Provjera kočnica na valjcima: Da li sam morao?

aero

New member
Prekjučer sam radio prijatelju (bez A dozvole) uslugu, te sam odvezao njegovog novog Pegasa na tehnički pregled. Sve standardno, broj šasije, svjetla , žmigavci, truba, a onda šok!

- Molim vas sada dođite na valjke, kaže djelatnik i  pokaže mi na valjke za automobile. Kako, zašto? Mora se, kaže on, sve će biti u redu, samo polako, ja ću vam reći kada!

Prijatelj stoji i gleda, misli da je sve to normalno, a ja sam bio toliko zbunjen apsurdnim zahtjevom, da sam uredno stao na automobilske valjke, odradio prvu i zadnju kočnicu sa stvarno neugodnim izbacivanjem motora unatrag. Sa svojim motorima nikada nisam ni morao ulaziti u stanicu, već se sve uvijek svelo na krug oko motora i sve OK.

Nakon toga sam odvezao motor, a prijatelj je ostao sređivati papire. Nakon sto metara sam zapravo shvatio koji sam idiot, a još ni sada ne mogu shvatiti zašto sam stao na valjke. Da je bio moj motor, to sigurno ne bih napravio, ali sam se stvarno zbunio, tuđi motor, pomažem prijatelju koji ne vozi , nemam pojma, i zapravo je sreća što Pegaso ima nisko sjedalo i malu težinu.

Zanima me da li netko stvarno zna, da li osoblje na tehničkom ima pravo tražiti da sa ja motorom stanem na valjke ( kada to oni rade sa autima!)? I da li se uopće motori mogu ispitati na valjcima za aute, jer je drugi valjak slobodan. Poslije mi je prijatelj rekao da se na onim cajgerima nije vidio nikakav pomak.

 
Mene je jednu godinu na gpZ550 posla na valjke! dok iduću nije  :? al' je zato premeria motor sa metrom!!  :mrgreen:
a biće da ima pravo..
:?
 
e ovo i mene zanima !


a fora s metrom je još od prošle godine.....mjere onako odokativnom metodom, tak da nemam pojma šta rade s tim, jer ono što su meni izmjerili za vfr-a nema veze s mozgom  :LOL:
 
ja sam jednom bio na valjcima s motorom,ali to su bili valjci za motor....jedno kolo bi uvijek bilo fiksirano s pneumaskim tj čeličnim šinama....to je jedini način da te motor ne izbaci sa sebe,prilikom blokiranj kotača....mislim da si imao dosta sreće....i isto tako mislim da te nema pravo slati na valjke za auto,ako oni ko stanica nemaju valjke za motor.
 
ja sam odbila ić na valjke (za auto - STP Enco Sesvete), pa je frajer htio sam to napravit. nakon što sam mu objasnila da ga je kupio ako padne, naglo je odlučio da ne treba - valjda su kočnice dobre..... :shock:
 
Jednom su me slali na valjke, ali nisam htio. Nego sam mu lijepo dao motor, pa ako zvzne, nek se on lomi po onom kanalu. S tim da isti princip ko i Iwa. Neka šteta, kupuje mi drugi motor. I ode kreten na valjke.
A jadan, jedva se polovio po onoj radioni kad ga je valjak izbacio.
 
shonyo said:
Jednom su me slali na valjke, ali nisam htio. Nego sam mu lijepo dao motor, pa ako zvzne, nek se on lomi po onom kanalu. S tim da isti princip ko i Iwa. Neka šteta, kupuje mi drugi motor. I ode kreten na valjke.
A jadan, jedva se polovio po onoj radioni kad ga je valjak izbacio.

:lolcry:

nisi bio te sreće da nešto razbije  :misli:
 
Kod nas na tehničkom redovno dečki voze motore na valjke i uvijek to obave sami, bez ikakvih bedova, rizika ili neznam_ti _ja_čega ..... svi imaju položene kategorije i znaju voziti i A i B i C/E kategorije ... I da je sreće, tako bi trebali na svakom tehničkom u lijepoj našoj ...  :wink:
 
Vozili meni i vespu i z-a na valjak sami, ali su dvojica stajala sa strane i pridržavala. Iako nije niti trebalo jer je direktor od svojih cca 120kg to sasvim suvereno izveo
 
Stanica za tehnicki pregled ukoliko zeli obavljati teh.pregled na motociklima mora imati valjke za motocikle, nikako nesmiju voziti ili slati vozace sa motociklima na valjke za automobile.

STP u Sigetu ima valjke za motocikle ukoliko me sjecanje ne vara...
 
nikada u životu nismo vozili motor na valjak....
domet teh.pregleda je radi li svjetlo i pitanje kako koči :wink:
a u velikom broju slučajeva...niti ne pogledaju motor :mrgreen:
 
aero said:
Prekjučer sam radio prijatelju (bez A dozvole) uslugu, te sam odvezao njegovog novog Pegasa na tehnički pregled. Sve standardno, broj šasije, svjetla , žmigavci, truba, a onda šok!

Baš me zanima jesi li bio u " Tehnici" ili u " Duhanu". Mene u Tehnici nikad nisu tjerali na valjke, a muža u Duhanu jesu, poslije toga nismo više išli tamo na tehnički pregled, jer dok sam sama sigurno ne bih s motorom na valjke. Pogotovo ne na ove za aute, pošto imaju i male.
 
aero said:
Zanima me da li netko stvarno zna, da li osoblje na tehničkom ima pravo tražiti da sa ja motorom stanem na valjke ( kada to oni rade sa autima!)? I da li se uopće motori mogu ispitati na valjcima za aute, jer je drugi valjak slobodan. Poslije mi je prijatelj rekao da se na onim cajgerima nije vidio nikakav pomak.

Da, ukoliko nadzornik tehničke ispravnosti to zatraži. U protivnom može motor proglasiti neispravnim.


Leona said:
Stanica za tehnicki pregled ukoliko zeli obavljati teh.pregled na motociklima mora imati valjke za motocikle, nikako nesmiju voziti ili slati vozace sa motociklima na valjke za automobile.

STP u Sigetu ima valjke za motocikle ukoliko me sjecanje ne vara...
AMK Siget nije nikada imao, niti ima valjke za ispitivanje kočnica motocikala. To su valjci na kojima se ispituju kočnice automobila, ali ima poklopac koji se stavlja na te valjke da bi se spriječilo "šetanje" motocikla u širokom valjku.
 
:shock: Vlasnik motora ni u kojem slučaju ne smije "na valjke" i ako to neko u stanici za tehnički traži odbijte to  :palacdolje: jer može biti poprilično opasno posebno ako nisu prikladni valjci (poseban režim rada za motocikle). Dakle nemaju vas pravo tražiti da vi s motorom idete na valjke nego to trebaju odraditi sami nadzornici i to samo ako su valjci takve izvedbe da uz valjke nije kanal i ako su valjci s režimom rada za motocikle. No imaju vas pravo za motocikle (za mopede to trebaju sami odraditi) zatražiti da ispred njih pri manjoj brzini pokažete dostatnu funkcionalnost prvo jedne pa onda druge kočnice. Valjci kada bi zahvatili stopalo mogli bi ga zdrobiti zato svakako odbijte sudjelovati u pregledu kočnica na valjcima.  :shock:




 
Bandit said:
Da, ukoliko nadzornik tehničke ispravnosti to zatraži. U protivnom može motor proglasiti neispravnim.
Ti si to uvijek sam obavljao  (y) i nisi nikad zatražio da to vlasnik motora učini umjesto tebe pa si malo zaboravio da se to ne traži od stranke  :mrgreen:

Samo popravio citat.
 
Neznam dali smije ili ne smije tražit pregled kočnica na valjcima za automobile,ali mene je tražil i ja sam ga uredno poslušal i išao na valjke i sve prošlo bez problema.
Malo glupo da pregledava kočnice,a motor direktno iz dućana,ali vlast je vlast.
 
Pec said:
Ti si to uvijek sam obavljao  (y) i nisi nikad zatražio da to vlasnik motora učini umjesto tebe pa si malo zaboravio da se to ne traži od stranke  :mrgreen:

Samo popravio citat.

Jednostavnije je meni koji znam, nego da nekome objašnjavam.

Iako je to toliko jednostavno da jednostavnije nemre biti. Problem je samo onima nižeg rasta.

Čekam da to postane obavezna stvar za motocikle...i još po neka sitnica :mrgreen:
 
Renata said:
Baš me zanima jesi li bio u " Tehnici" ili u " Duhanu". Mene u Tehnici nikad nisu tjerali na valjke, a muža u Duhanu jesu, poslije toga nismo više išli tamo na tehnički pregled, jer dok sam sama sigurno ne bih s motorom na valjke. Pogotovo ne na ove za aute, pošto imaju i male.

Uvijek sam dosada išao u Duhan, i nikad me to nisu tražili. A sada jesu.

Bandit said:
Da, ukoliko nadzornik tehničke ispravnosti to zatraži. U protivnom može motor proglasiti neispravnim.

AMK Siget nije nikada imao, niti ima valjke za ispitivanje kočnica motocikala. To su valjci na kojima se ispituju kočnice automobila, ali ima poklopac koji se stavlja na te valjke da bi se spriječilo "šetanje" motocikla u širokom valjku.

Upravo zato sam i odradio valjke, ali se nisam snašao i dao njemu da to odradi. Jer mlatarati nogama oko tih valjaka mi nekako ne izgleda kao zdrava stvar, jer motor se na tim širokim valjcima ne izbacuje ni ravno ni blago, i još unatrag.

Ako sam dobro shvatio , ako STP nema posebne valjke za motor, ne moram ni  ići na valjke ni njemu dati da ide. Da ili ne?

Moj motor ima skoro 270 kg i ne bih na njemu baš želio poletjeti unazad ili da to netko drugi radi iz radoznalosti, a uopće ne vozi motore...

 
   Prije 2 i kusur godine kad je bila akcija HAK-a za besplatno ispitivanje vozila odh ja s autom u Škorpikovu, i onak usput pitam jel bi mogao doć i s motorom, a veli meni striček: "Može ak mi daš napismeno da ja nisam kriv kad me bace valjci i razbijem ti motor!"  :misli:

   Tam i inače radim tehnički i na valjke nitko nije ni pomislio dosad. Najjače ispitivanje mi bilo prošle godine kad je napravil krug oko stanice, pa se onda falil kak njegov (skoro novi) Z750 bolje vuče od mog (punoljetnog s 500ccm). :mrgreen:  
 
Bandit said:
Jednostavnije je meni koji znam, nego da nekome objašnjavam.

Iako je to toliko jednostavno da jednostavnije nemre biti. Problem je samo onima nižeg rasta.

Čekam da to postane obavezna stvar za motocikle...i još po neka sitnica :mrgreen:

Slažem se. Ali bi onda i STP morala imati stvarno osobu stručnu i sposobnu da to sigurno obavi i ne ošteti motor. Sa 176 cm i 99,9 kg sigurno ne spadam u vitke i visoke, tako da mi osjećaj nije bio baš ugodan.

Stvar je jednostavna, OK, ali od nas se očekuje napraviti taj manevar jednom godišnje, pardon dvaput (i ženin motor) , tako da nije bitno što je jednostavno, nego što je nešto neuobičajeno i moguće nepredvidivo, te zbog toga i potencijalno opasno.