pitanje o vožnji skutera u zimskim uvjetima

sail

Member
ovo se tiče zagrijavanja skutera.neki govore da je skuter pametno zagrijat prije nego krenemo s vožnjon, dakle držat ga upaljenog na nogarama nego vrijeme, šta je meni pomalo nelogično.Naime, ja mislinn da onda ulje nemože postić dovoljan stupanj viskoziteta, i slabije podmazuje vitalne dijelove,samim tim se oni i oštećuju. Šta vi mislite?
 
sail said:
ovo se tiče zagrijavanja skutera.neki govore da je skuter pametno zagrijat prije nego krenemo s vožnjon, dakle držat ga upaljenog na nogarama nego vrijeme, šta je meni pomalo nelogično.Naime, ja mislinn da onda ulje nemože postić dovoljan stupanj viskoziteta, i slabije podmazuje vitalne dijelove,samim tim se oni i oštećuju. Šta vi mislite?

nemaš mjenjač pa zato bitno ti je samo ulje koje podmazuje razvod i radilicu. kad je mašina topla onda odvoziš na nekih 30kmh par sto metra da se i redukcija kod stražnje osovine zagrije i onda vozi
 
čuj ja neznam da li ima neke veze šta ču sad reči ali:
kad ga ne zagrijavam kad krenem odmah na prvom semaforu mi se ugasi baš u onom trenutku kad želim dati gas BTW vozim Runnera VX 125(4T)
a kad ga malo zagrijem recimo 5 min. na nogarima i polako krenem neki 30-50 km/h prvih par kilometara onda nema problema :D
 
A jeb-....ima tko normalan...



ma daj sada se zatrči i uvatit će te grč , a zagrij se pa moš što očeš.

motori sa vodenim hlađenjem prijeko je potrebno zagrijati prije vožnje, pogotovo skutere koji rade u velikim okretajima. sam prenosni remen kad je hladan i naglo dođe do opterećenja može pući. jer svaka stvar dkad je hladna je krta o visini vanjeske temperature ovist će tvoje zagrijavanje motora tj. kad je lito dovoljno je par minuta dok zimi (Bura) temperatura oko nule trebat će ti i 7 do 8 minuta.

Primjer
Prije neki dan klr 500 skoro 10 min dok je počeo raditi normalno. tek onda smo lijepo napravili đir
 
Hoće li se i remen zagrijati ako motor radi 10 min u leru?
 
Sledgehammer said:
Hoće li se i remen zagrijati ako motor radi 10 min u leru?

10 minuta je previše za bilo koju mašinu(motocikli i automobili) u leru

remen ce se nesto sitno zagrijati u leru(ako motor stoji na centralnoj nogari, a zadnji kotač u zraku) jer mu je opterećenje nikakvo. dakle ko što sam napisao - par minuta u leru da se pogon zagrije, a onda još par sto metara na maloj brzini da se prijenos dovede na radnu temperaturu. osim toga zar nebi vam to trebalo pisat u user manual-u?
 
a rijetki čitaj user manual :oops:
 
Sledgehammer said:
Hoće li se i remen zagrijati ako motor radi 10 min u leru?

hoce bar malo

evo kad ga upalim u ovim hladnim danima i kad je na cenrtalnoj nogari zadnji tocak se polako okrece zbog automatskog coka.
 
Evo ja na svom 2t.
Uvik ujutro ga upalim da 30s stoji na mistu i čim počme puštat automatski saug, sidaj i vozi. Prvih 200m je malo lin a onda sve ok. A ako nije do sad riknija onda je to valjda ok :LOL:
 
I moj se uvijek grije par minuta - ne više od 5 - na centralnom nogaru, zadnji kotač je u zraku, i polagano se vrti... po ljeti ga upalim i odmah krećem, ako je temperatura viša od 15 stupnjeva...

Uglavnom Jolly i ostali, hvala na odgovoru, jer fakat nisam znao grije li se remen ili ne, a nekakva logika mi govori da baš i ne, jer je remen dosta izvan područja topline motora.
 
Remen je dosta izvan područja topline motora ali se on cijelo vrijeme vrti bez obzira da li se kotač okreće pa se tako trebjem zagrije.
 
Medo said:
Remen je dosta izvan područja topline motora ali se on cijelo vrijeme vrti bez obzira da li se kotač okreće pa se tako trebjem zagrije.
malo je trenje jer imaš opterećenje samo na jednom kraju(variomat) dok je drugi kraj opterecen skoro nikako(strana prema kotaču)
zato treba polako kretat
 
jolly the roger said:
10 minuta je previše za bilo koju mašinu(motocikli i automobili) u leru

A gledaj...jučer sam svoj auto(koji stoji vani na pakingu jer nemam garažu) zapalio i pustio da radi 10min...nije se temperatura digla ni do one prve crtice na početku skale. Jbg...a za svaki motor(bilo u autu ili motociklu) dovoljno je da proradi do 60-ak sekundi na mjestu. Samo onda treba imati granicu pri vožnji do radne temp.
 
Bandit said:
jolly the roger said:
10 minuta je previše za bilo koju mašinu(motocikli i automobili) u leru

A gledaj...jučer sam svoj auto(koji stoji vani na pakingu jer nemam garažu) zapalio i pustio da radi 10min...nije se temperatura digla ni do one prve crtice na početku skale. Jbg...a za svaki motor(bilo u autu ili motociklu) dovoljno je da proradi do 60-ak sekundi na mjestu. Samo onda treba imati granicu pri vožnji do radne temp.
nisam mislio da ce se pregrijati, nego da se moze presaugati. no nemora nuzno. uglavnom svi znamo da radom u leru se mjenjač sigurno ne zagrijava
 
a kako sa nabrijanim zračnjakom? ja ga vijek upalim prvo onda dok se obučem ovoono onda krenem lajc al stvarno lajc dok vidim da slabo vuče i da dimi....onda se u leru spuštam(živim na brdu lol) i onda izađem na cestu nakon nekih 100 metara skoro...i onda pola gasa napravim ih 100 metara pa gas ako osjetim da može vuć...ama osjeti se nemojte me zahebavat.....ne možeš ga tjerat na silu..moj skuterko je naučio i da se pali prilikom kresanja na nlaser da odvrnem čok malo..i čim upli povučem čok nazad po hladnom vremenu a po ljeti sa malo gasa ga palim čim upali istu skeudnu spuštam gas.......
A to oću reć da mi je sve nekak drugčije nego kod drugih kolega skuteraša.....od pregrijavanja na ravnom!!! po žegi! pa do ovoga....
a šta da vam kažem ako ste ikad bili na Srđu!!! to je full strma uzbrdica na brdo iznad DUborvnika....e tamo ja dođem bez beda....40 jedva ali ide.....i dođem gore bez beda..isti model kao moj ali sve serijsko...pregrijao se na pola puta i ugasio loool!
:mrgreen:
 
Remen se dosta grije pa se hladi sa 2 komponente:
1. ventilatorom na variomatu (plastičnim na 50-80 cc ili metalnim ugrađenim u remenicu na preko 125 cc)
2. usisom zraka u vožnji kroz šasiju preko gumenog crijeva na poklopcu (deklu) variomata