Piaggio Zip 125 > 200

vux

Member
May 16, 2009
394
0
16
40
Zadar
Molim tehnički potkovani forumski puk da mi razjasni neke stvari.


Imam Piaggio Zip 125 4t iz 2001. sa skoro 18000km. Sve radi, zadovoljan sa skuterom i snagom, na mala kola sam se navikao, kočnice su takve kakve jesu, međutim saznao sam da se na njega može staviti klip i cilindar od Libertya 200 i to me kopka već duže vrijeme i sve sam se nadao da će ideja ispariti s vremenom, ali nikako dočekati :0648:

Znači u Zipu je zrakom hlađena LEADER mašina, 2 ventila, ima kurblu (ako je bitno).
Razvija 10.7 KS na 8250okr/min po ovoj specifikaciji: http://www.engines.piaggio.com/data/Leader_125_150_rev1.7.pdf

200ccm ima nešto više snage koju razvija na manje okretaja i ono na što ja ciljam, a to je da ima osjetno više momenta.
Znači ne tražim da ide brže od 100kmh koliko ide sad, samo da prije dodje do tamo :)
Obzirom da snagu ne razvijaju jednako, pretpostavljam da treba podestiti variomat nekako?

Što mi treba osim cilindra i klipa, koje sam našao polovne baš original od Libertya 200 i koji su navodno bili stavljeni na Vespu 125 i skinuti, a na nju je stavljen Malossi kit.

Ako mi može netko detaljno objasniti što i kako, jer niti znam to sam napraviti, niti to mislim sam raditi. Htio bi znati u što bi se točno upustio i koji točno dijelovi će mi trebati, da mogu vidjeti kako bi to financijski stajalo.

Vidio sam po drugim forumima vani da su ljudi stavljali samo klip i cilindar i to je to? http://modernvespa.com/forum/topic126833

Sad se vraćam na onu kurblu s početka. Rečeno mi je da Zip sad ima dekompresor i to je kao neki problem? O čemu se radi nisam shvatio.
Auspuh, karburator ne treba dirati?

Pretragom sam našao ove teme iz kojih nisam nista pretjerano shvatio :mrgreen:.
http://www.motori.hr/forum/index.php?topic=85615.0
http://www.motori.hr/forum/index.php/topic,118680.msg2033058.html#msg2033058
http://www.motori.hr/forum/index.php/topic,110292.msg1929176.html#msg1929176

j3Skey0l.jpg
 

JosipSt

Member
Aug 11, 2014
625
1
18
22
Split
to stavljanje garniture je isto ka sta ekipa radi sa runnerima vx 125 pa stavljaju samo klip cilindar.... pa na kraju pitaju zasto ide malo bolje
Kod takve prerade da se dobije nesto bolje tribalo bi komplet i prijenos prominit, sve sve u masini da bude 200 onda bi to bia pomak i vidili bi se odlicni rezultati, kad pogledan zip je 10 cola nije to bas sigurno ni jurit 100 s njin a ne 120,140 koliko bi dava 200kubika triba to i zakocit  :palacdolje: :palacdolje:
 

vux

Member
May 16, 2009
394
0
16
40
Zadar
Baš zato i govorim da ne želim veću brzinu nego bolje ubrzanje. Mislim da 200 u odnosu na 125 ima 40-50% vise momenta, pokusavam naći na netu, ali po sjećanju mislim da je tako.

manual liberty 125 i 200 http://www.scribd.com/doc/128677013/Piaggio-Liberty-125-200-4t-EN
 

vux

Member
May 16, 2009
394
0
16
40
Zadar
Liberty 200ccm

Capacity 198 cm3
Power 12.5 ks
Maximum power at rpm 6750 min-1
Torque 14.5 N/m
Maximum torque at rpm 5250 min-1
Motor type SOHC
Cooling Air
Cylinder dimensions 72/48.6
Compression ratio 9,6

Fly 125ccm

Capacity 124,0 cm3
Power 10.7 ks
Maximum power at rpm 8250 min-1
Torque 9.6 N/m
Maximum torque at rpm 6500 min-1
Motor type SOHC
Cooling Air
Cylinder dimensions 57.0/48.6
Compression ratio 10,6

 

JosipSt

Member
Aug 11, 2014
625
1
18
22
Split
najbolje bi ti se bilo posavjetovat sa serviseron, jer nije to mala preinaka ima tu posla i uzme se za takav posa dobre pare, doslovno bi dobia malo ubrzanja i moga bi rec da imas 200 masinu  :mrgreen: :mrgreen:
 

vux

Member
May 16, 2009
394
0
16
40
Zadar
eeee to me zanima kojeg posla točno:)

Ja to gledam ovako nekako:

Skine skine se makina sa skutera, skine se blok i sve iznad. Stavlja se novi blok, klip i prstenovi. Ulje trebam zamjeniti ionako sad na 18000.
Što još? Teži utezi variomata da se spuste okretaji? Malo veća dizna da bude više goriva?

Vidim da su joke i Nike pisali o ovoj problematici :), pa ako bi napisali koju pametnu...
 

JosipSt

Member
Aug 11, 2014
625
1
18
22
Split
tribalo bi skinit masinu sa skutera, kupit potrebne dijelove (nove dihtunge obavezno i nace se jos 100 stvari koje ce tribat zamjenit jer normalno da zelis bit siguran u svoj skuter i kad se radi neka se napravit kako treba), zatim komplet skinit garnituru pogledat fazni lanac, tribalo bi stavit vecu diznu u karburatoru, teze kuglice, postelat to , zatim slozit garnituru, ustelat ventile, sve sklopit, upalit i naplatit
 

Vlajs

Member
Sep 27, 2008
226
0
16
41
Rabac
Ja sam na zip 50 4t stavio masinu od 100 4t i usput skuzio da nije samo razlika u klipu i cilindru. Neznam kako izgleda masina od zipa 125. Probaj nac slike masine od libertya i vespe pa vidi ako je ista kao tvoja, pa ces znat jednu vise.