Prvo paljenje nakon zimskog sna???

ddario

New member
,,namjera mi je motor konzervirati preko zime i ne paliti ga do proljeća, znači cca 2,5 mjeseca zimskog sna. iako sam proučio 'internet-literaturu', ostale su neke nedoumice. naime, naišao sam na preporuke koje sugeriraju špricanje ulja (ili wd-a) kroz otvore svjećica i potom okretanje motora 'na prazno' u 6. brzini. svrha bi, kako kažu, bila zaštita stijenki cilindara uljnim filmom u vrijeme mirovanja!? e sad, molio bih nekog stručnog, tko zna, da mi odgovori da li opisana radnja ima smisla i da li je poželjna s obzirom na prvo paljenje nakon zimskoga sna. osobno mi se čini da bi to logičnije bilo učiniti u proljeće, netom prije prvog paljenja nego u zimu kao dio konzervacije.

nadalje bi me zanimalo da li je nužna promjena ulja nakon zimskog sna - u slučaju kad je ulje polovično eksploatirano (manje od 3000 odvoženih kilometara, većinom duže relacije)? čitao sam o taloženjima, gubitku svojstava etc..

i još jedno pitanje! neki spominju štetne procese koji se odvijaju u punom tanku i s tim u svezi stabilizatore goriva koji to spječavaju. je li to nešto oko čega bi se trebalo zabrinjavati ili jednostavno napuniti tank i u proljeće s istim gorivom po gasu?

,,zahvaljujem na odgovoru svima koji raspolažu stručnim saznanjima vezanim uz ove moje nedoumice.  (y) 


     
 
za dva mjeseca zimskoga sna nemoras se toliko truditi....dovoljno je oprati motor...osusiti ga kratkom voznjicom...postaviti ga na stendere(ako postoje)...skinuti akumulator i staviti ga u negdje na sobnu temperaturu te ga za mjesec dana lagano nadopuniti po potrebi(ako napon padne ispod 12.5 volti). Ove radnje koje si ti opisao se mrimjenjuju kada motor stoji duzi vremenski period(vise od 6 mjeseci)...Za motor je najbitinije da je skladisten u SUHOJ prostoriji....po mogucnosti...Sto se ulja tice steta ga je bacati ako ima samo 3000 km...ono moze biti u masini i do godinu dana..bez da znacajno izgubi svoja svojstva... :wink:
 
ja sam kupia masinu koja je stala dvi godine montira na motor upalia i vozia bez greske i jos vozi,kad bi nasa nekog da ga bar upali jedanput sve bi rijesio, ako te bas zanima imas sprej koji strcas u otvor usisa ali nesmis imat goriva i motor ti malo cak radi na nemu jer strcas i palis motor i nakon nekoliko sekundi prestanes i to je to ,a za akumulator imas mali punjac ka adapter da ti samo odrzaje struju u akumulatoru, nije to neki veliki period da bi motoru bilo nesto.
 
Previše truda za tako kratko vrime.
To ima smisla kad motor duže stoji.
 
..ok, onda neću komplicirat. glede ulja i goriva nisam se previše niti zabrinjavao, jedino me to prvo paljenje (nakon 2-3 mjeseca) malo mučilo pa sam mislio poduzet preventivne radnje. s vremena na vrijeme mogao bi upaliti motor i pustiti da odradi na leru al' budući sam čuo protivna mišljenja na tu temu, odlučio sam da možda bolje ne. sad, šta je bolje-pametnije, iskreno, ne znam..
,,hvala vam na mišljenjima, obrazloženjima.  (y)
 
ne moras se radi toga brinuti...pa ne vjerujem da u 2 mjeseca neces jedan dan "ubosti" da mozes upaliti i propeljati jedan kratki djir....tako ja radim sa svojim motorom vec godinama.....nakon sezone ga operem i ocistim...cak ni akumulator ne skidam dolje....jednom mjesecno napravim voznjicu od 10 tak minuta i to je to  (y)
 
bmw m 5 said:
za dva mjeseca zimskoga sna nemoras se toliko truditi....dovoljno je oprati motor...osusiti ga kratkom voznjicom...postaviti ga na stendere(ako postoje)...skinuti akumulator i staviti ga u negdje na sobnu temperaturu te ga za mjesec dana lagano nadopuniti po potrebi(ako napon padne ispod 12.5 volti). Ove radnje koje si ti opisao se mrimjenjuju kada motor stoji duzi vremenski period(vise od 6 mjeseci)...Za motor je najbitinije da je skladisten u SUHOJ prostoriji....po mogucnosti...Sto se ulja tice steta ga je bacati ako ima samo 3000 km...ono moze biti u masini i do godinu dana..bez da znacajno izgubi svoja svojstva... :wink:

sve mi je jasno, ali zašto skidati akumulator ?
 
strasilo said:
sve mi je jasno, ali zašto skidati akumulator ?
akumulator skidaju i stave ga u toplu prostoriju i nadopunu tu i tamo da necrkne jer akumulatoru skrati vjek trajanja kad nije u funkciji,
 
nikad nisam skidao akumulator sa motora.... i nikad mi akumulator nije trajao manje od 3-4 godine...  :misli:
 
Akumulator se treba cuvati na hladnom (prije toga ga potpuno napunit). Jedino sto na hladnom on nema puni kapacitet, ali vijek mu je tako najdulji. Malo ga se nadopuni (tek toliko da se u njemu pocnu "odvijati procesi") i bit ce spreman za koristenje.
 
