R 1200 RT - par pitanja

Pital sam ti svojeg majstora za bmw al nažalost nema nijednoga kolegu iz slavonije. Veli da je vjerojatno križ kardana al da treba pogledati koji jer ima na kardanu 2 kriza. Moguće da se da složiti ako ne onda novi ili polovni kardan.

(y)
 
sori nisam neki stručnjak i hvala na trudu, ali mi nije jasno, zašto bi lupkao križ kardana samo jednom ako se on vrti dok se voziš? lupi jednako i kad vozim i kad stojim, tj nema neke promjene u zvuku ni načinu na koji se dobije taj zvuk.

kad voziš i pređeš preko neke neravnine i ovjes se "preklopi" na određeni način, lupnut će jednom, kad se vrati u normalnu poziciju, drugi put.

ista je stvar kad ga opteretiš dok stoji i ugašen je, npr u garaži, isti zvuk isti princip kako doći do njega - stisni, lup, pusti - lup.

po tom mi djeluje ili kao da je neki "nevidljivi" dio ovjesa ili kao da je nešto što je nepomično/nerotirajuće, a stvarno ovako bez raskapanja ne mogu vidjeti što, morat ću još čeprkat ali teško to mogu sam.

zato i pitam kome bi to u slavoniji mogao odvest da pogleda odmah i veli mi što je.
 
A da nije oni veliki ležaj koji se da dosegnut kad ima lufta.
 
Što ne odvežeš do Tomića u Osijek ili Vuke SB (bivšeg Bmw zastupnika) servisiraju motore policiji i nekolicini vlasnika bmw-a u slavoniji?
 
stane said:
Što ne odvežeš do Tomića u Osijek ili Vuke SB (bivšeg Bmw zastupnika) servisiraju motore policiji i nekolicini vlasnika bmw-a u slavoniji?

vjerovatno zato jer budu mu hteli uvaliti nove djelove za par tisuca kuna a mozda se moze rjesit za neku sicu  :misli:
 
da nemam para pogotovo sad nakon mora i rege i svih tih pizdarija oko prijepisa, daj nekog normalnog ko ce pogledat i rec sta je a ne muljat, ili radije da drkarim po youtubeu i forumima i probam sam nac problem ili vozit ovak kak je dok ne crknem  :021:
 
e ovak, nesto sam sam za vikend kopao tj isprobavao i razmisljao, mislim da nije kardan u pitanju prema onom sto sam vidio na netu gdje se prikazu simptomi loseg kriza (u joint engleski). kad pomičem zadnji kotač dok je na centralnom stalku i u leru, ne čuje se nikakav zvuk lupkanja ni šrotanja ni cviljenja itd a lufta u kotaču nema uopće a u kardano (kad pomičeš naizmjenično kota naprijed natrag) možda 1-2mm (znači pomakneš kotač unaprijed osjetiš kao neki "tup" kad se kardan pomakne, nakon toga više ništa, zaustaviš, pomakneš unazad, opet isto, itd).

mozda se varam ali rekao bih da je problem sljedeci:
1) unutar amortizera (rekao bih manje vjerojatno)
2) loš ili otpušten nosač motora - ovo mi se čini više vjerojatno jer prilikom kretanja i kočenja može doći do pojave zvuka "klankanja" - jednom kad se prikoči i drugi put kad se motor vrati u normalan položaj, ili samo jednom ako se ubrzava.

zvuk se pojavi kad se krene iz prve ili možda čak i druge brzine, kasnije ne (zapravo vjerojatno zato jer je tad ubrzanje i sila naginjanja najveća).

e ali isto tako imam i manji problemčić s kvačilom a to je da nekad kad se kreće iz prve brzine kao da "zalijepi" pa ne možeš ubacit u prvu, nego moram ga otpustit i ponovo stisnut i onda je dalje sve normalno. to bude samo kod ubacivanja iz lera u prvu dok se stoji i ne uvijek, nego nekad, uglavnom kad je hladniji.

e sad ne znam da li bi to moglo biti kako povezano s ovime, iako mislim da nije jer se ovaj zvuk klankanja nije čuo kad sam motor tek dobio, tek nakon što sam napravio cca 500-1000km.

kad sam razmišljao, moguće da sam čak i ja doveo do toga, jer mi je bio pao pred garažom,dok sam ga uparkiravao i nekako mi se čini da je tako nekako taj zvuk i počeo, ma da nisam siguran u ovo možda me sjećanje vara.

ima one bočne crashbarove pa mu ne bude ništa kad padne (ni ne ogrebe se) ali možda od udarca od tlo se preko tih barova nekako nosači motora smrdaju ili popuste.

sori na duljem pisanju ali poanta je bila da se zna cijela situacija, jer sad mi već ovo počinje ići na živce ali mislim ne vozit nikud na servis do početka iduće sezone kad ću napravit ekstenzivniji servis na njemu, eventualno probat nešto sad sam istražit i slično.

napravio sam još cca 1000km otkad je taj zvuk počeo bez da se išta promijenilo, u vožnji sve normalno, nije se pogoršalo ni poboljšalo ništa po pitanju zvuka.
 
gdje se nalaze nosači motora tj kako ih provjeriti i doći do njih, koje plastike skinuti ako ikoje?
 
e i jos nesto onda, gdje bi bilo najbolje /najpovoljnije obaviti taj servis koji bi ukljucivao cca:
1) izmjena svih ulja i podmazivanje svega potrebnog (kardan uglavnom)
2) svih filtera
3) guma, ventila, balansiranje
4) podešavanje ventila
5) provjera (i popravak ako treba) ovog s kvačilom
plus još ako se što nađe, tko će ga znat

znači htio bih to kod nekog, nije bitno gdje u hr, tko će napravit pošteno i dat si vremena da detaljizira, ali da ne odere, makar bih radije i da odere a da napravi pošteno, ali po mogućnosti bez toga.
nikako ne želim nekog tko će napravit jeftino a da pola sfuša.

hvala.
 
allenp said:
e i jos nesto onda, gdje bi bilo najbolje /najpovoljnije obaviti taj servis koji bi ukljucivao cca:
1) izmjena svih ulja i podmazivanje svega potrebnog (kardan uglavnom)
2) svih filtera
3) guma, ventila, balansiranje
4) podešavanje ventila
5) provjera (i popravak ako treba) ovog s kvačilom
plus još ako se što nađe, tko će ga znat

znači htio bih to kod nekog, nije bitno gdje u hr, tko će napravit pošteno i dat si vremena da detaljizira, ali da ne odere, makar bih radije i da odere a da napravi pošteno, ali po mogućnosti bez toga.
nikako ne želim nekog tko će napravit jeftino a da pola sfuša.

hvala.


ovo jeftino ce biti problem  :misli:, ostatak se da srediti u Zg. S duge strane, pravac Avtoval i miran si :)
 
Pozz Alenp
Gle imaš i u Čakovcu Baumgartner, znaž da nije slavonija,ali i nije kraj svijeta,a i bit če ti ljepo se provozati do njih.
Serviseri BMW-a, nađeš na netu kontakt broj, ni ja se nisam uspio nači s ovima u Tomić Zg, ja sam svog u Tomić Ri vozio..i zadovoljan.
Zašto Tomić, je plati se nešto više, ali bar imaš papir/dokaz pa im možeš obrista nos,
ili požalit se švabama gore u Dojčland, a onda Tomić dobi po nosu,a to im nije u interesu.
Tako da moj ti je savjet, bar sad ovako kad si ga kupio a htio bi biti siguran u to šta voziš, skupi,pregrizi,pretrpi  i teraj tamo gdje je BMW  značka na računu bar si poslje miran, hm,mirniji hahaha.
Eto ako ti šta pomaže, savjet.
Sretno s pilom, lagano, i samo km skupljaj.
 
markotornic said:
ovo jeftino ce biti problem  :misli:, ostatak se da srediti u Zg. S duge strane, pravac Avtoval i miran si :)
ajd onda cca kolko bi moglo izać?
ako ništa čeprkat ću sam, ima do it yourself videa za taj motor na youtubeu kolko oš.
valjda nije tolko skupo opet..
 
fala poslat ću upit za ponudu pa ako je donekle razuman iznos teram u servis, ako ne, jbg, snalazim se, nije ni prvi ni zadnji put. ali probat ću svakako u servis riješit sve što me muči.
 
sam sam sebi rekao da neću više razmišljati o svim tim problemima ili "problemima" i da neću daviti ni ispitivati nikog dok ne dođe proljeće tj ne odvezem ga na servis ali ovo me opet počelo izluđivati i što više čitam po netu to sam zbunjeniji i ne znam jesam blesav ja ili drugi ili onaj tko je motor napravio.

vozim se na njemu i sve je 5 ali me te neke stvari opet počinju izluđivati i ne znam tražim li duhove i gremline gdje ne trebam ili ne. nekad pomislim o tome i postane me strah za sigurnost pa idem istraživat pa kad ne nađem ništa i pročitam na stranim forumima da je to "sve normalno", umirim se pa opet nakon nekog vremena isponova.


evo danas sam baš prije malo dulje vožnjice (cca 180km) išao istraživati opet.

prvo probavao kvačilo da nije pri kraju, ubacio u 3. pa probao krenut, crkne, pa u 4. pa probao, crkne, dakle mislim da nije pri kraju.

drugo, na centralni stalak pa mrdao kotače, tražio luft u njima, neki otpor ili zvuk dok se okreće unaprijed ili unatrag, ništa, osim struganja disk pločice po disku (onaj blagi šum). ne osjećam luft ni u prednjem ni u zadnjem kotaču ni kad mrdam vodoravno (ruke na 3 i 9 sati) ni okomito (12 i 6) ni između, ni kad probam od ispod kotača potiskivati prema gore i vući dolje, ni za prednji ni za zadnji kotač..

e ali, dok se vozim, ali uglavnom samo po hrapavijem asfaltu (kad je glatkiji ili se ne čuje ili ga ja ne čujem jer je tiši) ali se čuje zvuk kao da mi je neki ležaj pri kraju, nemam pojma, nešto čudno, ne sjećam se jesam li to čuo dok sam motor još kupio tj u prvih cca 1500km, ovo čujem sad već nekih 1000-1500km.

zvuk je kao neko brundanje, dubok zvuk, ne znam kako bi ga opisao, znam na autu kad je ležaj pri kraju da huče, ali ovo je drugačije, ovo kao da možda ona mješalica za beton radi ili tako nešto slično, ne znam. pređem li na glatkiji asfalt, ništa ne čujem.

zvuk se čuje bio motor u brzini ili ne, bilo kvačilo stisnuto ili ne, jedino se nisam sjetio probat sa ugašenim motorm ali mislim da bi se čulo i tad... sve se normalno vozi ne osjećam luft ni otpor, ali me zvuk izluđuje jer ne znam hoće li se nešto raspasti ili je to normalno... nije tako glasan ali se jasno čuje (na hrapavijem asfaltu). mogu li gume proizvoditi takve zvukove? ove moje su totalno potrošene i stare preko 2 godine, pa da nisu plastične već postale i takve zvukove počele stvarati??



onda dalje, ono lupanje tj klankanje preko neravnina, mislim da je to ipak kardan, ali čini mi se da nije zadnji dio koji ide u završni pogon na kotaču (final drive) nego prednji. zato jer sam danas maknuo onu gumu (harmoniku) da bih vidio kardan tj zadnji križ, na samom zadnjem križu nisam primijetio neki veliki luft, rekao bih 1mm možda mrvicu više, ali kad mičem tj stiščem kardan on se miče kompletan, rekao bih 3-5mm gore dolje ili naprijed nazad.

s druge pak strane, čitam opet na forumima, da se luft u pogonu provjerava da se motor stavi na centralni stalak i ubaci u prvu brzinu i pomiče se kotač da se vidi koliko ima slobodnog hoda tako, kao dopušteno je 3-3.5 inča što znači cca 7-8cm a meni ima lufta 5.5cm! po tom bi se reklo odlično. pa ko je tu lud??

treće, vele da se stavi motor na centralni stalak i upali ga se i stavi u prvu brzinu lagano pušta kvačilo i onda doda lagano gas da se provjeri lupa li štogod, i da meni lupka i to čini mi se baš taj prednji križ kardana ili nešto u tom dijelu (prednjem).

ali onda opet čitam par postova iza - dok je motor neopterečen sav se taj luft u svim tim zbirnim spojevima, zupčanicima i kardanu i FD-u stalno napinje i otpušta - napinje i otpušta i otud lupanje, ali da čim se malo otpora na kotač stavi, to mora stat tj prestat, a tako mi i je.



pa ajmo dalje, onaj zvuk koji proizvodi dok se otpusti kvačilo u leru, kao nekakvo brundanje isto, onda nekad kad se otpusti nestane ili se čuje tiše....

neki vele kvačilo pri kraju ili neki ležaj u getribi (kvačilo sam donekle ispitao i mislim da je ok, ne proklizuje mi), onda neki vele to je sve normalno jer on ima mali zamašnjak i kao da se vibracije motor očituju kroz takav rad svih tih zupčanika i kvačila i svega okretnog jer se opet nešto kroz te vibracije ubrzava i usporava i udara u nešto drugo (kao i onaj problem od ranije) i da se to očituje kroz taj zvuk brundanja koji nestane kad se kvačilo stisne. vele da kad bi bio druk lager da bi se zvuk čuo kad se kvačilo stisne a ne otpusti.


eto i sad još na kraju cijele balade neki lik napisao kako se treba vozit taj motor da se takve stvari ne čuju (lupanje kardana ili čega već):
1) mjenjat u prvoj i drugoj brzini iznad 4000okretaja (ili ispod 2500)
2) sinkronizirat poteze pri izmjenama brzina da se unaprijed lagano eliminira prazni hod nožice mjenjača i da se sve tri radnje izvedu kao jedna - kvačilo, mjenjač - dodavanje gasa i da se onda klankanje ne može čuti :misli:
3) mjenjat ulje u getribi što češće
4) pri usporavanju pazit i gledat koliko se brzo vozi i tako malo po malo šaltat u niže (to sam i sam skužio jer onda najugodnije šalta)


sori na dugom postu ali eto mislim da sam sad istresao sve što me muči ili možda :misli:
?
uglavnom ako ima koja dobra duša iskusnija s tim motorima, neka javi svoje mišljenje tj ili neka me stera nekamo da se vozim i ne razmišljam o tome ili neka me stera na servis ili ne znam ni ja što.

hvala na strpljenju.
 
....a mogao si si kupiti nekog japanca i voziti se bez brige :)  (y) :LOL:
 
hahahhaah kume jesi se opteretio hahaaj
Ma samo gas,dok ne stane.. e onda če se vidjet/znat.
A do tad, neka on malo lupka,škripka, pa to je živi stroj hahahhaha. Samo gas i nebrigaj.  (y)
Na motoru uživaš,a nebrigaš  :mrgreen:
 
Za zvukove definitivno gume, jer se zvuk mijenja sa podlogom.

Kuplung iztrošen ne pravi nikakvih zvukova, nego počinje proklizavati. Da ga ne bi "zapalio" sa tim pokušavanjem  :azn:

Koje godište i koliko imaš km?
Pa da čuješ mijenjač od vodenjaka  :misli:
 
hehe naviknut ćeš na sve zvukove ,u getribu stavi 75w140 meni je malo utišalo te zvukove .Na početku je i meni lupalo i klankalo kod promjene brzina ali se uopće ne čuje Šaltaj na uho ne gledaj obrtaje .Nekidan je prijatelj uzeo moj motor dok sam slagao njegov i u panici me nazvao da li će getriba otpasti dok šalta .Kad budeš mjenjao ulje u getribi pogledaj ima li špene na čepu ,ako nema krupne nego sitne sve je ok jer bmw ima princip traktorske getribe i nema ublaživača na lameli