RAZRAĐIVANJE i .........

corky

Member
Evo mene zanima Vaše mišljenje o razrađivanju makinje ,te kretanje s hladnim motorom..Pogotovu me zanima u praksi....



Evo zašto ja i moj prijatelj 84 g kopili isti dan juga ja ga razrađivao pazio a on budalaš derao. nakraju moj jugić je išao 5-10% sporije od njegovog meni se makinja raspala, a njegova još pići....

Sada sam stariji ali ne i pametniji uzmem novu stvar upalim je da radi sat vrimena , a onda deri ... U ovih 20 -tak god mnogo sam stvari uzea, uspoređivao sa drugima ijako ih više koristim, duže mi traju. uvjek redovito servisiram i kvalitetno ulje upotrebljavam......


Dal je to što je seljak veći to je i kunpir veći :twisted: :oops: :oops:
Promjenio sam desetak auta isto toliko motora od toga 70% je bilo novo u ovo neću spominjati brodske motore koje za razliku od ostalih nikad ne vozin više od 2/3 gasa. :idea:

Molim sve da ne govore o teriji jer je jako dobro znam nego o praksi i svojim zapažanjima. :wink:
 
bila je na netu jedna (u originalu) španjolska stranica gdje ljudi razvaljuju od prve sekunde i aute i motore i kao ništa :shock:

bilo je puno primjera gore

al ako hočeš moj slučaj-ja sam papak pa sam pazio :oops:
 
Potraži na www.motori.hr članak o razradi motora. U principu, ne bi trebalo kretat sa hladnim motorom. Pusti neka se zagrije do nekih 40-ak stupnjeva, pa onda lagana vožnjica do radne temperature. Ono na kaj mi je 101 skrenuo pažnju...neka ti ne bude teško i hladan motor pali kad je u uspravnom položaju, ne dok je naslonjem na bočni nogar. Pričekaj nekoliko sekundi kad ga zapališ da procirkulira ulje, onda ga osloni na bočni. Kod razrade nije toliko bitno da se točno držiš uputa proizvođača o maksimalnom broju okretaja. To ne znači da pretjeruješ. Ako tu granicu pređeš za 500-1000 okretaja manja je greška nego da motor voziš na "ler gasu". Još jedna bitna stvar u razradi, barem prvih 500 km. Nemoj naglo dodavati i oduzimati gas. Lagano sa mjerom. Ne muči motor u preniskim okretajima. Ne vozi se stalnim brojevima okretaja, ubrzavaj i usporavaj motorom, mjenjaj brzine. Itd... :roll:
 
Ja sam vozio jaaaako puno novih motora(skutera, da se nebi ko našao uvrijeđen) ali svi oni kasnije pokazuju razliku ovisno o razradi.
Bitno je da se motor ugrije, i da se prvih 600-700 km ne dovodi do krajnjih granica(ubrzanje i vršni okretaji).
Neznam jeli to neka posebna sposobnost ili se događa i drugima, ali točno mogu osjetiti kad je motor razrađen jer promijeni zvuk rada na minimumu.
Friško sam imao slučaj da sam potpuno novi motor pojačao do krajnjih granica, i rezultat se nije uočavao dok se motor nije razradio u vožnji (cca 400 km)
 
odličan članak.
evo jos linkova na http://mototuneusa.com/thanx.htm nakon sto sam se subskibisao
 
Obratite pažnju na tekstove motomana. Nigdje ne piše koliko km je sa tim motorom napravio, i sav je u performansama motora. Moram pronač taj dijagram motora (razrada - trajnost) pa ga stavit tu. Jer ako mjenjaš motor svake godine, onda samo gas od prvog km.
 
Ja sam do sada imala priliku razradit samo jedan motor, ali toliko sam ga stedila prvih 600km (sto je na 50-tici jako puno) da je sa blokadom isao kao bez! (rijec je o mojoj maloj bivsoj Apriliji RS 50, pa ne znam kako se moze usporedivat s velikim motorima) Ali normalno da se motor mora "propuhat" redovito da se ne "uljeni" i tako to...
 
taj motoman govori uglavnom o 4t preko 500ccm masinama...sto se uglavnom i vozi, ovo prije bas i nisu motori nego stepenice.
Posvetio sam 3 sata citanju tog lika. i ima stvarno puno toga, iako ne razumijem sta znaci neke kljucne rijeci sli stvarno puno toga mi je rekao!
Molim neka neko strucan uhvati volje i vremena neka prelista sve to.
Kaze tip da povecas snagu ako mu smanjis intake rupice. Ja neznam di je to jer sam dosad imao samo 2t makine :mrgreen: nemam ja to
 
Neznam sad za motore al ako kome može poslužit za scoot.

Eto ja sam na scoot uvalia TOP Perfomance gusani kit 70 ccm i na papirima od kita piše da se perfomanse dobiju tek kad priđeš 300 km i toga sam se i pridržava pa ga vozia s pola gasa tih 300km i već priša oko 5000km i sve funkcionira ludilo. A znam lika koji se drža onog ka neka radi uru vrimena pa šibaj pa je prije neki dan stavlja četvrti kit.
Šta se tiče gus kit-a triba ga pustit da se zagrije malo ne ga odma zavrtit ko blesavog.
A koliko znam aluminijski kitovi su manje podložni tim zagrijavaj kad je ladno i razrada prođi 300 km pa ga cipaj, ali su kratkotrajniji i daju veću snagu.

A kod novih skutera je blokada s kojom moraš prić 700km do 1000km pa je skidaš. Triba sve da legne.
Inaće zajeb je šta s blokadom nemožeš više od 50 - 60km/h pa smetaš po cesti :)
A u skutera se ta razrada pošteno primjeti čak samo ako je kit u pitanju a kamoli na novim skuterima.
 
Hvala svima što ste se aktivno uključili u ovu zanimljivu temu i sa svojim kvalitetnim postovima dokazali da osim što se znamo zaj... isto tako smo sposobni pisati i obraditi ozbiljne teme, koje bi početnici trebali pročitat jer će puno naučiti.

ZA jokezakon (normalno i za ostale)

Meni je jasno da razrada nema veze sa brzinom nego je isključivo vezana za okretaje motora i ubrzanja. To jest ako osoba od 0 do 60 km/h ili 20 do 80 km/h postigne za cca (bubam) za 6 sec.nemora voziti brzo da rastura mašinu. E sad ću se vratit na skutere kako je onda to primjenjivo na skutere jer oni kreću sa vrlo velikim brojem okretaja i prešaltavaju automatski po broju okretaja.. Tako da mi nije baš jasno RAZRAĐIVANJE SKUTERA osim krajnja brzina.

Smatram da je za skutere njabitnije da prije kretanja postignu radnu temperaturu i da koriste pravo ulje
Neko je ovdje spominja blokadu. Koliko ja znam nije blokada tu radi razrađinanja nego zbog pozitinih zakonskih akata :wink: :mrgreen:


Neznam da li sam dobro postavija ovaj problem , nisam baš od volje
 
Ma blokade na skuterima su većinom radi razrade jer ne dopuštaju da se skuter vrti na visokim okretajima a isto tako ni prijenosu.
Inaće skuteri (50ccm) skoro pa uvik (jer svi drže ful gas da bi išli oko 80, ovisi o skut.) rade na 9000 do 10000 rpm dok sa blokadama 7500 do 8000 rpm. A tunirani max. do 13000 rpm ovisno o prijenosu kako je naštiman.

Obično su blokade na auspuhu (jedna produžena cijev i jedan cilindar koji se ugura u cijev auspuha da se suzi) i variomatu (limeni komad koji sprijećava rolice da postignu puni hod) a neki noviji skuteri npr. NRG ima i na karburatoru odma izad filtera zraka komad lima koji zagušuje usis.

Po zakonu od 1.1.06. Skuter od 50 kubika nesmi ić više od 50km/h a sa blokadama 80% skutera može oko 60 do 70.
E sad taj zakon je napravia pomutnju i najviše se bune proizvođači i dileri pa naravno i korisnici.
Ja bi sad po zakonu triba tražit veliku tablicu za svoj skuter, kako da ne.
Ka za sve postoji rješenje tako i za ovo rješenje je u el. blokadi koja se otključava kombinacijom stiskanja ručice kočnica, koja ogranići broj okretaja motora pa skuter nemože nikako preć 50km/h :)

Bit će zanimljivo kakve ćemo gužve imat na cestama zbog tako limitirane brzine.
 
Oxio, aj ti meni sad malo objasni neke stvari. Imam isto govance ko i ti i odmah na 0 km su mi skinuli blokadu (na auspuhu). Motor svejedno ne ide s mjesta. Max na ravnom do 61kmh. Reci šta bi mogao složit ali da baš ne košta previše?
 
mate said:
Oxio, aj ti meni sad malo objasni neke stvari. Imam isto govance ko i ti i odmah na 0 km su mi skinuli blokadu (na auspuhu). Motor svejedno ne ide s mjesta. Max na ravnom do 61kmh. Reci šta bi mogao složit ali da baš ne košta previše?

Prvo kontroliraj variomat jer na njemu je sigurno blokada.
Kad skineš sve blokade motor bi ti triba ić oko 80 km/h
Moraš bar 700 km vozit 50 - 60 i ne davat ful gas (naravno kad je motor tek novi).

