Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima

ja sam u Zg pa je drugi problem, ima nas ko kenje pa je guzva i zato se ceka. Al mislim da je lakse poloziti u manjoj sredini, poslije i tako neces voziti po skolski ko ni auto, a ovo je tlaka. Pogotovo ako vec duze vozis ista u prometu i ne drzis se onih skolskih pravila s kojima nikad nigdje ne bi dosao. Ne kazem da nisu dobra i pravilna al ....
 
A vidi, od svih tih pravila je ono sto ovamo kazu "Schulterblick" ili ti pogled preko ramena jako vazan pored ovoliko budala na cesti. A ostatak ti isto ne moze odnemoci na pocetku, a kasnije ces se vec prilagoditi :D
Inace, ja sam u Stuttgartu polagao, tako da tu pada prica o manjoj sredini u vodu :D
 
  • Like
Reactions: thommy
to se odnosilo na kolegu koji ceka da ispitivaci dodju iz ZG,,,, znam da ima smilsla al svako prestrojavanje kroz dve radnje je meni tlaka... prvo provjera, zmigavac, pa iz sredine trake na rub trake poravnati se sa trakom, pa opet provjera pa tek onda promjena trake... korisno je, sigurno al tlaka.... i jos to ovaj u bubicu suflira odozada :mrgreen:
kakva su pravila za polaganje kod vas? isto ko i ovdje il se razlikuje
 
Nije tako komplicirano ovamo sa prestrojavanjem. Bacis pogled u retrovizor, das zmigavac, pogled preko ramena i ako je cisto mozes se prestrojiti. Ove poligonske vjezbe su malo teze nego kod vas, ali ni to nije nista pretjerano. Stavio sam u onu temu o opasnim situacijama video.
 
Nisam nikada vozio dok sam bio u njemackoj ali sam u Zagrebu vozio i najbitnije pratit brzinu prometa da ne kaskas jer je to po meni najopasnije i vazda volim voziti 10-15 kmh brze od drugih...
 
  • Like
Reactions: neven
slazem se, al uz sve ove radnje tesko pratiti promet, al jbg zduras i ides dalje... poligon je kod nas prilicno lagan rekao bih... iz par pokusaja, prvi puta na 150+kg i 650ccm motoru napravio sve
 
Ufff, ja sam se ovde relativno namucio sa poligonom. Najvise sa ovim 3-5kmh slalomom. Trebalo mi je sigurno par sati da to ustosim i izvedem bez greske na F650GS.
 
meni je najteze u prvoj kroz uski koridor mrtvi kut, zmigavac, ukljucivanje, iskljucivanje iz prometa ... malo mi zna zalelujati al unutar linija sad ne znam koliko ispitivac to gleda al ovaj moj dosta.,.. sto je ok.. radije da je on strozi od ispitivaca
 
Pozdrav, opet ja sa početničkim pitanjima 😎
Naime, išao s gledati jedan motor (cbf 600) i nije odmah htio upaliti, kaže da je dugo stajao. Dok ga je verglao, motor je bio u brzini i frajer je držao kuplung, a kako je bio na nogarama, skužio sam da se kotač okreće dok vergla. Da li je to normalno ili ukazuje na neki problem sa kuplungom?
 
Okretanje stražnjeg kotača na hladno je normalno - na većini motora je kvačilo u istom ulju kao i mašina, tako da dok je ulje hladno (gusto) stražnji kotač se lagano okreće bez obzira na stisnuto kvačilo jer su lamele sljepljene.
 
  • Like
Reactions: Shepa
Vazda prije paljenja u prvoj dok je hladan pomaknem motor u rikverc sa stisnutim kvacilom malo da odvoji. Nekad mi zna kad to ne napravim trznut malo par cm naprijed otic. Normala
 
Hvala ekipa, nemam pojma o moto mehanici, pa me zanimalo da li da taj odmah isključim iz opcije
Hvala puno! Ja sam najbolju cijenu nasao u mandicu, a skolu za cestovni promet nisam ni gledao, ujutro ih nazovem :)
Hvala jos jednom!
Ja sam ti nedavno upisao A kategoriju u Mandić&Megastart, kupio kupon preko crnog jajeta za 2200 kn (15 sati obuka + liječnički), još doplatio 220 mislim za ispitni sat i 205 kn za ispit.
E sad, gužva je za popizdit, vele da su prodali 150 kom preko jajeta i negdje oko 20.06. sam dobio prvi termin za vožnju. Odradio 5 sati na Yamahi 125 u lipnju (u neka 2-2,5 tjedna), dobio broj od sljedećeg instruktora s jačim motorom, javio mi se i dobio termin 15.07.
Odradio blok, 2 sata i sljedeći termin dobio 27. i 28.07. (vozim Kawasaki Z650)
Jesam nešto uštedio, ali brate, pa proći će sezona dok dođem do ispita.
Još kaže da ide u 8. na godišnji ... A za ispit se navodno čeka i 5 tjedana ....
 
