ddario
New member
,,namjera mi je motor konzervirati preko zime i ne paliti ga do proljeća, znači cca 2,5 mjeseca zimskog sna. iako sam proučio 'internet-literaturu', ostale su neke nedoumice. naime, naišao sam na preporuke koje sugeriraju špricanje ulja (ili wd-a) kroz otvore svjećica i potom okretanje motora 'na prazno' u 6. brzini. svrha bi, kako kažu, bila zaštita stijenki cilindara uljnim filmom u vrijeme mirovanja!? e sad, molio bih nekog stručnog, tko zna, da mi odgovori da li opisana radnja ima smisla i da li je poželjna s obzirom na prvo paljenje nakon zimskoga sna. osobno mi se čini da bi to logičnije bilo učiniti u proljeće, netom prije prvog paljenja nego u zimu kao dio konzervacije.
nadalje bi me zanimalo da li je nužna promjena ulja nakon zimskog sna - u slučaju kad je ulje polovično eksploatirano (manje od 3000 odvoženih kilometara, većinom duže relacije)? čitao sam o taloženjima, gubitku svojstava etc..
i još jedno pitanje! neki spominju štetne procese koji se odvijaju u punom tanku i s tim u svezi stabilizatore goriva koji to spječavaju. je li to nešto oko čega bi se trebalo zabrinjavati ili jednostavno napuniti tank i u proljeće s istim gorivom po gasu?
,,zahvaljujem na odgovoru svima koji raspolažu stručnim saznanjima vezanim uz ove moje nedoumice.
nadalje bi me zanimalo da li je nužna promjena ulja nakon zimskog sna - u slučaju kad je ulje polovično eksploatirano (manje od 3000 odvoženih kilometara, većinom duže relacije)? čitao sam o taloženjima, gubitku svojstava etc..
i još jedno pitanje! neki spominju štetne procese koji se odvijaju u punom tanku i s tim u svezi stabilizatore goriva koji to spječavaju. je li to nešto oko čega bi se trebalo zabrinjavati ili jednostavno napuniti tank i u proljeće s istim gorivom po gasu?
,,zahvaljujem na odgovoru svima koji raspolažu stručnim saznanjima vezanim uz ove moje nedoumice.