putovanje Bern(svicarska)-pula-dubrovnik-zagreb-bern-4 dana

mirko9

Member
evo  da i  ja napokon  stavim neki nazovimo  to  putopis  ovdje -----
ukratko  to su bila 4 dana25-28.5.2012  .ja i  frend ..frend na VFR-u 1200  nedavno novom  kupljenom (2010 god.al  0 km  --izlozbeni  model)  s odvozenih  1000 km za prvi  servis i  ja na xx-u 2005 g. s 38000 na cajgeru -prtljaga svaki po topcase i  ruksak  na suvozacecom  sjedalu -i vise nego  dovoljno mjesta ...bar meni  s 46 l koferom hehehe  ---cilj  je bio  voznja  magistralom  od pule pa dokle stignemo -planirano  do  DU -..1 dan  .Bern -Pula ,2dan : pula -Dubrovnik ,3dan: Dubrovnik-zagreb ,4dan : bern -zagreb
 
slika nazalost  nemamo bas nekih  umjetnickih  prvenstveno  zato jer s ovim recimo  sportsko-turistickim tempom tesko  je u  odredjeni  trenutak  kad vidis nesto  vrijedno  slikanja(a takvih  je bilo puno) uvijek  nagazit na kocnicu i stajat a i  vrijeme je na knap  bilo....ipak  je falila suputnica iza :) .... nadalje --ovo nije klasicni  putopis s opisivanjem  krajolika i  proslosti  od istog kao  sto  sam vec u  nekim vidio  vec samo  informacije i  tijek  puta  vezane uz  ovu  turu  koje mozda danas sutra  budu nekom  od koristi  .....

ovako  napisat  cu  ukratko  napocetku najvaznije


bern -HR (pula) :900km otprilike
talijanski  autoput .Svicarska granica tocnije domodossola -preko  varese,milano prema bergamo,brescia,verona,padova za veneciju trst..preko  ipsilona ua pulu ....  -vinjeta  kupljena  u  autoklubu  u  bernu u  vrijednosti  od  50 Eura -postoji  jos od 25 Eura-spara vrijeme s brojanjem  novca  a i  cekanje na kucicama  -ide se na onu  traku  na kojoj  pise da je za Via Card !!!! pri  ocitanju  karte  napise ti  koliko  ti  uzme za tu  relaciju  i  kolko ti  je jos ostalo....

jadranska magistrala: mislim da  tu  se nema sta za pisati  --tu  smo svi  domaci i  dovoljno  je reci  da je to ...ebena  sex mastarija    svakog bikera    ---ako  ti  to  od  rijeke  do  dubrovnika nije dovoljno  za izgustat  onda pa natrag preko sinja drnisa  na gracac prema zg onda si  stvarno  freak  i  priusti  si  pistu svakako    ..meni  netreba  :) ...

Dubrovnik  -zagreb  isto  poznata stvar -zavoji  krivine  --bespuci  tamo  poslije sestanovca kad se izlazi  s magistrale poslije makarske i  baske ...sve pet  plus .....

Zagreb-prekoa austije tocnije slovenije(tak je brzo proslo  da  skoro pa zaboravih tu  drzavu  )hehhehe  pa austrije  za Svicarsku (Bern) :

--e taj put  tj taj  plan je totalna pusiona  ...nakon karavanki  tunela dolazi  autoput  .planirano nekih  300 km  lokalne ceste ,dal  magistralne tj  drzavne il  lokalne ..stalno  mjesta od kojih  svako  vise nego  svako  drugo  ima radar .. ogranicenja 50,gust  promet    .....grossklokner  -brdski  prijelaz  ...pusiona  --nije vrijedno  para (22 Eura) ....  nakon brda  lokalna cesta uska  dosada ...promet  gust.. napokon nakon par sati  izlaz  na autoput  voznja ..ok voznja  cca  160 do  170 ..otprilike  svi  voze  cca 140.. 150 desna a lijeva 160  no  to  ne traje dugo  ---pocinje  dio  koji  je autoput  al  je ogranicenje  100 i  tak svi  se drze  oko  110 ,,120 i  to  nas ubilo  psihicki  ---trajalo  je vjecnost  ----jos ono  razocaranje  od prethidnih  400 km kroz  austriju  ...i  sad ovo  nas je dokrajcilo  znajuci  jos da nas ceka 2-3 sata  svicarske  za kraj di  moras bit  eebeno  koncentriran  dok  vozis  jer  ti  ode vozacka dok  si  reko keks ....to  kolega  Gojko dobro  zn a makar je on u  najtolerantnijem  kantonu al  ipak  ...nema gore voznje nego  voznja po  svic. autoputu  ....mozda kad si stranac te to tolko  ne dira kad neznas al  ko  domaci  hehhehhe si  naebo  .....hhehhehhe -jednom  rijecju  austrija  je pusiona ova trasa sto  smo  mi  isli  i  to  nebi  nikom preporucio  ----

nadalje napisem nesto  sazetije  ono  bitno  o  svakom  danu  .....
 
nakon 40-ak  min  voznje od berna prema brdima smjer interlaken -ukrcavamo  se na vlak u  mjestu  kandersteg  (jer ne postoji  na ovom dijelu  brdski  prijelaz -jedini  koji  ima je na 2500 m i nije u  ovo  vrijeme prohodan-snijeg..)
 
nakon  20min voznje vlakom kroz  tunel dolazimo  na drugu  stranu..kako  je vrijeme bilo  perfektno odlucili  smo  preko  passa na italiju    --slijedi  nekih  sat vremena do  simplona-brdskog  prijelaza koji  vodi  na talijansku  granicu ..pola sata penjanjana vrh  i  pola spustanja .....
 
  :  preko  IT redovitio idemo  iz  svicarske za HR tako  da tu  nema  iznenadjenja ..zna se pogodit  da su  radovi  pa te preusmjere  s autoputa  .....zato  je bitno  imati  kartu  IT pri  ruci .....bolje receno  obavezno  ...cak i  ako  je  navigacija  tu  ---i  to  sam dozivio  jednom  kad smo  nocu  isli  autom -jednostavno  nije radila  pa su  nas ljudi  pratili  ---vazno  je naglasiti  da kad se tako  nesto  dogodi  kao  radovi  na cesti  i  bude zaobilazak  da  to  nije klasicno  kao  kod nas ...par km  i  opet si  na  istoj  cesti ...to  bude  po  sat  dva ...i  taj  prvi  narancasti  znak  za obilazak  vidis  al cim  skrenes  s autoputa  vise nema  navodjenja  vec pisu  lokalna mjesta pa se ti  jebi  bez  karte  i  navigacije ..--to  je provjereno  100 % i  vjerujte mi  par puta u  ovih  5 godina  (po  4-5 puta godisnje idemo) prozivljeno i  mogu vam  rec  da  ´nam je karta  usparala  vec puno  vremena i  novaca  .....nadalje  jos jedna vazna stvar  ...ovaj  put smo  putovali  tjednom po  danu  (inace idem nocu pa smo  ujutro  u  HR) ..igra naravno  ulogu  sezona  ----treba izbjegavati  feragosto  --It nacionalni  praznik  kad imaju  spojeno  par dana --onda je krkljanac na autoputu ..brzina  ---160 170 ...gusz  promet  140 ---svakako  samo  ne dosadno  ....ostra IT  voznja  odgovara  ---treba obratit jako  paznju  na  nagla stajanja ..na nastale kolone  ..pa kocenja s 150 na 0 --ne signaliziraju  bas svaki  put talijani  sva cetiri  ...to  je jedna od onih situacija  koja je bila riskantna  -frend je nekak  cudno  zakocio  ja sam se ravno  po  njemu  -jer je vodio  i  skoro  smo  se zjebali  uglavnom  --promet je uvijek  po  danu  gust  u  IT ...mi  smo  vozili  kao  i  uvijek  slalom  ...sto  voze i  svi  lokalni  i  svi  koje sretnemo  na motorima ..sto  se tice policije nije bilo problema  al ih  ima dosta  s rotirkama  no  u  tom  slucaju  cool down  ......benzin  --skup  ...1,86 eura  95 -ica  pa si  ti  misli  ....neznam kako  je izvan  autouputa  al  mislim da je isto ....sto  se tice voznje  kod njih  je  specificno  da se voze po  sredini  trake tak  da neznas neki  put  jel  te vidi  pa pusta  il  sta  ....zmigavci  su  stran pojam al  mislim  da takve stvari  za ljude s  neseg  podneblja  nisu  strane---uglavnom  savjet je ic linijom  manjeg  otpora  ..bilo  desno lijevo  i l  ravno  ...dobro  otvorit oci  tko  je iza  kad se vozis  preko  160  170 --mislim na presretace  ...a sto  se tice kamera neznam tocno  ...mogu  samo  reci  da  imaju  mnjerne  tocke na pojednim djelovima autoceste ..koji  su  i  naznaceni(velocita electronico il  tak nesto  pise -nacrtano  je )  i  koje ti  mjere brzinu  ...e sad  kako  to  ustvari  funkcionira neznam ni nebi  volio  saznat  na svom  dzepu  .no  uzeci  u  obzir da su  tu  stajanja  za tankanje  i  pauze  ,brzina od 200 pa i  vise  opet od naplatne kucice do  druge naplatne bude  manja od dozvoljene prosjecne  ....no  nebi  puno o  tome  jer neznam ....al 160- 170 je ok  za put  -.---e da ima jedan  dio  mislim da je tamo oko  venecije di je  4 ili  5 traka  nova cesta  --i  tu  se totalno  prorijedio  promet  di se da nafilat  na" zihera " 3 glave al  tu  su  koferi  bili  hehheeh pa je njihalo  malo  al  263 je islo  hehhehhehe  na ptici ....na zadnjoj  napl.  trst  prati  me sreci  --naso  dve novcanice  od  20 eura  tak da smo  i nesto  zaradili  putem ....:)  ( inace cestarina  nas je dosla  cirka 30 Eura  u  jednom  smjeru  ...najskuplja dionica je milano  venecija  26 i nesto  E ura ) -razlike nema za auto  i  motor .....
 
negdje u  IT  -jedna od kratkih  pauza .....
 
Pula-Dubrovnik  --raspitivajuci  se dosta o  tome jel to  moguce odvozit  u  jednom danu  a  da ne vozimo ono  "pod noz"  uspostavilo  se da je al  s vrlo  kratkim stankama i  s minimalno  slikanja moguce  ...iskoristili  smo  dan u  potpunosti...ustajanje je bilo  planirano  u  6 no  zelja  za voznjom je bila jaca od  sna .. ....u  6 smo  vec bili  krenuli ....po  ipsilonu  do  rijeke da skrattimo da nas ne zahvati  noc tamo  pred kraj  no  moguce je i  lokalnom  - sljedeci put sigurno  .....vrata jadrana  ---gablec  tocenje  i  paljevina  dalje  ...slikanja ....frend je imo i  kameru  pa smo  i  tako  malo  zabiljezili  voznju ....na prizni  stajemo ,odmor  ...dolaze nam ususret splicani koji  idu  na grobnik  -susret  ...prica caskanje i  kak to  vec ide  ...nastavljamo  dalje  prreko  zadra  na sibenik  pa na boraju  tj  na vrpolje  jer smo  stalno  mislili  da smo  kratki  s vremenom  ...naime tamo  oko  zadra  kad smo  tocili  je bilo  vec 2 sata ....no  ta cesta preko  vrpolja na trogir je odlicna  ...dalje je jasno  ....jedina stvar sto  je mogla  tragicno  zavrsit  po  pticu  je tocenje u  makarskoj  --dolazim na pumpu  i  uzimam onaj  pistolj za tocit gledajuci  samo  ono  euro  na "pistolju" ---sipam  i  skuzim nakon tri  litre  da sipam  dizel -u materinu  ....nekoncentriranost  dolazi na vidjelo  ili  mozda odusevljenje putem pa brija u  glavi  od svega toga  napravilo  zbrku ..i  eto  ti  sranja ....odguram motor na stranu  i  dokopam  se  slaufa i  hampera  od susretljivog  osoblja benz. pumpe  kojem  i  ovom  prilikom zahvaljujem  ...naginjeno pticu  nas dvojica dok  treci  drzi slauf  .naime prije tocenja je bilo  oko  10 l. unutra  a  tocim  kad ´toci  i  frend jer je njegov full  tank 18 l  na vfr-u pa rezerva uvijek  dodje prije neg  meni ....i  ispumpamo  mi  to  van sve ...kolko sam  vdiio  po  mojem  misljenju  nije ostalo  vise od par deci  i  to  je nesto  sto mi  sad nije jasno ....posije sam natocio  22,6 l  sti  znaci  d a ptica nema  21 l  tank sto  sam mislio  nego  vise  ...e sad ja imam service manual  99-2002 di  pise da je tank 21 l  i  rezerva se pali  na 18 kod mene ...no  po  svemu  sudeci  ima vise  ...da ima 24 l  je opet nemoguce jer sam 100 posto  siguran da smo  sve ispumpali  van  --velim par deci  je mozda ostalo  ..neznam,,,,.natocio  sam 98 icu (inace  tocim 95 icu  i  nisam osjetio  nikakva stucanja iliti  promjene zbog tog dizela  ...sreca  ..u  nesreci  ----idemo dalje .....oko  splita  ..omis  malo  guzve na cesti  ----no  nebitno  .-...nakon  omisa  cesta je  za pozeljeti  ...zavidim ovim dalmosima ..stvarno  koda su  je radili  za motoriste  .......nikakvih  problema  ...tu  i tamo  se nadje koji lokalni (srecom rijetko) schumaher s autom pa cak  i  kombijem  koji  zna svaki  zavoj  ko  svoj  dzep  pa te splasi  u  (retrovizoru ako  ga opce stignes vidit ) ...a tu  je btino  napomenuti  da je nasa voznja bila tao oko  100 tke zavoji  -120 130  na ravnici ..naravno  niko  ne vozi na koljenima zavoje konstanto  600 km  tako  da je bilo i  turisticke voznje ...no  susret s ovim "specijalcima " se desio  tijekom ove recimo  ostrije voznje  ......i to  je to  ....tam posle 7 tudjmanov most -dubrovnik  ...cilj je  postignut ...savrsen dan  ..nalazimo  smjestaj  ...nesto  je vec bilo  dogovoreno  u  mlinima  .u slucaju  da dodjemo  kasnije  pa da ne trazimo  al  na mostu  na dolazi ljudina -poslije ustanovismo  to  --onako  po  naravi -ljudina  ...dino  ...i  ponudi nam  sobu  u  centru  takoreci  za  35 Eura obadvojica  ....dogovrimo  se  za motore  da smjestimo  negdje di  je sigurno  jer  zgrada  di smo  spavali  nema garaze  pa nas covjek  ljubazno  odveo  tamo gdje smo  ostavili  motore  .,...(sigurno  je vjerujte mi  --kuca od policajca ) -lijepo  prekriveni  ..uzeli  prtljagu  i  vozi  nas u  sobu  ....i  posle nas jos vozio  u  grad,popili  cugu  s njim  ...i vratio nas ,ujutro  nas ispratio  kavom  ....,,,,usluga dojaja .........samo za preporucit .... 

Dino  H.Tarabic ,Od Sv. Mihajla4,20 000 dubrovnik, mob:  098 979 3429  ,    095 566 1060  imam negdje i  slike od apartamana(stavim poslije),nista posebno  al  sasvim ok  za prespavat  ako  nisi  zahtjevan 
 
subota jutro--oko 6h ..pokret  ( ..tu  u  ovom kichu  u  pozadini nismo  boravili hehhehe..nazalost) al uklapa se dobro  uz  pile  ...hehhehehe
 
...dio  od vinodolskog pa do  maslenice 
 
odlicna klopa kod skretanja za murter s lijeve strane ceste ---na samoj magistrali    -
 
to je bilo  o magistrali ....za put za zg imali smo  opciju  po  magistrali  ic pa na metkovic  ,mostar  preko  bugojna na livno  pa na trilj u  HR opet al  zbog  tih  prica o  murji  i  losim cestama nismo  ...no  i  to  bi  iso  viidt  ...sto  se tice murje onaj  mali  dio  bosne kroz  neum  --bila je patrola ...srecom  vec su  nekog  zaustavili  ..opcenito  smo  srece imali  s murjom  jer realno gledajuci  da se u  bilo  koji  grm  na punoj  crti  u  preglednom zavoju  stanu  popusili  bi  ko  zuti  .....no  to  je taj rizik  kojeg  smo  svi  svijesni ---....  krenuli  smo  magistralom  prema makarskoj  i posle baske se digli  na sestanovac  prema trilju  na knin  i  gracac  i  preko  plitvica  za zg ....ova dionica od  sestanovca  do  gracaca je  divljina (nikog  na cesti  ) i  prica za sebe  --cesta za pozelit  ......tu  susrecemo  isto  dva bikera ...opet prica ...poduza pauza ,u  kninu  jelo  ,slikanje  ...  u  gracacu  se zgusnjava promet al  prihvatljivo  ....spustamo se s plitvica  oni zadnji  zavoji  pred most neznam jel rakovica prije toga  il  sta i  kolona  -stoje idemo naprijed  -nesreca  jedan motor u  jarku  kaciga na cesti  ,krv  i  scenarij  koji  ide uz  to  .....poslije sam cuo da su  bile dvije skupine opet iz  suprotnih  smjerova  .....pilimo  dalje  na slunj  .. tu  skrecem u  slunju  prema ogulinu  ...jedna lokalna  cestica-30-40 ak  km divljine(nikako preporucljivo  ic tuda s nekim  lezaljkama :)  ..treba pazit ima sodra na cesti  i  rupa ..... tu  u  jednom  selu  posjecujem rodbinu  ,,,i  palimo  dalje za zg .....e tu  je sad poznata  trasa tounj -karlovac -stara karlovacka  zg ...ozezi  ...al s rezervom na gasu ne!!! ....hheheheh ..dolazak  u  zagreb  ..tocno  pred sumrak  20 h  ...savrsen dan  ......

 
mirko9 said:
to je bilo  o magistrali ....za put za zg imali smo  opciju  po  magistrali  ic pa na metkovic  ,mostar  preko  bugojna na livno  pa na trilj u  HR opet al  zbog  tih  prica o  murji  i  losim cestama nismo  ...no  i  to  bi  iso  viidt  ...sto  se tice murje onaj  mali  dio  bosne kroz  neum  --bila je patrola ...srecom  vec su  nekog  zaustavili  ..opcenito  smo  srece imali  s murjom  jer realno gledajuci  da se u  bilo  koji  grm  na punoj  crti  u  preglednom zavoju  stanu  popusili  bi  ko  zuti  .....no  to  je taj rizik  kojeg  smo  svi  svijesni ---....  krenuli  smo  magistralom  prema makarskoj  i posle baske se digli  na sestanovac  prema trilju  na knin  i  gracac  i  preko  plitvica  za zg ....ova dionica od  sestanovca  do  gracaca je  divljina (nikog  na cesti  ) i  prica za sebe  --cesta za pozelit  ......tu  susrecemo  isto  dva bikera ...opet prica ...poduza pauza ,u  kninu  jelo  ,slikanje  ...  u  gracacu  se zgusnjava promet al  prihvatljivo  ....spustamo se s plitvica  oni zadnji  zavoji  pred most neznam jel rakovica prije toga  il  sta i  kolona  -stoje idemo naprijed  -nesreca  jedan motor u  jarku  kaciga na cesti  ,krv  i  scenarij  koji  ide uz  to  .....poslije sam cuo da su  bile dvije skupine opet iz  suprotnih  smjerova  .....pilimo  dalje  na slunj  .. tu  skrecem u  slunju  prema ogulinu  ...jedna lokalna  cestica-30-40 ak  km divljine(nikako preporucljivo  ic tuda s nekim  lezaljkama :)  ..treba pazit ima sodra na cesti  i  rupa ..... tu  u  jednom  selu  posjecujem rodbinu  ,,,i  palimo  dalje za zg .....e tu  je sad poznata  trasa tounj -karlovac -stara karlovacka  zg ...ozezi  ...al s rezervom na gasu ne!!! ....hheheheh ..dolazak  u  zagreb  ..tocno  pred sumrak  20 h  ...savrsen dan  ......
 
Zagreb-slo -Austrija- Svicarska -povratak  kuci -planirano  je slo-autoput pa nekih  300 ak  km  austrije lokalnim cestama-magistralnim a ostatak autoput ......pokret u pol  sedam  ...brezice  .ljubljana ..autoput  -makar je bila zelja i  lokalna  cesta  slovenijom al  previse bi  bilo  za jedan dan ....nebi  stigli  jer smo  i  ovako  bili  na knap nakraju  -al proslo  je neocekivano  dobro  ..150-170 bez  pretjerivanja --  ...na odmaralistu  ljubljana odmor gablec ,prije tunela  tocenje i  kupovina vinjeta(mislim da je 8Eura ) ..posle tunela slijedi autoput  .i tu  vec pocinje  utopija  ....gledas stalno  na cajger  ..ogranicenja  100 cesto ,autoput pratimo  prema villachu  na spittal pa tamo  odvajanje na  "magistralnu"  cestu koja je za popizdit  siroka  al  naravno  ima prometa i  nemres  vozit  ko  u  lijepoj nasoj  il  Italiji  ,,,,mislim mozes al  nije preporucljivo  ....  idemo preko  lienza ..i tam je bilo  planirano  kroz  neki  tunel  doc na kitzbil  no  tamo  smo  malo  raspitali  se pa vidli  da se moze i  preko  tog poznatog  groskloknera  ....no kako  dolazimo  iz  zemlje koja samo  i ima passove za vozit (ostalo  je utopija)nas to  bas i  ne impresionira...jos vise sto  ovaj  poslije smo  vidli  da moramo  i  platit ...22 Eura ...vrijeme se pogorsava ..sto  se sve vise blizimo  brdimo gore je i postavlja se pitanje  dal  obuc kabanice il  ne ....ipak  nastavljamo  ...prolazimo  naplatne-zena nas upozorava da bi moglo  snjeziti  gore ,da pripazimo    ...stajemo,jedemo  ....razvedrava se al  cesta je mokra  ...treba napomenut da se tam  gore  vrijeme mijenja  u  deset min ..i  da je jako  tesko  pogodit kolko  sam vidio  do  sad dobro  vrijeme .....znaci  cesta je bila mokra od  netom zapale kise  tak da nista od zavoja i  to  je propalo  ...kratko  slikanje  i  idemo  na vrh ...gore dolazimo na kruzni  i  picimo  smjer grosklokner no  na vrhu  vidimo  da je to  zapravo  slijepa cesta  i  da se za silazak  na drugu  stranu  planine  treba vratit drugom cestom  ...opet na kruzni  pa drugi  izlaz  ...sad idemo  prema nekom drugom  vrhu  ....2500 m ..tu  je nki  tunel  ...a vrijeme je  strah  ...crno  da nemre bit crnije al jos ne pada ..prodjemo  tunel  i  pocinje snijezit al  ne dugo  ....temp  4cel ..  mokra cesta --sta dalje pricat  ---bilo  kakvo  naginjanje u  zavojima pada u  zaborav  -......kad smo  se spustili  dolenastavlja se  lokalna cesta prema zell am see ,kitzbil  koja je  velicine  jedne trake  knap 3 i pol lihvarskih  metara    i dosta  prometna,prolazi  kroz  mjesta  koje gotovo  svako  ima radar  ...kolone  ..i  u  svakom slucaju  tamo  nikad vise .....napokon se dokopali  autoputa  prema innsbrucku    pa na st.anton  bludenz i  prema granici  s CH -.--..e al  taj autoput je sve samo  ne autoput  ...kad gledas  na karti  mislis  da je sve  autocesta sto  i  je al  ogranicenja su  nesto  drugo  .....i  radari  ...tih  par stotina  km je bilo  najteze  odvozit  ......mislim ako  se ne varam da smo  preko  2 sata vozili ubitacnim tempom  kao  da stojis  na mjestu  ..katastrofa  ....inace  vinjeta kroz  austriju  obuhvaca  samo  autoceste  dok  se tuneli  '(ne svi ) posebno  naplacuju  tako  da i  to  treba uzet u  obzir  ....i sto  je jos vazno  za one koje ovo  zanima  ....taj ubiatcni  dio  s ogranicenjim  negdje tamo posle bludenza zavrsava  (al  to  ne pise nigdje -abr ja nisam vidio ) nego  samo skuzis kak  ljudi  pocnu  vvozit 160 180 .....i  to  traje nekih  20-30 min  i  dodjes  s autoputa  na prijelaz  koda si doso  na mali  prijelaz  onaj  za lokalce  u  brezicama  ....nemres vjerovat  ----tu  pa ulazis drito  u  grad  -vec smo  bili  ludi  .....em  sto  je to  zadnji  dan al  ne zbog toga nego  sto te  put i  ceste dovedu  do  ludila .....i  tu  jos ima isto  prilicno  jahanja kroz  grad  sto  mi  je nepojmljivo  da te autoopput vodi  u neku  prcu  na prijelaz  pa kroz  centar prolazis opet na autoput  no  i  to  smo prosli  ---ne ponovilo  se....i  dalje  svicarska  ...prica za sebe ...nama tu  gasterbajterima  normala na neki  nacin ...autoput  ogranicenje 120 +20 drzi  ok,izvan  grada ogran. 80 +20 ok  iznad 100 se uzima  vozacka tu  ,a stranci  valjda placaju neke bolesne svote  ,neznam  ..tolerancija 5-6 km /h  ..iznad si  naebo  ---do  te mjere  da ak  te snime di  ..nebudes preso  granicu  a da ne platis  ----pa se ti  vozi  ..........