Od prijave ispita do ispita čeka se 4-5 tjedana. Ja sam prvi tjedan škole odvozio 3 sata, i instruktor mi je već tada prijavio ispit. Formalno ispit možeš prijavit kad odvoziš 10 sati. Tako sam čuo. U toj školi rade tako da ubrzaju, tako da sam skucao sve u nekih mjesec i nešto sitno. Cijena za sve ukupno oko škole i ispita (bez liječničkog) je bila oko 3000kn.
 
Ja nikad nisam sjeo na motor, nisam nikad ni 50cc vozio, sa 29 upisao A kategoriju, prvo malo vozio tu yamahu 125, onda xj6 500cc, položio iz prve.

Nemoj se zajebavati sa tim da ideš prvo a1 pa onda a, ispast će te skuplje.
Slažem se, ako može, bolje odmah riješiti A.
Kad sam počeo voziti Yamahu 125, rekoh super motorić, kad sjediš na njemu nemaš osjećaj da je mali ... A kad sam sjeo na Z650 😲😁, rekoh, pa ta yamahica je takva kanta ... Puno precizniji mjenjač, na maloj po nekoliko puta gađao brzinu, u voznji bacao u ler, onda kad voziš sporo teško ga je držati u pravcu, valjda zbog uskih kotača.
A Kawa je znatno teži motor, osjetljiv gas i pogotovo kočnica, ali mjenjač mi je čudo naspram Yamahe, a i imam osjećaj da ga je puno lakše voziti. Osim što sam ga srušio na poligonu 😎😂, na onim crtama, u prvoj vježba uključivanja i isključivanja i valjda sam prejako stisnuo kočnicu (iako sam ga bez većih problema vozio bar pola sata prije), zakopao se i prije nego sam uspio spustiti nogu, već sam bio na boku 😂😂😂
Ali onda sam opet išao na cestu, na slavonsku i iznenađujuće, uopće nisam imao straha. Jedva čekam sljedeći sat
 
  • Like
Reactions: neven
Mislim da po PSu moraš od voziti 12 sati da možeš prijaviti ispit i mislim da je rok unutar 25 dana od prijave. Tako su mi rekli. I ja čitao za megastar da je očajna gužva zbog kupona, zato ih i preskočio. Ne da mi se do zime polagati, Al izgleda sa je u svakoj gužva jer se i meni razvlačiti a realno može biti u 2tj sve gotovo.
 
Slažem se, ako može, bolje odmah riješiti A.
Kad sam počeo voziti Yamahu 125, rekoh super motorić, kad sjediš na njemu nemaš osjećaj da je mali ... A kad sam sjeo na Z650 😲😁, rekoh, pa ta yamahica je takva kanta ... Puno precizniji mjenjač, na maloj po nekoliko puta gađao brzinu, u voznji bacao u ler, onda kad voziš sporo teško ga je držati u pravcu, valjda zbog uskih kotača.
A Kawa je znatno teži motor, osjetljiv gas i pogotovo kočnica, ali mjenjač mi je čudo naspram Yamahe, a i imam osjećaj da ga je puno lakše voziti. Osim što sam ga srušio na poligonu 😎😂, na onim crtama, u prvoj vježba uključivanja i isključivanja i valjda sam prejako stisnuo kočnicu (iako sam ga bez većih problema vozio bar pola sata prije), zakopao se i prije nego sam uspio spustiti nogu, već sam bio na boku 😂😂😂
Ali onda sam opet išao na cestu, na slavonsku i iznenađujuće, uopće nisam imao straha. Jedva čekam sljedeći sat
Da nije ova Yamaha?
58570526_2220089054738053_8117852046184415232_n.jpg

I ja sam polagao preko Crnog Jaja u Mandić & Megastartu 2019. pa je moguće da još imaju iste motore (samo kaj su mene nakon ove Yamahe YBR125 stavili na Hondu CB500F i onda na Yamahu MT07,Kawasakija nisam vozio).
 
dajte malo iskustva s tom yamahicom... znam da je tek pocetak al kakva je za voziti? kakav je osjecaj na njoj? jel jako mala? jel jako slaba? koliko je naporna za saltanje zbog manje snage? itd
 
dajte malo iskustva s tom yamahicom... znam da je tek pocetak al kakva je za voziti? kakav je osjecaj na njoj? jel jako mala? jel jako slaba? koliko je naporna za saltanje zbog manje snage? itd
Osobno mi nije bila premala iako imam 184 cm i tada imao oko 120 kg,položaj sjedenja je uspravan i nekak opušteniji nego na jačim naked motorima,ali je sic bio malo uzak i tvrd.U usporedbi s mojom Apriliom Red Rose Classic (koja je isto mali motorić za totalne početnike) mi se Yamaha činila podjednako jaka ako ne i mrvicu jača,ali u usporedbi s motorima od 500 i više kubika se osjeti velika razlika.Nije mi naporno šaltat ni moju Apriliu ni tu Yamahu,ali mi je bio problem kaj je baš tu Yamahu koju sam ja vozio netko prije mene skršio pa je imala spigani lijevi fuzić i malo teže pogađala brzine,s ispravnom nebi bilo tih problema.Meni osobno je plus kod tih malih motorića kao ta Yamaha i moja Aprilia kaj su lagani pa se lako s njima upravlja.