Problem s reglerom

iduhovic

New member
Ljudi, pomagajte.
Svaki put kad palim motor, primjetim da mi je baterija slaba.
Iz kurioziteta sam spojio voltmetar na bateriju i dobio sljedeće rezultate:
- kad je motor ugašen daje 12.6 volti ili slično
- kad upalim motor I ODSPOJIM klemu sa baterije napon se kreće od
14-20 volti (ako ne i više).


Nisam siguran jeli bi uopće smio biti toliki taj napon, s obzirom na regulator napona, pa me zanima AKO TKO ZNA, kako stvarno utvrditi jeli
kvar na regleru.

Aj pomozite, najljepše zahvaljujem.
 
prisloniš voltmetar dok motor naravno radi i dok je akomulator spojen i trebao bi dobivat 12.60-12.70
 
Sorry, ali to je potpuno pogrešno.
Da bi olovni akumulator sa tekućim elektrolitom bio optimalno napunjen, na približno sobnim temperaturama, napon punjenja treba biti između 14,2 i 14,5 Volti, što vrijedi za 5000 okretaja. Na nižim temperaturama napon može biti malo viši, dok na višim temperaturama vrijedi obrnuto.
To treba biti i u slučaju tereta i bez tereta (naravno akumulator uvjek spojen, misli se sa svjetlima ili bez). Ovo sve vrijedi za potpuno ispravan motor, alternator i regler.
Napon može biti na poluispravnim motorima i niži, no to znači da se akumulator nikad ne puni na željeni kapacitet koji je 90% ili više.
Napon samog akumulatora se mjeri nakon barem 4 sata mirovanja, i na sobnim temperaturama se kreće od 11,9 V za gotovo prazan pa do 12,6 za poprilično pun akumulator.
Dakle, i sa nižim naponima punjenja motor bude zaverglao, no pitanje generalne napunjenosti akumulatora je jasno, on nemože dati onaj broj Ah koji na njemu piše!

Pozdrav