A ako oćeš tuning možeš izvuć da ide oko 115km/h

- Prvo rješi puvalicu mene je došla 1100kn Leovince ZX (dobiješ setove rolica i federe kumpluga ali samo stavi federe)

- Onda druga termo grupa ili ti ga kit Top Perfomance Trophy 70ccm 1100kn (kit obavezno gusani jer aluminij je kratkotrajniji iako daje više snage)

- Karburator serijski je 12 a moraš stavit veći ili veću diznu.
Ja sam stavia 17,5 malosi (pripremi se za veću potrošnju oko 5,5l pa do 6,7 ovisno o vožnji) 600 kn

- Variomat, remen, rolice(kuglice) Ima set od Top Perfomance-a za 500kn
Ukljućuje variomat, remen (od kelvara koji je dugotrajniji i manje podložan temperaturi) i rolice (s rolicama reguliraš omjer ubrzanja i konačne a triba nać sredinu najbolje ostavit te iz seta [lakše rolice jače ubrzanje manja konačna i obrnuto])

Znaći totalno 3300kn

A dalje se stavlja usisni blok(oko 500kn), sekundarni prijenos (600kn), radilica(oko 1000kn), sportski kumplug (pojma neman koliko kn)... a to je puno para a konačna je oko 130km/h možda i više ovisi.

Isplati se tih 3300kn ubrzanje je ludilo, krajna brzina a i zvuk, a tek gušt kad staneš na semafor pa ostaviš lika na vxr 200, vespi ili nekoj 125-i - neprocjenjivo :)

Neznam koliko bi te došla ugradnja svega toga jer sam sve sam sastavlja.
 
Hvala na odgovoru, nešto definitivno moram napravit jer ovakav ne mogu na magistralu. Frka me da me netko ne pogodi. Od prvog dana ga ne štedim i odvrtim do kraja ali svejedno ide jedva 60 i to s jebenim zaletom..hehehe...to bi onda značilo da sam unutar tvojih mjerila razrade. Sranje je što će mi za 700 km trebati dvije, tri godine. :mrgreen:
Prva blokada je skidana kod Giganta i on mi je rekao da se tu ne može puno napravit, da ako zamjenim spulju da će ići možda 10kmh brže i to je to. Zato se nisam puno ni raspitivao do sada. Što se tiče dijelova jel ima netko u HR tko ih nabavlja ali po normalnim cijenama? Mislim da bi to bilo jednostavnije i jeftinije nabaviti u Italiji ali ako nije velika razlika ne isplati se. Za slaganje ću se raspitati, motor je na moru pa bi trebao nekog u Šibeniku. Ako imaš neki prijedlog, pucaj.
 
mate said:
Hvala na odgovoru, nešto definitivno moram napravit jer ovakav ne mogu na magistralu. Frka me da me netko ne pogodi. Od prvog dana ga ne štedim i odvrtim do kraja ali svejedno ide jedva 60 i to s jebenim zaletom..hehehe...to bi onda značilo da sam unutar tvojih mjerila razrade. Sranje je što će mi za 700 km trebati dvije, tri godine. :mrgreen:
Prva blokada je skidana kod Giganta i on mi je rekao da se tu ne može puno napravit, da ako zamjenim spulju da će ići možda 10kmh brže i to je to. Zato se nisam puno ni raspitivao do sada. Što se tiče dijelova jel ima netko u HR tko ih nabavlja ali po normalnim cijenama? Mislim da bi to bilo jednostavnije i jeftinije nabaviti u Italiji ali ako nije velika razlika ne isplati se. Za slaganje ću se raspitati, motor je na moru pa bi trebao nekog u Šibeniku. Ako imaš neki prijedlog, pucaj.

Pa dosta ovih dućana šta prodaju skutere i djelove imaju i ove djelove pa se raspitaj. Inaće skoro ti niko nema sve na skladištu znaći triba narućit ili ako budeš ima sriće, ja sam iša dva puta pa prvi put nisu imali skoro ništa a drugi put dobia sve odma sutra. Ali ako možeš probaj u italiji mislim da ti se više isplati (bar 30% jeftinije al opet ovisi kako šta) Znam ti po Splitu di ćeš to sve nać al ne i u Šibeniku.
Šta se tiće tih blokada mislim da te zafrka servis, probaj u nekog drugog i probaj nać ovlašteni malaguti servis pa neka ti to kontroliraju.
 
Bez brige, snaći ću se. :wink: Fora mi je kad napišeš toliko stavki i onda na kraju cijena 3300 kuna. Mislim, nije malo ali skoro ko jedan dan na Grobniku. :mrgreen:
Ajde kad budeš imao vremena napiši mi na PP točne oznake po kojima naručujem. Da ne izmišljam toplu vodu kopirao bi ovo što si ti napravio. Mislim da je to sasvim dovoljno.
 
Što si više razmišljam, brijem da bi mogao ja skuterčić i vratit u Zagreb. Vidjeti facu Cigari i Taubiju kad ih namažem vrijedilo bi truda. :mrgreen:
 
Meni je gušt starog mučit. Ima Chopera 125 4t. Al namući ga skuter pošteno jedino di me drži je na konačnoj jer on uvati 120 - 130km/h a ja oko 115km/h al zato ubrzanje, dok on dođe do 3 brzine ja odo :)