Paljenje motora preko zime-više štete ili koristi?

Status
Not open for further replies.

zaroz

New member
Nastojim preko zime barem jednom u dva tjedna provozati motor,tek toliko,10-20 km,da odradi i da se malo napuni akumulator.Ali nekad,kad nemam  vremena,ili su uvjeti na cesti katastrofični,samo ga upalim i ostavim da odradi par minuta,bez vožnje.I sad čujem da je to loše za motor,tj. ako ga po zimi palim,a ne vozim da mu štetim..Pa što vi mislite o tome?
 
Bolje da makina radi, ne znam zasto bi mu moglo stetit?
Ja moju makinu i provozam iako je grubo vrijeme - gusta radi.
 
I agregat za struju upalis i radi na jednom mjestu manje vise istim gasom pa mu nista ne steti
 
Ma i ja se vozim na 2-3 stupnja,al ispod toga ne mogu,nemam odijelo,a s dvije piđame ispod hlača i 3 para čarapa opet me propuše...  :mrgreen: zadnja guma mi je loša,pa na kišu,snijeg i te pizdarije kad su na cesti ne smijem izlazit..al kad god je suho malo ga provezem.
A ni ni meni logično da mu šteti,al tako sam čuo danas..
 
Hm...obično vele da hladan motor na niskim okretajima u praznom hodu ima slabije podmazivanje, što mu sigurno ne koristi...
Akumulator je tu manji problem priključiš ga na punjač da se napuni....ili ostaviš kontakt i onda se čudiš zašto je akumulator prazan, ko ja neki dan... :LOL:
 
zaroz said:
Nastojim preko zime barem jednom u dva tjedna provozati motor,tek toliko,10-20 km,da odradi i da se malo napuni akumulator.Ali nekad,kad nemam  vremena,ili su uvjeti na cesti katastrofični,samo ga upalim i ostavim da odradi par minuta,bez vožnje.I sad čujem da je to loše za motor,tj. ako ga po zimi palim,a ne vozim da mu štetim..Pa što vi mislite o tome?


Ja se po zimi ne vozim, osim ako nije baš jako toplo! Već godinama uglavnom samo palim motor svakih 7 dana i nikad nikakvih problema nisam imao!
 
palim ga kad se sjetim i mislim da je vec vrijeme zbog akumulatora. provozam ga barem oko zgrade par krugova (onak u "civilki" bez icega)... izmjenjam sve do seste par puta i kad dodje do radne temperature vratim ga u garazu... tak oduvijek i sve je ok.
 
upalis, ak se nemres voziti dodas par put malo gasa, ak mores napravis krug, i to to je
 
Prestao sam paliti ako ga ne mogu provozati bar 20-30 km,znači ne palim kada je snijeg i minus vani.
 
naravno i cim se blizi pravo vrijeme za ozbiljnu voznju ide u hondin servis (sekol - oduvijek/zauvijek) bez obzira na prijedjenu kilometrazu, ali i o tome ima tema.
 
zaroz said:
Nastojim preko zime barem jednom u dva tjedna provozati motor,tek toliko,10-20 km,da odradi i da se malo napuni akumulator.Ali nekad,kad nemam  vremena,ili su uvjeti na cesti katastrofični,samo ga upalim i ostavim da odradi par minuta,bez vožnje.I sad čujem da je to loše za motor,tj. ako ga po zimi palim,a ne vozim da mu štetim..Pa što vi mislite o tome?
nije bas pozeljno paliti ga i ostaviti da radi na mjestu...pa ga ugasiti...prvenstveno radi svjecica...koje bi mogle crknuti radi takvog nacina rada...posto je u tom slucaju cok puno u igri...a i sam motor ne postigne optimalnu radnu temperaturu ulja....sto pridonosi habanju osjetljivih dijelova masine...ljudi cesto pale motore iz straha da im akumulator ne crkne...ali ako je on dobar..i nakon dva mjeseca stajanja...motor mora upaliti.....Ja svoga zimi...provozim jednom mjesecno....kad to vremenska prognoza dozvoljava....i nikad problema nisam imao...po meni je sasvim dovoljno da ga jednom mjesecno zimi provozas...i nemas brige....a i ta zima ne traje vjecno...najbitnije je da je motor u suhoj prostoriji....ako postoji mogucnost....te ako je akumulator dobar..nevidim razloga zasto nebi upalio.... (y) Ako pak motor stoji duze od 3 mjeseca...i uz to ako je parkiran u vlaznoj prostoriji...ili pak pod ceradom ispred zgrade....treba mu drugaciji tretman....ali to je druga prica... 8)
 
ajd kad smo već kod temperature, koliko bi motor trebao ostati upaljen? ja svoga ostavljam 15-20min max...dok ventilatori odrade 2x
 
Po Splitu je krizan jedino 1. i 2. mjesec....U ta dva mjeseca juga , bure i kiše, motor ne vozim cca 40-tak dana. Za to ga vrijeme upalim svaki 5-6 dan i napravim đir oko kuće. Moram zbog akumulatora, 4 su mu godine skoro.
 
onome kome je tesko provozat preko zime motor ili nije u mogucnosti,mislim da nikakav problem nije zatvorit dovod goriva pustit da se gorivo potrosi iz karburatora sta je ostalo i skinit mu bateriju.Kasnije samo spinu otvori bateriju spoji na kleme i to je to,ja svoga inace redovito vozim zimi pa mi to nije nikakav problem (y)
 
Meni je u garaži i non stop radi na 1517 okr/min.To je najbolje!
 
ja ga palim redovno, cisto onako da odradi malo, kad dodje na radnu temperaturu ugasim i to je to, mislim da je bolje palit i da mu ne skodi
 
Upalim ga 1 u mjesec dana malo provozam po ulici, ventilatori odrade i ugasim.Mislim da mu to nemože štetiti....za razliku od susjeda koji svoj z750 fino turira na mjestu i grije :misli:
 
Motor mi je preko zime uvijek odjavljen, napravljenog servisa, očišćen, podmazan i spremljen na suho, upalim ga jednom tjedno da odradi na mjestu, kad digne temp. par puta odvrnem gas tek toliko da prodiše i to je to, tako radim godinama i dosad nikad nisam imao ama baš nikakvih problema ni sa motorom ni sa akumulatorom  (y)
 
ja svojim kupcima ne savjetujem paljuckanje motora na štenderu u garaži ili na hladnom, Operi, podmaži, izvadi akumulator i nediraj ako se nećeš voziti...
Razloga je jako puno, ali evo jednog... kondenzacija, jer motor kad se hladi vuče vlagu iz zraka na sebe i znamo šta se onda dešava pogotovo originalnim auspusima, dvotaktnima pedeseticama se čak dogodi da zahrđaju ležajevi na radilici, tzv sindrom hladnog kartera  :misli: ...  BMW M5 je pojasnio još neke od razloga...
 
Status
Not open for further replies.