poboljšano paljenje na Honda cb900f iliti boldorki

berislavv

Active member
Čitajuću jedan njemački forum našao sam na informaciju kako jednostavno poboljšati paljenje pošto je boljka svih malo starijih motora kad su hladni da se teško pale.
Najčešće je problem osim u fergazeru i u paljenju točnije u cinšpulama.
Komercijalne performance coils tipa Dyno2000 relativno su skupe ali postoji i jeftinije rješenje.

Staviti špule od nekog novijeg hondinog motora.
Konkretno ja sam stavio na svoju boldorku špule od CBR600F PC25 oznake TEC MP08.
U čemu je trik.
Originalne špule TEC AW82-TRI imaju otpor s primarne strane 2,1Ohm a s sekundarne 12kOhm.
TEC MP08 ima s primarne strane otpor 2,9ohm a s sekundarne 21,4kOhm.

Dakle sekundarni napon tj. napon koji dolazi na svjećicu je duplo veći i svjećica baca duplo jaču iskru u što sam se i sam uvjerio kad sam montirao nove špule.Na oko se vidi da baca jaču iskru.

Rezultat toga je puno lakše paljenje kad je motor hladan i mirniji rad u nižim okretajima te mirniji prelaz iz nižih u više okretaje.Ima li nekih poboljšanja u krajnjoj brzini ili snazi nisam primjetio, malo je hladno pa nisam baš išao isprobat kolko brzo će sada ići.

Daljnim raspitivanjem došao sam do informacije da se na boldorku mogu staviti bilo koje špule s neke novije 4-cilindrične honde osim s transalpa te naravno s dvotaktnih modela :)
Za boldorku pogodna je i špula s VT500E koja ima oznaku EW82-TRI te primarni otpor 1,9ohm i sekundarni otpor 22kOhm.

Ovo se isto sigurno može primjeniti i na motore drugih proizvođača.
Ako motor ima elektronsko paljenje bitno je provjeriti ohmmetrom otpor primarne strane koji se ne bi smio razlikovati od originalnog 1 - 1.5 ohma pošto su izlazni tranzistori elektronskog paljenja podešeni na određeni otpor trošila u našem slučaju špule za paljenje.S paljenjem platinama nema problema oko ulaznog otpora samo treba provjeriti da je sekundarni otpor veći od originalnog.

Ja sam imao problema čim je malo hladnije i motor ne vozim par dana da boldorka jedva upali.Nakon ove modifikacije od ovog vikenda treba samo grdo pogledat gumb za paljenje i motor već zvrnda veselo i ljepše radi u leru i nižim okretajima :)
 
GussRadWixer said:
Izmjeriti otpor od 1-2 ohma je poprilican kunst. :paper:

Odkad? Pa i najjeftiniji digitalci to mogu :)
 
Imao sam bol dor 900 deset godina i svakog proljeća poslije nekoliko mjeseci stajanja nije upalila bez guranja bez obzira na novi akumulator.Pokušavao sam na njemu svakakve preinake i zaključio sam da je najbolji orginal ako možeš naći rezervni dio.Motor nije bio više nov i imao je već staračke bolesti,ali uživao sam radeći oko njega.Volio sam taj motor i bilo mi je interesantnije nego sada kad imam novi iz dućana.
 
berislavv said:
GussRadWixer said:
Izmjeriti otpor od 1-2 ohma je poprilican kunst. :paper:

Odkad? Pa i najjeftiniji digitalci to mogu :)
Oduvijek bilo. Mrdnes spice i vise ne ocitavas 1 ohm nego 5. I kaj onda? :shock:
 
GussRadWixer said:
berislavv said:
GussRadWixer said:
Izmjeriti otpor od 1-2 ohma je poprilican kunst. :paper:

Odkad? Pa i najjeftiniji digitalci to mogu :)
Oduvijek bilo. Mrdnes spice i vise ne ocitavas 1 ohm nego 5. I kaj onda? :shock:

Pa ne mrdaj,ili donesi meni da ti izmjerim :mrgreen:

Evo jucer palio motor nakon tjedan dana stajanja i temperatura ispod 0, upalio iz 3.pokušaja :cool: :cool:

Inache mi je trebalo bar 15 minuta verglanja :evil: