se moglo zakljucit da rijedje ulje bolje podmazuje ali nije tako.Za svaku masinu je tocno nastelana uljna pumpa uz odgovarajucu gradaciju ulja,cak se i savjetuje u zimsko vrijeme stavljati rijedje ulje a u ljeti gusce bas zbog toga jer u zimi se ulje zgusnjuje tj od manje temperature postaje gusce a ljeti obrnuto i dolazi do blagog pada sposobnosti podmazivanja.
Kako je kriva?To je ako je pumpa ispravna i radi pod odredjenim pritiskom.Pumpa uvijek tera ulje s porastom okretaja povecava se i protok i pritisak pumpe,nije jednak pritisak u leru i s full gasom.Sto je gusca neka tekucina to svaka pumpa ne samo uljna smanjuje se kolicina protoka a sa rijedjim sredtsvom to se povecava.Dat cu ti konkretan primjer,mozda si cuo za ulje hipenol i transhidrol,hidraulicki sistemi predvidjeni za transhidrol puno sporije reagiraju s hipenolom jer je hipenol gusci i pumpa ga teze tera nego rijedji transhidrol.Iako ona radi istim pritiskom.I da nije teorija nego sam imao dosta iskustva s tim.KAMENI DJ said:neću u ovom topicu obrazlagati,ali teorija ti je kriva i netočna !
bobo RR said:Kako je kriva?To je ako je pumpa ispravna i radi pod odredjenim pritiskom.Pumpa uvijek tera ulje s porastom okretaja povecava se i protok i pritisak pumpe,nije jednak pritisak u leru i s full gasom.Sto je gusca neka tekucina to svaka pumpa ne samo uljna smanjuje se kolicina protoka a sa rijedjim sredtsvom to se povecava.Dat cu ti konkretan primjer,mozda si cuo za ulje hipenol i transhidrol,hidraulicki sistemi predvidjeni za transhidrol puno sporije reagiraju s hipenolom jer je hipenol gusci i pumpa ga teze tera nego rijedji transhidrol.Iako ona radi istim pritiskom.I da nije teorija nego sam imao dosta iskustva s tim.
bobo RR said:Sve pet.Nemoj nist zamjerit.Malo sam se pobrkao dok sam pisao u vezi pritiska i protoka.