pravilno šaltanje?

Bump

Active member
da odmah rješimo jednu stvar, ovdje nema rijeći o šaltanju bez uporabe kuplunga, to je prožvakana tema.

Nego mene zanima dal postoji neko pravilo kako se motor šalta a da je to što bezbolnije za lamele, mjenjać, lanac i motor opčenito.
Znam da je to individualna stvar i da u biti nismo svjesni kako šaltamo, svako razvije neki svoj stil i po gasu.

ja sam primjetio da kod laganije vožnje uvijek potegnem do kraja ručicu kuplunga i polagano ju otpuštam, lagano dodajći gas tak da mi ne trzne - slično kao kod auta (nadam se da mi to ne ubija lamelu, nije da ga vrtim u prazno)...u brzoj vožnji u obično potegnem do pola i naglo otpustim da što prije "uhvati" i nastavi ubrzavati

vaša iskustva, mišljenja?

 
Isprobo kvikšifter danas  (y) I obrnuti mjenjač. Tako bez obzira jesam li dosad šalto dobro ili loše, sad moram sve ispočetka učit  :D
 
zasto pri brzoj voznji stiskat kuplug ako neces međugas dat
 
Kod mene sve ovisi kak se vozim a nemaš tu kaj filozofirati stišneš kumplug šaltaš pustiš voziš
ili uopče ne stiskaš kumplug ko speed (y)
 
ŠTA JE TO KUPLUNG...  :misli:

jel to ono što pomaže da lakše kreneš...  :LOL:
 
kod sporije voznje obavezno kuplung ali ne stiscem do kraja jer nema potrebe vec stisnem do pola
kod brze i zesce voznje ne rabim kvacilo za saltanja u visu u nizu da ali ga stisnem 1/3
bitno je kod saltanja bez kvacila ne dolazi do zacukavanja trzanja i sl. jer se u suprotnom opterecuju razni lezalevi
pa sve do lanca itd. dakle, treba imat osjecaja kod takvog saltanja i otpustanja gasa

jednostavno treba imati osjecaj za filling  :mrgreen:
 
Eto iz svog iskustva mogu reci da to ovisi o motoru.
Kad sam uzeo Apriliu prilikom saltanja culo mi se neko "klap" To je tako bilo dok se nisam u servisu pozalio i upitao zasto se to desava :oops: Upozorili su me da Apriliji ne trebas stisnuti kvacilo do kraja nego sasvim malo, 1/4 i gle cuda vise nista ne klika. Kad ga tiskam to mu najvise pase, prstima samo malo kliknem po kvacilu i on ode u drugu, skoro ko automatski mjenjac.
 
Bump said:
ja sam primjetio da kod laganije vožnje uvijek potegnem do kraja ručicu kuplunga i polagano ju otpuštam, lagano dodajći gas tak da mi ne trzne - slično kao kod auta (nadam se da mi to ne ubija lamelu, nije da ga vrtim u prazno)

nadaj se :mrgreen:

probaj izvuć prvu na kvačilo i tako par puta pa se vrati vamo i reci jel nešto smrdi :mrgreen:
 
bruno said:
nadaj se :mrgreen:

probaj izvuć prvu na kvačilo i tako par puta pa se vrati vamo i reci jel nešto smrdi :mrgreen:

ne  :mrgreen: nis ja sileđija da ga forsam ne wheelie ili burn out, ili da sipam kupusov sok u motor...
 
nisam spominjo ni wheelie ni burn out, baš zato i kažem izvuci prvu na kvačilo, znači maksimalno najefektivnije ubrzanje bez dizanja prednjeg kraja...a kupusov sok ti ne bi škodio :D
 
ja sam danas sve to probao i zaključih, kad se vozim sam (lagano) ili kad (lovim) par 6-ica,
kvačilo mi reba za samo krenut, a sve ostalo je SOFT! Inaće jašem Y. VIRAGO 535


[/quote]
 
bruno said:

kaj se smiješ :LOL: pa nije kupusov sok stavljao :mrgreen:

nego evo skužih da pri žeščoj vočnji kvačilo potegnem 1/4 (taman da ga otpusti do kraja) a turistički da skroz potegnem - stvar navike
 
na sporckim motorima netreba kuplung za šaltanje,puno brže je kad šaltaš bez kuplunga
 
zajebi ti to...rađe ja kuolung lagano potegnem pa si ne mislim kaj se u getricbi razjebava