berislavv
Active member
Čitajuću jedan njemački forum naao sam na informaciju kako jednostavno poboljati paljenje poto je boljka svih malo starijih motora kad su hladni da se teko pale.
Najčeće je problem osim u fergazeru i u paljenju točnije u cinpulama.
Komercijalne performance coils tipa Dyno2000 relativno su skupe ali postoji i jeftinije rjeenje.
Staviti pule od nekog novijeg hondinog motora.
Konkretno ja sam stavio na svoju boldorku pule od CBR600F PC25 oznake TEC MP08.
U čemu je trik.
Originalne pule TEC AW82-TRI imaju otpor s primarne strane 2,1Ohm a s sekundarne 12kOhm.
TEC MP08 ima s primarne strane otpor 2,9ohm a s sekundarne 21,4kOhm.
Dakle sekundarni napon tj. napon koji dolazi na svjećicu je duplo veći i svjećica baca duplo jaču iskru u to sam se i sam uvjerio kad sam montirao nove pule.Na oko se vidi da baca jaču iskru.
Rezultat toga je puno lake paljenje kad je motor hladan i mirniji rad u niim okretajima te mirniji prelaz iz niih u vie okretaje.Ima li nekih poboljanja u krajnjoj brzini ili snazi nisam primjetio, malo je hladno pa nisam ba iao isprobat kolko brzo će sada ići.
Daljnim raspitivanjem doao sam do informacije da se na boldorku mogu staviti bilo koje pule s neke novije 4-cilindrične honde osim s transalpa te naravno s dvotaktnih modela
Za boldorku pogodna je i pula s VT500E koja ima oznaku EW82-TRI te primarni otpor 1,9ohm i sekundarni otpor 22kOhm.
Ovo se isto sigurno moe primjeniti i na motore drugih proizvođača.
Ako motor ima elektronsko paljenje bitno je provjeriti ohmmetrom otpor primarne strane koji se ne bi smio razlikovati od originalnog 1 - 1.5 ohma poto su izlazni tranzistori elektronskog paljenja podeeni na određeni otpor troila u naem slučaju pule za paljenje.S paljenjem platinama nema problema oko ulaznog otpora samo treba provjeriti da je sekundarni otpor veći od originalnog.
Ja sam imao problema čim je malo hladnije i motor ne vozim par dana da boldorka jedva upali.Nakon ove modifikacije od ovog vikenda treba samo grdo pogledat gumb za paljenje i motor već zvrnda veselo i ljepe radi u leru i niim okretajima
Najčeće je problem osim u fergazeru i u paljenju točnije u cinpulama.
Komercijalne performance coils tipa Dyno2000 relativno su skupe ali postoji i jeftinije rjeenje.
Staviti pule od nekog novijeg hondinog motora.
Konkretno ja sam stavio na svoju boldorku pule od CBR600F PC25 oznake TEC MP08.
U čemu je trik.
Originalne pule TEC AW82-TRI imaju otpor s primarne strane 2,1Ohm a s sekundarne 12kOhm.
TEC MP08 ima s primarne strane otpor 2,9ohm a s sekundarne 21,4kOhm.
Dakle sekundarni napon tj. napon koji dolazi na svjećicu je duplo veći i svjećica baca duplo jaču iskru u to sam se i sam uvjerio kad sam montirao nove pule.Na oko se vidi da baca jaču iskru.
Rezultat toga je puno lake paljenje kad je motor hladan i mirniji rad u niim okretajima te mirniji prelaz iz niih u vie okretaje.Ima li nekih poboljanja u krajnjoj brzini ili snazi nisam primjetio, malo je hladno pa nisam ba iao isprobat kolko brzo će sada ići.
Daljnim raspitivanjem doao sam do informacije da se na boldorku mogu staviti bilo koje pule s neke novije 4-cilindrične honde osim s transalpa te naravno s dvotaktnih modela
Za boldorku pogodna je i pula s VT500E koja ima oznaku EW82-TRI te primarni otpor 1,9ohm i sekundarni otpor 22kOhm.
Ovo se isto sigurno moe primjeniti i na motore drugih proizvođača.
Ako motor ima elektronsko paljenje bitno je provjeriti ohmmetrom otpor primarne strane koji se ne bi smio razlikovati od originalnog 1 - 1.5 ohma poto su izlazni tranzistori elektronskog paljenja podeeni na određeni otpor troila u naem slučaju pule za paljenje.S paljenjem platinama nema problema oko ulaznog otpora samo treba provjeriti da je sekundarni otpor veći od originalnog.
Ja sam imao problema čim je malo hladnije i motor ne vozim par dana da boldorka jedva upali.Nakon ove modifikacije od ovog vikenda treba samo grdo pogledat gumb za paljenje i motor već zvrnda veselo i ljepe radi u leru i niim okretajima