Preko 120km/h trese motor ??

DrazenG

Member
Znaci pocelo mi se desavatai da na brzinama preko cca 120km/h pocne tresti prednja maska retrovizori jako vibriraju i kompletan prednji dio, volan ne trese onako kako zna zbog lose ili neizbalansirane gume, nego kad pogledam niz vilice cini mi se da se blago povijaju naprijed-nazad, kao da ima lufta na trokutu

Pokusao sam rukom dok motor stoji na stenderu provjeriti luft u trokutu i nisam mogao primijetiti da ima i malo, gume mijenjane 2 puta ista stvar, zamijenio semeringe i ulje u vilicama nije pomoglo, dotezao maticu na trokutu nije pomoglo, diskovi i plocice ispravne jer pri kocenjima ispod 120 nista ne trese, pocinje me uzasno nervirati jer je motor preko 150 skoro nevozljiv  :misli: :misli: :palacdolje:
 
Lezajevi kotaca? Ili možda prednja felga, iako bi se to vidlo na balansiranju kotača??????
 
DrazenG said:
Pokusao sam rukom dok motor stoji na stenderu provjeriti luft u trokutu i nisam mogao primijetiti da ima i malo

Dignuo si u zrak prednji kraj (ne stenderom pod vilicama ili trokutom, nego tako da je kotac odignut od tla, a volan mozes okretat)?
Kad tako dignes prednji kraj, primis vilice dolje kod kotaca i guras i povlacis da vidis jel ima luft (ne smije ga biti). Isto tako, volan se mora lagano okretat (prakticki jedini otpor pruzaju sajle) u obje strane i obrati paznju da kad je volan ravno nije u "udubini", odnosno, da ne osjetis "zub" kad okreces volan par mm lijevo desno - tu lezajevi najcesce stradaju jer najcesce je volan ravno u voznji. Desava se to da se kuglice lagera nabijaju u svoj dosjed koji dobije udubinu na tom dijelu.

Ako je sve u redu - onda bi ipak mogla bit guma (najcesci uzrok takvih simptoma). Koliko km ti ima prednja guma? Meni je prednja Michelin PP bila savrseno mirna do 11-12000km, a onda je na 150-160 pocelo trest. Vozio je do 13000km i nakon promjene - motor miran totalno na svim brzinama
 
Jel prilikom kocenja vibrira ili u voznji?diskovi?,osovina prednjeg kola?
 
Ne trese u kocenju , nisu diskovi, a sto se tice gume nemoguce je da tresu 3 razlicite gume za redom na isti nacin potpuno identicno


  Nisam dizao motor da se vilice ili trokut ne oslanja na stender, nemam ideju kako ga podici na taj nacin, a trebao bi da mogu provjeriti lezajeve na trokutu, to mi se desilo na proslom motoru ali nije tresao nego je cudno sjecnuo svaki put kad bi krenuo u krivinu.
 
ja bi rekao da je felga svinuta :misli:
 
DrazenG said:
  Nisam dizao motor da se vilice ili trokut ne oslanja na stender, nemam ideju kako ga podici na taj nacin, a trebao bi da mogu provjeriti lezajeve na trokutu, to mi se desilo na proslom motoru ali nije tresao nego je cudno sjecnuo svaki put kad bi krenuo u krivinu.
Dizalica pod karter ili grane (stavi komad gume ili daske između da šta ne polomiš/probiješ), neka ti frend pridrži rep motora i upre ga u pod, i digni prednji kraj tek toliko da kolo nije na podu.

dizalica-912333.jpg
 
DrazenG said:
...to mi se desilo na proslom motoru ali nije tresao nego je cudno sjecnuo svaki put kad bi krenuo u krivinu.

To je 99% lezaj volana gdje su kuglice napravile udubljenje u svojim dosjedima u rami (ili se mozda i koja raspala). Tada se mijenjaju lageri i dosjedi.
Inace postoje kuglicni lageri volana i valjkasti. Valjkasti su dugotrajniji jer vecom povrsinom dodiruju dosjed. Moze se stavit bilo koja varijanta, glavno da se postuju dimenzije. Kuglicni imaju svojih prednosti, ali za cestovnu voznju su valjkasti bolji izbor bas zbog dugotrajnosti.
 