ddario said:
,,namjera mi je motor konzervirati preko zime i ne paliti ga do proljeća, znači cca 2,5 mjeseca zimskog sna. iako sam proučio 'internet-literaturu', ostale su neke nedoumice. naime, naišao sam na preporuke koje sugeriraju špricanje ulja (ili wd-a) kroz otvore svjećica i potom okretanje motora 'na prazno' u 6. brzini. svrha bi, kako kažu, bila zaštita stijenki cilindara uljnim filmom u vrijeme mirovanja!? e sad, molio bih nekog stručnog, tko zna, da mi odgovori da li opisana radnja ima smisla i da li je poželjna s obzirom na prvo paljenje nakon zimskoga sna. osobno mi se čini da bi to logičnije bilo učiniti u proljeće, netom prije prvog paljenja nego u zimu kao dio konzervacije.

nadalje bi me zanimalo da li je nužna promjena ulja nakon zimskog sna - u slučaju kad je ulje polovično eksploatirano (manje od 3000 odvoženih kilometara, većinom duže relacije)? čitao sam o taloženjima, gubitku svojstava etc..

i još jedno pitanje! neki spominju štetne procese koji se odvijaju u punom tanku i s tim u svezi stabilizatore goriva koji to spječavaju. je li to nešto oko čega bi se trebalo zabrinjavati ili jednostavno napuniti tank i u proljeće s istim gorivom po gasu?
,,zahvaljujem na odgovoru svima koji raspolažu stručnim saznanjima vezanim uz ove moje nedoumice.  (y) 


     

- netko napuni pun, a netko ne
 
DADO+ said:
- netko napuni pun, a netko ne
Tko ima plasticni tank svejedno mu je, bolje mu je cak imati malo goriva u tanku i na proljece nadopuniti sa svijezim. Za one koji imaju metalni tank najbolje je napuniti ga punog. Tko je jednom imao stariji motor koji ima hrdje u tanku zna koja je to muka i kako je to problem trajno rijesiti, pa ne zaboravlja na zadnjoj voznji napuniti tank do vrha!  :wink:
 
Alera Dugi said:
Tko ima plasticni tank svejedno mu je, bolje mu je cak imati malo goriva u tanku i na proljece nadopuniti sa svijezim. Za one koji imaju metalni tank najbolje je napuniti ga punog. Tko je jednom imao stariji motor koji ima hrdje u tanku zna koja je to muka i kako je to problem trajno rijesiti, pa ne zaboravlja na zadnjoj voznji napuniti tank do vrha!  :wink:

to je tocno,samo onaj ko ima karburatore neka potrosi gorivo u njima
 
Tank livam pun, aku skidam, nikad nisam ima problema sa proljetnim startom.
 
bmw m 5 said:
ne moras se radi toga brinuti...pa ne vjerujem da u 2 mjeseca neces jedan dan "ubosti" da mozes upaliti i propeljati jedan kratki djir....tako ja radim sa svojim motorom vec godinama.....nakon sezone ga operem i ocistim...cak ni akumulator ne skidam dolje....jednom mjesecno napravim voznjicu od 10 tak minuta i to je to  (y)

,,ajde, uspio si me uvjeriti.. probat ću kroz ta tri mjeseca propeljati koji đir, možda je to ipak najzdravije za pilu.. inače, ni ja ne skidam akumulator i dosad nije bilo problema.. čak mi je znao motor stajati cijelu zimu bez da ga vozim i yuasa je držala pet i više godina, sve dok se nije pojavio novi vlasnik.. hvala na savjetima  :wink: 
 
ddario said:
,,ajde, uspio si me uvjeriti.. probat ću kroz ta tri mjeseca propeljati koji đir, možda je to ipak najzdravije za pilu.. inače, ni ja ne skidam akumulator i dosad nije bilo problema.. čak mi je znao motor stajati cijelu zimu bez da ga vozim i yuasa je držala pet i više godina, sve dok se nije pojavio novi vlasnik.. hvala na savjetima  :wink:   
To radim cijeli život sa svim autima/motorima/skuterima/brodicama koji spavaju zimski san. Dakle jednom mjesečno (ili u petnaest dana kome se da) upalim ga i napravim mali đir i uvijek sve o.k. Dakle, odeš do garaže, upališ ga malo, napraviš đir ko kvarta i dovoljno. :wink:
 
...pozdrav ekipa

možda nije loše paliti motor svakih 15 dana ako si u mogučnosti, ali nije loše ni samo dobro namastiti krpu i nabit je na vrh auspuha ako nemaš volje i mogučnosti paliti svakih 15 dana...inače paljenjem svakih petnaestak dana možeš očuvati samo akumulator, dok nakon toga stavljanjem bikea u hladniju garažu topli zrak koji sadrži neminovno uvijek veču količinu vlage, kondenzira na unutarnjim stjenkama cilindara i ispušnog sustava, stoga ako ga misliš nevoziti nekoliko mjeseci najbolje je možda samo prekriti rupu auspuha nečim i čekat prolječe....
 
..ej stari, pozdrav!

tako sam nekako i ja prvotno razmišljao. baš zbog kondenzacije mislio sam konzervirat pilu i ne dirat ju do proljetnog buđenja.
ipak, vjerujem da u oba slučaja (nekoliko vožnji tijekom zime ili potpuno mirovanje) ne bi smjelo doć' do neke frke glede stjenki cilindra. zato sam i naslovio temu 'prvo paljenje...' jer me zanimalo što se događa unutar mašine kod dužeg stajanja na hladnom i dal' postoji neka propisana prevencija, procedura, pri prvom paljenju. znam čut od ljudi izraze poput 'ulje se ocijedi', 'okrene na suho', 'stvara se vlaga, korozija' itd. generalno mi je jasno da se ne može dogodit ništa strašno, al, reko', da umirim svoju patologiju, poduzet ću što je potrebno da se moguće 'opasnosti' otklone.. al dobro, opet ne treba ni pretjerivat, ipak je to badnit, preživjet će  :wink: