sam sam sebi rekao da neću više razmišljati o svim tim problemima ili "problemima" i da neću daviti ni ispitivati nikog dok ne dođe proljeće tj ne odvezem ga na servis ali ovo me opet počelo izluđivati i što više čitam po netu to sam zbunjeniji i ne znam jesam blesav ja ili drugi ili onaj tko je motor napravio.
vozim se na njemu i sve je 5 ali me te neke stvari opet počinju izluđivati i ne znam tražim li duhove i gremline gdje ne trebam ili ne. nekad pomislim o tome i postane me strah za sigurnost pa idem istraživat pa kad ne nađem ništa i pročitam na stranim forumima da je to "sve normalno", umirim se pa opet nakon nekog vremena isponova.
evo danas sam baš prije malo dulje vožnjice (cca 180km) išao istraživati opet.
prvo probavao kvačilo da nije pri kraju, ubacio u 3. pa probao krenut, crkne, pa u 4. pa probao, crkne, dakle mislim da nije pri kraju.
drugo, na centralni stalak pa mrdao kotače, tražio luft u njima, neki otpor ili zvuk dok se okreće unaprijed ili unatrag, ništa, osim struganja disk pločice po disku (onaj blagi šum). ne osjećam luft ni u prednjem ni u zadnjem kotaču ni kad mrdam vodoravno (ruke na 3 i 9 sati) ni okomito (12 i 6) ni između, ni kad probam od ispod kotača potiskivati prema gore i vući dolje, ni za prednji ni za zadnji kotač..
e ali, dok se vozim, ali uglavnom samo po hrapavijem asfaltu (kad je glatkiji ili se ne čuje ili ga ja ne čujem jer je tiši) ali se čuje zvuk kao da mi je neki ležaj pri kraju, nemam pojma, nešto čudno, ne sjećam se jesam li to čuo dok sam motor još kupio tj u prvih cca 1500km, ovo čujem sad već nekih 1000-1500km.
zvuk je kao neko brundanje, dubok zvuk, ne znam kako bi ga opisao, znam na autu kad je ležaj pri kraju da huče, ali ovo je drugačije, ovo kao da možda ona mješalica za beton radi ili tako nešto slično, ne znam. pređem li na glatkiji asfalt, ništa ne čujem.
zvuk se čuje bio motor u brzini ili ne, bilo kvačilo stisnuto ili ne, jedino se nisam sjetio probat sa ugašenim motorm ali mislim da bi se čulo i tad... sve se normalno vozi ne osjećam luft ni otpor, ali me zvuk izluđuje jer ne znam hoće li se nešto raspasti ili je to normalno... nije tako glasan ali se jasno čuje (na hrapavijem asfaltu). mogu li gume proizvoditi takve zvukove? ove moje su totalno potrošene i stare preko 2 godine, pa da nisu plastične već postale i takve zvukove počele stvarati??
onda dalje, ono lupanje tj klankanje preko neravnina, mislim da je to ipak kardan, ali čini mi se da nije zadnji dio koji ide u završni pogon na kotaču (final drive) nego prednji. zato jer sam danas maknuo onu gumu (harmoniku) da bih vidio kardan tj zadnji križ, na samom zadnjem križu nisam primijetio neki veliki luft, rekao bih 1mm možda mrvicu više, ali kad mičem tj stiščem kardan on se miče kompletan, rekao bih 3-5mm gore dolje ili naprijed nazad.
s druge pak strane, čitam opet na forumima, da se luft u pogonu provjerava da se motor stavi na centralni stalak i ubaci u prvu brzinu i pomiče se kotač da se vidi koliko ima slobodnog hoda tako, kao dopušteno je 3-3.5 inča što znači cca 7-8cm a meni ima lufta 5.5cm! po tom bi se reklo odlično. pa ko je tu lud??
treće, vele da se stavi motor na centralni stalak i upali ga se i stavi u prvu brzinu lagano pušta kvačilo i onda doda lagano gas da se provjeri lupa li štogod, i da meni lupka i to čini mi se baš taj prednji križ kardana ili nešto u tom dijelu (prednjem).
ali onda opet čitam par postova iza - dok je motor neopterečen sav se taj luft u svim tim zbirnim spojevima, zupčanicima i kardanu i FD-u stalno napinje i otpušta - napinje i otpušta i otud lupanje, ali da čim se malo otpora na kotač stavi, to mora stat tj prestat, a tako mi i je.
pa ajmo dalje, onaj zvuk koji proizvodi dok se otpusti kvačilo u leru, kao nekakvo brundanje isto, onda nekad kad se otpusti nestane ili se čuje tiše....
neki vele kvačilo pri kraju ili neki ležaj u getribi (kvačilo sam donekle ispitao i mislim da je ok, ne proklizuje mi), onda neki vele to je sve normalno jer on ima mali zamašnjak i kao da se vibracije motor očituju kroz takav rad svih tih zupčanika i kvačila i svega okretnog jer se opet nešto kroz te vibracije ubrzava i usporava i udara u nešto drugo (kao i onaj problem od ranije) i da se to očituje kroz taj zvuk brundanja koji nestane kad se kvačilo stisne. vele da kad bi bio druk lager da bi se zvuk čuo kad se kvačilo stisne a ne otpusti.
eto i sad još na kraju cijele balade neki lik napisao kako se treba vozit taj motor da se takve stvari ne čuju (lupanje kardana ili čega već):
1) mjenjat u prvoj i drugoj brzini iznad 4000okretaja (ili ispod 2500)
2) sinkronizirat poteze pri izmjenama brzina da se unaprijed lagano eliminira prazni hod nožice mjenjača i da se sve tri radnje izvedu kao jedna - kvačilo, mjenjač - dodavanje gasa i da se onda klankanje ne može čuti :misli:
3) mjenjat ulje u getribi što češće
4) pri usporavanju pazit i gledat koliko se brzo vozi i tako malo po malo šaltat u niže (to sam i sam skužio jer onda najugodnije šalta)
sori na dugom postu ali eto mislim da sam sad istresao sve što me muči ili možda :misli:
?
uglavnom ako ima koja dobra duša iskusnija s tim motorima, neka javi svoje mišljenje tj ili neka me stera nekamo da se vozim i ne razmišljam o tome ili neka me stera na servis ili ne znam ni ja što.
hvala na strpljenju.