Izgleda da je problem isti ali se manifestuje malo drugacije,

Podigao motor da su vilice i trokut slobodni, volan iz polozaja ravno ide lijevo i desno preko "zuba" i kad se vraca u polozaj ravno kao uskoci tu....nemam pojma kako drugacije da objasnim ali izgleda da su lezajevi u trokutu dobili po piiiiii    :mrgreen:


Da li zbog toga motor moze tresti tako kako sam opisao??
 
3alfa3 said:
To je 99% lezaj volana gdje su kuglice napravile udubljenje u svojim dosjedima u rami (ili se mozda i koja raspala). Tada se mijenjaju lageri i dosjedi.
Inace postoje kuglicni lageri volana i valjkasti. Valjkasti su dugotrajniji jer vecom povrsinom dodiruju dosjed. Moze se stavit bilo koja varijanta, glavno da se postuju dimenzije. Kuglicni imaju svojih prednosti, ali za cestovnu voznju su valjkasti bolji izbor bas zbog dugotrajnosti.
Japanci vole imat "nakaradne" dimenzije lezajeva u vilicama i kod njih nema pravila valjkasti ili kuglicni. Odnosno, vrlo cesto nemas izbora. Uz sve to, vidim da vozis Kawasaki, a on i Yamaha su najproblematicniji s lezajevima.
 
shonyo said:
vidim da vozis Kawasaki, a on i Yamaha su najproblematicniji s lezajevima.

Ne pitaj, i moj ima "zub" kad je volan u sredini i to jos kad je motor imao 2-3 tisuce km (sad ima 13500), ali nema lufta i taj zub je jedva primjetan. Ne osijetim nista u voznji za sad. Al ne gine izmjena kad se pogorsa (za sad je identicno kao i kad sam to primjetio, a primjetio sam kad sam citao nesto o tome i isao provjerit - nebi ni znao da nisam provjerio).

A mislim da je problem bio sto nije bilo dovoljno stegnuto, jer kad sam kupio motor (nov, sa 0km), prvih par voznji se znalo desit da skljocne na kocenju. Tada sam dotegao malo lezajeve (niti pola cm nisam trebao maticu zarotirat, a volan se i dalje vrti jednako lagano) i skljocanja vise nema. Ali ima "zuba".
Ne osjeti se ako prednji kraj motora nije dignut (kad okrecem volan u garazi na primjer dok je na kotacima)

Inace, kuglicni lageri su
 
A da li mi taj zub uzrokuje tresenje?

  Da li da mijenjam ili ne?

U BIH iz iskustva znam da ih naci necu, pa evo da odmah pitam shonyo posto vidim oglas ima li i koliko su para lezajevi?  Imam rodbinu u HR pa bi mogao do njih poslati postom
 
DrazenG said:
A da li mi taj zub uzrokuje tresenje?

Ne znam. Meni ne trese. A pitanje je i intenziteta ostecenja.

Pitaj bimbu sa foruma - on bi mogao znati jer je nesto pisao o tome
 
Na cesti ja to ne osjecam jer se ne vozim brzo, ali sam minimalno jednom sedmicno na stazi, e to je vec problem, sad mi je motor postao nevozljiv na velikim brzinama
 
DrazenG said:
Na cesti ja to ne osjecam jer se ne vozim brzo, ali sam minimalno jednom sedmicno na stazi, e to je vec problem, sad mi je motor postao nevozljiv na velikim brzinama

Onda nemas sto razmisljat - promijeni. A da li ce prestat trest - ne znam. Barem ces eliminirat jednu stavku
 
Evo jedan dulji video gdje je vrlo jednostavno objasnjeno sve, od simptoma, do demontaze i montaze lezajeva volana
http://www.youtube.com/watch?v=c-kVkqXiLdY
 
DrazenG said:
A da li mi taj zub uzrokuje tresenje?

  Da li da mijenjam ili ne?

U BIH iz iskustva znam da ih naci necu, pa evo da odmah pitam shonyo posto vidim oglas ima li i koliko su para lezajevi?  Imam rodbinu u HR pa bi mogao do njih poslati postom
Problem je u tome što nemam katalog za te ležajeve. Ali apsolutno nikakav! Dakle, dok se ne rastavi, dok ih ne vidim, ne mogu znati. Na žalost!
 
Nađi si ovdje http://www.motormania.hr/ po modelu i godini koji bi ti ležaj trebao biti, pa ćeš onda lakše naći i drugi zamjenski, i podatke o njemu ako treba (zna biti isti za više modela i proizvođača) :wink: